- 1 Reklamują nagrobki z samochodu bo mogą? (34 opinie)
- 2 Po karach na 1 mln zł twórcy Fali zabrali głos (48 opinii)
- 3 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (136 opinii)
- 4 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (122 opinie)
- 5 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (65 opinii)
- 6 MTM dokończy drogę rowerową na Rolniczej (17 opinii)
Plan dla gdyńskiego Międzytorza od nowa
Ma tam powstać nowe Śródmieście Gdyni, nazywane strefą prestiżu, tymczasem władze miasta właśnie zdecydowały, że nowy plan zagospodarowania przestrzennego obejmie tylko fragment Międzytorza. Ma to pomóc w tym, by choć część terenów mogła w końcu zostać zagospodarowana.
Pierwszy z nich to grunty po Dalmorze i Stoczni Nauta. Tam plan już jest - powstaną kawiarnie, sklepy, mieszkania, muzeum żeglarstwa i nowa marina.
Jednak drugi obszar, nazywany niekiedy przyszłą strefą prestiżu, nie tylko leży odłogiem, ale miasto nie zdecydowało nawet, co ma tam powstać. Co jakiś czas pojawiają się nowe pomysły, jak choćby zbudowanie w tym miejscu... pętli autobusowej. Ale planu zagospodarowania przestrzennego nie ma, a obowiązujące studium jest dość ogólne. Przewiduje m.in.: tereny usług (dopuszcza budowę obiektów o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m kw.) komercyjnych i publicznych, a także zabudowę mieszkaniową wielorodzinną. Teraz zdecydowano, że prace planistyczne obejmą tylko część Międzytorza. Od ul. Wendy do torów kolejowych .
- Żeby robić konkretne plany, które nie będą tylko pobożnymi życzeniami zapisanymi na papierze, należy mieć konkretnego partnera. Niestety, w tym miejscu go brak, więc zdecydowaliśmy, że zrobimy plan dla części obszaru, co może potem ułatwić uchwalanie planów dla sąsiednich terenów - wyjaśnia wiceprezydent Gdyni Marek Stępa.
Pomysłem nie wszyscy są zachwyceni. Rozmowy na temat zabudowy Międzytorza trwają bowiem od lat, a temat de facto nawet nie drgnął.
- To teren, na którym mogłyby powstać obiekty, których do tej pory nie ma w mieście. Może zmienić charakter nie tylko Śródmieścia, ale podnieść prestiż całej Gdyni. Dlatego warto określić termin powrotu do koncepcji objęcia planem zagospodarowania przestrzennego całego Międzytorza - podkreśla Tadeusz Szemiot, szef PO, będącej najsilniejszą opozycją w gdyńskiej Radzie Miasta.
Według władz miasta nie jest to wcale takie proste. Właścicielem terenów jest wprawdzie skarb państwa, ale wcześniej użytkownikiem było PKP. Od kilku lat sytuacja jest jednak patowa. Dlaczego?
- Tereny są dużo warte, więc praktycznie wszystkie firmy oraz poprzedni użytkownicy twierdzą, że to im się należą. Wszyscy obstawili się prawnikami i chcą się na Międzytorzu uwłaszczyć. Nie będę więc tryskał optymizmem i konkretnego terminu powrotu do uchwalenia całościowego planu nie podam. Nawet jeśli właścicielem stanie się np. PKP, to i tak będziemy musieli szukać partnera handlowego, bo przecież kolejarze osiedli i sklepów nie postawią - kończy wiceprezydent Marek Stępa.
Opinie (58) 4 zablokowane
-
2012-07-02 07:47
nowa gospodarka morska
nowy plan dla portow i stoczni gdyni
nowa gdyni i nowa gospodarka morska oraz nowa potega morska polski
nowe porty i stocznie gdyni powinny powstac na zatoce w trojkacie gdynia - hel -puck - gdynia
urobek przeznaczyc na poszrzenie pol. helskiego i wszystkich mokrych terenow za rumia w strone morza- 1 6
-
2012-07-02 07:44
Plany moze i piekne
Powstanie kilka bankow, moze drugi "Kwiatkowski", ktory zapewne w grobie teraz sie przewraca. A do parku wodnego czaly czas bedziemy jezdzic do Rumii lub Bolszewa. I wszyscy mieszkancy beda dumni z nowo powstalych biurowcow i odczuwac ten "prestiz" na sobie placac coraz wyzsze stawki za parkowanie.
- 21 5
-
2012-07-02 07:22
Zrobić coś dla ludzi baseny,boiska,parki i fonntannę i dużo ławek
- 10 5
-
2012-07-02 07:13
Zabudować willami,takimi jak w pekinie i meksyku
to są pradziewe strefy prestiżu w gdyni
- 31 11
-
2012-07-02 07:09
Ogromna prośba
Postawmy tam Biedronkę i Lidla, a może jeszcze Tesco i Carrefour się zmieszczą. Oni lepiej płacą niż deweloperzy. To przecież takie pożyteczne inwestycje, a do tego przeurocze architektonicznie.
- 61 7
-
2012-07-02 07:07
Port do likwidacji
Plan Nauty w swoim założeniu ogranicza plany rozwojowe portu, czyli miasto dąży do zamknięcia portu i likwidacji miejsc pracy.
- 30 10
-
2012-07-02 06:42
Gdynia
Chłopaki poczuli kasę i to, że można zarobić z deweloperami. Zabetonują wszystko i jeszcze kaska popłynie...
- 41 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.