- 1 Rowerzyści dostali drogę, której nie chcą (193 opinie)
- 2 Dziecko bawiło się na krawędzi balkonu (61 opinii)
- 3 W Gdyni odłowią 80 dzików (314 opinii)
- 4 Pomogli ominąć korek i zdążyć na maturę (62 opinie)
- 5 Oni będą teraz rządzić województwem (59 opinii)
- 6 Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa (132 opinie)
Pierwszy fragment asfaltu w tunelu pod Martwą Wisłą
Wykonawcy budowy tunelu pod Martwą Wisłą nareszcie udało się ułożyć tam fragment nawierzchni asfaltowej, tzw. podbudowę jezdni. Rozściełacze pełną parą pojadą tam w drugiej części listopada. Budowa przeprawy powinna być gotowa pod koniec roku, a kierowcy mają tamtędy pojechać w kwietniu.
- Mamy za sobą krytyczne punkty na budowie. Praca w tunelu pod Martwą Wisłą idzie pełną parą. Kilkaset osób uwija się na różnych odcinkach inwestycji. Chcemy zakończyć prace budowlane do końca tego roku - mówi Trojmiasto.pl Andrzej Bojanowski.
Plan zakłada, że po nowym roku odbędą się odbiory. To oznacza, że jeśli nie będzie problemów, kierowcy pod dnem Martwej Wisły przejadą w kwietniu. Termin przejezdności stał się też tematem wśród bukmacherów.
Pojawienie się rozściełaczy to sygnał, że koniec prac pod Martwą Wisłą jest już blisko. Asfaltowanie wspomnianych dylatacji to jedynie początek tego rodzaju prac. Pełną parą rozściełacze wjadą pod Martwą Wisłę pod koniec listopada. Gotowa jest betonowa płyta pod jezdnię w obu rurach. Ponadto w północnej rurze zakończył się montaż ścianek odbojowych. Z tymi pracami wykonawca przeszedł do południowego otworu. W tunelu działa też oświetlenie.
Zgodnie z pierwotną umową na roboty, zawartą w 2011 r. pomiędzy miejską spółką Gdańskie Inwestycje Komunalne a firmą OHL, budowa tunelu pod Martwą Wisłą powinna się zakończyć w październiku 2014 r. Prace miały potrwać równe trzy lata. Tego terminu nie udało się jednak dotrzymać. Roboty w tunelu trwają do teraz - 13 miesięcy po pierwotnej dacie zakończenia prac.
Każdy tunel mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy. Inwestorem przedsięwzięcia jest miejska spółka GIK, a wykonawcą firma OHL, która zarobi 885 mln zł.
Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły .
Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach
1377,5 - tyle metrów ma całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu
Miejsca
Opinie (132) 5 zablokowanych
-
2015-11-02 18:02
(6)
Tak Bojanowski jest sie czym chwalić pochwał sie terminem cwaniaku
- 159 24
-
2015-11-02 18:16
to nie budowa warzywniaka na osiedlu.... (5)
- 21 38
-
2015-11-02 18:21
A co w tej budownie jest takiego unikatowego? (3)
Z globalnego punktu widzenia?
Pojedź do Chorwacji, obejrzeć tunele. O wiele dłuższe, bardzo skomplikowane, a my się rozczulamy nad jednym- 53 22
-
2015-11-02 18:47
(2)
lubię jak z wielkim znastwem wypowiada się ktoś kto nie ma pojęcia...chorwackie tunele to małe miki w porównaniu do naszego - drążone w litej skale. Pisząc twoim językiem - nic prostszego
- 25 25
-
2015-11-02 19:47
z (1)
Ale wykonawca zobowiązał się do wykonania w określonym terminie, który został przekroczony
- 24 7
-
2015-11-02 19:57
Główny wykonawca (lider konsorcjum) upadł
Hydrobudowa Polska
- 20 3
-
2015-11-02 18:32
Naprawdę?????
Dzięki Ci oświecony lemingu.
Tylko po kiego diabła w takich umowach są kary umowne, skoro potem od nich odstępują pod wpływem szantażu wykonawców, jak choćby w Gazoporcie.
A pieprzenie OHL, że im Hydrobudowa padła i mjusieli kończyć za nia Słowackiego jest o kant d..y, bo to oni od początku byli liderem, gdyż Hydrobudowa nie miała żadnego tunelu w swoim portfolio. A Słowaka kończyli podwykonawcami.- 41 14
-
2015-11-02 19:54
terminy
a na Przeróbce kopią i remontują nadal. Jakoby miało się zakończyć z końcem września.Przystanek wiedeński wybudowany w sierpniu był już remontowany. Tak samo będzie z tym tunelem.Na nasz koszt.
- 16 6
-
2015-11-02 19:38
nie najlepszy pomysł
Kompletnie tego nie rozumiem. Asfaltobeton byłoby lepiej położyć w kwietniu, bo to szybka robota, a nie pchać się teraz z niskimi temperaturami. Na dodatek trwają jeszcze prace, więc będzie jeździł sprzęt i jak znam życie sporo narobi bigosu, wyleje olejów itd. A poza tym jaki ma interes generalny wykonawca, skoro już mu nie można płacić bo doszedł do płota, on musi zapłacić podwykonawcom a sam kasę dostanie za pół roku ? Kiedy wreszcie zabierze się mu 100 mln kar za opóźnienie ? Co to za propaganda i kto tu kombinuje ?
- 22 12
-
2015-11-02 18:32
(3)
Brawo GIK!
Brawo UM Gdańsk!
Dla Was zawsze dobro społeczne na pierwszym planie!- 32 30
-
2015-11-02 19:20
A propos braw ...
GIK może tak, z Urzędem chyba gorzej ...
- 4 4
-
2015-11-02 18:34
Co bierzesz? (1)
Bo na trzeźwo takich bzdur nikt nie napisze
- 14 4
-
2015-11-02 18:37
Sam piszesz a później komentujesz sam siebie
- 4 0
-
2015-11-02 19:11
W marcu usłyszymy, że otwarcie jednak we wrześniu.
- 27 6
-
2015-11-02 18:59
Podajcie jeszcze ile jest dni opóźnienia
"Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach
1377,5 - tyle metrów ma całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą 1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka 2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM 91 - długość maszyny TBM w metrach 12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach 11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach 35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły 1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów i waży 100 ton) 500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli 40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu"- 6 2
-
2015-11-02 18:55
"Inwestorem przedsięwzięcia jest miejska spółka GIK, a wykonawcą firma OHL, która zarobi 885 mln zł"
Co za ignorant ekonomiczny to pisał? To, że wystawią na tyle faktury nie znaczy przecież, że jest to ich dochód. Trzeba odjąć przecież koszty budowy
- 22 0
-
2015-11-02 18:54
ciekawe jaki bedzie wplyw na Grunwaldzką?
- 10 2
-
2015-11-02 18:44
wstyd że umowy nie udało się dotrzymać, my chcemy już jeździć tunelem
- 12 3
-
2015-11-02 18:40
mam wrażenie, że było już z 5 otwarć tego tunelu ;-)
a tu dopiero asfalt leją ;-)
- 27 6
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.