• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Po weekendzie ruszy przebudowa obwodnicy na Matarni

Maciej Naskręt
15 października 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Szansa na odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy
Kierowców czekają w najbliższych dwóch tygodniach utrudnienia w ruchu na Matarni, ale potem pojadą tam znacznie szybciej. Kierowców czekają w najbliższych dwóch tygodniach utrudnienia w ruchu na Matarni, ale potem pojadą tam znacznie szybciej.

Kierowcy doczekają się na Matarni dodatkowego pasa ruchu, który usprawni wjazd na Obwodnicę Trójmiasta z ul. Słowackiego w kierunku Karczemek. zobacz na mapie Gdańska W poniedziałek ruszają prace przy poszerzeniu dotychczasowej jezdni.



Miejsce planowanych prac na Obwodnicy Trójmiasta na Matarni. Miejsce planowanych prac na Obwodnicy Trójmiasta na Matarni.
Skończy się dzięki temu gehenna kierowców, którzy w godzinach szczytu włączali się do ruchu z ul. Słowackiego na drogę ekspresową S6 - Obwodnicę Trójmiasta - w kierunku Karczemek. Kierujący pojazdami utykają tam w korkach z powodu ogromnego natężenia ruchu na drodze i zwężenia jezdni.

W najbliższy poniedziałek ruszają prace zmieniające organizacje ruchu w tym miejscu.

- Zastosujemy tu podobne rozwiązania, do tych które pojawiły się przed wakacjami na zjeździe z Trasy Kwiatkowskiego na Obwodnicę Trójmiasta - tłumaczy Robert Marszałek, dyrektor oddziału w Gdańsku Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jaki będzie zatem efekt zmian? Kierowcy zjeżdżający na obwodnicę na Węźle Gdańsk Lotnisko w kierunku Łodzi nie będą musieli zmieniać pasa, bo ten będzie płynnie przechodził w prawy pas jezdni głównej Obwodnicy Trójmiasta.

Czy nowe rozwiązanie usprawni ruch na obwodnicy?

Będzie zwężenie drogi podczas prac

Uzyskanie trzeciego pasa ruchu będzie możliwe głównie dzięki zmianom w organizacji ruchu. Te, oprócz oznakowania poziomego i pionowego, pociągną za sobą również konieczność przestawienia oświetlenia drogowego oraz demontaż i ponowną instalacje barier ochronnych.

Do tego dojdą niewielkie prace bitumiczne. Najbardziej widoczną zmianą na drodze będzie montaż bramownicy z tablicami drogowskazowymi, po to, by kierowcy z daleka widzieli miejsce, gdzie należy zmienić pas, by zjechać z Obwodnicy Trójmiasta w kierunku centrum Gdańska, Żukowa lub centrum handlowego.

Poprawi to płynność ruchu i przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Wszystkie prace potrwają około dwóch tygodni. Część z nich będzie prowadzona poza jezdnią, jednak większość prac będzie musiała zostać wykonana przy zwężeniu drogi i zamknięciu jednego pasa ruchu. Z której strony dokładnie nastąpi zwężenie na razie nie wiadomo.

Drogowcy apelują do kierowców o stosowanie się do zasad zmienionej organizacji ruchu i bezpieczną jazdę w strefie robót.

Poznaj historię średniowiecznego kościoła, który stoi nieopodal obwodnicy

14:00 20 PAźDZIERNIKA 14 (aktualizacjaakt. 14:36)

PILNE! Uwaga na korki. Trwa przebudowa obwodnicy na Matarni (4 opinie)

Do godz. 15 potrwają prace, które powodują zwężenie obwodnicy na jezdni w kierunku Karczemek do Matarni. Kierowcy jadący obwodnicą powinni uzbroić się do tego czasu w cierpliwości.

- Zajęty jest lewy pas ruchu, na którym pracuje frezarka, usuwająca oznakowanie poziome z jezdni. Za kilkadziesiąt minut jednak powinna ona stamtąd zniknąć, a przejazd powinien odbywać się jak przed rozpoczęciem prac - mówi Trojmiasto.pl Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Niestety zakończenie prac nie oznaczają, że korki rozjadą się błyskawicznie. Na razie korki na obwodnicy sięgają Owczarni i mają ok. 4 km.
Zobacz więcej
Do godz. 15 potrwają prace, które powodują zwężenie obwodnicy na jezdni w kierunku Karczemek do Matarni. Kierowcy jadący obwodnicą powinni uzbroić się do tego czasu w cierpliwości.

- Zajęty jest lewy pas ruchu, na którym pracuje frezarka, usuwająca oznakowanie poziome z jezdni. Za kilkadziesiąt minut jednak powinna ona stamtąd zniknąć, a przejazd powinien odbywać się jak przed rozpoczęciem prac - mówi Trojmiasto.pl Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Niestety zakończenie prac nie oznaczają, że korki rozjadą się błyskawicznie. Na razie korki na obwodnicy sięgają Owczarni i mają ok. 4 km.
Zobacz więcej

Opinie (144) 4 zablokowane

  • Ciągle POprawki!

    Nie można było tak od razu?

    • 0 0

  • nic się nie dzieje!!!

    Droga jest zwężona, roboty stanęły, nikogo nie ma, a śnieg zaczyna prószyć...proszę, zareagujcie!!!

    • 0 0

  • GDDKiA naprawia swoje żenujące błedy

    Do zwolnienia wszyscy z GDDKiA którzy zatwierdzili pierwotny projekt połączenia węzła Lotnisko z rozbudowywanym wtedy węzłem Karczemki. Kierowcy chcą głowy tych niedouczonych urzędników, mimo, że o wąskim gardle (200m asfaltu) trąbiono już w czasie budowy, w 2010-11 bodajże. GDDKiA - żenada po całości :(

    • 0 0

  • Kolejne ważne miejsce do przebudowy to Slowackiego i skręt w lewo w Potokowa (12)

    tu powinien powstac drugi dodatkowy pas do lewoskretu. obecnie tworza sie tu ogromne korki a i kierowcy zajmuja pasy wolno i byle jak jak by byli sami na drodze

    • 146 4

    • potokowa - temat rzeka (6)

      zauważyłam stojąc tam codziennie że do korka przyczyniają sie także jadący z potokowej - cwaniacy chcąc skręcić W prawo!!! w Słowackiego ładują się na rondo, okrążają je żeby pojechać z niego w Słowackiego do Wreszcza! Nie stoją w ten sposób na pasie do skrętu w prawo z Potokowej tylko jadą prosto na rondo! Zatem korkują i trzymają się uparcie lewego pasa na rondzie, inni też nie umieją zjechać na prawy żeby wjechać w Potokową więc czasem ze Słowackiego w lewo w Potokową przecisną się na światłach 3 samochody! Tak jak napisałeś - jakby sami byli, nikt nie zsunie się żeby ktoś jeszcze - choć jeden szczęśliwiec mógł wjechać. Pozdrawiam myślących!! fajnie że jeszcze są ;o)

      • 7 14

      • gdzie tam jes rondo? (1)

        Skrzyżowanie Słowackiego z Potokową nie jest rondem...

        • 2 3

        • Jest rondem de la Salle :)

          • 0 0

      • (3)

        To nie jest zakazany manewr

        • 21 6

        • (2)

          owszem nie zakazany ale można się tak pozsuwać żeby inni się zmieścili! nie zwalnia to z myślenia!
          poza tym może ta sytuacja oznacza że powinny być 2 pasy do skrętu w Słowackiego z Potokowej?

          • 1 1

          • (1)

            ja codziennie widzę, jak kierowcy z środkowego pasa z Potokowej , z którego można tylko na wprost, lub w lewo jechać, skręcają sobie w prawo na Słowackiego. I to chyba by wcale nie było takie głupie, gdyby można było faktycznie z 2 pasów legalnie skręcać w prawo, bo czasem tylko 2-3 samochody zdążą skręcić prawidłowo na zielonym .... a jak jest tam mój ulubiony kierowca w srebrnym yarisie z Matemblewa to już na 100% tylko on jeden przejedzie na zielonym...taki ma refleks

            • 4 0

            • Zjeżdzanie w prawo wcalenie jest takie banalne :)

              Skręcanie w prawo, z jednego pasa w ulicę gdzie są dwa pasy to temat bardzo słaby wśród kierowców. Notorycznie zauważam jak ludzie zjeżdżający np. z Kołobrzeskiej w Rzeczypospolitej (prawo skręt od strony reala) zajmują prawy skrajny pas a zaraz jest przejście i mieszczą się tylko 3 samochody.. jakby zając dwa pasy to na spokojnie zmieści się 5 samochodów.. niby tylko 2 więcej ale zawsze korek mniejszy :) podejrzewam że podobna sprawa jest przy zjeździe z potokowej w słowackiego.

              • 0 0

    • w mieście poruszają się nie tylko kierowcy (2)

      dodawanie prawo i lewo skrętów w celu "rozładowania korków" robi pod górkę pieszym, chcącym np. dotrzeć do przystanku komunikacji publicznej i miasto coraz bardziej uzależnia się od samochodów, tak jak już uzależnieni od niego mieszkańcy przedmieść

      • 9 39

      • minusujący chyba nie potrafią zrozumieć prostych faktów

        samochód naprawdę nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.

        • 0 2

      • eee? yyy?

        • 19 1

    • Jakby "kierowy" nieumiejętnie nie zostawiali po cztery metry miejsca przed sobą,tylko dojeżdżali do poprzedzającego pojazdu,to

      nagle okazało by się,że pasy do skrętu wcale nie są "za krótkie" i auta wcale nie zatykają skrzyżowań,wystając na pas do ruchu na wprost. Przykładem takiej sytuacji są lewoskręty na węźle AK

      • 10 1

    • a jak bedzie za mało to jeszcze ze 2 pasy

      • 2 3

  • po przebudowie wzrośnie sprzedaż gazu pieprzowego (1)

    zanim kierowcy na nowo ustalą, kto jak ma jechać zgodnie z przepisami....

    • 68 4

    • ?

      to tacy tępi są kierowcy w Trójmieście?

      • 0 0

  • Puknijcie się w puste czaszki !

    " Zastosujemy tu podobne rozwiązania, do tych które pojawiły się przed wakacjami na zjeździe z Trasy Kwiatkowskiego na Obwodnicę Trójmiasta - tłumaczy Robert Marszałek"
    Pięknie: na środku obwodnicy w jednym najbardziej zatłoczych fragmentów całej trasy zwężą dwa ostatnie pasy w jeden, który potem połączy się z tym wyjeżdzającym. Więc podobnie jak w Gdyni 3 pasy na krótkim odcinku połączą się w jeden, aby ten prawy, powolny przejeźdżał bez zmiany pasa.

    Zabrakło wam wyobraźni przy Estakadzie, ale po efektach w Gdyni mozna się spodziewać co będzie w Gdańsku. Zatory kilometrowe i mnóstwo stłuczek. tylko po to aby pan dyrektor się po 2 latach zreflektował i wybudował dodatkowy pas na tych 100 brakujacych metrach.
    Pan dyrektor dostanie więc zamiast jednej 2 premię: pierwszą za zmianę pasów, i za 2 lata drugą za przywrócenie stanu pierwotnego z wybudowaniem pasa.

    • 4 0

  • Wcześniej było to niemożliwe?!

    "Najbardziej widoczną zmianą na drodze będzie montaż bramownicy z tablicami drogowskazowymi, po to, by kierowcy z daleka widzieli miejsce, gdzie należy zmienić pas, by zjechać z Obwodnicy Trójmiasta w kierunku centrum Gdańska, Żukowa lub centrum handlowego."

    • 0 1

  • Trzy pasy

    Już powinno budować się trzeci pas na całej długości obwodnicy,aby za kilka lat nie było jak na Gunwaldzkiej.

    • 0 0

  • CIAGŁA LINIA KONIECZNA

    Nie namalowanie ciagłej linii miedzy skrajnym lewym pasem a środkowym w miejscu połączenia z wjazdem w tym miejscu prawdopodobnie i tak nie zapobiegnie korkom które występowały w maksymalnym natężeniu w sezonie. Chodzi o to ,ze jadący lewym pasem obwodnicy z grzeczności wpuszczaja zirytowanych kierowców z pasa prawego co jest główną przyczyna obecnych korków. DROGOWCY NA PEWNO WIEDZA O CO CHODZI. Dziękuję i prosze o zastanowienie sie nad tym problemem.

    Autor: Codziennie przejeżdzajacy tamtymn odcinkiem po południu.

    • 0 0

  • Jeśli to ma funkcjonowac tak jak zjazd z EK na Obwodnicę, to lepiej zostawcie to tak jak jest (11)

    Będzie bezpieczniej

    • 60 30

    • Masz rację

      • 0 0

    • W Gdyni (9)

      nie dobudowano nowego pasa a jedynie przeorganizowano istniejące.
      W Gdańsku dobudowany zostanie nowy pas, więc to zupełnie inna zmiana.
      Bezpieczniej będzie właśnie po przebudowie.

      • 24 7

      • (8)

        Niemniej jednak, dyrektor wypowiada takie oto słowa:
        - Zastosujemy tu podobne rozwiązania, do tych które pojawiły się przed wakacjami na zjeździe z Trasy Kwiatkowskiego na Obwodnicę Trójmiasta - tłumaczy Robert Marszałek, dyrektor oddziału w Gdańsku Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

        • 18 6

        • (4)

          Dokładnie, piszą również że zostaną wykonane NIEWIELKIE prace bitumiczne. Czuli NIE BĘDZIE nowego pasa.

          • 10 12

          • Dokładnie (3)

            Na to wygląda, zamiast dobudować te kilkaset metrów to wyleją kawałek asfaltu tak żeby sprytnie zmienić malowanie pasów - rozwiązanie do d..y, nic to nie zmieni, a tylko swpowoduje zagrożenie!

            • 6 12

            • Linia ciągła (2)

              Najprościej wymalować linię ciągłą na wysokości węzła pomiędzy prawym a lewym pasem na obwodnicy i problem korków zniknie. Korek tworzy się bo wjeżdżający ze słowaka od razu chcą sie wbić na lewy pas a z lewego hamują i wpuszczają i korek gotowy.

              • 11 6

              • Przez "linia ciągła" masz na myśli "rząd kolców"? Inaczej skuteczność będzie znikoma... (1)

                • 14 0

              • pole minowe

                • 3 0

        • Widzę, że jest problem z myśleniem. (2)

          Owo podobne rozwiązanie oznacza samą ideę, czyli to, że pas zjazdu zamienia się w pełnoprawny pas ruchu.
          Tyle tylko, że w Gdańsku dobudowany będzie nowy pas, a w Gdyni przemalowano jedynie znaki.
          Wciąż nie widać różnicy?

          • 18 10

          • Powiedz mi jedno, czy Ty potrafisz dyskutować, czy tylko atak jest sensem Twojego życia? (1)

            Ja nie mam problemów z myśleniem.

            To raczej Ty masz problem. napisałem "Jeśli to ma funkcjonować tak jak zjazd z EK na Obwodnicę, to lepiej zostawcie to tak jak jest"

            Zatem wyraziłem przypuszczenie. W Gdyni tez mieli przebudować, a jedynie przemalowali. Podobna sytuacja może mieć miejsce tez i w tym przypadku. Może, nie musi. Ale znając podejście inżynierów drogownictwa czy ruchu, jest to wielce prawdopodobne

            Sugeruję zluzowani gumy w majtach, bo chyba coś Cie uciska i wylewasz swoją żółć.

            • 13 13

            • Trzeci pas połączy

              węzeł Matarnia z węzłem Karczemki na całej długości. Obecnie trzeci pas jest na pewnym odcinku i pełni funkcję zjazdu.

              • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane