• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsza zmodernizowana SKM-ka dotarła do Trójmiasta

Krzysztof Koprowski
19 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
  • Zmodernizowany pociąg przez TS Opole to na razie pierwszy z 21 EZT-ów, które miały przejść metamorfozę.
  • Zmodernizowany pociąg przez TS Opole to na razie pierwszy z 21 EZT-ów, które miały przejść metamorfozę.
  • Zmodernizowany pociąg przez TS Opole to na razie pierwszy z 21 EZT-ów, które miały przejść metamorfozę.
  • Zmodernizowany pociąg przez TS Opole to na razie pierwszy z 21 EZT-ów, które miały przejść metamorfozę.
  • Zmodernizowany pociąg przez TS Opole to na razie pierwszy z 21 EZT-ów, które miały przejść metamorfozę.
  • Zmodernizowany pociąg przez TS Opole to na razie pierwszy z 21 EZT-ów, które miały przejść metamorfozę.
  • Zmodernizowany pociąg przez TS Opole to na razie pierwszy z 21 EZT-ów, które miały przejść metamorfozę.

W środę, z blisko rocznym opóźnieniem, do Gdyni dotarł pierwszy z 21 pociągów SKM, które miały być poddane modernizacji. Jest to jednocześnie przypuszczalnie ostatnia jednostka, który została przebudowa przez TS Opole, zwycięzcę przetargu na realizację tego zadania.



Wnętrze zmodernizowanej SKM-ki. Wnętrze zmodernizowanej SKM-ki.
Gdyby trzymać się pierwotnego harmonogramu, to od wakacji cieszylibyśmy się z 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych zmodernizowanych przez Transport Szynowy Opole. Firmie tej udało się dotychczas wyremontować tylko jeden pociąg - trzywagonowy EN57. Całkowicie odświeżono w nim wnętrze - fotele, tapicerkę, oświetlenie, kabinę maszynisty. Zyskał też nieco nowocześniejszy wygląd zewnętrzny.

Zaskoczeniem w zmodernizowanym składzie jest mniejsza - o 50 - liczba pasażerów, jaką można przewieźć. W kolejce znajduje się 158 miejsc siedzących, podczas gdy wcześniej było ich 212.

Dlaczego tak się stało? To konsekwencja wprowadzenia udogodnień dla matek z dziećmi i niepełnosprawnych (toaleta dostosowana do ich potrzeb oraz wyposażona w przewijak dla dzieci) oraz rowerzystów, a także zainstalowanie przy wejściach pojedynczych zamiast podwójnych siedzeń, co ma przyspieszyć wymianę pasażerów na przystankach.

Czy w zmodernizowanych pociągach SKM potrzebne są toalety?

Nie rozwiązano natomiast problemu odstępu pociągu od krawędzi peronu.

Z pociągu pasażerowie powinni skorzystać już w przyszłym tygodniu. Do tego czasu mają być załatwione wszystkie niezbędne formalności, by mógł on wyruszyć na tory.

Przypomnijmy: pierwszy przetarg na modernizację 21 EZT-ów trójmiejska spółka kolejowa ogłosiła już w listopadzie 2010 r. Jednak dopiero w marcu 2011 r. udało się wskazać zwycięzcę, którym został został nowosądecki Newag.

21 wyremontowanych EZT-ów wraz ze zmodernizowanym w 2009 r. pociągiem, miało służyć kibicom podczas Euro 2012. Z planów jednak nic nie wyszło, bo gdy SKM wreszcie zdobyła pieniądze na realizację tego planu (pod koniec listopada 2011 r.), z przebudowy zrezygnował Newag.

Nowy przetarg rozstrzygnięto w marcu 2012 r. Najkorzystniejszą cenowo ofertę złożyło wówczas konsorcjum Tabor Szynowy Opole i Skoda Polska. Cena była jeszcze niższa niż rok wcześniej, bo wyniosła ok. 128,8 mln zł. W marcu tego samego roku dopięto wreszcie plan sfinansowania przebudowy, dzięki czemu w maju podpisano ostateczną umowę na remont pociągów.

I to właśnie na podstawie tej umowy do końca lipca 2013 r. miały być zmodernizowane wszystkie pociągi, a ostatecznie teraz do Gdyni dociera pierwszy EZT z 21 składów, o których mowa była w zamówieniu. Przyczyną takiego poślizgu czasowego są przede wszystkim tarapaty finansowe opolskiej firmy, które zaczęły się w lutym br.

W sierpniu ogłoszono więc kolejny, trzeci już przetarg na modernizację pociągów. Ku zaskoczeniu, najtańsza oferta była jeszcze niższa od tej, którą proponowała TS Opole, a złożyła ją Pesa. Bydgoska firma chce tylko 124 mln zł za wszystkie 21 pociągów, przy czym ostateczna liczba zależeć będzie od tego, ile prac zdoła wykonać opolski zakład, a ten raczej skończy na jednym składzie, który właśnie przyjechał do bazy SKM w Gdyni Cisowej.

Miejsca

Opinie (262) 7 zablokowanych

  • Zmodernizowany przez TS Opole pociąg

    wdiąc pan redaktor, że polska język, trudna język

    • 0 0

  • kuśwa (32)

    debile z skm biorą wszelkie dotacje i czekają na prywatyzacje.... zamiast kupić nowe składy z Pesy !!!!

    • 105 18

    • (6)

      życie taboru kolejowego to ok 100 lat, metro w londynie i kolej miedzystanowa ma wagony ktore maja po 80lat

      • 2 5

      • To dowaliłeś, pojedź i się przekonaj, bo jak dla mnie, to one wyglądają na CO NAJWYŻEJ 10...

        • 0 0

      • ej 80 lat wagonu z anglii a 80 nasz - porównujesz 80 letniego merca z 80 letnim malaczem. (1)

        • 1 3

        • co to jest malacz? czego oni teraz w tym gimbazjum ucza?

          • 1 1

      • przecież to stary sowiecki złom, to nie powinno nawet 1 rok jeździć po torach

        ale jak już ten śmietnik jeździł za komuny, to przynajmniej teraz powinniśmy się tego jak najszybciej pozbyć wkońcu podobno prl się skończył

        • 3 4

      • no to żeś teraz Zenek popłynął......

        • 0 0

      • kogo to obchodzi???

        tam mogą mieć i 1000lat a tutaj wymagamy nowego taboru

        • 5 2

    • Proszę się spodziewac wezwania w ciągu 14 dni roboczych (7)

      Zgodnie z art 216 paragaf 2, zostaje pan skarzony o obrażanie drugiej osoby prawnej za pomocą środków masowego komunikowania. To wykroczenie podlega grzywnie, pozbawienia wolności lub ograniczenia wolności do roku.

      • 2 20

      • Pytanie (1)

        Wezwanie przyjdzie majlem?Bo nie mam stałego adresu

        • 13 3

        • Nie, smsem XD

          • 0 0

      • Sams skarzony

        • 0 0

      • po pierwsze nie osoby prawnej, tylko osób fizycznych, po drugie mieści się to w granicach dopuszczalnej krytyki w ramach

        wolności słowa

        • 2 1

      • czyli w taki sposób w skm zakrzykujecie prawdę? to może ty cwaniaczku mi odpowiesz dlaczego kupujecie stary złomy zamiast kupić

        nowe polskie nowoczesne składy???

        • 0 0

      • kompleksy? panie redaktorek

        czas najpierw skończyk podstawówkę a nie pleść głupoty. Tu proponuję oskarżyć niejakiego redaktorka o groźbę SKARZENIA niejakiego p lub krisa za wypowiedzenie niewygodnej opinii.

        • 3 2

      • a jak przed sądem udowodni, że to jednak są debile - to kryterium medyczne

        i co wtedy?

        • 11 1

    • dokładnie!!! to tak jak z kobietą, lepsza 20 letnia, czy 40 letnia po liftingu? ;) każdy mężczyzna odpowie bez zastanowienia (2)

      tak samo jest z tymi kolejkami po co te czterdziesto letnie złomy pudrować?!?!

      • 3 4

      • oj... (1)

        ja jednak wolę 40stke po lifcie , idą jak burza

        • 4 2

        • są różne zboczenia ;)

          • 1 0

    • czy Ty rozumiesz jakie sa ceny nowych skladow? (13)

      Jakby kupili nowe to by narzekano, ze zadluzenie, ze to wina Tuska, ze bla bla bla.

      Rozumiem, ze Ty jesli mialbys samochod to tez koniecznie kupoujesz nowy. Albo moze lepszym porownaniem jest tu dom. Zamiast remontu generalnego burzysz i stawiasz nowoczesny?

      • 21 17

      • A wiesz leming wazeliniarzu jeden ze warszawka wzieła kredyt na miliard złotych na wymiane taboru na całkowicie nowy! (2)

        a czy ty leming rozumiesz ile miliardów roczznie wydają urzedasy Politycy i kolesie dla siebie by zyc w luksusie na koszt podatnika!!Tego leming juz nieliczyłes?to ze zamiast cholernego dziurawego stadionu mozna by wymienicc wszystkie tramwaje i sklady skm i jeszce kilkaset milionów by zostało tez nieliczyłec!!Mozna tak długo wymieniac ale leming jest jak partyjny beton nic nierozumie dodatkowo jest HIPOKRYTĄ!!

        • 2 1

        • oj oj przecież naród potrzebuje igrzysk i to mu władza zapewnia a chleba jak ktos chce to niech emigruje, prawda?

          • 1 0

        • Ty jesteś hipokrytą i w dodatku nudziarzem. I o jakim taborze prawisz ?

          Kolejowym ? Pewnie, można się zadłużyć to raz. A jeśli nawet to realizacja zamówienia dużej ilości taboru kolejowego trwa długo, bowiem cykl produkcyjny przeciętnego ezt nie jest taki sam co samochodu osobowego. Bardzo często artykuły o zakupie nawet niewielkiej ilości lokomotyw (nie ezt) zawierają takie zdania - "... na mocy zawartego zamówienia zakłady (jakieś tam) dostarczą w przeciągu kliku lat (niekiedy nawet 10 - to zależy ile i co się zamówiło) ileś tam pojazdów. Jeśli 10 lat, to co ? Przewoźnik przez ten okres czasu nie będzie przewoził ludzi czy towarów ? Będzie, tyle że starym taborem.
          A na ile lat kupuje się nowy tabor ? Na kilka lat coś o wartości np. 20 milionów zł jak osobówkę która kosztuje np. 60 tysięcy złotych ?
          Stąd w wielu krajach na Zachodzie nie rzadko widać tabor 40-letni. Nawet w bogatej Norwegii w 2007 roku jechałem z Oslo do Lillehamer starymi wagonami z lat 60-tych. Zachodni Berlin eksploatował na S-bahnie ezt do początków XXI wieku tabor wyprodukowany jeszcze przed II wojną - tak ten sam który jeździł u nas w Trójmieście na SKM do 1976 roku (EW90, EW91, EW92). W Szwajcarii w planowym ruchu towarowym można spotkać stare lokomotywy. Ze względu na cenę nowego taboru stary użytkuje się ile się da i modernizuje.
          Poczytaj sobie co nie co na ten temat.
          A nudziarzem jesteś - są także potrzeby duchowe. Mego kuzyna z 10 lat temu jego niemieccy rówieśnicy pytali - a kiedy wy Polacy zrobicie jakąś dużą imprezę sportową, bo to obciach aby prawie 40 milionowy kraj niczego nie zrobił, skoro robią mniejsze.
          A tramwaje w Gdańsku są już chyba wymienione.

          • 2 1

      • a skąd wiesz co "BY było", ja bym nie narzekał gdyby w końcu zaczęły jeździć nowoczesne składy (3)

        a nie były wyrzucone pieniądze na makijaż dla tego sowieckiego złomu który obecnie jeździ jako SKM

        • 2 1

        • To nie jest sowiecki złom, tylko nasz krajowy z wpływami starych (2)

          technologii: angielskiej (EW51, EW52, EW53 bodajże), szwedzkiej (EW54) i NRD (EN56). Bo na tym taborze i jego eksploatacji (wadach i zaletach) opracowano projekty EW55 i EN57.

          • 6 2

          • a dla mnie to sowiecki złom zaprojektowany podczas okupacji sowieckiej w Polsce (1)

            a to że ruscy i ich polscy namiestnicy kradli technologie z zachodu to wszyscy wiemy, nie zmienia to jednak faktu

            • 0 6

            • e

              podał Ci historię, ale Ty i tak wiesz lepiej.
              np. ten EW51 to przedwojenna sprawa.

              • 4 1

      • lepszy nowy !!!!! (5)

        dlaczego MY POLACY mamy cały czas jeździć odnawianymi trupami?? bo taniej???? to się pytam gdzie są te pieniądze, które zarabia SKM??? Lepiej wymienić cały tabor na nowy i niech ludzie po 50latach mają przyjemność z jazdy. 3miasto potrzebuje nowości i świeżości a nie zacofanych kolejek bez klimy. Ciekawe czy Prezydenci 3m też modernizują swoje bryki firmowe ;)

        • 13 10

        • A co, chcesz baranie jeszcze większe podatki płacić? Zrozum, że dopóki damy się politykom okradać tak jak teraz, to zwyczajnie nie będzie nas stać na nowoczesną kolej.

          • 2 4

        • SKM nie zarabia, jest deficytowa (3)

          jak wszystkie koleje

          • 8 4

          • (2)

            To czemu te WSZYSTKIE koleje mają lepsze pociągi (czy jak to się tam fachowo określa, mniejsza)? Już kilka lat temu jeździłem po Rumunii (RUMUNII!)i byłem w szoku, bo mieli tam lepsze składy od naszych. WSZĘDZIE kolej jest deficytowa, tylko nie wszędzie się ją (NAS!) okrada tak jak tu.

            • 8 2

            • Pojedź do Norwegii. Tam jeździ jeszcze tabor pamiętający lata 60-te. (1)

              Taki ezt to nie samochód osobowy. Za dużo kosztuje aby można było go za często zmieniać. Zmienia się po naturalnym zużyciu nowym.
              W PRL-u czytałem że po elektryfikacjach linii kolejowych w latach 80-tych potrzebna liczba ezt na cały kraj to 2000 przyjmując że wtedy każdy pociąg bez względu na porę dnia składał się z 3 ezt (wieczorem z Krakowa do Wieliczki jeździły puste pociągi złożone z 3 ezt, gdy wystarczyło posłać tylko jeden EN57).
              Zatem odrzućmy połowę to i tak zakup tysiąca przez nasze różne kolejowe spółki to spory wydatek - masz kilkanaście miliardów złotych na taki wydatek do wyłożenia od zaraz ?
              Po drugie - budowa ezt. Nie ma tak, że stoją gotowe przy fabrycznych halach do jazdy zaraz po zakupie (jak samochody osobowe). Tu się zamawia i cykl produkcyjny trwa, i jest niestety dłuższy jak producent realizuje też inne zamówienia. Wrocławski Pafawag ezt produkował w najlepszych latach po 80 składów rocznie.
              Dlatego powszechne jest i na Zachodzie również modernizowanie taboru.

              • 6 3

              • Tylko, że ten pamiętający lata 60-te tabor był budowany na poziomie niemal naszych dzisiejszych, a i utrzymywany był również o wiele lepiej.
                Po pierwsze- w czasach PRL-u zawyżało się zapotrzebowanie, żeby usprawiedliwić tak wysoką produkcję w imię pozornego rozwoju ekonomicznego.
                Po drugie- twierdzisz, że remontuje się szroty, bo zakłady produkcyjne nie nadążałyby za zamówieniami?... Przespałeś ostatnie 10 lat?:)

                • 4 2

  • i tak ciasno będzie

    jeżdżąc kolejkami z dzieckiem wózku i tak będzie ciasno w szczególności w godzinach szczytowych.wiele razy musiłam odpuścić wejście do skm bo nie było miejsca dla nas;/

    • 1 0

  • Trzeba jej nadać nazwę, (54)

    jakieś propozycje ?

    • 61 17

    • Kibel Express! (2)

      • 10 0

      • chyba kibol express ;) (1)

        • 1 0

        • To dopiero jak znów kibole Ruchu będą chcieli ratować białogłowy na plaży :)

          • 0 0

    • Tradycja

      .

      • 0 0

    • ....

      IM. Lecha i Marii Kaczyńskich lub JP II?

      • 0 0

    • Coś z Fauny zatokowej?

      omułek, przegrzebek...

      • 0 0

    • im Głuszka Marcina (4)

      Głusi na problemy pasażerów :P

      • 76 5

      • im. Cudów donalda - by żyło mu sie lepiej (3)

        a nam ?

        • 25 12

        • Im. przyszłych cudów Jarosława zbawiciela Polski. (2)

          • 34 13

          • orp slazak (1)

            • 2 0

            • Raice ?

              • 5 0

    • Proponuj!!!

      Pasażerów Wyklętych, a może pieszych pierwszych pasażerów?

      • 2 0

    • im. Juana Perona...

      zasłużonego pracownika PKP

      • 3 0

    • Modern tłoking

      • 8 0

    • Donaldinio ,albo Budynio!!!Niechcemy odnowionego złomu tylko nowe pociagi!! (7)

      Nie poto płacimy horrendalne podatki by budyń i jego kolesie partyjni zyli w luksusie na nasz koszt.!!!Mają kupić nowe tramwaje ,nowe autobusy i nowe składy kolejowe!!
      Niech sobie limuzyny odnawiają zamiast nowe kupować!!

      • 32 9

      • SKM jest z budyniolandu? czy raczej ze szczurodromu... (6)

        to prezydent doktor powinien się wstydzić

        • 8 11

        • słuchaj leming wole lotnisko niz stadion!!I jestem pewny ze lemingi które krytykuja Prezydenta Gdyni (1)

          jak powstanie i sie rozwinie to pierwsz bedą na te lotnisko jechac.Czyli jak zawsze!!

          • 10 6

          • powstanie i sie rozwinie

            to chyba tresc modlitwy szczurka, równie skuteczna jak adamowicza o włosy.

            • 2 2

        • Gdańsk ma dużo większe udziały w SKM niż Gdynia (3)

          • 11 1

          • Bo Gdynia stawia na awionetki (2)

            I PR, zeby kazdy gdynianin przez 24 godz na dobe pamietal o umartwiajacym sie za Gdynie sloncem Baltyku i dalej na niego glosowal.

            • 4 5

            • Bo Gdynia jest o 40% mniejsza od Gdańska (1)

              Dociera???

              • 8 0

              • płaci tyle co pruszcz

                ale to ta sama liga w koncu.
                dociera?

                • 4 3

    • Proponuję nazwać kolejkę... (4)

      na cześć Walijskiego miasta : Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch

      • 39 3

      • (2)

        Ewentualnie upamiętnić wielkiego ale zapomnianego, niemieckiego kompozytora ery baroku, Johanna Gambolputty de von Ausfern Schplenden Schlitter Crass Cren Bon Fried Digger Dingle Dangle Dongle Dungle Burstein von Knacker Thrasher Apple Banger Horowitz Ticolensic Grander Knotty Spelltinkle Grandlich Grumblemeyer Spelter Wasser Kurstlich Himble Eisenbahnwagen Gutenabend Bitte einen Nürnburger Bratwürstel Gespurten mit Weimache Luber Hundsfut Gumeraber Schönendanker Kalbsfleisch Mittleraucher von Hautkopft z Ulm.

        • 19 1

        • nieśmiało zaproponuję.. (1)

          do tego Bratwursta, poprosiłbym jeszcze jakiś Bier nawet mały ;)

          • 6 2

          • -und kartoffel salat...

            • 11 2

      • walijskiego*

        • 11 1

    • "rycząca czterdziestka", która próbuje udawać młodą kobietę

      • 5 1

    • Szczala Pol Nocy

      • 11 0

    • Barabasz

      • 0 0

    • Wojewódzkiego Kuby (1)

      odporna na żrące substancje

      • 28 2

      • Puki nie jest na żywo.

        • 0 0

    • a może by tak "stara landara z pudrem"

      • 5 3

    • tak ja mam propozycje "czterdziestoletni sowiecki śmietnik z nowym makijażem"

      • 9 2

    • Superkibel (2)

      • 19 2

      • właśnie chciałem napisać (1)

        zresztą chyba kolejarze tak na te zmodernizowane kible mówią.

        • 5 0

        • Kible to wszystkie EN-57 ;)

          • 10 0

    • Proponuję

      Drapak.

      • 2 1

    • Beczka Smiechu

      Ale sie ubawilem!!! Toaleta haha do tego z przewijakiem hahaha!!! Moze niech jeszcze dodaja ze bedzie czynna?!?A moze po kluczyk trzeba bedzie chodzic do kierujacego? Brzmi pieknie. Ciekawe kuedy zdewastuja ja kibole ups przepraszam kibice pilkarscy.

      • 18 2

    • Jak bedzie jeżdził do Wejherowa to proponuję "Cebulak"

      • 10 2

    • od tylca

      • 1 3

    • Gierka - bo wygląda jak z tamtych lat

      • 19 1

    • im Lenina

      • 12 1

    • Przypudrowana babcia.

      • 16 0

    • Glista

      TO taki ładny zwierzaczek.

      • 1 0

    • Propozycja

      "Wąska szpara"

      • 12 2

    • Chytrej Baby z Trójmiasta

      • 33 1

    • Wahadlino

      • 6 2

    • Kaszebsci Drevnolino

      • 39 4

    • imienia ministra Nowaka

      Kolej na Czas
      Czas to pieniądz
      Pieniądz to zegarki

      • 50 12

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • Wolnolino

      • 89 3

    • im. prezeska jereczka

      • 18 18

    • Damroka ostatnio popularna ;)

      • 8 1

  • Ten artykuł powinien być sekcji "trójmiasto de luxe"

    Z relacją z jakiegoś branczyku, uroczystego iwentu dizajnerów ;)

    • 0 0

  • A gdzie zdjęcia siedzeń?

    Czy będzie stymulacja prostaty?

    • 0 0

  • Za komuny .. (7)

    było lepiej ...

    • 8 1

    • To prawda (5)

      Za komuny było lepiej, bo SKM było wyposażone w wagony z berlińskiego metra. Każdy wagon miał po cztery pary drzwi ( a nie jak teraz tylko po dwie lub trzy pary ) i bardzo dobre przyspieszenie, były po prostu szybsze i pasażerowie mogli szybko wsiadać i wysiadać. Obecnie modernizacja polega na zmianie wyglądu wagonów, a wymiana tapicerki jest po to, że jak się długo jedzie to wygodnie się siedzi. Z gna miodu się nie zrobi. I to by buło na tyle.

      • 4 0

      • Obecna modernizacja (4)

        polega na zmianie napędu, żeby było lepsze przyspieszenie i zmianie okolic wejść żeby była lepsza wymiana na przystankach. To są dwie kluczowe sprawy w miejskich pociągach. Lepiej mieć połowę zmodernizowanych i połowę nowych ale wszystkie z dobrym przyspieszeniem za 5 lat niż czekać na wszystkie nowe 15 lat. Bo do póki na linii będzie nawet kilka ze słabym przyspieszeniem to nie bedzie skrócenia czasu nawet przy 90% nowych.

        • 0 0

        • (3)

          na skrócenie czasu jazdy ma nie tylko zmiana napędu, istotna jest ilość par drzwi w wagonie, większa ilość radykalnie skraca czas wsiadania i wysiadania pasażerów. Ale aby to wprowadzić należałoby zatrudnić niemieckich konstruktorów i zaprojektować nowe wagony

          • 0 0

          • (2)

            Oprócz napędu i liczby drzwi ważna jest też masa wagonów, a ta jest aktualnie zbyt duża i wynika z zasadniczej konstrukcji, która nie była zaprojektowana dla szybkiej kolei miejskiej, tylko dla kolei regionalnej o znacznych odległościach między przystankami i o znacznie wolniejszej wymianie pasażerów.

            • 1 0

            • kosztowny makijaż (1)

              Z tej dyskusji jasno wynika, że obecnie SKM nie ma dostosowanych wagonów do przewozu pasażerów. W specyficznych warunkach aglomeracji trójmiejskiej powinny do obsługi trasy być wykorzystane dostosowane wagony metra, nawet produkcji rosyjskiej a nie stare i ciężkie grzmoty do przewozów regionalnych.

              • 2 0

              • Otóż to! Sprawa polega głównie nie na tym, że to jest stare, a nie nowe, tylko, że jest niedostosowane do obsługi komunikacji miejskiej. I tego nie da się załatwić przeróbką. Pociągi SKM trzeba wymienić na lżejsze, o innym napędzie, z dużą ilością drzwi tak, aby jeździły startowały i zatrzymywały się szybciej i krócej stały na peronach, poprzez szybszą wymianę pasażerów.
                W takich warunkach niepotrzebne są ubikacje, czy miejsca do przewijania dzieci :).
                Z tego wszystkiego dobrze zdają sobie sprawę w SKM-ie i świadomie oszukują społeczeństwo proponując te obecne modernizacje, bo chcą jeździć tymi pociągami po regionie.
                To, co robi SKM jest echem z okresu socjalizmu, kiedy miarą siły przedsiębiorstw była ich wielkość i jak największy zakres monopolizacji, bez patrzenia na efektywność. Paradoksalnie, w podstawowych dokumentach tej firmy jest zapisany rozwój na użytek aglomeracji miejskiej, a nie regionu, ale od początku kolejarze SKM-owscy to ignorują, a durne samorządy trójmiejskie dają się wodzić za nos tym oszustom.

                • 0 0

    • byś wiedział.

      • 1 0

  • (6)

    Zrozumcie, że ta cała nagonka, że PO odpowiada za problemy na kolei to kolejne PiSowskie lanie wody. Tak naprawdę modernizacja szlaków i taboru zaczęła się dopiero po zmianie rządów i jest ona nie do zrealizowania do końca w sześć lat a tyle rządzi rząd PO- PSL. Fakty są ważne! A fakty są takie, że aktualnie unowocześnia się i buduje ponad 1200 kilometrów szlaków kolejowych, kupuje się nowy tabor- np. pociągi Pendolino, lokomotywy Husarz czy składy FLIRT Stadlera i ELF Pesy. Dwie ostatnie są to świetne, polskie konstrukcje. Bardzo ważna jest poprawa stanu bezpieczeństwa, czyli poprawienie tego, co zepsuł PIS zaprzestając jakichkolwiek remontów i ustanawiając dziesiątki spółeczek córeczek kolejowych. Chodziło to by było więcej stanowisk dla kolesi. CI PISOWSCY KOLESIE DO DZIS ZASIADAJA W TYCH SPÓŁKACH CÓRKACH, bo PIS tak zmienił prawo, że stały się one ich własnością i nikt ich nie może wywalić. PISOWSKI SENATOR KOGUT JEST TEGO DOBRYM PRZYKŁADEM. Zaniedbania na kolei są gigantyczne i prawda jest taka, że to są zaniedbania WIELOLETNIE. Dobrym przykładem jest linia z Warszawy do Gdańska; pociąg jedzie tam teraz ponad 5 godzin...A zastanowiliście się, DLACZEGO?!!! Otóż cała linia E-65 jest aktualnie w remoncie. Koszt modernizacji to 10 mld zł z czego tylko na obszarze Trójmiasta to 1 mld zł. W wielu miejscach linia budowana jest na nowo a na zakrętach( w celu zwiększenia promienia łuków) po nowym śladzie. To tak naprawdę nie jest wyremontowanie torów tylko praktycznie budowa od nowa linii, przy której nie robiono nic od czasów Gierka. W dodatku modernizacja trwa podczas ruchu pociągów. Buduje się setki obiektów inżynieryjnych. Linię rozpoczęto(nieudolnie!) remontować za czasów rządów PiS i, co ważne, z tego czasu jest najwięcej opóźnień. Od zmiany rządów i nieudolnego kierownictwa prace znacznie przyspieszyły. Fakt, ja też uważam, że wszystko trwa trochę za długo, ale nie łudźmy się, że w innym kraju trwałoby to krócej niż 3- 4 lata. Na przykład w Anglii przebudowa 27km autostrady M1 w UK od węzła Luton do M25 trwała 5lat. Przebudowano węzeł Luton, i dobudowano dodatkowo po 1 pasie ruchu w obie strony. Wyremontowano 4 mosty! Rząd Po- PSL rozpisał wreszcie przetarg i 20 szybkich pociągów Pendolino trafi na polskie tory za rok. Spółka PKP podpisała umowę, która pozwoli dofinansować projekt zakupu z pieniędzy unijnych. Pociągi będą osiągać prędkość do 220 kilometrów na godzinę. Podróż będzie przebiegała w ciszy i komforcie, którego trudno obecnie szukać w polskiej kolei. Koszt przejazdu w takich warunkach zmieni się nieznacznie, maksymalnie bilet w pierwszej klasie kosztować ma ok. 150 zł. Pociągi będą jeździć co godzinę. Podróż z Gdyni do Warszawy potrwa dwie i pół godziny, a ze stolicy do Katowic i Krakowa równo dwie godziny. Na ok 80% prasy pociągi bez wychylnego pudła będą mogły jechać z prędkością ok 220km/h. Na pozostałej części faktycznie max. prędkość to 160 km/h. Strata czasu ze wzgl. na konieczność zwalniania to ok12 min. Dlatego PKP kierując się rachunkiem ekonomicznym kupiło wagony bez mechanizmu wychylającego. Nie wierzcie w kłamstwa opozycji i jej płatnych klakierów, że Rząd RP nic nie robi w strawie kolei. Poza tym PiS w czasie rządów mając władzę NIC DLA KOLEI NIE ZROBIŁ!!!
    Pozdrawiam.

    • 6 18

    • Doczytałem tylko do zrozumcie, (3)

      reszta nieczytelna

      • 2 1

      • (2)

        Za trudne? Popierasz PiS...

        • 1 3

        • A co Ci do tego (1)

          Kogo on popiera? Sąsiadom też w gary zaglądasz przez lunetkę Panie Kopernik?

          • 1 2

          • zabolał? Miało boleć

            • 0 0

    • Plusowalem ci a wyskoczyl minus...dziwne.

      Zdrogami jednak ci powiem w Angli idzie chyba szybciej niz w Polsce..oni potrafia NA LOKALNEJ DRODZE ZERWAC 3 KILOMETROWY ODCINEK a do rana wylac nowy.Nie lataja po kawalku ubijajac gumofilcem.Cieszy tez ,ze cos sie w Polsce z koleja ruszylo...Czy jednak wszedzie w takim samym stopniu?Czy tylko Warszawa i Katowice moga jezdzic nowymi skladami a dla Gdanska remontuje sie stare trupy?Co do pisu masz racje dla nich nawet czarne bedzie biale.

      • 3 0

    • Jak ty jestes "bezstronny" to ja jestem Chuck Norris

      Podajesz mase faktow bez pokrycia.Kilka prostych pytan:
      1.Czy 20 miesiecy kalicyjnych rzadow PiS mogly cokolwiec zepsuc albo naprawic w PKP skoro mowimy o 50-letnich zaniedbaniach?? Komu chcesz to wmowic? Nadmieniasz polgebkiem,ze remont Gda-Waw wlasnie rzady PiS rozpoczely,od razu dodajesz "nieudolnie"-na jakiej påodstawie taka opinia? O kazdym,tez o tobie mozna napisac ze nieudolny,nie podajac faktow.
      2. Podstawowa sprawa-komu chcesz wmowic ze rozbicie PKP na dziesiatki spoleczek nastapilo za krotkich rzadow PiS?? To juz jest klamstwo w czystej postaci
      3. Trzecie krotkie pytanko-KTO wybral Pendolino? i jaki interes ma Polska dajac miejsca pracy Wlochom za miliardy euro,a odrzucajac polskich wykonawcow-to byla niewyobrazalna szansa zeby nakrecic w Polsce koniunkture i zatrzymac emigracje mlodych-takie wlasnie klontrakty o tym decyduja ,gdzie dziesiatki tysiecy ludzu ma prace na lata
      4. Wydano wiec miliardy euro na pociag wloski dlatego,bo mial wychylne pudla (a polscy producenci tu odpadli bo nie opanowali tej technologii).I teraz mowicie nam,ze wlasciwie te wychylne pudla to niepotrzebne,bo to ch... a nie oszczednosc na czasie??? TYLKO ZA TO POWINNISCIE SIEDZIEC W PIERDLU RAZEM Z WASZYMI KOLEGAMI MIREM,ZBYCHEM,NOWAKIEM I SETKAMI INNYCH PÅLATFUSOW -AMATOROW PUBLICZNYCH PIENIEDZY.Tylko wy potraficie buidowac autostrady na plaskim gruncie i zbankrutowac setki polskich firm budowlanych,budow nie dokonczyc przez tyle -a na koniec zazyczyc sobie na tych czynnych odcinkach najwyzsze oplaty w Europie! I to przy zalozeniu ze Polacy placa chyba najwiecej na swiecie za litr benzyny w stosunku do dochodow-czy placa ogromne podatki w kazdym litrze paliwa.

      • 0 1

  • Smutne są te Wasze komentarze (1)

    Ktoś się ucieszył?
    Ktoś napisał, że może choć trochę będzie fajniej?

    Taaaak, anonimowo se wygarnè!

    • 1 2

    • czegoś sie spodziewał ????

      ze ludziska będą się cieszyć z poraz trzeci odgrzanego "kotleta" ?

      • 3 0

  • To tylko nałożenie nowego tynku na stare ruiny

    To takie POlskie.
    Prowizorka prowizorkę prowizorką POgania.

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane