• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pieniądze z UE na 24 elektrobusy dla Gdyni

Patryk Szczerba
1 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Dwa nowe trolejbusy na Gwiazdkę
Elektrobusy pojawiały się już na ulicach Gdyni. Na razie w ramach testów. Elektrobusy pojawiały się już na ulicach Gdyni. Na razie w ramach testów.

Władze Gdyni podpisały umowę na unijne dofinansowanie, które umożliwi zakup 24 nowych elektrycznych autobusów. Będzie to 16 standardowych i osiem przegubowych pojazdów. Powstaną też stacje do ich ładowania. Wartość projektu jest szacowana na 80 mln zł, z czego 70 mln to pieniądze z UE.



Czy inwestycja w elektryczne autobusy to dobra decyzja?

Autobusy elektryczne pojadą na określonych trasach, tam gdzie nie ma trolejbusów. Będą obsługiwać linie nr 128, 133, 150, 190 i 282 oraz nocne kursy N40 i N94, zastępując pojazdy na olej napędowy.

Na nowości trzeba będzie poczekać. Pierwsze pojazdy wyjadą na ulice za dwa lata - na początku 2022 roku.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia



Autobusy elektryczne i ładowarki



Oprócz nowych autobusów elektrycznych powstanie również siedem stacji pantografowych szybkiego doładowywania ze stacjami transformatorowymi - przy pięciu pętlach autobusowych i przystankach końcowych.

Czytaj też: W Gdyni pojawią się midibusy znane z Zakopanego

Dwie ładowarki będą dostępne przy przystanku Dom Marynarza u zbiegu al. Marszałka Piłsudskiego i ul. Tetmajera. Kolejne dwie na Witominie Leśniczówce - przy przystanku końcowym na ul. II Morskiego Pułku Strzelców.

Pojedyncze ładowarki staną przy Dworcu Morskim koło Muzeum Emigracji - na przystanku końcowym na ul. Polskiej, na Oksywiu - przy przystanku końcowym na ul. Godebskiego oraz na placu Kaszubskim - przy przystanku końcowym na ul. Wójta Radtkego.

Wiceprezydent Gdyni: inwestujemy w nowoczesność



Projekt zakupu nowych elektrycznych autobusów zachwala wiceprezydent Gdyni, podpisująca w Warszawie w imieniu samorządu stosowne dokumenty.

- Pod koniec ubiegłego roku odebraliśmy w Rzymie nagrodę. Gdynia została uznana za trzecie najlepsze miejsce do życia wśród miast od 150 do 400 tysięcy mieszkańców. Nie osiągniemy takich wyników, jeśli nie będziemy inwestować w nowoczesność. Nie moglibyśmy tego robić, gdyby nie wsparcie unijne, dzięki któremu jesteśmy w stanie ogłaszać dzisiaj początek tego nowego projektu. Pozwoli on nam osiągnąć jeszcze lepsze parametry, które dziś wydają się być może zbyt wysokie, ale jestem głęboko przekonana, że w przyszłości okażą się idealne, tak, jak stało się to z naszymi trolejbusami - zapewnia Katarzyna Gruszecka-Spychała.
Całkowita wartość projektu wynosi 81 mln. 34 tys. złotych. Unijna dotacja to 68 mln. 649 tys. 400 złotych.

Miejsca

Opinie (253) ponad 20 zablokowanych

  • Elektrownia w Polsce spala węgiel, ale

    nie podstawia kominów ludziom pod nos, jak rury wydechowe. Dlatego autobusy z silnikami wysokoprężnymi (tzw. diesle) powinny być wymienione na elektryczne, na gaz, na wodór. Spaliny z oleju napędowego są najbardziej trujące ze wszystkich. Dlaczego ludzie na przystankach mają je wdychać? Za karę, że jeżdżą autobusami?

    • 0 0

  • Pytam czemu Totalna Targowica non stop donosi do Eurokołchozu? (1)

    • 5 1

    • PISowska?

      • 0 2

  • Naiwni Mieszkańcy, to tylko po to, aby wyłączyć z ruchu Całe Śródmieście. Dla Was, to podatki są i rower

    • 0 0

  • Pollew

    Nowo zakupione autobusy MAN są bardzo ekologiczne. Tak bardzo ,że nagminnie mają wyłączone , bądź ledwo letnie listwy grzewcze i wyłączone dmuchawy. Także jest wypas.

    • 0 0

  • to co bilety

    będą tańsze, bo autobusy NIC nie kosztowały

    • 0 0

  • A teraz zamkniemy centrum dla samochodów i podniesiemy podatki i postawimy rybki,ławeczki,fontanny

    • 1 0

  • Dlaczego nie kupiono autobusów produkowanych w Polsce? Lewi włodarze miast widać mają we d*pie rynek pracy dla Polaków.

    Dlaczego nie kupiono autobusów produkowanych w Polsce? Lewi włodarze miast widać mają we d*pie rynek pracy dla Polaków.

    • 0 0

  • Na poryzadny SOR trzeba

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane