• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociąg retro i szynobus przewiozą pasażerów podczas dnia otwartego PKM

Maciej Naskręt
7 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
Uczestnicy dnia otwartego na budowie PKM-ki w 2014 r. Uczestnicy dnia otwartego na budowie PKM-ki w 2014 r.

Dwa dni przed oficjalnym startem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, który zaplanowano na 1 września, odbędzie się dzień otwarty, którego atrakcją będzie równoczesny przejazd historycznego i nowoczesnego pociągu na trasie ze Strzyży do Osowy.



Choć do końca wakacji jeszcze sporo czasu, już teraz warto zanotować w swoim kalendarzu datę 30 sierpnia. W ostatnią niedzielę wakacji, na trasie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej odbędzie się dzień otwarty już gotowej linii. Szykuje się nie lada atrakcja nie tylko dla miłośników kolei, ale także mieszkańców Trójmiasta, którzy kibicują budowie 18-kilometrowej linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej między Wrzeszczem a Osową.

Dzień otwarty 30 sierpnia

- Od 1 września planowane są już regularne przewozy pasażerskie, dlatego dzień otwarty planujemy w niedzielę przed tym terminem - zapowiada Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy samorządowej spółki PKM, która jest inwestorem trasy kolejowej w Gdańsku.



Czy weźmiesz udział w dniu otwartym PKM?

Główną atrakcją inauguracji linii PKM ma być jednoczesny przejazd po sąsiednich torach pociągu retro z lokomotywą parową oraz nowoczesnego szynobusu PKM. Ma to symbolizować połączenie tradycji z nowoczesnością, które od początku przyświecało projektowi odbudowy dawnej linii kolejowej.

- Nie chcemy, by cokolwiek z tym symbolicznym przejazdem konkurowało, więc nie przewidujemy żadnych innych dodatkowych atrakcji. Zresztą przygotowując się do tego wydarzenia konsultowaliśmy nasz pomysł z wieloma współpracującymi z nami sympatykami PKM i każdy z nich uznał, że żadnej więcej atrakcji im nie potrzeba, bo nic nie jest w stanie z tym konkurować - podkreśla Konopacki.

Oddzielna impreza dla oficjeli i mieszkańców

Inauguracyjny przejazd ma się rozpocząć od uroczystości dla VIP-ów w nowej części terminala pasażerskiego w Rębiechowie. Kładką łączącą lotnisko z przystankiem PKM goście przejdą na perony i wsiądą do pociągów jadących w kierunku Wrzeszcza. To właśnie część zamknięta imprezy - tylko dla zaproszonych gości, w tym zdobywców nagród w konkursach organizowanych przez PKM.



- Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc w tej części inauguracji linii PKM weźmie udział maksymalnie 400-450 osób - mówi Tomasz Konopacki.

Organizatorzy spodziewają się 12 tys. osób

Gdy pociągi dojadą z lotniska do Strzyży, tam rozpocznie się impreza dla wszystkich chętnych. Jednorazowo z przejażdżki będzie mogło skorzystać ok. 600-650 osób: 200 w pociągu retro i ok. 400-450 osób w dwóch połączonych szynobusach.

Organizator liczy na to, że z promocyjnych przejazdów skorzysta tego dnia ok. 10-12 tysięcy osób.

- Przygotujemy pamiątkowe bilety i gadżety, dla pierwszych 12 tys. pasażerów PKM, jakich spodziewamy się tego dnia - podkreśla Tomasz Konopacki.

Chętni będą mogli podróżować od przystanku PKM Strzyża do portu lotniczego i w drugą stronę. Organizatorzy będą rozdawać bezpłatne bilety na jeden przejazd. Jeśli ktoś przyjedzie z lotniska na Strzyżę, z powrotem do Rębiechowa będzie musiał wrócić we własnym zakresie lub ustawić się na końcu kolejki do pociągu ze Strzyży w stronę lotniska.

Impreza za prawie 300 tys. zł

Na organizację imprezy PKM SA zabezpieczyła w swoim budżecie nieco ponad 295 tys. zł. Podobnie jak ubiegłoroczne dni otwarte na budowie, również tegoroczna impreza sfinansowana zostanie z budżetu promocyjnego projektu.

Wykonawców imprezy z pociągiem retro poznamy za kilka dni. Wtedy też poznamy plan wydarzeń na 30 sierpnia.

Przypomnijmy, że w zeszłym roku odbył się cykl trzech imprez. Łącznie uczestniczyło w nich kilka tysięcy osób. Wtedy spółka wydała na to 457 tys. zł.

Tak wyglądał dzień otwarty na budowie PKM 2 maja 2014 r.

Miejsca

Opinie (138) 5 zablokowanych

  • Pociąg retro... Historyczny... (1)

    Czyli podstawią pierwszy dowolny skład z połowy posiadanych przez SKM.
    Opis się zgadza.

    • 16 1

    • Czego by nie podstawili pociągnie parowóz. To nie zelektryfikowana linia.

      • 3 1

  • Dlaczego do Osowy

    A nie do Gdyni Głównej?
    Zwłaszcza, że szlak jest uroczy.

    • 5 4

  • (1)

    Wielkie halo, a jeszcze nie ma rozkładu, nie wiadomo co z biletami, czy będzie wspólny bilet z ZKM itd. Kto tym będzie jeździł jak będzie musiał kupić drugi bilet miesięczny?

    • 10 4

    • ja

      ja bede

      • 3 1

  • Super! (5)

    I znowu darmowa impreza! Kocham te miasto!!!

    • 23 15

    • nie bój i tak wszystko za to zapłącisz w podatkach i cenie biletu

      ..

      • 2 4

    • czym tu sie podniecac? (2)

      sponsorujecie to wszyscy !!

      • 7 9

      • A na chleb (1)

        To idź i zarób, pisowski nierobie..

        • 10 6

        • Niesioł !

          • 3 4

    • Mnie ciekawi część artykułu która mówi o biletach.To już wiadomo jakie, gdzie i za ile będą jak ta kolej ruszy?

      • 1 0

  • Kolejna darmocha bedzie to tłumy przyjda wkoncu wszyscy bogaci sa rajskiej zielonej wyspie

    ale szkoda im 2 zł na bilet:)
    bedą rozdawac darmowe bilety a ja słyszałem ze beda zapisy internetowe :) kto w takim tłoku bedzie bilety sprawdzac:)

    • 3 4

  • palma odbija z tym pkm (2)

    nie prosciej nazwac kaszebscia kolei dojedna i po krzyku

    • 17 3

    • a niby co takiego kaszubskiego w tej pkm?

      chyba że kupa po krowach któpre się kiedyś na trasie pasały

      • 1 2

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

  • A gdzie ci prominenci którzy na początku 90- tych lat twierdzili uparcie że nie ma sensu obudowa tej linii

    i proponowali całość do końca rozmontowac i wyrównać do zera

    • 12 2

  • "Ma to symbolizować połączenie tradycji z nowoczesnością" (3)

    a co tutaj łączy tradycję z nowoczesnością? Puste gadanie pod publikę.

    • 12 9

    • (2)

      Linia kolejowa zbudowana w 1914 roku. Z Wrzeszcza do Starej Piły. Była jednotorowa ale wybudowana z nasypami i wiaduktami w ciągu jednego roku. Obecna w dużej części biegnie w miejscu starych nasypów.

      • 3 3

      • do Mirka (1)

        linia z Wrzeszcza do Starej Piły była budowana od 1911 roku do 1913 roku, otwarta została 1 maja 1914 roku (za książką "Koleją z Wrzeszcza na Kaszuby" Henryka Jursza)

        • 6 1

        • Masz rację. Pozdrawiam :)

          • 5 0

  • (3)

    Całe stada będą, bo szynobusem za darmo pojadą! Zdjęcie pamiątkowe na peronie i darmowa grochówka :-D

    • 54 14

    • A co z tunelem???

      Tym pod Wisłą. Otworzą go czy zalany w 3 du*y, jak dróżnik na nocce?

      • 4 8

    • (1)

      Pewnie ty tez

      • 3 2

      • Napewno :-D Nawet grochówki do domu zabiore :-D Wpadnij dam ci autograf!

        • 9 2

  • Beka jak sobie ludzie zdjęcia robią z przystankami... (1)

    Paranoja...

    • 40 41

    • Jak byś całe zycie tylko poniemieckie domy i stodoły oglądał to też byś foty pstrykał

      • 8 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane