• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po meczu: piękna hala, dobra organizacja, teraz czekamy na drogi

Piotr Weltrowski, Michał Stąporek
18 sierpnia 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 23:50 (18 sierpnia 2010)
Hala wypełniła się do ostatniego miejsca, atmosfera była gorąca. Hala wypełniła się do ostatniego miejsca, atmosfera była gorąca.

Hala już działa, przekonało się o tym 11 tys. widzów, którzy na własne oczy obejrzeli zwycięski mecz naszych siatkarzy z Brazylią oraz setki tysięcy widzów, śledzących go w telewizji. Co jednak z układem dróg, które muszą powstać, by nic nie zakłócało komfortu korzystania z hali?



Czy podoba ci się Ergo Arena?

Zobacz, jak relacjonowaliśmy mecz Polska - Brazylia na żywo

Mecz zakończył się minimalnym zwycięstwem reprezentacji Polski. Z dobrej strony, chociaż nie bez drobnych potknięć, pokazali się także organizatorzy imprezy. Obyło się bez większych problemów z dostaniem się na teren Ergo Areny - drogę kibicom wskazywali przedstawiciele organizatora ustawieni na trasie dojścia do hali.

Problemów nie było także z opuszczeniem obiektu. Ponad dziesięć tys. widzów wyszło z hali w ciągu zaledwie kilkunastu minut. Większość z nich była pod wrażeniem Ergo Areny. - Hala w środku naprawdę robi wrażenie. Boisko było doskonale widoczne, trudno się do czegoś przyczepić. Dobrze, że powstał w Trójmieście taki obiekt - mówi nasz czytelnik, pan Sebastian.

Drobnym minusem był fakt, iż nie wszystkie latarnie przed halą świeciły się, co powodowało, że grupy kibiców drogi wyjścia z terenu Ergo Areny szukać musiały po ciemku. Część widzów zwracała także uwagę na złe ich zdaniem wytyczenie ścieżek przed halą. Skutek był taki, że niektórzy wychodzili z terenu Ergo Areny idąc "na przełaj", po trawie.

Na wysokości zadania stanęła za to Szybka Kolej Miejska. Po meczu na peronach tłok rozładowywano szybko, a kolejki podjeżdżały niemal jedna po drugiej. Nieco gorzej wyglądała kwestia dojazdu do hali samochodem i parkowania. Jak zwracają uwagę nasi czytelnicy, mimo wyznaczenia specjalnych stref parkingowych i wprowadzenia specjalnych przepustek dla mieszkańców okolicznych osiedli, dużo aut i tak parkowało "na dziko".

To właśnie układ komunikacyjny Ergo Areny jest obecnie największą piętą achillesową obiektu i największą bolączką władz Gdańska i Sopotu. Nie udało się go stworzyć razem z halą. Do niedawna wydawało się, że powstanie dopiero do końca roku 2014. Ostatnio jednak urzędnicy zapowiedzieli szybsze zakończenie prac.

Od czerwca trwa już budowa ronda łączącego ulice Łokietka i Gospody z przyszłą Drogą Zieloną zobacz na mapie Gdańska. Prace mają zakończyć się w maju przyszłego roku.

Tak bawili się kibice podczas otwarcia nowej hali.



Gdańsk i Sopot przygotowują się już do ogłoszenia kolejnych przetargów dotyczących kolejnych elementów układu komunikacyjnego hali. Jeszcze w tym roku Sopot wyłonić ma wykonawcę remontu ul. Łokietka zobacz na mapie Sopotu (urzędnicy liczą, że sam remont zakończy się jeszcze przed przyszłorocznym sezonem wakacyjnym).

Gdańsk ma wyłonić wykonawcę budowy pierwszego odcinka przyszłej Drogi Zielonej, który przebiegać ma od budowanego właśnie ronda do al. Niepodległości na wysokości ul. Czyżewskiego zobacz na mapie Gdańska. Realizacja tej inwestycji również rozpocząć ma się w przyszłym roku i potrwać do początku 2013 roku.

W 2012 roku wyremontowany ma zostać również środkowy odcinek ul. Bitwy pod Płowcami zobacz na mapie Sopotu.

Niestety nadal nie wiadomo kiedy rozpocznie się budowa kolejnego odcinka Drogi Zielonej, która, docelowo, połączyć ma projektowaną Trasę Sucharskiegoul. Spacerową zobacz na mapie Gdańska.

Bez ostatniego odcinka Drogi Zielonej stworzenie układu komunikacyjnego hali kosztować ma około 200 mln zł. - 53 mln 640 tys. zł pochodzić będzie z dotacji unijnych, resztą kosztów podzielimy się z Gdańskiem. Wyremontujemy ul. Bitwy pod Płowcami i ul. Łokietka, pokryjemy także 40 proc. wkładu własnego w wypadku zaplanowanego odcinka Drogi Zielonej - mówi Michał Banacki z wydziału strategii rozwoju miasta w sopockim magistracie.

Dlaczego układ komunikacyjny wokół Ergo Areny nie został stworzony wcześniej? Urzędnicy winę zrzucają głównie na mieszkańców Żabianki, którzy oprotestowywali inwestycję. Trudno jednak zapomnieć o sporach Sopotu i Gdańska dotyczących m.in. terminów budowy dotyczącego hali odcinka Drogi Zielonej.

Wydarzenia

Opinie (308) ponad 20 zablokowanych

  • a czemu nie podajecie kiedy i jakie najblizsze imprez? (3)

    bo mam nadzieje, ze juz jest jakis pln....???

    • 6 1

    • (2)

      lady zgaga 26.11.2010
      jarre 11.11.2010

      • 4 1

      • a pomiedzy nic???? (1)

        • 0 1

        • Big cyc

          • 3 1

  • Kolejna debilna ankieta!

    Jeżdżę rowerem do pracy i nie spotykają mnie żadne przeciwności. Co mam zaznaczyć?

    • 5 0

  • wali mnie ta hala - chciałbym w końcu zobaczyć, że mamy najlepszą sieć dróg w Europie, na których nie ginie co weekend 50 osób

    a tak mamy igrzyska i to nawet bez chleba w perspektywie drenowania przez rząd naszych kieszeni.

    • 4 8

  • dokladnie ! drogi 3 pasy w jedna jak w normalnym kraju! nie jak w usa 8 pasow w jedna ale chos 3 oki? (3)

    albo 4 pasy w jedna strone plissssssssssss!

    • 0 10

    • w USA nie widziałem jakos osmiu pasow lecz na autostradach 5 lub 6

      i nie porownuj USA do Polski /wszystkiego nie da rady zbudowac od razu a ile to lat komuny bylo co o tym zapomniales /
      BRAWO ZA TAK PRZEPIEKNA HALE ,BRAWO PREZYDENCI KARNOWSKI I ADAMOWICZ

      • 2 0

    • skończ juz z tym 16 pasów

      ty jesteś jakis uposledzony,piszesz to samo od roku.wszyscy wiedzą że byłes w stanach.ale już skończ forest

      • 4 0

    • W normalnym kraju nie buduje się już takich dróg, tylko linie tramwajowe lub kolejowe ewentualnie podziemną komunikację. USA mimo 10 pasów w jedną stronę nadal stoi w korku.

      • 7 2

  • Naprawdę było tak, że parking stał pusty a trawniki były porozjeżdżane? To SM i organizator powinien zadbać żeby każdy taki samochód dostał mandat 50zł i następnym razem będzie ok.

    • 6 4

  • Żabianka i protesty...

    ...Jeżeli mieszkańcy Żabianki mieli taką dużą siłę przbicia aby zablokowac przebudowę tak krótkiej ulicy Gospody, to ja proponuję i apeluję do mieszkańców aleii Grunwaldzkiej we Wrzeszczu aby domagali się jej zamknięcia. Postawić szlabany. A jak kto chce przejechać to niech płaci na rzecz tych mieszkańców. Ciekawe czy wtedy Żabianka poprze tych mieszkańców.

    • 14 6

  • Na drogi, no to se jeszcze poczekamy,

    będą na świety Ic, kiedy będą owce strzyc...

    • 0 4

  • Ja, podpisujący się jak Jason, twierdziłem, że będzie paraliż organizacyjny z dojazdem i wyjazdem. Odszczekuje i gratuluje.

    • 13 0

  • zablokowana żabianka - parkingi

    szkoda tylko że nikt nie pomyślał o parkingach i wszystkie osiedlowe parkingi były sparaliżwane i obstawione do granic możiwości, a mieszkańcy wracający z pracy nie mieli możliwości zaparkowania pod własnym domem
    i to wcale nie w najbliższej okolicy hali ale mówię o ul. Pomorskiej, jeszcze rozumiem przy ulicy ale niestety zostaliśmy obstawieni że nawet pod blok nie dało się wjechać

    • 4 10

  • Hali już nie zburzą za dużo kosztowała (2)

    powodzenia jak będzie koncert Lady Gaga malkontenci mieszkający na Żabiance

    • 6 5

    • sama się zawali

      • 0 5

    • Wszyscy ladnie rozeszli sie. Nie bylo hałasów itp.
      Nie raz większa osiedlowa patologia siedzi mi pod oknem do 2 w nocy i drze się.
      Wolę co tydzien o normlanej godzinie jak przechodzą kibice itp niż ONI W ŚRODKU NOCY!!!!!!!

      • 9 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane