- 1 Mapa pożarów aut w Trójmieście (69 opinii)
- 2 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (32 opinie)
- 3 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (605 opinii)
- 4 Z dworca na Jasień 80 zł (583 opinie)
- 5 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (41 opinii)
- 6 Jeden z pierwszych w Polsce "bliźniaków" (64 opinie)
Plaga awarii biletomatów trwa. Brak kar dla operatora
Mennicy Polskiej wciąż nie udało się opanować lawiny awarii nowych biletomatów, jakie w ostatnich miesiącach pojawiły się na ulicach Gdańska. Nasi czytelnicy informują o ciągłych problemach z urządzeniami m.in. na Chełmie, Łostowicach, Oruni i Śródmieściu. Do Gdańska przyjechali już specjaliści ze Słowacji, by usunąć przyczyny licznych usterek. Tymczasem ZTM ma związane ręce, bo umowa z operatorem nie przewiduje kar umownych za niewłaściwe działanie biletomatów.
Jednak sygnały od naszych czytelników, jakie od kilkunastu dni do nas docierają, świadczą o tym, że wymieniane urządzenia są bardziej awaryjne od poprzednich, a usterki niekoniecznie powodują pasażerowie i ich użytkownicy.
Zgłoszenia dotyczą bowiem zawieszania się biletomatów, błędów w oprogramowaniu, wyświetlaniu komunikatów, które uniemożliwiają kupno biletu czy pobieranie opłat bez doładowania karty miejskiej.
- Znów awarie automatów z biletami na ul. Płockiej, Przemyskiej i Wilanowskiej. Ktoś powinien zrobić z tym porządek. Już któryś raz automat albo nie wydał mi reszty, albo wciągnął pieniądze bez biletu i nikt z tym nic nie robi. Reklamację złożyłem, ale ciekaw jestem, ilu ludzi tego nie robi i ile przez takie osoby zarobiła firma od biletomatów - napisał w Raporcie jeden z czytelników.
Dwa dni wcześniej kolejne zgłoszenie. Tym razem z centrum Gdańska.
- Niesprawne biletomaty w centrum Gdańska. Jeden zawieszony, drugi nie czyta karty, trzeci nie przyjmuje monet. Wszystkie w okolicy Forum Gdańsk - napisał inny z czytelników.
I znów Chełm, tym razem biletomat na Sikorskiego.
- Chciałam kupić dwa bilety za 3,2 zł. Zapłaciłam kartą, ściągnęło mi 6,4 zł, a biletomat wydrukował mi tylko jeden bilet. Mam potwierdzenie. To druga tego typu sytuacja z tym biletomatem, za pierwszym razem biletomat działał niewłaściwie w czasie świąt Bożego Narodzenia. Szlag mnie trafił - napisała w Raporcie pani Bożena.
Na jeszcze inny problem zwraca uwagę pani Anna.
- Praktycznie od początku roku nie udało mi się kupić żadnego biletu. Gdy dochodzi do płacenia, biletomat nie pobiera ani monet, ani banknotów. W momencie gdy płaci się kartą, pobiera pieniądze, drukuje jakieś dziwne potwierdzenie biletu, a samego biletu nie. Na uszkodzonych automatach brakuje też widocznego oznaczenia, że jest awaria. W efekcie pasażer przechodzi cały proces kupna biletu, a gdy dochodzi do płatności, okazuje się, że jest problem.
Zgłoszenia naszych czytelników można mnożyć: awaria na Warneńskiej, brak biletomatu na Bajana, połykający monety automat na Platynowej.
Specjaliści ze Słowacji w Gdańsku
Postanowiliśmy ponownie zapytać Mennicę Polską, która jest właścicielem i operatorem biletomatów, oraz Zarząd Transportu Miejskiego, który zamówił urządzenia, o powody tak częstych awarii i termin ich usunięcia.
- Zarówno ZTM, jak i Mennica prowadzą wszelkie możliwe działania, by rozwiązać problem z biletomatami - zapewnia Wojciech Siółkowski, z-ca dyrektora ZTM. - Wszystkim zależy na tym, żeby jak najszybciej wyeliminować dotykające pasażerów niedogodności. ZTM jest w ciągłym kontakcie zarówno z przedstawicielami Mennicy, jak i ze słowackim producentem automatów. Zgodnie z ustaleniami serwis Mennicy prowadzi stałą kontrolę urządzeń na terenie Gdańska i reaguje w możliwie najkrótszym czasie na zgłoszenia usterek.
Jak dodaje, w tygodniu do Gdańska przyjechali ze Słowacji specjaliści zajmujący się automatami. Analizowali problem zarówno pod kątem możliwych wad sprzętu, jak również niedoskonałości oprogramowania.
- Słowacy zobowiązali się, że jak najszybciej przygotują poprawkę oprogramowania - dodaje Siółkowski.
Umowa kar nie przewiduje
Zapytaliśmy też, czy umowa ZTM z Mennicą przewiduje ewentualne kary umowne za niewłaściwe działanie biletomatów. Jak się okazało, umowa "ma charakter operatorski i w związku z tym nie zapisano w niej sankcji z tytułu usterek maszyn".
- Już sam fakt, że automaty nie sprzedają biletów i operator na tym nie zarabia, jest dotkliwą konsekwencją. ZTM na bieżąco analizuje sytuację i gdyby miało się okazać, że awarie biletomatów będą się zdarzać zbyt często, nie wyklucza renegocjacji umowy w zakresie wprowadzenia sankcji - kończy Siółkowski.
Mennica Polska nie odpowiedziała na nasze pytania. Gdy tylko nadejdą odpowiedzi, dodamy je do artykułu.
Problem z biletomatami przy gdańskim dworcu (18 opinii)
Miejsca
Opinie (256) ponad 10 zablokowanych
-
2020-01-18 15:06
(4)
w tunelu przy lidlu gdzie stadion żużlowy też nie działa , nie szło miesięcznego załadować tylko wyskoczył komunikat że pieniądze zostaną zwrócone na konto , a tak to wiadomo czemu wymienili i tak już działające biletomaty bo ktoś nachapać się musiał
- 72 1
-
2020-01-20 11:13
Prawda.
Poprzedniemu nic nie dolegało, a nowy zbyt długo nie pochodził.
- 0 0
-
2020-01-19 00:58
Za to miasto karze mieszkańców. (1)
Za niesortowanie śmieci, źle zaparkowane samochody ale kar umownych dla dużych firm nie ma. Dziwna wyrozumiałość urzędników UM.
- 8 1
-
2020-01-19 18:13
Z tym, że sortowanie śmieci i parkowanie zgodnie z przepisami to obowiązek. Bez kar byłoby tylko łamanie prawa.
Każdy sprzęt może ulec awarii, to się zdarza. Straszna wrzawa i histeria, a ile razy odsyłacie ludzi z kwitkiem w swoich firmach.
- 0 2
-
2020-01-18 15:32
Nie szło?
- 3 2
-
2020-01-18 16:14
nie ma biletow ? (2)
wedlug prawa mozna zamowic ubera na koszt przewoznika-nieudacznika.
bedzie szybciej i pod drzwi- 11 8
-
2020-01-19 18:18
Chyba nie, na pewno nie. (1)
- 3 1
-
2020-01-19 23:11
chyba tak na pewno tak
jest prawomocny wyrok sadu pasazerowi nalezy sie zwrot za taxi
- 2 1
-
2020-01-19 20:50
mi zdarza sie ze sa zawieszone
np. "drukowanie potwierdzenia" i pasek postępu. jka dojdzie do konca to od początku.
automat nie reaguje na nic
nowy port
stare automaty były lepsze!- 3 0
-
2020-01-19 19:51
Kiedy naprawicie biletomat na Bora-Komorowskiego?
Na Przymorzu też popsute!
- 1 0
-
2020-01-19 19:43
Doładowania
Kilka razy próbowałam doładować bilet miesięczny w różnych automatach i za każdym razem jedyne co pokazuje to listę poprzednich doładowań, a odnowienia ważności brak. Od dwóch miesięcy cały czas ten sam błąd...
- 2 0
-
2020-01-18 15:11
Umowa nie musi przewidywać kar. (9)
Wynikają one z wykładni kodeksu cywilnego i można je egzekwować. Wie o tym każdy student drugiego roku prawa...
- 80 9
-
2020-01-19 19:33
I ze względu na takie wasze przygłupie dyskusje, biletomaty powinny być państwowe, obsługiwane przez ZKM/ZTM
- 1 0
-
2020-01-19 18:08
coś Ci się pomyliło
Umowa nie musi zawierać zapisów umożliwiających dochodzenie odszkodowania. Można dochodzić odszkodowania za źle wykonywaną umowę na podsatwie zapisów kc. Trzeba jednak udowodnić szkodę i w związku z tym, samo postępowanie jest trudniejsze. Żeby żądać zaś kar umownych, to umowa musi je przewidywać. Dlatego też, jeżeli wprost rozumieć Twoje zdanie, to jest ono błędne - umowa musi przewidywać karę umowną, jeżeli chcemy jej dochodzić.
- 3 0
-
2020-01-18 16:59
a jak kończy prawo to o tym przepisie zapomina!
- 9 0
-
2020-01-18 16:03
(3)
A widzisz, ale już student trzeciego roku wie, żeby nie wypowiadać się o umowie, której się na oczy nie widziało.
- 11 6
-
2020-01-18 16:19
Za to na czwartym roku student poznaje PZP i wie, że nie może wyłączyć żadnym zapisem dochodzenia roszczeń. (2)
- 13 3
-
2020-01-18 16:46
(1)
Jakich roszczeń, człowieku? Od babci w kiosku też będziesz dochodził roszczeń, że nie przyszła do pracy i nie sprzedała biletów? To jest identyczna sytuacja, z tym że zamiast babci jest automat. Miasto nie ma narzędzi, aby zmusić "babcię" do sprzedaży biletów, bo to tylko jej interes aby sprzedać i zarobić.
- 4 10
-
2020-01-18 16:52
Pan z "Mennicy Polskiej"?
- 11 2
-
2020-01-18 15:47
Gwarancja jest
Ale naprawa 14 dni? Czyli ok i niepotrzebna afera prawda?
- 1 4
-
2020-01-18 15:27
Jak widać Ty chyba jeszcze nie jesteś na drugim roku, bo nie masz racji.
- 6 13
-
2020-01-19 18:55
po prostu super
Cudownie takie piękne te automaty nie przyjmują monet..nie wydają biletów,..nie wydają reszty...no naprawdę o co nam klientom może chodzić? hmmm
- 4 1
-
2020-01-19 18:50
Gdańsk NIE-EKO
Obecne ceny biletów wręcz zachęcają do jazdy autami po mieście.
- 3 0
-
2020-01-18 17:26
A mnie nie podobają się biletomaty SKM. (1)
Obsługa tego urządzenia jest długa. Trzeba kilka razy kliknąć.
W PRL wrzucałem monetę do automatu . To trwało 10 sekund. Bilet wyskakiwał.- 15 3
-
2020-01-19 18:21
PRL to kraina mlekiem i miodem płynąca. Kiedy się obudzisz?
- 2 2
-
2020-01-18 15:22
miejska spółka i wszystko jasne (1)
A może ujawnić z imienia i nazwiska, który cymbał taką umowę podpisał ze strony ZTM. Podać nazwiska cymbałów, którzy opiniowali to pod względem prawnym i każdym innym. Przynajmniej się pośmiejemy personalnie, a nie anonimowo. A jak już się pośmiejemy to wywalić cymbałów dyscyplinarnie z roboty. Ach.. marzenia.
- 44 3
-
2020-01-19 18:17
Mówisz to serio? U nas ludzie podpisują umowy kredytowe bez czytania.
- 0 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.