• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Płacisz za postój, a i tak dostajesz mandat? Tak, w Centrum Hewelianum

Maciej Korolczuk
6 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 

Na płatnym parkingu należącym do Centrum Hewelianum przy ul. 3 Maja w Gdańsku zobacz na mapie Gdańska wielu kierowców karanych jest mandatami za brak opłaty postojowej, mimo że wcześniej wykupili bilet w parkomacie. Według poszkodowanych zarządca parkingu w niedostateczny sposób informuje o nowym regulaminie. Po naszej interwencji władze centrum obiecały dodatkowe oznaczenia parkingu.



Czy Centrum Hewelianum słusznie nakłada na kierowców dodatkowe opłaty?

Od początku marca na płatnym, niestrzeżonym parkingu należącym do Centrum Hewelianum, mieszczącym się przy ul. 3 Maja 9, obowiązuje nowy regulamin. Jeszcze na początku roku opłatę za postój (obecnie to 4 zł za godzinę w godz. 7-17 od poniedziałku do piątku) kierowcy wnosili w budce strażnika, tuż przy wjeździe na plac. W lutym zmieniono jednak zasady i na parkingu pojawiły się dwa parkomaty. I z dnia na dzień posypały się mandaty.

- Na parkingu przez wiele lat kupowało się bilet godzinny w budce u strażnika. Potem ewentualnie, gdy przekroczyło się czas, dopłacało się opłatę za następne godziny parkowania samochodu. W dniu 16 marca wskazano mi automat do zakupienia biletu. Jak wielu innych właścicieli pojazdów, poszłam z zakupionym biletem do sądu, nie wstawiając go za szybę. Wjeżdżając na parking dziwiłam się, że po terenie parkingu chodzi kilka wzburzonych osób z kartkami w dłoniach. Po powrocie zrozumiałam, co je zdenerwowało, gdyż i mnie to samo się przytrafiło - opowiada pani Beata.
Nasza czytelniczka za wycieraczką znalazła wezwanie do zapłaty, wystawione przez pracownika parkingu.

- Po powrocie do auta zastałam na szybie upomnienie za brak biletu parkingowego. Jestem zbulwersowana sposobem traktowania mieszkańców Gdańska przez Centrum Hewelianum oraz nalotami na właścicieli pojazdów, którzy przyzwyczajeni do innej formy opłaty, bilety zabierali ze sobą, zamiast pozostawić je za szybą. Dziwi mnie postawa strażników, którzy będąc świadomi zmiany sposobu opłaty, nie poinformowali mnie i innych kierowców, że powinniśmy bilety pozostawić za szybą. Mieli za to czas na wystawianie wezwań do zapłaty.
Parkingowy chaos

W środę wybraliśmy się na parking, by sprawdzić, czy rzeczywiście administracja parkingu wystawia nieświadomym kierowcom mandaty, choć ci wnieśli opłatę w parkometrze.

Za wycieraczkami zaparkowanych aut znaleźliśmy kilka wezwań do zapłaty. Bardziej jednak rzucał się w oczy chaos panujący na ciasnym parkingu. Kierowcy mieli problem z wjazdem i wyjazdem na ul. 3 Maja, a nawet ze znalezieniem wolnego miejsca (parking przewiduje ok. 80 miejsc postojowych). Wielu kierowców dopiero po naszej sugestii, by bilet zostawić w aucie, ze zdziwioną miną wracało do auta, by uniknąć dodatkowej opłaty.

  • Do niedawna przy obsłudze parkingu pracowały dwie osoby. Teraz jest jedna, zajmująca się głównie wypisywaniem wezwań do zapłaty.
  • Administracja parkingu twierdzi, że wezwania to marginalny problem i dotyczy tylko kilku kierowców dziennie.
  • Wezwanie do zapłaty pozostawione za wycieraczką jednego z samochodów.

Wcześniej zamieszania dało się uniknąć. Przed zmianami regulaminu na parkingu pracowały dwie osoby: jedna przyjmowała opłaty, druga kierowała ruchem. Gdy stanęły parkomaty, na parkingu pozostała jedna osoba, która zajmuje się głównie wypisywaniem wezwań do zapłaty.

Zarządca parkingu: informacje są w dwóch miejscach

Z zarzutem, że nowe zasady są niejasne, nie zgadza się jednak dyrektor Centrum Hewelianum - Przemysław Guzow, który wskazuje, że kierowcy są informowani o nowych zasadach na dwa sposoby.

- Regulamin parkingu jest dostępny w budce na parkingu. Stosowna informacja o tym, że pobrany wydruk trzeba zostawić w widocznym miejscu na desce rozdzielczej, znajduje się również na bilecie - podkreśla Przemysław Guzow. - Parkomat zasadniczo w niczym nie różni się od podobnych urządzeń znajdujących się w strefie płatnego parkowania w Gdańsku. Każda osoba, która otrzymała wezwanie do dodatkowej zapłaty, choć wcześniej wniosła opłatę za postój w parkomacie, może się do nas zwrócić o anulowanie wezwania - dodaje dyrektor Centrum Hewelianum.
Gdy pytamy, ilu kierowców zostało wezwanych do wniesienia dodatkowych opłat, słyszymy, że to marginalny problem i dotyczy kilku kierowców dziennie.

- Tendencja jest spadkowa - zapewnia Przemysław Guzow.
W pierwszych dniach funkcjonowania nowego systemu poboru opłat, po wrzuceniu do parkomatu np. 5 zł, urządzenie nie doliczało dodatkowych 15 min za extra złotówkę (parkomaty nie wydają reszty, więc każda kwota wyższa od 4 zł przepadała na rzecz administratora parkingu).

- Pracujemy nad udoskonaleniem nowego systemu, wspomniana niedogodność trwała zaledwie kilka dni. Wkrótce na parkingu pojawi się trzeci parkomat, będzie też możliwość płatności kartą - dodaje dyrektor Centrum Hewelianum.
Odwołanie odrzucone, ale będą zmiany

Pani Beata odwołała się do Centrum Hewelianum. We wtorek otrzymała odpowiedź, że odwołania nie uwzględniono.

- Oczywiście zapłacę karę. Jednak działanie Centrum Hewelianum przypomina mi wrogo nastawioną do obywatela, czyhającą na błąd, nieżyczliwą poprzednią epokę.
Po naszym telefonie i interwencji administracja zapewniła, że dodatkowe informacje dla kierowców o konieczności pozostawienia biletu w aucie niezwłocznie pojawią się w widocznym miejscu przy wjeździe na parking.

  • Za godzinę parkowania na postoju administrowanym przez Centrum Hewelianum zapłacimy 4 zł.
  • W widocznym miejscu znajduje się tylko informacja o tym, gdzie wnieść opłatę za postój. Po naszej interwencji obok pojawi się też dopisek, by zostawiać bilet w samochodzie.
  • Parking jest ciasny i szczelnie zastawiony samochodami. Kierowcy mają problem nie tylko by z niego wyjechać, ale też znaleźć wolne miejsce postojowe.
  • Kierowcy od nas dowiadywali się, by zostawić bilet w samochodzie. Wielu z nich zawracało do auta, by uniknąć dodatkowej opłaty.

Miejsca

Opinie (177) 1 zablokowana

  • Ludzie, jak wy czytać ze zrozumieniem nie potraficie

    a się pieklicie. I chaos z tych wypowiedzi się robi, bo każdy co innego zrozumiał. A pisać artykuły jaśniej też by się przydało.

    • 2 5

  • takie rzeczy tylko w Gdańsku (4)

    • 54 26

    • To prawda (1)

      W Gdyni po prostu nie ma parkingów

      • 16 2

      • W Gdyni jest wiele miejsc do parkowania

        jeśli nie są to miejsca płatne, zwykle są zastawione parkującymi samochodami.

        Bez spójnego systemu zarządzania popytem na parkowanie (obejmującego opłaty oraz system ich egzekwowania) miasto powoli się dusi: w przenośni i dosłownie

        • 1 1

    • Płatne parkingi to zmora. Kompletnie bez sensu. Tylko d*pczenie normalnych ludzi przez jakieś podejrzane firmy i instytucje.

      • 7 3

    • Dostałem mandat od EuroPark, że nie zapłaciłem za parkowawanie w miejscu gdzie były znaki drogowe "P" bez dopisku płatny.

      Wysłałem reklamacje zgodnie z instrukacjami z biletu karnego wraz ze zdjęciami potwierdzającymi moją wersję. Jest już tydzień po terminie jaki miał Europark na odpowiedź i nadal jest cisza.

      Dziadostwo na całego.

      • 8 2

  • Ludzie co się z wami dzieje.

    Ciągle widzicie problemy . A jak parkujesz samochód w strefie płatnego parkowania to zabierasz paragon ze sobą czy wystawiasz za szybą ?
    Za kierownicą pojazdu też są takimi roztargnionymi kierowcami.

    • 7 4

  • Pan gudzow to debeściak, moc arz (1)

    • 26 3

    • żeby coś nazwać parkingiem i kasować opłaty najpierw to musi wyglądać na parking !! a nie rozjechany placyk między drzewami i już , w końcu za coś się płaci !

      • 12 0

  • ja też mogę sobie wydrukować takie wezwania z nr konta

    i po Gdańsku PO-chodzić?

    • 5 4

  • Wstyd dla dyrektora Hewelianum (1)

    Widać se nie radzi z zarządzaniem chłopina. Skąd on jest?

    • 15 4

    • to ktoś z rodziny

      pewnie stryjeczny szwagier żony wujka Waldka z pierwszego małżeństwa

      • 5 0

  • Guzow

    Guzow ty sie na czyms znasz, wątpie.

    • 10 4

  • Zamknąć Centrum Hewelianum, syf w środku i na zewnątrz. (1)

    • 13 5

    • I syf w głowach..

      • 0 4

  • Proponuję zgłosić to liderowi samorządu - Budyniowi (2)

    On buduje od dziesiątek lat miasto przyjazne mieszkańcom. Pochyli się z troską i poleci zająć tą sprawą jakiemuś urzędnikowi (ma ich przecież ponad 1500)

    • 116 10

    • Czy budyn zaplacil juz 40 000 kary za niewinnosc ? (1)

      • 18 2

      • czeka na wyplate nagrody rocznej i wplyw czynszow z mieszkan za kwiecien

        • 9 1

  • Nie ma to jak zachęta dla potencjalnego konsumenta.

    • 7 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane