- 1 Dwa osiedla obok siebie bez wspólnej drogi (53 opinie)
- 2 Najstarsza fontanna idzie do remontu (28 opinii)
- 3 Pomnik twórcy Bitcoina stanie w Gdańsku? (202 opinie)
- 4 Miasto pełne znaków. Wiele niepotrzebnych (57 opinii)
- 5 Zamiast Rębiechowa lotnisko na morzu (217 opinii)
- 6 Nowe ściany starej kawiarni na Aniołkach (62 opinie)
Pierwsze 9 metrów drugiej nitki tunelu pod Martwą Wisłą wydrążone
Od poniedziałku maszyna TBM drąży drugą nitkę tunelu pod Martwą Wisłą. Przez pięć dni wywiercono 9 metrów tunelu. Wykonawca pracuje na trzy zmiany.
Inwestorem budowy gdańskiego tunelu wraz z dojazdami do Węzła Harfa i Węzła Ku Ujściu (po drugiej stronie rzeki) jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, a wykonawcą hiszpańska firma Obrascon Huarte Lain, która za realizację projektu otrzyma 885 mln zł.
Wykonawca na placu budowy i przy drążeniu pracuje na trzy zmiany i przez 24 godziny na dobę.
Obecnie maszyna TBM "Damroka" powoli przewierca się przez blok nazwany "jet grouting", czyli betonowy element oddzielający komorę startową od gruntu. Do czwartku 6 marca maszyna wydrążyła 9 m i znajdowała się na głębokości 7,5 m. Gdy pokona ten 18-metrowy odcinek, rozpocznie drążenie w gruncie i zwiększy swoją prędkość.
W Zakładzie Prefabrykacji w Gdańsku Kokoszkach zakończono natomiast produkcję tubingów, z których powstaje konstrukcja ścian tunelu - wyprodukowano tam komplety pierścieni dla dwóch rur tunelu. To w sumie ok. 7,2 tys. sztuk.
- Intensywne prace toczą się także pod Węzłem Marynarki Polskiej. Związane są z wykonywaniem wanien wjazdowych do tunelu, betonowaniem ścian - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy miejskiej spółki GIK.
Co ciekawe, pierwsza nitka tunelu już służy jako tunel drogowy, ale wyłącznie dla niewielkich pojazdów budowy. Pod Martwą Wisłą przemieszczają się pracownicy odpowiedzialni za prace przy realizacji podwodnej przeprawy.
Tunel ma być gotowy w październiku 2014 r., ale pierwsze samochody pojadą nim w połowie 2015 r. Kilka miesięcy zajmą procedury odbiorowe obiektu.
Zobacz przygotowania do drążenia drugiej nitki tunelu pod Martwą Wisłą. Film promocyjny miejskiej spółki GIK.
Opinie (68)
-
2014-03-07 21:55
(5)
Ekstra tyle kasy na bzdurny tunel.... ecs teatr szekspkrowski i ten tunel. Ponad miliard w bloto................ale jest super w metropoli
- 10 94
-
2014-06-12 20:08
Zapominasz o stadionie
- 0 0
-
2014-03-07 23:08
a co tam u Was w Gdyni kolego? (1)
- 22 0
-
2014-03-08 11:49
Makieta lotniska za 100 baniek :D
- 15 0
-
2014-03-07 23:36
tunel to chyba najlepsza inwestycja 20 lecia
- 40 0
-
2014-03-07 22:03
tunel jest b.potrzebny bara...!!!!!!!!!!!!
- 28 1
-
2014-03-07 21:07
Polscy Górnicy 800 metrów pod ziemią wydrążyli mnóstwo tuneli. (13)
Nie mogli zrobić i tego tunelu? Kombajny jeszcze są rozgrzane..
Za 900 mln. zrobili by 10 takich tuneli.- 25 73
-
2014-04-24 15:56
idiota?
Czy mi sie wydaje ?
- 0 0
-
2014-03-07 21:18
Będzie przeciekać. (1)
Nie oblano maszyny.
- 1 6
-
2014-03-08 10:35
Ale poświęcono!
- 1 2
-
2014-03-08 06:03
Dlaczego nie górnicy?
Bo w tym czasie zrobiliby 100m tunelu trzy razy podejmujac strajk i w Warszawie robiąc najazd z obowiązkowym paleniem opon, a związkowcy rozpoczęli by głodówkię :P
- 26 2
-
2014-03-07 21:11
Żeby zjechać i potem wjechać autem te 800 metrów,byś potrzebował podziemną serpentynę.Dlatego. (2)
- 2 12
-
2014-03-07 21:14
nie napisałem , że mieliby zrobić tunel 800 metrów pod ziemią / wodą. (1)
myśl batonie.
- 4 6
-
2014-03-07 22:11
lol mamcie :D
Nie napisałeś też,że nie mają,napisałeś tylko "800 m pod ziemią" :D laboga... "Podziemne serpentyny" wziął na powagę, no litości... Gdzie takich sieją? :D
- 8 1
-
2014-03-07 21:10
Nasza młodzież pracując w KFC będzie podróżować tymi drogami i tunelem (3)
Pięknymi samochodami.
/ Kiedy zmądrzeje /- 18 7
-
2014-03-07 21:13
G.o. (1)
Nie będzie podróżować w ramach protestu.
- 7 2
-
2014-03-07 21:16
już to widzę.
są ogłupieni przez media.
- 4 1
-
2014-03-07 21:12
Powiedział
Pracownik Biedronkotesco
- 10 11
-
2014-03-07 21:13
Ja i koledzy nie tylko nie jesteśmy z WAS zadowoleni ale wręcz zawiedzeni. (1)
Kupiliście dzisiaj b. mało tulipanów.
Jaja sobie robicie ??- 4 4
-
2014-03-07 21:15
Podpis na poziomie
wypowiedzi. Tak trzymaj!
- 4 4
-
2014-03-07 22:26
a Kaczka mówił nie wchodzić do Unii (7)
ten tunel jest przykładem bredni które wygłasza
- 24 13
-
2014-03-08 06:54
Powiedz mi jeszcze jak turcja sobie radzi bez UE? (4)
2 tys autostrad
800 tys armia
itd itp...
Jak oni do tego doszli bez dotacji z Brukseli?- 8 5
-
2014-03-10 13:15
nakradli
- 0 0
-
2014-03-08 15:40
trucja ma inne tereny (1)
1) skaliste podłoża, do których nie trzeba budować odprowadzania wody, bo jest sucho
2) paliwo, w przeliczeniu na złotówki po 9-10zł., z czego finansują autostrady
3) armia, bo ciągle się tłuką z kurdami lub w sąsiedneij Syrii mają wojnę- 2 3
-
2014-03-08 19:18
mówiłem że nie wytłumaczysz...
zawsze znajdą powody że musi byc jak jest
- 1 2
-
2014-03-08 10:16
turystyka
- 4 2
-
2014-03-07 23:09
mówił to przed czy po podpisaniu Traktatu Lizbońskiego?
- 4 0
-
2014-03-07 22:49
Kiedy i gdzie koziołku?
- 5 4
-
2014-03-07 21:57
ojeju (2)
...ale sie podnieciłem
- 7 21
-
2014-03-10 13:15
ojeju
chyba spociłem ....
- 1 0
-
2014-03-07 22:45
to teraz szybko posprzątaj
zanim mama wróci do domu
- 20 0
-
2014-03-07 21:01
tyle kasy zmarnowano na droge donikad (4)
- 18 224
-
2014-03-07 21:16
Nie wypowiadaj się jak nie masz pojęcia o czym piszesz trollu... (1)
- 64 7
-
2014-03-10 13:13
Ty tez sie nie wypowiadaj ...
- 0 2
-
2014-03-07 22:18
nowinka
Kogo to
- 5 14
-
2014-03-07 21:42
tyle czasu zmarnowano na pisanie głupot
donikad......
- 57 3
-
2014-03-08 11:58
żenada (3)
W Norwegi taki tunelik buduje się za połowę tej ceny przy kosztach pracy norweskich a nie białoruskich. Przyklad tunel w Stavanger 23 km podmorskiego 90m pod poziomem. czas ok 4 lata. My Estakady nie możemy skończyć przez 35 lat. Wybory ida i propagandę sukcesu sieją. Odbiór na same wybory oczywiście. Warszawskie metro tez przed wyborami otworzą.
Głupi ten masz naród że sie tak daje omamiać "rządzacym" / wszystkich opcji/- 5 21
-
2014-03-09 20:44
Nie bardzo rozumiem to porównanie tunelu długości 23 km do tunelu krótszego,niż 1 km.Mogę szczegóły?
- 0 2
-
2014-03-09 20:43
Nie bardzo rozumiem to porównanie tunelu długości 23 km do tunelu krótszego,niż 1 km.Mogę szczegóły?
- 0 2
-
2014-03-09 00:00
Norwegia
Fjordy
lita skała
nie ma potrzeby wzmacniania gruntu
możliwość użycia tańszej tarczy (kruszącej)- 6 1
-
2014-03-09 07:24
Budyn sie bogaci! (1)
:)
- 2 10
-
2014-03-09 20:40
Mój Borze!
To straszne!
- 0 0
-
2014-03-08 23:01
Tunel ma być gotowy w październiku 2014 r., ale pierwsze samochody pojadą nim w połowie 2015 r. Kilka miesięcy zajmą procedury (1)
paperki papierki papierki biurokracja nie zna granic;/
- 7 2
-
2014-03-09 00:02
badania soniczne grubości i gęstości ścian
sprawdzenie instalacji, przejść awaryjnych i wiele innych "pierdół"
- 4 0
-
2014-03-08 22:21
tylko sie cieszyć
Miasto się rozwija.Brawo.Tym którym nie pasuje niech sie wyprowadzą hahahah do Norwegi jak przedmówca pisze.Chorzy ludzie do potęgi.
- 12 2
-
2014-03-08 12:24
(1)
tylko jełop ,który nie ma wszystkich zwojów w mózgu tak mówi
- 13 0
-
2014-03-08 22:19
popieram
wielki znawca sie znalazł
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.