- 1 Marsz równości przeszedł przez Gdańsk (695 opinii)
- 2 Rozbiórka na terenie kupionym z 130 mln zł (38 opinii)
- 3 Morze odsłoniło wrak okrętu podwodnego (70 opinii)
- 4 Od półnagich hrabianek po wóz kąpielowy (23 opinie)
- 5 Trójmiejskie góry i górki. Znasz wszystkie? (27 opinii)
- 6 Kot Rysiek będzie miał swoją rzeźbę (116 opinii)
Pociąg Impuls trafił na tory siedem miesięcy przed terminem
Jest klimatyzowany, wyposażony w wi-fi, może się rozpędzić do 160 km/h i został wyprodukowany przez spółkę z polskim kapitałem. Na pomorskie tory wyjechał właśnie kolejny pociąg Newag Impuls. Fabrycznie nowy egzemplarz został dostarczony siedem miesięcy wcześniej, niż przewidywała umowa z samorządem województwa. Będzie kursował między Słupskiem i Elblągiem.
W kolejnych miesiącach udało się pozyskać dodatkowe finansowanie z kasy unijnej, dzięki czemu samorządowcy zdecydowali o domówieniu kolejnych pięciu składów.
Dziewięć z dziesięciu mknie już po pomorskich szynach, zaś ostatni, zamówiony jesienią ubiegłego roku, miał zostać dostarczony za ponad siedem miesięcy.
Dokładnie 225 dni wcześniej
Jednak, ku zaskoczeniu samorządowców, odebranie ostatniego Impulsa nastąpiło znacznie wcześniej, bo już we wtorek, 18 lutego. Nowy nabytek wyjechał już na tory, a jego trasa wiedzie przez Trójmiasto.
- Pociąg dotarł do nas dokładnie 225 dni wcześniej, niż zakładała umowa, co jest zjawiskiem wręcz niespotykanym w tego typu zamówieniach. Nowy Impuls, tak jak poprzednie, będzie jeździł na trasie Słupsk-Elbląg, a po planowanej elektryfikacji linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej część nowoczesnych pociągów na pewno pojedzie też w kierunku Kartuz i Kościerzyny - wyjaśnia Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.
Finał kontraktu za ponad 200 mln zł
Wyprodukowane przez nowosądecką spółkę Impulsy to jedne z najnowocześniejszych elektrycznych zespołów trakcyjnych, jakie kursują w naszym kraju. Na pokładzie każdego pociągu znajduje się 195 miejsc siedzących oraz co najmniej 20 miejsc przeznaczonych do przewozu rowerów.
Podróżni mają do dyspozycji m.in. wzmacniacze sieci wi-fi, system dynamicznej informacji pasażerskiej oraz defibrylatory. Szerokie drzwi i obniżona podłoga umożliwiają korzystanie z nich osobom niepełnosprawnym. Impulsy są klimatyzowane, objęte monitoringiem i mogą rozwinąć prędkość do 160 km na godz.
Cena jednego nowego pociągu wyniosła 20 mln zł netto, zaś wartość całego zamówienia to 221 mln zł. Źródła jego finansowania przedstawiają się następująco: 85 proc. pochodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, 10 proc. z budżetu państwa i 5 proc. ze środków własnych samorządu województwa. Impulsy sukcesywnie trafiały na Pomorze, począwszy od początku 2019 roku.
Miejsca
Opinie (238) ponad 10 zablokowanych
-
2020-02-19 17:39
W tych Impulsach strasznie brudno. I mega wolno jadą...
- 6 3
-
2020-02-19 17:37
Dobrze że nie zamówili w tej dziadowskiej Pesie.
Bo by za pięć lat nie dojechały.
- 10 3
-
2020-02-19 17:37
Powiedzmy sobie prawde. Nikt nie panuje nad koleją regionalną w tym wojewodztwie.
- 8 0
-
2020-02-19 17:36
Nie ma czym sie chwalić to tylko kilka sztuk. Nadal mamy najstarszy tabor w Polsce a może i w Europie. Ale go Marszałek zapuścił
- 9 1
-
2020-02-19 17:33
Nadal beton w UM? ten pachnący co nic nie kuma i ten rodem z prl co wszystkiego sie boi?
- 8 1
-
2020-02-19 17:32
Kiedy 160KM/h do Tczewa i Malborka? A nie da sie...
w tym Urzedzie Marszałkowskim to norma- 7 5
-
2020-02-19 17:29
Tory na 200km (juz prawie) pociag na 160km(h) a pociag jedzie 120km/h. W Naszym Urzedzie Marszalkowskim wysoce rozwiniety niedaizm
- 10 2
-
2020-02-19 17:26
Urząd Marszałkowski woj.Pomorskiegoi tak daleko w d...za resztą kraju.
- 10 2
-
2020-02-19 17:25
już brudem zarastają.
- 4 5
-
2020-02-19 17:20
Tyle przed czasem?
No to kara będzie jak nic...
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.