• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plakaty rozkochają gdańszczan w Gdańsku?

Michał Stąporek
27 listopada 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Gdańsk zaprasza nowych mieszkańców
Na 150 plakatach - bilbordach i tzw. citylightach - zawisną portrety dwunastu osób: sześciu powszechnie znanych i sześciorga zwykłych gdańszczan, laureatów konkursu "Jestem z Gdańska". Na 150 plakatach - bilbordach i tzw. citylightach - zawisną portrety dwunastu osób: sześciu powszechnie znanych i sześciorga zwykłych gdańszczan, laureatów konkursu "Jestem z Gdańska".

Do końca grudnia ze 150 plakatów na gdańszczan będą patrzeć... inni gdańszczanie. Wszystko w ramach miejskiej kampanii wizerunkowej pt. "Jestem z Gdańska". - W każdym pokoleniu trzeba rozbudzać miłość do swojego miasta - tłumaczy cel akcji prezydent Adamowicz.



"Jestem z Gdańska" to najnowsza kampania promocyjna miasta. W jej ramach w całym Gdańsku zawiśnie 150 plakatów. Przedstawiają one znanych i nieznanych gdańszczan.

Wśród tych pierwszych są m.in. Krzysztof Skiba, Henryka Krzywonos-Strycharska, sportowcy Anna Rybicka, Adam KorolLeszek Blanik. Wszyscy wzięli udział w kampanii bezpłatnie.

- Jestem honorową obywatelką Gdańska, więc udział w tej kampanii potraktowałam jako swój obowiązek wobec miasta - mówi Henryka Krzywonos-Strycharska, motornicza, która jako pierwsza zatrzymała swój tramwaj i przyłączyła się do strajku w Sierpniu '80, a potem przez wiele lat prowadziła w Gdańsku rodzinny dom dziecka. Na zdjęciu, które zawiśnie na bilbordach, stoi razem ze swoim mężem w Parku Oliwskim. - To bardzo ważne miejsce dla mnie - zawsze przychodziłam tu ze swoimi dziećmi. One się bezpiecznie bawiły, a ja siedziałam na ławce i czytałam książki - opowiada pani Henryka.

Ale na plakatach są także gdańszczanie mniej znani. Udział w kampanii był dla nich nagrodą w konkursie organizowanym od przez miasto i Gazetę Wyborczą. Chodziło o to, by nadesłać zdjęcia swoich ulubionych miejsc w Gdańsku i w kilku słowach uzasadnić swój wybór.

Na jednym ze zdjęć czteroletni Piotruś Wojciechowski wspina się transporter milicyjny stojący dziś na Wałach Piastowskich. - Zdjęcie zrobiliśmy podczas spaceru, w czasie którego zwiedzaliśmy wystawę "Drogi do Wolności". Mężowi i mnie bardzo się podobała, ale Piotruś trochę się nudził - przyznaje mama chłopca i autorka zdjęcia, Dorota Wojciechowska.

- Pasjonuję się komunikacją miejską. Wszyscy wiemy jaką opinię ma gdański Zakład Komunikacji Miejskiej dlatego zrobiłem zdjęcie z tramwajem, żeby ten wizerunek trochę ocieplić - tłumaczy z kolei Andrzej Jakubiak.

Akcja nie jest skierowana do turystów, ani do inwestorów, lecz do samych mieszkańców. Jakie maja być jej efekty?

- Każda społeczność musi cały czas podtrzymywać i odbudowywać swoją tożsamość - przekonuje Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. - Gdańszczanie kochają swoje miasto, ale taka kampania pozwoli im się bardziej zintegrować. A zintegrowani mieszkańcy lepiej działają wspólnie i są bardziej prospołeczni.

Plakaty będą wisiały w Gdańsku do końca grudnia. Koszt kampanii wyniósł 128 tys. zł

Kolejnym etapem kampanii "Jestem z Gdańska", który ruszy już w grudniu będzie akcja pt. "Ocalić od zapomnienia". Gdańszczanie będą nadsyłali do organizatorów swoje wspomnienia, a najciekawsze z nich zostaną opublikowane.

Ostatnia faza kampanii rozpocznie się na wiosnę przyszłego roku. By wziąć udział w akcji "Gdańsk mnie kręci, kręcę Gdańsk" trzeba będzie nakręcić krótki film poświęcony Gdańskowi.

Krzysztof Skiba, showman

Na zdjęciu stoję przy Żurawiu, ale od jego mniej znanej strony, nie tej, która widnieje na wszystkich pocztówkach z Gdańska.

To miejsce wybrałem nieprzypadkowo. Po pierwsze przez wiele lat mieszkałem przy ul. Szerokiej, na której wykonano to zdjęcie. Po drugie, właśnie tu, w wieku 9 lat debiutowałem na estradzie. Nie jako showman, ale jako model, co przy mojej dzisiejszej figurze może nieco dziwić. Podczas Jarmarku Dominikańskiego stała tu scena, na której prezentowałem modę szkolną: tornistry i mundurki. Przez dwa tygodnie zarobiłem tyle, ile moja mama w dwa miesiące.

Liczę się z tym, że zarówno ja, jak i inni bohaterowie plakatów zostaną obdarzeni domalowanymi wąsami i wielkimi uszami, ale akceptuję to ryzyko.

Opinie (120) ponad 20 zablokowanych

  • Zakochałem się w Gdańsku

    Zakochałem się w Gdańsku po swoich pierwszych wczasach i teraz jestem tu co roku. Chciałbym móc napisać "Jestem z Gdańska".Gdańszczanie doceniajcie to co macie.

    • 0 0

  • PO CO?

    i dla kogo? gdanszczanie swoje wiedza, zadna kolejna promocja niczego nie zmieni. kolejne bicie w bęben i tarabany.
    panie prezydencie, mniej marketingowego zadęcia wiecej faktycznie i rzetelnie wykonanej roboty. Dla Gdańska i jego mieszkanców.
    Zaden billobord nie poprawi mieszkancom tego co widza słysza i doswiadczaja na co dzien. Budzi to raczej usmiech politowania i znowu kreuje Pana PR-niekoniecznie idacy w parze z rzeczywistościa.
    my jako Gdańszczanie kochamy to miasto, i zadem Skiba, medialna gwiazdka Gdanska, zadem muzyk, nudny szołmen tego nie poprawi ani nie pogorszy.
    dajcie sobie wreszcie spokój. zieje tu naprawde totalnym samozadowoleniem i OBRZYDLIwą koterią.

    • 0 0

  • RĘCE. OPADAJĄ.

    Budyń widzę wziął sobie do serca Goebbels'owskie powiedzonko - "Kłamstwo odpowiednio często i dobitnie powtarzane staje się w końcu prawdą".

    Tak, wmawiaj sobie, Adamowicz, wmawiaj. Naiwni wyborcy, tacy sami jak ci których ukształtował wójek Józek, to łykną.......

    A korki, śmieci, brak życia nocnego, brak bezpieczeństwa, inwestycje-klapy rozdawane kolesiom - będą jak były.

    Nie chce mi się już powtarzać tego więcej........

    • 0 0

  • Komuś tu zazdrość przemówiła...

    No nic, zawsze jest tak jak komuś się powiedzie to co nie którzy zazdroszczą. PS. Nie mam znajomości.

    • 0 0

  • A ja wychowałem się (1)

    na podwórku w Sopocie

    • 0 0

    • i co z ciebie wyrosło, Ty...!!@!

      • 0 0

  • Tamto

    Napisalam swoja opinie i mam do tego prawo, to nie sa zale.
    Ty zamiast wypisac glupoty moze "wypowiedz" sie na temat artykulu.
    Ale widac po prostu nie masz nic sensownego do "powiedzenia".

    • 0 0

  • Tamto

    Napisalam swoja opinie i mam do tego prawo.
    Ty zamiast wypisac glupoty moze wypowiedz sie na temat artykulu !

    Ale widac, nie masz nic sensownego do "powiedzenia".

    • 0 0

  • znow jakiś przekręt

    Pewnie firmę która się tym zajmowała prowadzi jakiś dobry znajomy :) 128 tyś. zł, ile to obiadów dla dzieci w szkołach

    Strata pieniędzy, prawdziwi gdańszczanie nie potrzebują plakatów

    • 0 0

  • masakra! na co oni pieniadze wydaja!

    • 0 0

  • słaby materiał

    konkurencyjny portal pokazuje wszystkie billboardy, ma rozmowy na wideo, tu jak zwykle po łebkach.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane