• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pociągi będą rzadziej trąbić

Michał Sielski
15 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Zgodnie z nowym rozporządzeniem ministra, maszyniści nie będą musieli już dawać sygnałów dźwiękowych przy zbliżaniu się do każdego przejazdu przez tory. Zgodnie z nowym rozporządzeniem ministra, maszyniści nie będą musieli już dawać sygnałów dźwiękowych przy zbliżaniu się do każdego przejazdu przez tory.

Jest dobra wiadomość dla mieszkańców Oruni i Chyloni, którzy w dzień i w nocy słyszą trąbienie pociągów. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zwolni maszynistów z tego obowiązku przy strzeżonych szlabanami przejazdach kolejowych.



Przeszkadza ci częste trąbienie pociągów?

Do tej pory maszyniści muszą trąbić przed każdym przejazdem kolejowym. Nie jest istotne, czy jest on strzeżony, niestrzeżony, czy są szlabany, światła, znak stop dla samochodów czy jakiekolwiek inne zabezpieczenie. W każdym miejscu regulamin każe trąbić - w dzień i w nocy. Jeśli maszynista nie zastosuje się do tego obowiązku, będzie miał kłopoty. Może dostać karę finansową, a nawet zarzuty spowodowania wypadku, jeśli dojdzie do niego na przejeździe, przed którym nie włączył sygnału dźwiękowego, nazywanego na kolei "baczność".

O tym, że jest to absurdem, zwłaszcza w przypadku przejazdów strzeżonych szlabanami, a także w nocy, gdy ruch jest minimalny, od lat mówili maszyniści, ale przede wszystkim mieszkańcy terenów przy przejazdach. Także w Trójmieście.

Po zmianie przepisów w tych miejscach pociągi nie będą już trąbić. Po zmianie przepisów w tych miejscach pociągi nie będą już trąbić.
Czytaj więcej: Pociągi na Oruni za bardzo hałasują.

W końcu jest jednak szansa na zmiany. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa planuje zmianę rozporządzenia nakazującego tak często używać sygnałów dźwiękowych.

- Warto odnieść się do rozwiązań na kolei czeskiej, gdzie sygnały "Baczność" podawane są o wiele rzadziej, a liczba wypadków na przejazdach jest nieporównywalnie niższa niż w Polsce. Świadczy to o tym, że jeśli kierowca jest ostrzegany przed przejazdem rogatkami, migającymi czerwonymi światłami i sygnałami dzwonka ostrzegawczego i nie stosuje się do zakazu wjazdu na przejazd przed zbliżającym się pociągiem, to na pewno nie powstrzyma go sygnał dźwiękowy podawany przez pociąg - podkreśla Leszek Miętek ze Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce.
Już niebawem mieszkańcy terenów przy kolei będą mogli odetchnąć. Ministerstwo zdecydowało, że zmiany są możliwe.

- Maszyniści nie będą musieli trąbić przed strzeżonymi przejazdami, o ile oczywiście zostaną zachowane warunki widoczności czoła pociągu z drogi publicznej z odległości pięciu metrów - podkreśla Szymon Huptyś, rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa.
Nowy projekt rozporządzenia trafi do konsultacji międzyresortowych i może zostać wprowadzony jeszcze w tym roku.

Opinie (147) 1 zablokowana

  • Ale się ludziom w tyłkach przewraca...już niedługo wojna. Róbcie zapasy.

    • 3 2

  • "warunki widoczności czoła pociągu z drogi publicznej z odległości pięciu metrów" (3)

    PIĘĆ metrów??? A po co wprowadzić taki zapis. Co da zobaczyć pociąg z odległości pięciu metrów. Przy prędkości 60 km/h, 5 metrów pokonuje się w czasie 0,3 sekundy.

    • 14 0

    • zapomniales że przejazdy kolejowe są ZAWSZE oznakowane i znak widać z dalszej odległości (1)

      To ze kierowcy je lekceważą to inna bajka.

      • 0 4

      • Chyba nie zrozumiałeś zapisu o tych pięciu metrach

        Właśnie chodzi o to, że jest bezsensowny

        • 1 1

    • Akurat tyle czasu ile zajmuje wypowiedzenie slowa "F.ck!" albo "K.wa!"

      • 2 0

  • Nareszcie!

    Pies mnie się nerwuje, kedy tak trombio! Brawo władze! #dobrazmiana!

    • 4 3

  • Te pociągi bardziej przeszkadzają kierowcom. (16)

    Szczurek przez 20 lat nie był w stanie wybudować tunelu bądź wiaduktu na Puckiej. Na jesień go rozlicze!

    • 101 26

    • Z jakiej racji ma to zrobić miasto. (1)

      To są tereny PKP. Zastanów się najpierw zanim coś napiszesz. Poza tym nie za bardzo wiesz jakie są koszty takiego tunelu. W Gdańsku powstał , ale Unia dała na to kasę , a tutaj jsialoby PKP zapłacić i może częściowo miasto.

      • 4 8

      • A po c o PKP tunel?

        Oni jeżdżą bez czekania.

        • 2 0

    • I tak gamonie zagłosują na szczura (7)

      Też pójdę głosować przeciw temu nieudacznikowi który stawia właśnie pomnik za 3 mln zł na stulecie powstania Gdyni którą zniszczył w 20 lat. Schizofrenik.

      • 24 4

      • ?!

        Dlaczego mnie obrażasz?...ja mam schizofrenię. Wiesz co to za choroba?!

        • 1 1

      • Co wy chcecie (5)

        Co wy chcecie od tego szczura. Jedyny duży minus to lotnisko. Zapytaj się kogokolwiek z innego miasta co przyjeżdża tu np na wakacje czy widać inwestycje. Znam opinie ludzi którzy mówią że przez ostatnie 20lat bardzo dużo się zmieniło na plus. My jako mieszkańcy się w ściekami bo tylko widzimy rozbudowy i korki. Tunel jak najbardziej by się przydał, ale zawsze są plusy i minusy a wszystkiego naraz się nie da zrobić. Chyba że wolicie to co było 20 lat temu no to ok, ale pewnie pamiętacie to z perspektywy pieluch

        • 11 18

        • Mieszkasz tutaj i nie wiesz jak to jest przyjechać latem w piękna pogodę zobaczyć plaże i morze. (1)

          Wtedy nie zwracasz uwagi na dziury i syf w mieście.

          • 11 0

          • W Śródmieściu plaży coraz mniej a po deszczach robi się bagno

            • 4 0

        • Lotnisko?

          Byłoby , gdyby nie zawistni ludzie. Przecież okazało się, że donosiciele i Unia nie mieli racji i przyznała racje Gdyni w sprawie lotniska.

          • 8 9

        • kto przyjezdza na wakacje? jakie miejsca w gdyni odwiedza? chyba, że jak ktoś odwiedza cię w domu

          to pokazujesz mu piwnice i chlewiki

          • 9 7

        • Jestes w błędzie.

          Wszystko o czym napisałeś, te wszystkie zmiany, miały miejsce w ciągu 10, a nie 20 lat. I to w ciągu poprzedniej dekady. W ciągu ostatniej 10-latki właściwie niewiele sie zmieniło, prawie nic

          • 19 2

    • Ja lewituje mad ziemia i mnie podziag nie przekedzie

      • 1 0

    • A szczurek to PKP? Też remontujesz sąsiadowi mieszkanie? (4)

      • 8 8

      • Co szczurek zrobił żeby przyspieszyć budowę? Nic! (3)

        W rozkładaniu rąk, mówieniu nie da się, to nie nasz teren, nie nasze zadanie jest mistrzem!

        • 8 3

        • (2)

          A co Ty zrobiłeś, żeby przyspieszyć remont mieszkania sąsiada? Tylko się nie tłumacz, bo odbierzesz szczurowi mistrzostwo w mówieniu, że to nie Twój teren i nie Twoje zadanie!

          • 2 5

          • Trollu miejski czy uciekinier z Kocborowa??? (1)

            Dzięki takim jak ty wciąż rządzi szczur i miasto stoi.

            • 3 4

            • Wbrew kretynom, którzy nie rozróżniają nawet obszarów odpowiedzialności

              i mają pretensje do całego świata, że żyją na pierdziszewie, bo ich nie stać na mieszkanie w normalnej lokalizacji

              że ich nie zatrudniają do dobrej roboty, bo przecież niby wszędzie trzeba mieć plecy

              których osiągnięcie życia sprowadza się do szrota od niemca porzuconego na chodniku

              ja sobie radzę w życiu i nie shańbiłem się głosowałem na szczura nigdy - ale akurat nie z tego powodu

              • 4 1

  • (5)

    Tylko czekać aż dojdzie do serii wypadków, a póżniej będzie "przecież niema obowiązku trąbienia"

    • 33 36

    • Niema, to jest niemowa.

      • 1 0

    • Niedaleko od torów

      W innych krajach nie ma obowiązku trąbienia i jakoś nie ma wypadków. Projekt dotyczy przejść strzeżonych czyli że szlabanem i sygnalizacja świetlną. W mieście też byś chciał trąbienia na każdym przejściu dla pieszych?

      • 3 0

    • Wbrew pozorom nie jest to głupie

      Nie od dziś PKP jest znane z tego, że jej pracownicy są przeciążeni obowiązkami.

      Kwestie bezpieczeństwa nie zawsze są przestrzegane zgodnie z obowiązującymi przepisami/procedurami. Było to już wielokrotnie przyczyną wielu niebezpiecznych zdarzeń w tym katastrof kolejowych.

      Także obawy mają uzasadnienie. Oczywiście rola kierowcy jest również istotna i nie powinien nigdy w 100% polegać na automatyce przejazdów kolejowych / dróżnikach.

      Pytanie tylko czy zaprzestanie trąbienia na pewno nie spowoduje wzrostu zagrożenia.

      • 2 0

    • jak się jest ślepym i dodatkowo jeździ przez zamknięte przejazdy, to się powinno wsadzić prawko z powrotem do chipsów

      • 16 2

    • Powiedz,że udajesz idiotę.

      • 11 4

  • SKM to są jaja jakieś (6)

    Stare trupy 40 letnie ciągłe opóznienia syf malaria ceny jak z kosmosu -ale jak trzeba zbudować przystanek za miliony dla galerii handlowej Forum od razu rok przed budową zbudowali dla prywatnej firmy porzystanek śródmieście wcześniej jakoś przez dziesieciolecia nikt o tym nie pomyślał . Trójmiasto przesiąkniete jest łapówami. Renomę wyrzucili to zkm dało miliony ciekawym dziwnym trafem jak Lisicki został dyrektorem- wałek widać gołym okiem i nikt tego nie kontroluje. Czas na zmiany wybory tuż tuż

    • 45 22

    • (1)

      Oj, widać, że uciekało się z lekcji polskiego...odrób zadanie domowe
      (zwłaszcza lekcję o przecinkach) i wróć pisać komentarze. Teraz trudno zrozumieć o co ci chodzi.

      • 6 4

      • Nie czepiaj się!

        Sukcesem jest, że wie gdzie postawić kropkę.

        • 0 1

    • Loll

      A weź spierdaczajj

      • 0 1

    • pissuarze do wc

      • 1 2

    • pierwszy

      projekt przedluzenia SKM ki powstal juz za ....wczesnego Gierka

      • 3 0

    • Chciałem zwrócić nieśmiało uwagę

      że marszałek widzi "niedoskonałości" PKP-SKM i chce wykupić udziały tak aby mieć większość, a co za tym idzie i wpływ, ale pisowski minister/rząd/prezes PKP mówią nie. Prezes dodaje: "To bardzo dobry przewoźnik"

      • 4 1

  • bedą podawać sygnały tak długo aż kierowcy naucza sie ze czerwone swiatło przed przejazdem (3)

    oznacza zatrzymanie na tak długo ąz zgaśnie , a piesi nie beda przechodzic pod opuszczonymi szlabanami..

    • 12 0

    • postój sobie na Puckiej 20-30 minut (2)

      a w tym czasie przejadą dwa pociągi
      i specjalnie stoi policja przy netto licząc na łatwe mandaty dla zniecierpliwionych pieszych

      • 2 0

      • Nie kłam , w ciągu 20-30 minut przejada conajmniej 4-6 skmki (1)

        do tego coś po dalekich . a to że czekasz tak długo to nie moja wina , to dbanie kolei o Twoje bezpieczeństwo. Piesi maja alternatywę przez tunel oddalony o 100metrów , tylko trzeba chcieć sie przejsc lub czekać a nie biegać po torach przed pociagiem .

        • 1 2

        • 100 metrów powiadasz

          i kto tu kłamie?
          tam jest znacznie dalej, poza tym trzeba doliczyć drogę z powrotem
          aha, zobacz sobie z jaką częstotliwością jeździ skm w weekendy , zapraszam na Pucką , zobaczymy ile poczekasz na otwarcie szlabanu
          przejazd na Północnej ma znacznie większą przepustowość i wybiera go większość kierowców. Gdyby połowa z nich podjęła próbę na Puckiej , Chylońska utknie

          • 1 1

  • A ile tego jeździ w nocy

    Że dwa pociagi osobowe i ze dwa towarowe

    • 8 0

  • Musi byc widocznosc 5 m

    To juz chyba lepiej zeby nie ostrzegał będąc 5m od nas i dopiero co zauważymy........

    • 4 2

  • I tak jedyne traby to Arkowcy prosze Panstwa

    • 3 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane