- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (222 opinie)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (103 opinie)
- 3 Napad na bank czy głupi żart? (87 opinii)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (690 opinii)
- 5 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (60 opinii)
- 6 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (108 opinii)
Po weekendzie ruszy przebudowa obwodnicy na Matarni
Kierowcy doczekają się na Matarni dodatkowego pasa ruchu, który usprawni wjazd na Obwodnicę Trójmiasta z ul. Słowackiego w kierunku Karczemek. W poniedziałek ruszają prace przy poszerzeniu dotychczasowej jezdni.
Skończy się dzięki temu gehenna kierowców, którzy w godzinach szczytu włączali się do ruchu z ul. Słowackiego na drogę ekspresową S6 - Obwodnicę Trójmiasta - w kierunku Karczemek. Kierujący pojazdami utykają tam w korkach z powodu ogromnego natężenia ruchu na drodze i zwężenia jezdni.
W najbliższy poniedziałek ruszają prace zmieniające organizacje ruchu w tym miejscu.
- Zastosujemy tu podobne rozwiązania, do tych które pojawiły się przed wakacjami na zjeździe z Trasy Kwiatkowskiego na Obwodnicę Trójmiasta - tłumaczy Robert Marszałek, dyrektor oddziału w Gdańsku Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Jaki będzie zatem efekt zmian? Kierowcy zjeżdżający na obwodnicę na Węźle Gdańsk Lotnisko w kierunku Łodzi nie będą musieli zmieniać pasa, bo ten będzie płynnie przechodził w prawy pas jezdni głównej Obwodnicy Trójmiasta.
Uzyskanie trzeciego pasa ruchu będzie możliwe głównie dzięki zmianom w organizacji ruchu. Te, oprócz oznakowania poziomego i pionowego, pociągną za sobą również konieczność przestawienia oświetlenia drogowego oraz demontaż i ponowną instalacje barier ochronnych.
Do tego dojdą niewielkie prace bitumiczne. Najbardziej widoczną zmianą na drodze będzie montaż bramownicy z tablicami drogowskazowymi, po to, by kierowcy z daleka widzieli miejsce, gdzie należy zmienić pas, by zjechać z Obwodnicy Trójmiasta w kierunku centrum Gdańska, Żukowa lub centrum handlowego.
Poprawi to płynność ruchu i przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Wszystkie prace potrwają około dwóch tygodni. Część z nich będzie prowadzona poza jezdnią, jednak większość prac będzie musiała zostać wykonana przy zwężeniu drogi i zamknięciu jednego pasa ruchu. Z której strony dokładnie nastąpi zwężenie na razie nie wiadomo.
Drogowcy apelują do kierowców o stosowanie się do zasad zmienionej organizacji ruchu i bezpieczną jazdę w strefie robót.
Poznaj historię średniowiecznego kościoła, który stoi nieopodal obwodnicy
PILNE! Uwaga na korki. Trwa przebudowa obwodnicy na Matarni (4 opinie)
- Zajęty jest lewy pas ruchu, na którym pracuje frezarka, usuwająca oznakowanie poziome z jezdni. Za kilkadziesiąt minut jednak powinna ona stamtąd zniknąć, a przejazd powinien odbywać się jak przed rozpoczęciem prac - mówi Trojmiasto.pl Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Niestety zakończenie prac nie oznaczają, że korki rozjadą się błyskawicznie. Na razie korki na obwodnicy sięgają Owczarni i mają ok. 4 km. Zobacz więcej
- Zajęty jest lewy pas ruchu, na którym pracuje frezarka, usuwająca oznakowanie poziome z jezdni. Za kilkadziesiąt minut jednak powinna ona stamtąd zniknąć, a przejazd powinien odbywać się jak przed rozpoczęciem prac - mówi Trojmiasto.pl Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Niestety zakończenie prac nie oznaczają, że korki rozjadą się błyskawicznie. Na razie korki na obwodnicy sięgają Owczarni i mają ok. 4 km. Zobacz więcej
Opinie (144) 4 zablokowane
-
2015-05-13 09:33
Ciągle POprawki!
Nie można było tak od razu?
- 0 0
-
2014-11-19 20:48
nic się nie dzieje!!!
Droga jest zwężona, roboty stanęły, nikogo nie ma, a śnieg zaczyna prószyć...proszę, zareagujcie!!!
- 0 0
-
2014-10-26 21:46
GDDKiA naprawia swoje żenujące błedy
Do zwolnienia wszyscy z GDDKiA którzy zatwierdzili pierwotny projekt połączenia węzła Lotnisko z rozbudowywanym wtedy węzłem Karczemki. Kierowcy chcą głowy tych niedouczonych urzędników, mimo, że o wąskim gardle (200m asfaltu) trąbiono już w czasie budowy, w 2010-11 bodajże. GDDKiA - żenada po całości :(
- 0 0
-
2014-10-15 11:02
Kolejne ważne miejsce do przebudowy to Slowackiego i skręt w lewo w Potokowa (12)
tu powinien powstac drugi dodatkowy pas do lewoskretu. obecnie tworza sie tu ogromne korki a i kierowcy zajmuja pasy wolno i byle jak jak by byli sami na drodze
- 146 4
-
2014-10-15 15:58
potokowa - temat rzeka (6)
zauważyłam stojąc tam codziennie że do korka przyczyniają sie także jadący z potokowej - cwaniacy chcąc skręcić W prawo!!! w Słowackiego ładują się na rondo, okrążają je żeby pojechać z niego w Słowackiego do Wreszcza! Nie stoją w ten sposób na pasie do skrętu w prawo z Potokowej tylko jadą prosto na rondo! Zatem korkują i trzymają się uparcie lewego pasa na rondzie, inni też nie umieją zjechać na prawy żeby wjechać w Potokową więc czasem ze Słowackiego w lewo w Potokową przecisną się na światłach 3 samochody! Tak jak napisałeś - jakby sami byli, nikt nie zsunie się żeby ktoś jeszcze - choć jeden szczęśliwiec mógł wjechać. Pozdrawiam myślących!! fajnie że jeszcze są ;o)
- 7 14
-
2014-10-16 08:00
gdzie tam jes rondo? (1)
Skrzyżowanie Słowackiego z Potokową nie jest rondem...
- 2 3
-
2014-10-21 22:59
Jest rondem de la Salle :)
- 0 0
-
2014-10-15 16:39
(3)
To nie jest zakazany manewr
- 21 6
-
2014-10-16 08:47
(2)
owszem nie zakazany ale można się tak pozsuwać żeby inni się zmieścili! nie zwalnia to z myślenia!
poza tym może ta sytuacja oznacza że powinny być 2 pasy do skrętu w Słowackiego z Potokowej?- 1 1
-
2014-10-16 10:39
(1)
ja codziennie widzę, jak kierowcy z środkowego pasa z Potokowej , z którego można tylko na wprost, lub w lewo jechać, skręcają sobie w prawo na Słowackiego. I to chyba by wcale nie było takie głupie, gdyby można było faktycznie z 2 pasów legalnie skręcać w prawo, bo czasem tylko 2-3 samochody zdążą skręcić prawidłowo na zielonym .... a jak jest tam mój ulubiony kierowca w srebrnym yarisie z Matemblewa to już na 100% tylko on jeden przejedzie na zielonym...taki ma refleks
- 4 0
-
2014-10-21 22:59
Zjeżdzanie w prawo wcalenie jest takie banalne :)
Skręcanie w prawo, z jednego pasa w ulicę gdzie są dwa pasy to temat bardzo słaby wśród kierowców. Notorycznie zauważam jak ludzie zjeżdżający np. z Kołobrzeskiej w Rzeczypospolitej (prawo skręt od strony reala) zajmują prawy skrajny pas a zaraz jest przejście i mieszczą się tylko 3 samochody.. jakby zając dwa pasy to na spokojnie zmieści się 5 samochodów.. niby tylko 2 więcej ale zawsze korek mniejszy :) podejrzewam że podobna sprawa jest przy zjeździe z potokowej w słowackiego.
- 0 0
-
2014-10-15 13:22
w mieście poruszają się nie tylko kierowcy (2)
dodawanie prawo i lewo skrętów w celu "rozładowania korków" robi pod górkę pieszym, chcącym np. dotrzeć do przystanku komunikacji publicznej i miasto coraz bardziej uzależnia się od samochodów, tak jak już uzależnieni od niego mieszkańcy przedmieść
- 9 39
-
2014-10-18 22:14
minusujący chyba nie potrafią zrozumieć prostych faktów
samochód naprawdę nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.
- 0 2
-
2014-10-15 13:29
eee? yyy?
- 19 1
-
2014-10-15 17:19
Jakby "kierowy" nieumiejętnie nie zostawiali po cztery metry miejsca przed sobą,tylko dojeżdżali do poprzedzającego pojazdu,to
nagle okazało by się,że pasy do skrętu wcale nie są "za krótkie" i auta wcale nie zatykają skrzyżowań,wystając na pas do ruchu na wprost. Przykładem takiej sytuacji są lewoskręty na węźle AK
- 10 1
-
2014-10-15 15:38
a jak bedzie za mało to jeszcze ze 2 pasy
- 2 3
-
2014-10-15 11:07
po przebudowie wzrośnie sprzedaż gazu pieprzowego (1)
zanim kierowcy na nowo ustalą, kto jak ma jechać zgodnie z przepisami....
- 68 4
-
2014-10-17 23:01
?
to tacy tępi są kierowcy w Trójmieście?
- 0 0
-
2014-10-17 13:57
Puknijcie się w puste czaszki !
" Zastosujemy tu podobne rozwiązania, do tych które pojawiły się przed wakacjami na zjeździe z Trasy Kwiatkowskiego na Obwodnicę Trójmiasta - tłumaczy Robert Marszałek"
Pięknie: na środku obwodnicy w jednym najbardziej zatłoczych fragmentów całej trasy zwężą dwa ostatnie pasy w jeden, który potem połączy się z tym wyjeżdzającym. Więc podobnie jak w Gdyni 3 pasy na krótkim odcinku połączą się w jeden, aby ten prawy, powolny przejeźdżał bez zmiany pasa.
Zabrakło wam wyobraźni przy Estakadzie, ale po efektach w Gdyni mozna się spodziewać co będzie w Gdańsku. Zatory kilometrowe i mnóstwo stłuczek. tylko po to aby pan dyrektor się po 2 latach zreflektował i wybudował dodatkowy pas na tych 100 brakujacych metrach.
Pan dyrektor dostanie więc zamiast jednej 2 premię: pierwszą za zmianę pasów, i za 2 lata drugą za przywrócenie stanu pierwotnego z wybudowaniem pasa.- 4 0
-
2014-10-16 13:10
Wcześniej było to niemożliwe?!
"Najbardziej widoczną zmianą na drodze będzie montaż bramownicy z tablicami drogowskazowymi, po to, by kierowcy z daleka widzieli miejsce, gdzie należy zmienić pas, by zjechać z Obwodnicy Trójmiasta w kierunku centrum Gdańska, Żukowa lub centrum handlowego."
- 0 1
-
2014-10-16 13:02
Trzy pasy
Już powinno budować się trzeci pas na całej długości obwodnicy,aby za kilka lat nie było jak na Gunwaldzkiej.
- 0 0
-
2014-10-16 10:34
CIAGŁA LINIA KONIECZNA
Nie namalowanie ciagłej linii miedzy skrajnym lewym pasem a środkowym w miejscu połączenia z wjazdem w tym miejscu prawdopodobnie i tak nie zapobiegnie korkom które występowały w maksymalnym natężeniu w sezonie. Chodzi o to ,ze jadący lewym pasem obwodnicy z grzeczności wpuszczaja zirytowanych kierowców z pasa prawego co jest główną przyczyna obecnych korków. DROGOWCY NA PEWNO WIEDZA O CO CHODZI. Dziękuję i prosze o zastanowienie sie nad tym problemem.
Autor: Codziennie przejeżdzajacy tamtymn odcinkiem po południu.- 0 0
-
2014-10-15 11:06
Jeśli to ma funkcjonowac tak jak zjazd z EK na Obwodnicę, to lepiej zostawcie to tak jak jest (11)
Będzie bezpieczniej
- 60 30
-
2014-10-16 10:30
Masz rację
- 0 0
-
2014-10-15 11:16
W Gdyni (9)
nie dobudowano nowego pasa a jedynie przeorganizowano istniejące.
W Gdańsku dobudowany zostanie nowy pas, więc to zupełnie inna zmiana.
Bezpieczniej będzie właśnie po przebudowie.- 24 7
-
2014-10-15 11:18
(8)
Niemniej jednak, dyrektor wypowiada takie oto słowa:
- Zastosujemy tu podobne rozwiązania, do tych które pojawiły się przed wakacjami na zjeździe z Trasy Kwiatkowskiego na Obwodnicę Trójmiasta - tłumaczy Robert Marszałek, dyrektor oddziału w Gdańsku Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.- 18 6
-
2014-10-15 11:22
(4)
Dokładnie, piszą również że zostaną wykonane NIEWIELKIE prace bitumiczne. Czuli NIE BĘDZIE nowego pasa.
- 10 12
-
2014-10-15 11:47
Dokładnie (3)
Na to wygląda, zamiast dobudować te kilkaset metrów to wyleją kawałek asfaltu tak żeby sprytnie zmienić malowanie pasów - rozwiązanie do d..y, nic to nie zmieni, a tylko swpowoduje zagrożenie!
- 6 12
-
2014-10-15 12:08
Linia ciągła (2)
Najprościej wymalować linię ciągłą na wysokości węzła pomiędzy prawym a lewym pasem na obwodnicy i problem korków zniknie. Korek tworzy się bo wjeżdżający ze słowaka od razu chcą sie wbić na lewy pas a z lewego hamują i wpuszczają i korek gotowy.
- 11 6
-
2014-10-15 12:32
Przez "linia ciągła" masz na myśli "rząd kolców"? Inaczej skuteczność będzie znikoma... (1)
- 14 0
-
2014-10-15 14:42
pole minowe
- 3 0
-
2014-10-15 11:22
Widzę, że jest problem z myśleniem. (2)
Owo podobne rozwiązanie oznacza samą ideę, czyli to, że pas zjazdu zamienia się w pełnoprawny pas ruchu.
Tyle tylko, że w Gdańsku dobudowany będzie nowy pas, a w Gdyni przemalowano jedynie znaki.
Wciąż nie widać różnicy?- 18 10
-
2014-10-15 12:12
Powiedz mi jedno, czy Ty potrafisz dyskutować, czy tylko atak jest sensem Twojego życia? (1)
Ja nie mam problemów z myśleniem.
To raczej Ty masz problem. napisałem "Jeśli to ma funkcjonować tak jak zjazd z EK na Obwodnicę, to lepiej zostawcie to tak jak jest"
Zatem wyraziłem przypuszczenie. W Gdyni tez mieli przebudować, a jedynie przemalowali. Podobna sytuacja może mieć miejsce tez i w tym przypadku. Może, nie musi. Ale znając podejście inżynierów drogownictwa czy ruchu, jest to wielce prawdopodobne
Sugeruję zluzowani gumy w majtach, bo chyba coś Cie uciska i wylewasz swoją żółć.- 13 13
-
2014-10-15 12:28
Trzeci pas połączy
węzeł Matarnia z węzłem Karczemki na całej długości. Obecnie trzeci pas jest na pewnym odcinku i pełni funkcję zjazdu.
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.