• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Piesi nie będą musieli chodzić tunelem przy UG

Krzysztof Koprowski
10 grudnia 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Już w przyszłym roku piesi będą mieli do wyboru tunel lub naziemne przejście przez ul. Wita Stwosza. Już w przyszłym roku piesi będą mieli do wyboru tunel lub naziemne przejście przez ul. Wita Stwosza.

Już wkrótce w Gdańsku zlikwidowane, a raczej uzupełnione o naziemny odpowiednik, zostanie pierwsze przejście podziemne. Nie będzie to jednak jeden z tuneli w Śródmieściu, a obiekt usytuowany przy kampusie Uniwersytetu Gdańskiego.



Naziemne przejścia dla pieszych zostaną wykonane tuż obok zejść do tunelu. Naziemne przejścia dla pieszych zostaną wykonane tuż obok zejść do tunelu.

Z którego rozwiązania będą chętniej korzystać piesi?

Tunel przy kampusie Uniwersytetu Gdańskiego zobacz na mapie Gdańska od początku był nie do końca przemyślaną inwestycją, bowiem ruch na ul. Wita Stwosza zawsze był niewielki, a ponadto ostatnio w związku z utworzeniem pasa rowerowego, kierowcom aut pozostawiono po jednym pasie w każdym kierunku.

- Przejście podziemne w takim miejscu znaczne ogranicza dostępność przystanków tramwajowych. Dzięki utworzeniu przejścia naziemnego będą one dostępne wreszcie dla osób starszych i niepełnosprawnych ruchowo [to przystanek tramwajowy najbliżej szpitala Marynarki Wojennej zobacz na mapie Gdańska - dop. red.] - mówi Dariusz Słodkowski, radny miasta i przewodniczący komisji rewitalizacji, która wnioskowała o wyznaczenie naziemnego przejścia.

Przejście na poziomie terenu ma być wykonane już w przyszłym roku, a jego szacunkowy koszt to ok. 80 tys. zł. Zadanie zostanie zlecone Zarządowi Dróg i Zieleni. Jest już w projekcie budżetu na 2014 rok, który głosowany będzie na najbliższej sesji Rady Miasta.

- W tej chwili trwają przygotowania do sporządzania projektu, bowiem realizacja musi zostać poprzedzona wykonaniem dokumentacji technicznej w zakresie zabrukowani powierzchnia torowiska. Przejście będzie też posiadać obniżone krawężniki - informuje Katarzyna Kaczmarek, rzecznik ZDiZ w Gdańsku.

Pod względem organizacji ruchu samochodowego, przejście będzie wykonane w sposób podobny do innych przejść na ul. Wita Stwosza. Wykonane zostaną więc wyspowe progi zwalniające oraz elementy separujące ruch samochodowy i rowerowy (aby kierowcy nie omijali progów pasem rowerowym).

Utworzenie przejścia naziemnego oznacza jednocześnie, że Zarząd Dróg i Zieleni odstępuje od modernizacji tunelu oraz montażu wind dla niepełnosprawnych i osób starszych, bo taka inwestycja była jeszcze niedawno rozważana.

Przejście podziemne póki co nie zostanie zlikwidowane i funkcjonować będzie wraz z naziemnym odpowiednikiem.

- Przejście naziemne powinno być rozwiązaniem docelowym, ale póki co łatwo będzie można skonfrontować opinie, że piesi wolą tunele, bo są rzekomo wygodniejsze i szybsze. Jestem przekonany, że z przejścia podziemnego nikt nie będzie chciał korzystać, mając do wyboru przejście na poziomie jezdni - dodaje Słodkowski.

Być może jednak tunel nadal będzie użytkowany przez studentów, gdyż Uniwersytet Gdański ogrodził kilka lat temu swój teren płotem, a najbliższe wejście na teren kampusu (wraz z wjazdem dla aut) znajduje się około 40 metrów od nowego przejścia i tunelu zobacz na mapie Gdańska.

Czytaj też: Uniwersyteckie getto? Studenci nie chcą płotu

Przedstawiciele Uniwersytetu Gdańskiego obiecali, że w środę udzielą informacji w zakresie ewentualnego demontażu ogrodzenia i wykonania chodnika na swoim terenie.

Miejsca

Opinie (225) 10 zablokowanych

  • dostają z unijnych pieniędzy kasę (1)

    na nowe drogi dla rowerów, a oni zamiast coś wybudować to zabierają część jezdni, wymalują nitkę, postawią znaki, a Bruksela odhaczy nowo wybudowany szlak dla jednośladów, a szwagier kogoś z magistratu przytuli kapustę wystawiając kosmiczną fakturę dla urzędu za drogę dla rowerów.

    • 17 2

    • pas dla rowerów na jezdni

      jest kilkakrotnie tańszy niż droga dla rowerów wydzielona z chodnika lub pasa zieleni. Ta inwestycja ma poprawić warunki ruchu pieszych, zwłaszcza z bagażem lub niepełnosprawnych

      • 2 8

  • Zamknąć Wita Stwosza dla ruchu samochodowego. (1)

    Po co stosować półśrodki? I do tego kosztowne. Jakieś wyspy, pasy, przejścia, światła. Taniej będzie postawić znak zakazu ruchu na początku i końcu ulicy. Po co udawać że to droga samochodowa? I byłoby to zgodne z trendem żeby Gdańszczanie przemieszczali się rowerami jak obywatele wielkich miast takich jak Mombaj, Hanoi, Kualalumpur.

    • 14 2

    • niektóre opinie dają więcej informacji o ich autorach

      niż o meritum sprawy

      • 3 5

  • dobra decyzja,

    teraz czekamy na kolejne tego typu inwestycje przywracajace miasto pieszym:-]

    • 5 8

  • TUNEL zagospodarowac!

    Strzelnica albo schron dla samoobrony akademickiej!

    Albo... kimatyczna knajpa:))

    • 8 0

  • Czegoś nie rozumiem (2)

    Buduje się takie tunele żeby ludzie nie musieli stać przed przejściem a kierowcy nie musieli się zatrzymywać. A tu nagle ktoś wpada na pomysł żeby uprzykrzyć życie i jednym i drugim. Co za bzdura jakaś - czekam na pierwszych studentów potrąconych na bzdurnym przejściu.

    • 23 15

    • masz rację - nie rozumiesz

      pochodź tunelami, to może ci przejdzie

      p.s.
      miasto nie sluzy do tego, zeby po nim bezkolizyjnie jezdzic

      • 10 6

    • piesi mają upkrzykrzone życie od momentu powstania tunelu.

      • 13 5

  • (1)

    Baran!!!

    • 1 5

    • milo mi, Witold

      • 6 0

  • ciekawi czy hejterzy "prosamochodowi" odszczekają swoje posty

    jak się okaże że ani korki się nie powiększyły, ani wypadków z pieszymi nie było, tylko kierowcy musieli trochę wolniej jeździć niż dotychczas (co nie przedłużyło im ogólnego czasu przejazdu przez Wita Stwosza)

    • 5 13

  • Skąd u pseudodziennikarzy (1)

    takie angielskojęzyczne naleciałości- "Tunel przy kampusie Uniwersytetu Gdańskiego".

    • 8 12

    • "Kampus" pochodzi z łaciny, panie ... Romanie.

      A pomyślał by kto, "nom oblige" ;)

      • 11 3

  • I tym sposobem zamiast wind wystarczy kilka puszek farby i trochę kostki brukowej. (2)

    • 30 6

    • I to na bogato - 80 tys. zł (1)

      chyba złotą farbą to wymalują

      • 11 4

      • A projekt ?

        szwagier nie jest tani:)

        • 16 3

  • 80 tys zł ???

    Za 2 znaki, jakieś ewentualnie barierki, obniżony krawężnik i 2 puszki białej farby ????

    Ciekawe...

    • 26 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane