• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze przęsło kładki prowadzącej na Ołowiankę

Katarzyna Moritz
23 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Liczniki czasu sposobem na "uciekającą kładkę"?
  • Ułożono już pierwsze betonowe przęsło budowanej kładki na Ołowiankę. Łączy ono nabrzeże w okolicy ul. Wartkiej z betonowymi palami wbitymi w dno Motławy.
  • Ułożono już pierwsze betonowe przęsło budowanej kładki na Ołowiankę. Łączy ono nabrzeże w okolicy ul. Wartkiej z betonowymi palami wbitymi w dno Motławy.
  • Ułożono już pierwsze betonowe przęsło budowanej kładki na Ołowiankę. Łączy ono nabrzeże w okolicy ul. Wartkiej z betonowymi palami wbitymi w dno Motławy.
  • Ułożono już pierwsze betonowe przęsło budowanej kładki na Ołowiankę. Łączy ono nabrzeże w okolicy ul. Wartkiej z betonowymi palami wbitymi w dno Motławy.
  • Ułożono już pierwsze betonowe przęsło budowanej kładki na Ołowiankę. Łączy ono nabrzeże w okolicy ul. Wartkiej z betonowymi palami wbitymi w dno Motławy.

Budowana na Motławie zwodzona kładka na Ołowiankę zobacz na mapie Gdańska doczekała się pierwszego betonowego przęsła. Kolejne elementy konstrukcji będą sukcesywnie montowane w pierwszej połowie tego roku.



Mimo zimy, na terenie budowy kładki na Ołowiankę trwają prace konstrukcyjne i  montażowe. Od strony ul. Wartkiej właśnie pojawiło się pierwsze stałe betonowe przęsło. Na razie łączy ono stały ląd z palami wbitymi w dno Motławy kilka metrów od brzegu.

Równocześnie z pracami konstrukcyjnymi prowadzone będą prace instalacyjne układu hydraulicznego, który zadba o otwieranie i zamykanie przeprawy. Kontynuowane będą również roboty związane z budową sterowni, zawiadującej mechanizmem zwodzenia. Wykonywane będą również nawierzchnie nabrzeża zarówno od strony ul. Wartkiej jak i wyspy Ołowianki.

Planowane oznakowanie kładki na Ołowiankę. Planowane oznakowanie kładki na Ołowiankę.
Natomiast na terenie hal produkcyjnych w Zawierciu na Śląsku, wytwarzana jest stalowa konstrukcja kładki. Zostanie ona przywieziona do Gdańska w sześciu segmentach, następnie zostanie zespawana na zapleczu budowy i zamontowana w całości. Te prace odbędą się wiosną.

Budowa kładki ma kosztować 7,65 mln zł. Połączy ona tzw. Zamczysko w okolicy ul. Grodzkiej z nabrzeżem Ołowianki, nieopodal gmachu Polskiej Filharmonii Bałtyckiej. Nowa przeprawa ma nie tylko ułatwić dostęp do tej instytucji, ale także usprawnić mieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów dojście do centrum miasta.



Opinie (143) ponad 20 zablokowanych

  • Oj tam, oj tam...

    Czepjacie się , a to przecież wymyślił prezydent- słońce pomorza z geniuszem architektury swoim zastępcą - panem B. I czy to nam się podoba czy nie: to będzie ładne. A że kosztuje grube miliony: to jest to genialne. Logiczne co nie? Jeżeli już chcieli zrobić kładkę to mogliby postarać się o coś ładnego i godnego Gdańska.

    • 19 3

  • Ty Partyzant !!!! (1)

    Wracaj do lasu.

    • 8 4

    • Taki partyzant jak z Jarka Prezes.

      • 2 4

  • (1)

    Skąd Gdańsk ma na to wszystko kasę, powinno zbadać to CBA??!!

    • 15 22

    • Nie budują lotnisk donikąd jak w Gdyni.

      • 14 1

  • Czy tak trudno jest przypomnieć przy okazji tego artykułu termin otwarcia kładki?

    • 7 1

  • Fajnie, tylko Angielska Grobla i Długie Ogrody potrzebują też rewitalizacji.

    • 16 1

  • Co za syf

    • 86 46

  • Oby na lato było gotowe.

    • 43 14

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane