- 1 Mieczysław Struk wybrany marszałkiem (76 opinii)
- 2 Sprawa zgubionego karabinu trafiła do Gdyni (93 opinie)
- 3 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (101 opinii)
- 4 Podpalacz z Gdyni w rękach policji (62 opinie)
- 5 Brak koalicji w Radzie Miasta w Gdyni (65 opinii)
- 6 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (419 opinii)
Pociągi SKM znów co 7,5 minuty. Dotacja większa o 3 mln zł
Od połowy grudnia w godzinach szczytu pociągi SKM między Gdańskiem Głównym i Gdynią Chylonią znów będą kursować co 7,5 minuty. To efekt m.in. zakończenia części remontów oraz zwiększonej dotacji Urzędu Marszałkowskiego, organizującego przewozy.
Po roku SKM na stałe przywraca kursowanie co 7,5 minuty między godz. 6 a 9:30 oraz między godz. 14 a 18. Zapowiedzi sprzed roku nie były tak optymistyczne. Okazało się jednak, że w kursowaniu pociągów nie przeszkodzi, jak wydawało się na początku, budowa przystanku SKM Śródmieście w Gdańsku, która zakończy się w przyszłym roku. Z pomocą przyszedł też organizator przewozów, czyli Urząd Marszałkowski.
Rok temu przewoźnik otrzymał dofinansowanie z samorządu w wysokości 19,4 mln zł. Był to pierwszy przypadek, kiedy kwota dotacji została zmniejszona. Wcześniej bowiem SKM dostała w latach: 2008/09 - 15,9 mln zł, 2009/10 - 18,5 mln zł, a w 2010/11 - 19,7 mln zł. Na wchodzący w życie rozkład zarezerwowano już kwotę 22,4 mln zł.
- Podjęliśmy tę decyzję również z powodu tego, że na ukończeniu są remonty przystanków Żabianka i Wrzeszcz, a dodatkowo Polskie Linie Kolejowe zakończyły prace na odcinku Gdynia Chylonia - Gdynia Główna. To dodatkowe obciążenie, kosztowe dla nas, ale chcemy jak najbardziej ułatwić podróż pasażerom, którzy nieustannie wnioskowali, by pociągi kursowały częściej - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.
Częstsze kursowanie oznacza jednak, że w SKM-kach będzie mniej miejsca. W godzinach szczytu będą bowiem wypuszczane na trasę jednostki złożone z czterech wagonów lub dwóch składów 3-wagonowych, więc może okazać się, że tłok w kolejkach nie zmniejszy się.
- Nie ukrywamy, że nadchodzący rok pod względem taboru będzie dla nas trudny. Wciąż czekamy, aż trafi do nas 21 zmodernizowane pociągi, które wyjadą na tory prawdopodobnie pod koniec przyszłego roku i wtedy komfort podróżowania powinien poprawić się - deklaruje Głuszek.
Wśród nowości są cztery dodatkowe pociągi Sprinter, które będą kursowały na trasie Gdynia - Słupsk - Gdynia. Zawiedzeni mogą się czuć podróżujący wieczorami i nocą. Nie udało się bowiem pozyskać pieniędzy na dodatkowe kursy, w związku z czym wieczorem nadal będzie można jechać SKM-ką co pół godziny, natomiast w nocy pozostaną do dyspozycji tylko dwa pociągi. Z Gdańska Głównego w kierunku Gdyni o godz. 1 i 3,a w kierunku powrotnym - z Gdyni Głównej o 1.09 i 3.09.
Miejsca
Opinie (159) ponad 10 zablokowanych
-
2013-11-22 13:52
Co 7,5 minuty? Czy składy z lat 60 wytrzymają taką intensywną eksploatację? (3)
Nie rozpadną się?
- 141 11
-
2013-11-22 14:25
(1)
Od 35 lat się nie rozpadły przy podobnym takcie to dlaczego miałyby się rozsypać teraz? :D
- 7 1
-
2013-11-22 15:26
35 lat temu takt był co 6 min
aż do lat 2000
- 15 0
-
2013-11-22 14:18
muszą się rozpaść
w tedy zgodnie z planem szwagier prezesa wygra przetarg na połatanie złomu za tryliard ojro
- 22 3
-
2013-11-22 13:55
a w nocy.. (2)
dalej dwa sklady i styka. Zal.
- 82 6
-
2013-11-22 14:19
(1)
Prawda jest taka że jak ktoś bawi się w naszej STOLICY POMORSKIEJ ROZRYWKI - Sopocie, to albo wraca właśnie koło pierwszej w nocy, albo potem dopiero nad ranem, a jeżeli miały by jeździć częściej to tylko na trasie Gdynia - Gdańsk - Gdynia, nieraz jechałem w nocy w stronę Wejherowa i na odcinku Cisowa do W-wo jechało dosłownie parę osób. Ludzie to kosztuje, NAS WSZYSTKICH!
- 9 5
-
2013-11-22 14:55
no to nie jechac do wejherowa, niech koncza bieg na cisowej :)
- 7 2
-
2013-11-22 14:55
słupsk
a te do slupska to o ktorej beda ? znajac zycie w weekend po 19 i tak nie bedzie jak dojechac do wsi slupsk ;/
- 0 3
-
2013-11-22 14:49
"Wsteczny postęp"
W latach 70' pociągi kursowały co 6 min. w szczycie co 12 min. w czasie mniejszego nasilenia ruchu!
Po czterdziestu latach mamy sukces pociągi co 7,5 min. Jeszcze trochę a sukcesem będzie jakikolwiek pociąg między sąsiednimi przystankami.- 14 3
-
2013-11-22 14:34
Czyli będzie większy tłok - jeśli o to chodzi
Więcej połączeń = bardziej atrakcyjna oferta.
Bardziej atrakcyjna oferta = więcej chętnych do korzystania z SKM.
Więcej pasażerów przy takiej samej liczbie wagoników = większy tłok. Nieważne, że będą jeździły częściej.- 5 5
-
2013-11-22 14:27
nowoooooość??? (1)
Sprintery na trasie Słupsk - Gdynia kursują i teraz. A dlaczego noe wracaja te co jeździły do Gdańska Głównego.
- 3 1
-
2013-11-22 14:32
Dobre pytanie. Pociągi Gdynia Główna-Słupsk powinny być pociągami osobowymi Przewozów Regionalnych, a SKM powinna skupić się na obsłudze aglomeracji i dodać Sprintery Gdańsk Główny-Wejherowo, jak za niedawnych dobrych czasów.
- 6 0
-
2013-11-22 14:26
zamienił stryjek siekiere na kijek
ale usprawnienie a składy będą krótkie, na jedno wychodzi jak nie gorzej.tak jak naklejki że jest wyrwa między pociągiem a peronem, @$@$@$ mac a bez naklejek to ludzie nie widzieli że jest.zamiast coś z tym zrobić to lepiej naklejeczke.TO JA DAJĘ KARNEGO K@$^$^
- 11 0
-
2013-11-22 14:00
Chwalcie Pana, bo jest dobry!
- 31 9
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.