• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po 10 latach zniknie "tymczasowa" nawrotka przy Okopowej

Maciej Korolczuk
30 stycznia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
  • Betonowe płyty miały być tymczasowe, a wytrzymały już ponad dekadę.
  • Betonowy przejazd zostanie wkrótce zlikwidowany.
  • Kierowcy uważają, że ten fragment drogi podobnie jak cały układ drogowy wokół Forum Gdańsk powinien zostać zmodernizowany.
  • Przejazd przez torowisko w "tymczasowej" formule wytrzymał 10 lat.

Po 10 latach zniknie prowizoryczny przejazd po torowisku tramwajowym przy ul. Okopowej zobacz na mapie Gdańska. Betonowe płyty, po których od 2008 roku kierowcy zawracali w kierunku Trasy WZ znikną, bo drogowcy przywrócili lewoskręt na węźle Unii Europejskiej. Część kierowców pyta jednak, czy przejazd - podobnie jak cały układ drogowy wokół Forum Gdańsk - nie powinien zostać zmodernizowany i pozostać na swoim miejscu.



Czy nawrotka przy Okopowej powinna pozostać na swoim miejscu?

Betonowe płyty na torowisku w ciągu Okopowej miały być rozwiązaniem tymczasowym, wprowadzonym na czas remontu Podwala Przedmiejskiego. Drogowcy w obawie przed korkami i paraliżem centrum miasta zamknęli wówczas skręt z Okopowej w Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska i wykonali prowizoryczny lewoskręt na wysokości wyjazdu z ul. Bogusławskiego.

Jednocześnie zniknęła też wtedy możliwość przejazdu samochodom poruszającym się ul. Okopową zobacz na mapie Gdańska na wprost (w poziomie "0"), przez Węzeł Unii Europejskiej.

Gdy remont się skończył, urzędnicy postanowili jednak pozostawić przejazd na kolejnych kilka lat, przynajmniej do czasu dobiegającej końca modernizacji układu drogowego wokół Forum Gdańsk. Kierowcy mogą już skręcić z Okopowej w lewo na Trasę WZ, wkrótce ma też zostać przywrócony przejazd na wprost w kierunku Pruszcza Gdańskiego. Co dalej z betonowym przejazdem przy Bramie Wyżynnej?

- Urzędnicy obiecywali, że ten fragment jezdni zostanie wyremontowany wraz z budową Forum Gdańsk. Tymczasem budowa dobiega końca, a o remoncie ulicy nikt nie słyszał. W XXI wieku, w centrum jednego z największych polskich miast i stolicy województwa pomorskiego, kierowcy muszą poruszać się po dziurawych i zużytych betonowych płytach. Nasuwa się też pytanie, po co ten pas nadal istnieje? Skoro przejazd przez węzeł UE został otwarty, dalsze funkcjonowanie tego tworu nie jest niczym uzasadnione - twierdzi pan Wojciech, nasz czytelnik.
  • Przebudowa nowego węzła komunikacyjnego w ciągu Armii Krajowej pozwoliła drogowcom przywrócenie lewoskrętu z Okopowej.
  • Kilka tygodni temu przywrócono lewoskręt z Okopowej w Armii Krajowej w kierunku obwodnicy.

Według niego modernizacji wymaga też odcinek Wałów Jagiellońskich między Huciskiem a Okopową.

- Asfalt jest dziurawy, nierówny, na całej długości ulicy powstały wyrwy i koleiny. W grudniu drogowcy namalowali na niej nowe oznakowanie - na poszczególnych pasach pojawiły się numery dróg krajowych. Piktogramy przetrwały trochę ponad miesiąc - obecnie oznakowanie jest już wytarte i niewidoczne, do czego przyczyniła się też przebudowa zatoki przystankowej obok Forum Gdańsk. Drogowcy musieli zerwać część nawierzchni, dewastując przy tym nowe znaki poziomie. Można śmiało stwierdzić, że pieniądze wydane na malowanie oznakowania zostały wyrzucone w błoto - dodaje.
Jak ustaliliśmy, remontu przejazdu nie będzie.

- To było rozwiązanie tymczasowe, które po przywróceniu relacji na węźle Unii Europejskiej straciło rację bytu. Wkrótce przejazd zostanie zagrodzony i nawrotka z Okopowej zniknie - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Opinie (137) 7 zablokowanych

  • Skończą się korki od strony dworca i gicio:) (3)

    • 7 4

    • Raczej nie. Poczekaj jak włączą światła przy nowym (2)

      hotelu za dworcem.

      • 6 2

      • (1)

        Korków nie powodują światła. Korki powoduje nadmiar pojazdów.

        • 5 1

        • Jedno i drugie

          • 2 1

  • Kiedy wreszcie naziemne przejscie dla pieszych, rowerzystow i niepelnosprawnych ? (3)

    I tunel dla samochodow, tramwajow i autobusow ? Tak sie porusza caly cywilizowany swiat.

    • 19 43

    • Skarszewy to teraz cały cywilizowany świat?

      • 12 1

    • z tego co wiem, możliwość budowania tuneli zależy od gruntu (1)

      w Gdańsku realizacja takiego pomysłu nie byłaby bezpiecznym rozwiązaniem...

      wystarczy zresztą spojrzeć jak szybko zapadają się jezdnie, do tunelu niszczejącego w podobnym tempie z przyczyn czysto geologicznych, nie chciałabym wjechać...

      ale może się mylę... może istnieją technologie...

      ale co do innych terenów to masz rację i byłaby to jakaś szansa dla nas, dla środowiska;
      dzielnicę gdzie mieszkam strasznie zdegradowały drogi a miasto planuje... poszerzanie kosztem zieleni,
      tymczasem JUŻ nie ma czym oddychać

      • 2 2

      • Sa technologie. Na przyklad tunel pod Lamansz. Slyszales ?

        • 1 1

  • Ręce opadają.

    Bardzo długo i mozolnie remontuje się zatokę autobusową przy Forum.Ul.Równa to tragedia.

    • 19 2

  • Zawsze tam na ręcznym latalem moim vw b5

    • 9 1

  • chcemy autostrady w cenyrum

    6 pasów w każdą stronę i żadnych przejść

    • 15 8

  • znaki poziome i pionowe z oznaczeniem kierunków jazdy i numerami dróg

    a cymbały dalej cisną na pamięć. Trąbienie i niebezpieczne sytuacje w zasadzie co kilka minut, a kretyni nawet nie wiedzą co odwalili "przecież tak zawsze jeździłem....".

    • 19 0

  • Ciekawe na ile przepustowe jest to nowe rozwiązanie ale coś widze ciemnośc.. ciemnośc widzę (2)

    Nie chce prorokować ale coś czuję, że za kilka miesięcy będzie nowy artykuł: "Nowa nawrotka... "
    Auta do skrętu w lewo będą pewnie blokować główną arterię i koreczek na trakcie sięgnie Pruszcza

    Poza tym może najpierw naprawcie tą drogę a potem zlikwidujcie nawrotkę bo za kolejne korki was tam zlinczują jak zaraz postawicie remont bez nawrotki

    • 10 4

    • Hejter

      • 0 1

    • pamiętam czasy sprzed nawrotki

      Przed nawrotką żadnych nadzwyczajnych korków nie było i jeździło się całkiem normalnie. Myślę, że może tak być nadal, żałuję tylko że przez 10 lat Gdańsk wyglądał jak pobojowisko z tymi płytami i tymczasowymi światłami drogowymi. Dawny układ drogowy, powstały jeszcze za PRL sprawdzał się całkiem dobrze, nie wiem czemu na 10 lat z niego zrezygnowano.

      • 1 1

  • Więcej takich tymczasowości!

    "Tymczasowe" płyty wytrzymały w świetnym stanie 10 lat. Życzyłbym sobie, aby w równie dobrej kondycji były po 10 latach nowo budowane jezdnie!

    • 28 1

  • I bardzo dobrze, że zniknie (1)

    I bardzo dobrze, że zniknie ta prowizorka. Przynajmniej barany wyjeżdżające z okolic NBP ul. Okopowej nie będą próbowały przejeżdżać na wprost po to aby przejechać przez tą "nawrotkę". Jest wyraźny nakaz jazdy w prawo a miszczowie pchają się na wprost i maja pretensje, że samochody jadące z lewej strony niechętnie im ustępują..

    • 19 4

    • apoco mnie taka zawrotka, co ja niom nie moge pojecjac, kiedy chce! Mnie siem spieszy na obiad bo mnie telewizor stygnie!

      • 2 0

  • W sondzie zabrakło opcji "tak, ale wymaga remontu i likwidacji możliwości przejazdu z ulicy Okopowej w poziomie 0". Pamiętam jak przy likwidacji możliwości przejazdu w poziomie 0 pojawiły się artykuły o wielkim zaskoczeniu drogowców nagłym udrożnieniem tego skrzyżowania. Tym bardziej dziwi mnie powrót do tak wadliwego rozwiązania. Skoro jest tunel, a dla chcących jechać w lewo możliwość nawrotki zaraz za tunelem, to ponowne wprowadzanie czegoś, co w przeszłości dowiodło już swojej wadliwości jest całkowicie pozbawione sensu.

    • 20 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane