• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po 10 latach zniknie "tymczasowa" nawrotka przy Okopowej

Maciej Korolczuk
30 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Betonowe płyty miały być tymczasowe, a wytrzymały już ponad dekadę.
  • Betonowy przejazd zostanie wkrótce zlikwidowany.
  • Kierowcy uważają, że ten fragment drogi podobnie jak cały układ drogowy wokół Forum Gdańsk powinien zostać zmodernizowany.
  • Przejazd przez torowisko w "tymczasowej" formule wytrzymał 10 lat.

Po 10 latach zniknie prowizoryczny przejazd po torowisku tramwajowym przy ul. Okopowej zobacz na mapie Gdańska. Betonowe płyty, po których od 2008 roku kierowcy zawracali w kierunku Trasy WZ znikną, bo drogowcy przywrócili lewoskręt na węźle Unii Europejskiej. Część kierowców pyta jednak, czy przejazd - podobnie jak cały układ drogowy wokół Forum Gdańsk - nie powinien zostać zmodernizowany i pozostać na swoim miejscu.



Czy nawrotka przy Okopowej powinna pozostać na swoim miejscu?

Betonowe płyty na torowisku w ciągu Okopowej miały być rozwiązaniem tymczasowym, wprowadzonym na czas remontu Podwala Przedmiejskiego. Drogowcy w obawie przed korkami i paraliżem centrum miasta zamknęli wówczas skręt z Okopowej w Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska i wykonali prowizoryczny lewoskręt na wysokości wyjazdu z ul. Bogusławskiego.

Jednocześnie zniknęła też wtedy możliwość przejazdu samochodom poruszającym się ul. Okopową zobacz na mapie Gdańska na wprost (w poziomie "0"), przez Węzeł Unii Europejskiej.

Gdy remont się skończył, urzędnicy postanowili jednak pozostawić przejazd na kolejnych kilka lat, przynajmniej do czasu dobiegającej końca modernizacji układu drogowego wokół Forum Gdańsk. Kierowcy mogą już skręcić z Okopowej w lewo na Trasę WZ, wkrótce ma też zostać przywrócony przejazd na wprost w kierunku Pruszcza Gdańskiego. Co dalej z betonowym przejazdem przy Bramie Wyżynnej?

- Urzędnicy obiecywali, że ten fragment jezdni zostanie wyremontowany wraz z budową Forum Gdańsk. Tymczasem budowa dobiega końca, a o remoncie ulicy nikt nie słyszał. W XXI wieku, w centrum jednego z największych polskich miast i stolicy województwa pomorskiego, kierowcy muszą poruszać się po dziurawych i zużytych betonowych płytach. Nasuwa się też pytanie, po co ten pas nadal istnieje? Skoro przejazd przez węzeł UE został otwarty, dalsze funkcjonowanie tego tworu nie jest niczym uzasadnione - twierdzi pan Wojciech, nasz czytelnik.
  • Przebudowa nowego węzła komunikacyjnego w ciągu Armii Krajowej pozwoliła drogowcom przywrócenie lewoskrętu z Okopowej.
  • Kilka tygodni temu przywrócono lewoskręt z Okopowej w Armii Krajowej w kierunku obwodnicy.

Według niego modernizacji wymaga też odcinek Wałów Jagiellońskich między Huciskiem a Okopową.

- Asfalt jest dziurawy, nierówny, na całej długości ulicy powstały wyrwy i koleiny. W grudniu drogowcy namalowali na niej nowe oznakowanie - na poszczególnych pasach pojawiły się numery dróg krajowych. Piktogramy przetrwały trochę ponad miesiąc - obecnie oznakowanie jest już wytarte i niewidoczne, do czego przyczyniła się też przebudowa zatoki przystankowej obok Forum Gdańsk. Drogowcy musieli zerwać część nawierzchni, dewastując przy tym nowe znaki poziomie. Można śmiało stwierdzić, że pieniądze wydane na malowanie oznakowania zostały wyrzucone w błoto - dodaje.
Jak ustaliliśmy, remontu przejazdu nie będzie.

- To było rozwiązanie tymczasowe, które po przywróceniu relacji na węźle Unii Europejskiej straciło rację bytu. Wkrótce przejazd zostanie zagrodzony i nawrotka z Okopowej zniknie - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Opinie (137) 7 zablokowanych

  • A kiedy będzie przejście wraz z ścieżką w poziomie, na przeciw tego bunkra który zbudowali.

    • 4 5

  • w ciemnogrodzie drogi prowadzą do dziur

    ".....drogowcy namalowali na niej nowe oznakowanie - na poszczególnych pasach pojawiły się numery dróg krajowych..." . XXI wiek, wyczyn godny nagrody Nobla

    • 4 4

  • Dopiero (2)

    Teraz czytam całość tego z tą nawrotką chwila wolnego czasu i czego tu można się nie dowiedzieć cała ta nawrotka to już dawno powinna być zamknięta przecież ten rodzaj przejazdu tylko zpowalniał ruch ale żeby zostawić w centrum miasta widok z płytami betonowymi to wygląda strasznie najgorszy to jeśli wogule będzie remontowany ten obszar co jest od strony Ulicy Okopowej wejście do tunelu i wyjścia z niego przy Teatrze Szekspirowskim wszystko ładnie pięknie a tam tak samo płyty betonowe to jeżeli tak działają te remonty i wszędzie zawsze ma dopowiedzenia najwięcej konserwator zabytków to ja się dziwie za co oni biorą pieniądze w tym dziedzictwie zabytków na ulicy Świętej Trójcy budynek powstał z pustaków na początku lat osiemdziesiątych stan tego budynku jest w stanie już drastycznym nie do opisania i Radni Miasta Gdańska nie widzą co sie dzieje i Konserwator tak dużo mówi cały czas na Forum Panoramy to jedno pytanie a co te całe Konserwatorstwo Zabytków zrobiło od czasu Pożaru Kościoła przy ulicy Rajskiej z Kamienicą na przeciwko Kościoła Kamienicą zabytkiem Ktura Ma swoją nazwe i to samo jest z Forum Radunia pół roku siedzieli tam archeolodzy gdy były wykopy o wszystkim pisano zanim zaczeły się prace wszystkie znaleziska trafiały do badań teraz jest problem z kanałem raduni to co robili w takim razie Konserwatorzy Zabytków przez ten okres gdy już były plany

    • 4 8

    • Masz Plus (1)

      Zgadnij za co.

      • 0 3

      • Na pewno nie za ortografię

        • 4 0

  • jedyne na świecie trójpoziomowe KOLIZYJNE skrzyżowaniechyba :)

    Obok budują Budynieum, a nie mogą z tym nic zrobić... szok. No i jeszcze po co te mylące oznakowanie z farby za 5 zł?

    • 11 2

  • (3)

    A co z tymczasowa koło Manhattanu ? Kiedy zniknie ?

    • 89 12

    • Prawdopodobnie w ciągu najbliższych 15 lat

      • 3 0

    • Też zlikwidować. Zakorkować cały niewydolnie komunikacyjny Gdańsk. (1)

      • 15 6

      • niewydolny komunikacyjnie to może Ty jesteś Edzio

        miasto sobie radzi, narzekań kierowców nie ma końca, ale to nie o nich chodzi :)
        niech płaczą

        • 6 10

  • Glosujcie dalej na budynia

    • 6 2

  • Gdańsk to dziwne miasto (2)

    Jedno z większych w Polsce, jedno z bardziej rozpoznawalnych w całej Europie, a środek miasta zaniedbany, wszędzie kurz, brud, smród... Zero planowania przestrzennego, sklepy, zakłady upchane ciasno, że nie da się nosa wściubić, oczywiście każdy z kolorowym neonem przywodzi na myśl gwar i tumult byłego Stadionu X-lecia w Warszawie. Jakieś dziwne budowle szpecące krajobraz, słaba komunikacja, bałagan biletowy; gdyby nie było tu morza to całe Trójmiasto by było na poziomie Częstochowy

    • 15 6

    • Nie porównuj Gdańska z całym Trójmiastem (1)

      u nas w Gdyni jest dużo lepiej. Tylko trzeba mieć prawdziwy samorząd, a nie Partię Okupacyjną u władzy.

      • 1 6

      • jakoś nie widzę co by miało być tam lepiej. Za to widzę brak inwestycji.

        • 5 0

  • I bardzo dobrze, że zniknie (1)

    I bardzo dobrze, że zniknie ta prowizorka. Przynajmniej barany wyjeżdżające z okolic NBP ul. Okopowej nie będą próbowały przejeżdżać na wprost po to aby przejechać przez tą "nawrotkę". Jest wyraźny nakaz jazdy w prawo a miszczowie pchają się na wprost i maja pretensje, że samochody jadące z lewej strony niechętnie im ustępują..

    • 19 4

    • apoco mnie taka zawrotka, co ja niom nie moge pojecjac, kiedy chce! Mnie siem spieszy na obiad bo mnie telewizor stygnie!

      • 2 0

  • Kiedy wreszcie naziemne przejscie dla pieszych, rowerzystow i niepelnosprawnych ? (3)

    I tunel dla samochodow, tramwajow i autobusow ? Tak sie porusza caly cywilizowany swiat.

    • 19 43

    • z tego co wiem, możliwość budowania tuneli zależy od gruntu (1)

      w Gdańsku realizacja takiego pomysłu nie byłaby bezpiecznym rozwiązaniem...

      wystarczy zresztą spojrzeć jak szybko zapadają się jezdnie, do tunelu niszczejącego w podobnym tempie z przyczyn czysto geologicznych, nie chciałabym wjechać...

      ale może się mylę... może istnieją technologie...

      ale co do innych terenów to masz rację i byłaby to jakaś szansa dla nas, dla środowiska;
      dzielnicę gdzie mieszkam strasznie zdegradowały drogi a miasto planuje... poszerzanie kosztem zieleni,
      tymczasem JUŻ nie ma czym oddychać

      • 2 2

      • Sa technologie. Na przyklad tunel pod Lamansz. Slyszales ?

        • 1 1

    • Skarszewy to teraz cały cywilizowany świat?

      • 12 1

  • Ciekawe na ile przepustowe jest to nowe rozwiązanie ale coś widze ciemnośc.. ciemnośc widzę (2)

    Nie chce prorokować ale coś czuję, że za kilka miesięcy będzie nowy artykuł: "Nowa nawrotka... "
    Auta do skrętu w lewo będą pewnie blokować główną arterię i koreczek na trakcie sięgnie Pruszcza

    Poza tym może najpierw naprawcie tą drogę a potem zlikwidujcie nawrotkę bo za kolejne korki was tam zlinczują jak zaraz postawicie remont bez nawrotki

    • 10 4

    • pamiętam czasy sprzed nawrotki

      Przed nawrotką żadnych nadzwyczajnych korków nie było i jeździło się całkiem normalnie. Myślę, że może tak być nadal, żałuję tylko że przez 10 lat Gdańsk wyglądał jak pobojowisko z tymi płytami i tymczasowymi światłami drogowymi. Dawny układ drogowy, powstały jeszcze za PRL sprawdzał się całkiem dobrze, nie wiem czemu na 10 lat z niego zrezygnowano.

      • 1 1

    • Hejter

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane