• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi SKM znów co 7,5 minuty. Dotacja większa o 3 mln zł

Patryk Szczerba
22 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
Jednym z powodów zwiększenia częstotliwości jest zakończenie remontu linii na odcinku Gdynia Główna - Chylonia. Jednym z powodów zwiększenia częstotliwości jest zakończenie remontu linii na odcinku Gdynia Główna - Chylonia.

Od połowy grudnia w godzinach szczytu pociągi SKM między Gdańskiem Głównym i Gdynią Chylonią znów będą kursować co 7,5 minuty. To efekt m.in. zakończenia części remontów oraz zwiększonej dotacji Urzędu Marszałkowskiego, organizującego przewozy.



Czy uważasz, że większa częstotliwość rozładuje tłok w SKM-kach?

Zmiany związane są z wprowadzeniem nowego rozkładu jazdy pociągów PKP, który zacznie obowiązywać 15 grudnia. Rok temu zdecydowano, że pociągi będą kursowały co 10 minut na stałe, choć de facto z powodu remontów z taką częstotliwością jeździły od kilku lat. Pasażerowie narzekali na tłok, a przewoźnik tłumaczył, że w zamian na trasie jeżdżą pociągi złożone z dwóch jednostek, w skład których wchodzą trzy wagony, albo jednej 3-wagonowej i jednej 4-wagonowej. 10-minutową częstotliwość reklamował dodatkowo hasłem: "Od teraz rozkład masz w głowie"

Po roku SKM na stałe przywraca kursowanie co 7,5 minuty między godz. 6 a 9:30 oraz między godz. 14 a 18. Zapowiedzi sprzed roku nie były tak optymistyczne. Okazało się jednak, że w kursowaniu pociągów nie przeszkodzi, jak wydawało się na początku, budowa przystanku SKM Śródmieście w Gdańsku, która zakończy się w przyszłym roku. Z pomocą przyszedł też organizator przewozów, czyli Urząd Marszałkowski.

Rok temu przewoźnik otrzymał dofinansowanie z samorządu w wysokości 19,4 mln zł. Był to pierwszy przypadek, kiedy kwota dotacji została zmniejszona. Wcześniej bowiem SKM dostała w latach: 2008/09 - 15,9 mln zł, 2009/10 - 18,5 mln zł, a w 2010/11 - 19,7 mln zł. Na wchodzący w życie rozkład zarezerwowano już kwotę 22,4 mln zł.

- Podjęliśmy tę decyzję również z powodu tego, że na ukończeniu są remonty przystanków Żabianka i Wrzeszcz, a dodatkowo Polskie Linie Kolejowe zakończyły prace na odcinku Gdynia Chylonia - Gdynia Główna. To dodatkowe obciążenie, kosztowe dla nas, ale chcemy jak najbardziej ułatwić podróż pasażerom, którzy nieustannie wnioskowali, by pociągi kursowały częściej - tłumaczy Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i umów SKM.

Częstsze kursowanie oznacza jednak, że w SKM-kach będzie mniej miejsca. W godzinach szczytu będą bowiem wypuszczane na trasę jednostki złożone z czterech wagonów lub dwóch składów 3-wagonowych, więc może okazać się, że tłok w kolejkach nie zmniejszy się.

- Nie ukrywamy, że nadchodzący rok pod względem taboru będzie dla nas trudny. Wciąż czekamy, aż trafi do nas 21 zmodernizowane pociągi, które wyjadą na tory prawdopodobnie pod koniec przyszłego roku i wtedy komfort podróżowania powinien poprawić się - deklaruje Głuszek.

Wśród nowości są cztery dodatkowe pociągi Sprinter, które będą kursowały na trasie Gdynia - Słupsk - Gdynia. Zawiedzeni mogą się czuć podróżujący wieczorami i nocą. Nie udało się bowiem pozyskać pieniędzy na dodatkowe kursy, w związku z czym wieczorem nadal będzie można jechać SKM-ką co pół godziny, natomiast w nocy pozostaną do dyspozycji tylko dwa pociągi. Z Gdańska Głównego w kierunku Gdyni o godz. 1 i 3,a w kierunku powrotnym - z Gdyni Głównej o 1.09 i 3.09.

Miejsca

Opinie (159) ponad 10 zablokowanych

  • Co 7,5 minuty? Czy składy z lat 60 wytrzymają taką intensywną eksploatację? (3)

    Nie rozpadną się?

    • 141 11

    • (1)

      Od 35 lat się nie rozpadły przy podobnym takcie to dlaczego miałyby się rozsypać teraz? :D

      • 7 1

      • 35 lat temu takt był co 6 min

        aż do lat 2000

        • 15 0

    • muszą się rozpaść

      w tedy zgodnie z planem szwagier prezesa wygra przetarg na połatanie złomu za tryliard ojro

      • 22 3

  • a w nocy.. (2)

    dalej dwa sklady i styka. Zal.

    • 82 6

    • (1)

      Prawda jest taka że jak ktoś bawi się w naszej STOLICY POMORSKIEJ ROZRYWKI - Sopocie, to albo wraca właśnie koło pierwszej w nocy, albo potem dopiero nad ranem, a jeżeli miały by jeździć częściej to tylko na trasie Gdynia - Gdańsk - Gdynia, nieraz jechałem w nocy w stronę Wejherowa i na odcinku Cisowa do W-wo jechało dosłownie parę osób. Ludzie to kosztuje, NAS WSZYSTKICH!

      • 9 5

      • no to nie jechac do wejherowa, niech koncza bieg na cisowej :)

        • 7 2

  • słupsk

    a te do slupska to o ktorej beda ? znajac zycie w weekend po 19 i tak nie bedzie jak dojechac do wsi slupsk ;/

    • 0 3

  • "Wsteczny postęp"

    W latach 70' pociągi kursowały co 6 min. w szczycie co 12 min. w czasie mniejszego nasilenia ruchu!
    Po czterdziestu latach mamy sukces pociągi co 7,5 min. Jeszcze trochę a sukcesem będzie jakikolwiek pociąg między sąsiednimi przystankami.

    • 14 3

  • Czyli będzie większy tłok - jeśli o to chodzi

    Więcej połączeń = bardziej atrakcyjna oferta.
    Bardziej atrakcyjna oferta = więcej chętnych do korzystania z SKM.
    Więcej pasażerów przy takiej samej liczbie wagoników = większy tłok. Nieważne, że będą jeździły częściej.

    • 5 5

  • nowoooooość??? (1)

    Sprintery na trasie Słupsk - Gdynia kursują i teraz. A dlaczego noe wracaja te co jeździły do Gdańska Głównego.

    • 3 1

    • Dobre pytanie. Pociągi Gdynia Główna-Słupsk powinny być pociągami osobowymi Przewozów Regionalnych, a SKM powinna skupić się na obsłudze aglomeracji i dodać Sprintery Gdańsk Główny-Wejherowo, jak za niedawnych dobrych czasów.

      • 6 0

  • zamienił stryjek siekiere na kijek

    ale usprawnienie a składy będą krótkie, na jedno wychodzi jak nie gorzej.tak jak naklejki że jest wyrwa między pociągiem a peronem, @$@$@$ mac a bez naklejek to ludzie nie widzieli że jest.zamiast coś z tym zrobić to lepiej naklejeczke.TO JA DAJĘ KARNEGO K@$^$^

    • 11 0

  • Chwalcie Pana, bo jest dobry!

    • 31 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane