• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Plan dla zajezdni Hallera czeka na uchwalenie

Krzysztof Koprowski
28 czerwca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Wizualizacja możliwego układu przestrzennego przy wykorzystaniu maksymalnych parametrów planu.
  • Wizualizacja możliwego układu przestrzennego przy wykorzystaniu maksymalnych parametrów planu.
  • Założenia projektowe planu.
  • Założenia projektowe planu.
  • Gospodarka wód opadowych w projekcie planu.

W czwartek radni Gdańska podejmą decyzję ws. planu zagospodarowania dla zajezdni autobusowej przy al. Hallera zobacz na mapie Gdańska oraz okolicznych terenów. Nowa zabudowa będzie mogła liczyć maksymalnie ok. 11 pięter (40 metrów). Nieuchwalenie planu nie wstrzyma zabudowy, która wówczas mogłaby być zbliżona wysokością do bloków na Zaspie.



Czy radni powinni zagłosować za przyjęciem planu?

Uchwała o przystąpieniu do sporządzania planu zagospodarowania została podjęta w maju 2015 r. Była ona ściśle związana z zamiarem sprzedaży terenów zajezdni autobusowej przy al. Hallera, co ma umożliwić budowę nowej bazy na gdańskim Południu (bliżej osiedli obsługiwanych przede wszystkim autobusami).

Po ponad dwóch latach projekt planu trafi w czwartek na sesję Rady Miasta Gdańska. Nie różni się on znacznie od pierwotnej wersji dokumentu przedstawionej w kwietniu 2016 r.

Po pierwszym wyłożeniu planu do publicznego wglądu uwzględniono wnioski Rady Dzielnicy Wrzeszcz Dolny dotyczące zakazu budowy naziemnych wielopoziomowych parkingów (dopuszcza się przy tym oczywiście parkingi podziemne) oraz magazynów wielopoziomowych. Ograniczono również obsługę komunikacyjną nowej zabudowy od strony ul. Dźwigowej zobacz na mapie Gdańska.

Zgodzono się również, by zaznaczyć, że podczas wojny działał tu niemiecki obóz pracy. Pojawi się więc stosowna tablica, a jeżeli podczas badań archeologicznych uda się odnaleźć relikty dawnej zabudowy o "znaczących wartościach dziedzictwa kulturowego", będą one musiały zostać zachowane.

Więcej na temat niemieckich obozów pracy przeczytasz w naszym artykule z 2009 r.

Uwagi uwzględnione po pierwszym wyłożeniu planu. Uwagi uwzględnione po pierwszym wyłożeniu planu.
Ponadto uwzględniono wnioski firmy deweloperskiej Robyg oraz właścicieli stacji benzynowej zobacz na mapie Gdańska w zakresie zmiany naziemnych zbiorników LPG na podziemne, co zmniejszy restrykcje wobec nowej zabudowy i jednocześnie pozwoli na dalszą działalność stacji benzynowej w tym miejscu.

Bez planu mogą powstać bloki jak na Zaspie

Mimo zgłaszanych wielokrotnie wniosków przy pierwszym i drugim wyłożeniu o znaczne ograniczenie parametrów zabudowy, nie zdecydowano się zrezygnować z dominant ani proponowanej gęstości zabudowy. Jednocześnie brak planu mógłby doprowadzić do jeszcze intensywniejszej zabudowy.

- W obecnej sytuacji, czyli bez obowiązującego planu, teren mógłby być w całości zabudowany na podstawie decyzji o warunkach zabudowy. Przy wydawaniu powyższych decyzji analizowane jest sąsiedztwo w odległości nie mniejszej niż trzykrotna szerokość frontu działki i nie mniejszej niż 50 metrów (...). Przy prowadzeniu tego typu analiz w rejonie ul. Chrobrego, Grudziądzkiej i Hallera byłaby brana również pod uwagę 12-kondygnacyjna zabudowa Zaspy i w konsekwencji możliwe byłoby zabudowanie całego terenu budynkami o wysokości ok. 36 metrów bez jakiejkolwiek kompozycji urbanistycznej czy zasady stopniowania wysokości zabudowy - argumentują urzędnicy w rozpatrzeniu uwag złożonych przez mieszkańców.
Czytaj też: Jak planowane są polskie miasta?

Wizualizacja kolejnego etapu osiedla Robyg, które powstaje w oparciu o warunki zabudowy. Wizualizacja kolejnego etapu osiedla Robyg, które powstaje w oparciu o warunki zabudowy.
Najlepszym dowodem na scenariusz powielenia parametrów z Zaspy na tym terenie może być kolejny etap osiedla realizowanego przez firmę Robyg. Już teraz w jej ofercie są dwa budynki 12-kondygnacyjne, które oddane do użytku mają być w przyszłym roku.

Ich lokalizacja pokrywa się z przewidzianymi w projekcie planu dominantami, czyli przy ul. Grudziądzkiej zobacz na mapie Gdańska. Kolejne podobne wysokością budynki (do 40 metrów) przewidziano u zbiegu al. Hallera i Chrobrego zobacz na mapie Gdańska. Pomiędzy nimi środkiem terenu poprowadzony będzie ogólnodostępny deptak, wzdłuż którego koncentrować się będzie zabudowa ze sklepami w parterach.

Stopniowanie wysokości zabudowy

Na większości terenu zabudowa będzie niższa i wyniesie 20-26 metrów, a najbliżej ul. Pstrowskiego zobacz na mapie Gdańska zostanie obniżona do 13 metrów. Podczas procedowania projektu planu nie zgodzono się na odsunięcie nowej zabudowy od tzw. domków fińskich o 10-15 metrów, ale wprowadzono między starą a nową zabudową obligatoryjny szpaler drzew.

Sprzedaż terenu zajezdni przy al. Hallera ma pozwolić na budowę nowej na Południu. Sprzedaż terenu zajezdni przy al. Hallera ma pozwolić na budowę nowej na Południu.
3,5 tys. nowych mieszkań

Z wyliczeń Biura Rozwoju Gdańska wynika, że przy maksymalnym wykorzystaniu parametrów zabudowy dla całego obszaru, może na nim powstać nawet ok. 3,5 tys. nowych mieszkań.

Analizy ruchu wykonane na potrzeby sporządzenia planu wykazały, że obecny układ drogowy nie będzie wymagał większych zmian. Ponadto zakłada się, że nowi mieszkańcy będą korzystali ze znajdującej się tuż obok trasy tramwajowej, kilku linii autobusowych oraz dobrze rozwiniętej w tej części miasta infrastruktury rowerowej.

Z projektem planu, który trafi pod głosowanie na sesji Rady Miasta Gdańska, a także z wnioskami mieszkańców zapoznać się można na stronie internetowej Biura Rozwoju Gdańska.

Inwestycje

Zajezdnia Wrzeszcz

Zajezdnia Wrzeszcz

ROBYG

Gdańsk Wrzeszcz, ul. Grudziądzka Mapa

30 do 120.2 m2
Powierzchnia
zakończona
Realizacja

Miejsca

Opinie (179) 1 zablokowana

  • klawo jak cholera.... (2)

    ....autobusy będa woziły "powietrze"i generowały koszta,za które zapłacimy my,pasażerowie.Bo zjazd do bazy i wyjazd z bazy na trasę będzie odległy a i postoja sobie w korkach....

    • 17 2

    • póki co to koszty generują TERAZ - wjazy i zjazdy na Zakoniczyn, Bysewo, Osową (1)

      • 3 0

      • wyjściem jest druga zajezdnia na południu, a nie likwidowanie na północy

        • 1 2

  • (9)

    Petle na Jana z Kolna tez oddali a teraz buduja nowa za miliony.

    • 45 7

    • Nowa pętla powinna być w Południowych dzielnicach tak wynika z wszystkich analiz (3)

      • 4 3

      • Jak zepsuje sie autobus w centrum poczekasz godzine na nastepny. (2)

        mafia deweloperska w natarciu.

        • 12 2

        • Teraz to jest odwotnie (1)

          Awaria 295 to wstrzymanie komunikacji na Zakoniczyn na równą godzinę

          • 0 1

          • powinny być 2 pętle

            • 0 0

    • (3)

      Kladka tez bedzie?

      • 21 11

      • Tak, dla ciebie cepie

        • 2 0

      • ale gdzie ona miałaby prowadzić? (1)

        • 4 1

        • Na drugą stronę.

          • 8 1

    • analizy robi GAiT dla GAiT-u lub też

      Budyń dla Adamowicza

      • 6 1

  • taaak (1)

    Insfrastruktura drogowa jest wystarczajaca, nowi mieszkancy na pewno zrezygnuja z samochodow na rzecz transportu zbiorowego i roweru, zwlaszcza zima, brawo pozytywne myslenie

    • 11 1

    • Trzeba jakoś uzasadnić

      takie zagęszczenie. Kompletny brak wyobraźni. Chytrość wzięła górę. Ale z budyniem to nic nowego. Tym bardziej, że jego czas się kończy.

      • 1 2

  • Standardowo (1)

    Balkon w balkon. Można rzucać piłeczką.

    • 12 0

    • Jest to z inspiracji feministek i walki z patriarchatem. Mąż zamiast wychodzić do knajpy z sąsiadem, aby porozmawiać swobodnie o starej, ustawi się z sąsiadem na balkonie. Każdy na swoim oczywiście. Stara zadowolona, że mąż się nie szlaja, no i podsłuchać można przez lufcik. Tylko ile taki facet wytrzyma?
      Obyś żył w ciekawych czasach :)

      • 1 0

  • Wszystko stanie w korkach. (1)

    Niech ktoś się opamięta. Ile można wciskać bloków w i tak zapchana zaspę !
    Czemu kilka lat temu ładowali miliony w remont zajezdni a teraz to burza - skandal !

    Kiedy skończy się układ mafijny w Gdańsku deweloperzy radni.

    • 28 10

    • Radni to marionetki ,,specjalistow "z rady miasta i biura rozwoju miasta.

      Maja tylko przyklepac co im gora powie.Ludzie bez ambicji ,charakteru i wlasnego zdania.Kto jest za ?Kto jest przeciw ?Kto sie wstrzymal? Walczyli o park na pasie startowym?....Nie. Przyklepali sprzedaz deweloperowi tego terenu?Przyklepali.Tak oni walcza o dobro mieszkancow...TAK ONI WALCZA O SWOJE KORYTO.Bedziecie mieli piekniejsze blokowisko na Zaspie ludzie.Bo kto wygra z pozycja i wielkimi pieniedzmi deweloperki?Kto sie oprze takiej pokusie....Nie musza wam dawac koperty do raczki juz dzisiaj..nie nie nie...Wystarczy ,ze zatrudnia kogos z waszych urzedniczych pociotkow z baaardzo satysfakcjonujaca pensja.GDANSK-MORZE MOZLIWOSCI.

      • 2 2

  • ...bliżej osiedli obsługiwanych autobusami? Totalna bzdura! Te autobusy będą jeździły w drugą stronę do Wrzeszcza na włączenie na linie w okolicy Zaspy, Oliwy czy dworca w Gdańsku. Mydlenie oczu i wydanie kasy bo o to tu chodzi. Ktoś komuś musi zrobić dobrze ale nie pasażerom tylko deweloperowi.

    • 5 1

  • Układ drogowy nie wymaga zmian

    Jasne, zobaczycie jak postoicie w korku na Chrobrego juz teraz można to odczuć

    • 10 2

  • analizy ruchu ???

    "Analizy ruchu wykonane na potrzeby sporządzenia planu wykazały, że obecny układ drogowy nie będzie wymagał większych zmian."

    - nie no pewnie .... ok 3,5 tys. mieszkań razy + - 2 auta na mieszkanie .... obecny układ drogowy bez żadnych zmian po prostu się z******.. ale oczywiście zdaniem ZDiZ przepustowość jest boska..... taaaaa

    • 12 2

  • Dużo nowych mieszkań panie Pawle, ostatnia szansa (12)

    Śpieszmy się

    • 77 34

    • (8)

      Adamowicza można lubić bądź nie ale z pewnością to jeden z najlepszych jak nie najlepszy prezydent miasta w Polsce. Przez ostatnie kilkanaście lat Gdańsk niesamowicie się rozwija. Jedna inwestycja za drugą. Miejskie, prywatne. Nowe Drogi, ścieżki rowerowe, chodniki, parki cała masa nowych firm tworzących tu miejsca pracy

      PS Wystarczy popatrzeć na pogrążoną w marazmie Gdynię by mieć porównanie. Niby takie samo położenie a w Gdyni bieda aż piszczy

      • 16 38

      • Śpieszmy się kochać prezydentów, tak nieśpiesznie odchodzą od koryta

        • 1 1

      • Szkoda, że jego pracownicy nie mogą tego potwierdzić

        Płace w miejskich instytucjach typu biblioteka, muzea, komunikacja, są żenujące, ale nasz chrześcijański konserwatysta zawsze woli sobie stawiać pomniki z betonu zamiast z ludzkiej życzliwej pamięci.
        Niech PO pamięta: zaciskanie pasa kończy się wygraną wariatów z PiS. A wybory za rok.

        • 2 2

      • Jak chodzi o gdansk, to nadrabia wieloletnie zaniedbania, rowniez za czasow prezydencji obecnego prezydenta jak i poprzednikow z praktycznie tej samej opcji. Zreszta patrzac na inne metropolie w polsce mozna odniesc podobne wrazenie. Krakow zbudowal podziemny tramwaj, ekspresowa obwodnice niemal calego miasta, nowe linie tramwajowe jak grzyby po deszczu, nowy tabor. Poznan tez ma szybki tramwaj czesciowo podziemny, olbrzymi rozwoj w innych dziedzinach. Olsztyn zbudowal tramwaj od zera. Wroclaw przeszedl metamorfoze. Po prostu unijna kasa robi swoje, a jak miasto pelni swoje obowiazki to trzeba spojrzec na stan utrzymania drog, liczbe nowych miejsc w przedszkolach i zlobkach.... gdansk stawia za duzo pomnikow, ktore wymagaja utrzymania. Natomiast zeby traktowac sorzedaz gruntow deweloperowi jako sukces wladz miasta...

        • 11 0

      • Budyń z obwiedniami, parkingowcami, deweloperskimi blokowichami z piekła rodem

        burdelem architektonicznym, burdelem infrastrukturalnym (chodniki), estetyczną klapą, brudem i śmieciem, położeniem pały na zabytkach jako jedyne duże miasto w Polsce, wreszcie z wylizaniem członków Szamanowi z Oruni naprawdę jest przodujący, ale w intelektualnym

        • 11 0

      • az mi wazelina trysnela z monitora

        • 11 1

      • co za ..... no nie kto pisze takie bzdety? (1)

        • 14 7

        • Pewnie jakiś przydupas, zapomniał ze juz wyszedl z dzialu prasowego w urzedzie :)

          • 11 4

      • Adam.owicz weź nie pierdziel tu sam, wiadomo zasługi, nagrody ...

        to sądu nie obchodzi, osądzone zostaną fakty nie PR

        • 18 6

    • naPisal troll (2)

      • 3 10

      • jeden drugiego wart - POPIS-we durnie

        wieśniactwo, pogarda dla ludzi, spółkowanie z deweloperami i kościołem szatana

        • 3 0

      • POsłał tłoll

        Tuskin

        • 4 5

  • trzeba rozebrać, żeby zbudować (9)

    Samo się dla konsultanta nie odłoży. Co z tego, że w okolicy same ogródki działkowe (niech sobie deweloper wykupi), lepiej pozbyć się działającej zajezdni i zapłacić za nową.

    • 21 5

    • Zabudować trzeba i tą starą zajednie jak i ogrody działkowe (7)

      Nowe mieszkania mają być w mieście, a nie za obwodnicą

      • 12 7

      • (6)

        Ta same mieszkania kupowane pod wynajem turystom bo zwyklych ludzi na nie nie stac

        • 10 7

        • a kto to są zwykli ludzie ? (5)

          Ci co nie biorą 500+ od pisu ?

          • 5 4

          • (3)

            pełowska banda bierze 500+ i co na to powiesz trollu z tvn'u

            • 4 7

            • jeżeli ktoś jest tak głupi, żeby dawać 500 zł za frajer, to ja nie będę rownie głupi, żeby ich nie wziąć. im szybciej ten (1)

              lepiej. może ciemny lud coś dojrzy przez swoje klapki

              • 3 3

              • dają to brać , biją to wiać

                • 1 0

            • powiem, że masz sieczkę w głowie

              zamiast mózgu masz PiSlamską papkę od Kurskiego

              • 2 1

          • Pracownicy Adamowicza

            np. ci z biblioteki na Targu Siennym z pensją 2000

            • 0 3

    • Wygląda jak miasto. W przeciwieństwie do kloców Ekolanu czy Górskiego na Ujeścisku.

      • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane