- 1 Dulkiewicz niechętna do wymiany zastępców (231 opinii)
- 2 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (480 opinii)
- 3 Kleksem asfaltu w gumę przy Zieleniaku (132 opinie)
- 4 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (301 opinii)
- 5 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (189 opinii)
- 6 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (152 opinie)
Pierwszy fragment asfaltu w tunelu pod Martwą Wisłą
Wykonawcy budowy tunelu pod Martwą Wisłą nareszcie udało się ułożyć tam fragment nawierzchni asfaltowej, tzw. podbudowę jezdni. Rozściełacze pełną parą pojadą tam w drugiej części listopada. Budowa przeprawy powinna być gotowa pod koniec roku, a kierowcy mają tamtędy pojechać w kwietniu.
- Mamy za sobą krytyczne punkty na budowie. Praca w tunelu pod Martwą Wisłą idzie pełną parą. Kilkaset osób uwija się na różnych odcinkach inwestycji. Chcemy zakończyć prace budowlane do końca tego roku - mówi Trojmiasto.pl Andrzej Bojanowski.
Plan zakłada, że po nowym roku odbędą się odbiory. To oznacza, że jeśli nie będzie problemów, kierowcy pod dnem Martwej Wisły przejadą w kwietniu. Termin przejezdności stał się też tematem wśród bukmacherów.
Pojawienie się rozściełaczy to sygnał, że koniec prac pod Martwą Wisłą jest już blisko. Asfaltowanie wspomnianych dylatacji to jedynie początek tego rodzaju prac. Pełną parą rozściełacze wjadą pod Martwą Wisłę pod koniec listopada. Gotowa jest betonowa płyta pod jezdnię w obu rurach. Ponadto w północnej rurze zakończył się montaż ścianek odbojowych. Z tymi pracami wykonawca przeszedł do południowego otworu. W tunelu działa też oświetlenie.
Zgodnie z pierwotną umową na roboty, zawartą w 2011 r. pomiędzy miejską spółką Gdańskie Inwestycje Komunalne a firmą OHL, budowa tunelu pod Martwą Wisłą powinna się zakończyć w październiku 2014 r. Prace miały potrwać równe trzy lata. Tego terminu nie udało się jednak dotrzymać. Roboty w tunelu trwają do teraz - 13 miesięcy po pierwotnej dacie zakończenia prac.
Każdy tunel mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy. Inwestorem przedsięwzięcia jest miejska spółka GIK, a wykonawcą firma OHL, która zarobi 885 mln zł.
Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły .
Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach
1377,5 - tyle metrów ma całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu
Miejsca
Opinie (132) 5 zablokowanych
-
2015-11-02 18:34
na wiosnę wstęgę przetnie prezydent Jaworski (4)
- 19 32
-
2015-11-02 18:51
wiosną
wiosną zabraknie kasy PiSsiory wymyślą kolejne referendum i nie będzie za co darmozjad z rodziny Jaworskich miał przeciąć wstęgi.
- 15 8
-
2015-11-02 19:32
Jaworski zniszczył już Stocznię Gdańską. Mało ci? Gdańsk też ma ten bęcwał doprowadzić do bankructwa?
- 20 8
-
2015-11-02 19:58
Chyba *ch*j*ł*ś
Po pierwsze, gdańszczanie nie samobójcy i nie wybiorą faceta co SG rozpirzył. Trzeba tylko uświadomić gimbazę co ma pamięć dobrą jak rozwielitka. Po drugie, pierwsze co zrobi PiS to uwalenie tylu inwestycji ile zdołają pod pretekstem szukania haków, młodocianym wyborcom PiS znów polecam korepetycje, tym razem z tematu "Polaczek vs A1".
- 14 5
-
2015-11-02 20:01
Jaworski nigdy tu nie wygra
im prędzej PiS to zrozumie i wystawi kogoś poważnego tym szybciej będzie miał szansę na prezydenta.
- 13 3
-
2015-11-02 18:36
Dlaczego ten pan się wypowiada??
Niech zacznie uczciwie zarabiać na swoją pensje- 13 5
-
2015-11-02 18:40
mam wrażenie, że było już z 5 otwarć tego tunelu ;-)
a tu dopiero asfalt leją ;-)
- 27 6
-
2015-11-02 18:44
Ile kasy (1)
Czy ktoś wie, jaki jest CAŁKOWITY koszt wybudowania tego tunelu pod Martwą Wisłą?
Parametrów tunelu mnóstwo, brak tylko jednego - CENY.
W końcu to największa inwestycja drogowa Miasta, więc warto byłoby wiedzieć.- 22 5
-
2015-11-02 23:43
Wartość kontraktu to 886 mln pln brutto, kosztorys inwestorski 1.120 mln pln brutto.
- 6 0
-
2015-11-02 18:44
wstyd że umowy nie udało się dotrzymać, my chcemy już jeździć tunelem
- 12 3
-
2015-11-02 18:54
ciekawe jaki bedzie wplyw na Grunwaldzką?
- 10 2
-
2015-11-02 18:55
"Inwestorem przedsięwzięcia jest miejska spółka GIK, a wykonawcą firma OHL, która zarobi 885 mln zł"
Co za ignorant ekonomiczny to pisał? To, że wystawią na tyle faktury nie znaczy przecież, że jest to ich dochód. Trzeba odjąć przecież koszty budowy
- 22 0
-
2015-11-02 18:59
Podajcie jeszcze ile jest dni opóźnienia
"Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach
1377,5 - tyle metrów ma całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą 1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka 2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM 91 - długość maszyny TBM w metrach 12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach 11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach 35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły 1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów i waży 100 ton) 500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli 40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu"- 6 2
-
2015-11-02 19:04
S24 znowu nadaje ! :-) (4)
W Gdańsku Budują Tunel pod Martwą Wisłą... I co ciekawe:
Tunel ma o ile pamiętam dobrze kilometr długości, tunel już wykopano i właśnie kładą w nim asfalt czyli dobre wieści, mi jednak od początku nie daje spokoju jedno pytanie:
Do wykopaniu tunelu psłużono się niemiecką maszyną, którą do tego celu specjalnie zbudowała wyspecjalizowana firma i tutaj ciekawostka: Maszyna nie została zakupiona a wypożyczona na ten jeden konkretny tunel... Kosztowała o ile pamiętam coś z 900 mln. złotych... z Taborem!
I Tutaj mam takie pytanie a właściwie dwa pytania:
1. Czy nie zapłacono za dużo za tą maszynę skoro jest tylko wypożyczona a ponadto...Skoro niedawno zakończona budowa a raczej odbudowa przedwojennej linii kolejowej z torami, wiaduktami itp. która biegnie przez trudny teren z Gdańska na Kaszuby -
/ z przystankiem m.in przy Lotnisku, także nie będę musiał już odwozić znajomych z całego kraju o świcie na lotnisko :-) /
- kosztowała bodajże te same 900mln ?
2. Polscy górnicy nie daliby rady wykopać 1000 metrowego tunelu za dużo mniejsze pieniądze? Ciekawe.
Nie wiem nie jestem inżynierem budownictwa lądowego, ale coś mi tutaj nie pasuje, tak na oko a może i na węch:-)
Ps. Wie ktoś jak uzasadniano budowę warszawskiego tunelu wzdłuż Wisły ? Dla mnie to do dzisiaj jest niepojęta sprawa... Jeździłem z Gdańska do Warszawy i z prostej drogi jaką jechałem od Płońska aż do mostu Wantowego w Warszawie - calutki czas prosto ! - i skręcałem w lewo na ten most Wantowy i miałem Pragę! - a po wybudowaniu tunelu musiałem jechać tunelem, przejechać przez Solec by zawrócić na w/w most... Co to wogóle był za deb-iliz-m ??- 21 25
-
2015-11-02 19:08
Trzeba zadzwonić do Antka niech powoła komisje śledczą (1)
- 11 2
-
2015-11-02 19:19
Dzwoń
986 numer :p
- 4 0
-
2015-11-02 19:35
Primo - takie maszyny nie są uniwersalne, konfiguruje się je pod konkretne zadania. Czy planowane są inne budowy, gdzie potrzebne byłoby zastosowanie takiej maszyny drążącej?
Secundo - jakie doświadczenie posiadają polscy górnicy w drążeniu tuneli w gruncie podmokłym?- 9 2
-
2015-11-02 22:01
Masz rację...
nie jesteś inżynierem budownictwa :)
Nie, polscy górnicy nie daliby rady wykopać tunelu, bo nie wiem czy zauważyłeś, ale znajduje się on POD rzeką.- 8 0
-
2015-11-02 19:11
W marcu usłyszymy, że otwarcie jednak we wrześniu.
- 27 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.