• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poczekamy na przedłużenie tramwaju na Morenie. Przetarg unieważniony

Maciej Naskręt
29 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Linia tramwajowa wzdłuż ul. Bulońskiej powstanie w obecnym pasie zieleni. Linia tramwajowa wzdłuż ul. Bulońskiej powstanie w obecnym pasie zieleni.

Nie rozpoczną się na razie prace przy budowie 800-metrowej trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej na Morenie. Miejska spółka GIK unieważniła przetarg na wykonawcę tej inwestycji, ponieważ złożone oferty przekroczyły kosztorys inwestora o 7 mln zł. Przetarg zostanie rozpisany ponownie.



Planowany przebieg linii tramwajowej m.in. w ul. Bulońskiej. Planowany przebieg linii tramwajowej m.in. w ul. Bulońskiej.
Chodzi o odcinek torów tramwajowych w ciągu ul. Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska, między ul. Rakoczego zobacz na mapie Gdańskaul. Myśliwską zobacz na mapie Gdańska.

Na budowę tej trasy miasto zarezerwowało ok. 16 mln zł. Tymczasem oferty złożone w przetargu, który rozstrzygnięto 21 lipca, były o ok. 7 mln zł droższe. Konsorcjum firm MTM i Rajbud zażądało za prace ok. 23,4 mln zł, konsorcjum firm WPRD Gravel i Tor-Kar-Sson - 23,8 mln zł.

GIK już zapowiedział rozpisanie kolejnego przetargu.

- Po dokonaniu formalności i procedur przetarg zostanie ogłoszony ponownie - mówi Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego miejskiej spółki GIK.

Czy po ogłoszeniu nowego przetargu GIK wyłoni wykonawcę?

Jeśli i tym razem oferty przekroczą zaplanowany budżet inwestycji, miasto będzie musiało poszukać brakujących milionów. Tym bardziej, że trasa tramwajowa w ciągu ul. Bulońskiej ma być do 2020 r. przedłużona w kierunku ul. Warszawskiej. Gotowy jest już projekt dla tej inwestycji.

Budowa odnogi możliwa jest głównie dzięki oszczędnościom w przetargu na realizację "głównej" trasy na osiedle Morena, czyli od pętli Siedlce do PKM Brętowo.

W ramach budowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Bulońskiej mają powstać dwa przystanki: "Budapeszteńska" i "Myśliwska". Przedsięwzięcie obejmuje też przebudowę infrastruktury kolidujących i sąsiadujących z inwestycją, w tym m.in.: układu drogowego, przejść dla pieszych, chodników, zatok autobusowych, utworzenie przejazdów rowerowych, przebudowę oświetlenia oraz infrastruktury podziemnej.

Podobnie jak ma to miejsce przy przystanku PKM Brętowo, także na końcu ul. Bulońskiej nie będzie pętli, a jedynie tory z rozjazdami pozwalające na zawracanie tramwajów dwukierunkowych.

Obecnie trwa budowa 3,5-kilometrowej trasy tramwajowej od pętli Siedlce zobacz na mapie Gdańska do przystanku PKM Brętowo na końcu ul. Rakoczego. zobacz na mapie Gdańska Niedawno inwestycja przekroczyła 33 proc. zaawansowania robót.

Zobacz postęp prac na budowie linii na Morenę. Materiał sprzed dwóch tygodni.

Opinie (117) 4 zablokowane

  • Poczekajcie z tą odnogą lepiej Piecewską wyremontujcie (2)

    tam dziury i wyrwy są takie że nawet autobusy urywają koła

    • 7 6

    • dokładnie

      ogrodzić ich murem i niech pylą na około :-0 ha ha ha

      • 1 0

    • Piecewska i Piecewska

      google zaraz "pomyśli" że to jakaś główna ulica w Gdańsku...

      • 2 1

  • dajcie spokój

    dajcie spokój szkoda kasy na dojazd na polyyygon, z tej sypialni lumpy i tak nie jezdza tramwajami bo nie maja kasy bu ha ha bu haha

    • 0 6

  • procedury i formalności

    Czy chodzi o dodrukowanie kasy czy żeby pt. wykonawcy dobrze pomyśleli gdzie jeszcze można 'urwać' żeby spotkać się z budżetem???

    • 3 2

  • a gdzie ta "Morena"? Bo chyba nie w Gdańsku (6)

    Pewnie znów chodzi o Piecki-Migowo i nieznajomość dzielnic miasta całej redakcji trojmiasto.pl....

    • 11 20

    • Bla bla bla... (1)

      "Morena" jest nazwą zwyczajową, będącą w szerokim i powszechnym użyciu. Nie zgrzytaj zębami, bo z hiperpoprawnością jest jak z nadgorliwością.

      • 12 8

      • ok, to zwyczajowo nazwę Cię - Półgłówkiem

        :)

        • 5 5

    • skoro wszyscy mieszkancy nazywaja dzielnice "Morena" (2)

      to w normalnym kraju zmienia sie nazwe dzielnicy i po klopocie

      • 5 4

      • mówiąc "wszyscy" masz na myśli siebie?

        czy widzisz coś dalej poza końcem własnego nosa?

        • 3 2

      • BIP

        Jak byśmy zmieniali nazwy Dzielnic na nazwy Spóldzielni Mieszkaniowej to dopiero byłby bałagan ;)

        • 1 0

    • PIECKI- MIGOWO

      Niestety Urzędnicy również używają nazw zwyczajowych podobnie jak Dziennikarze. Pomieszanie nazw Administracyjnych Dzielnic z nazwami zwyczajowymi lub historycznymi albo nadomiar urbanistycznymi, tworzy gigantyczny chaos.
      Kto powinnien edukować Mieszkańców jaki jest podział Administracyjny Miasta? Urzędnicy stasują poprawne nazwy Dzielnic a Dziennikarze powinni wzmacniać tą informację.

      • 1 1

  • ??? (1)

    "a jedynie tory z rozjazdami pozwalające na zawracanie tramwajów dwukierunkowych".......skoro tramwaje będą dwukierunkowe to po co mają jeszcze zawracać? Poza tym nie wyobrażam sobie zawracania na jednym torze....podskoczy i zmieni kierunek jazdy?

    • 4 3

    • I dlatego studiujesz na Wyższej Szkole Braku Pomysłu na Siebie, a nie na Politechnice ;)

      • 6 1

  • Dlaczego Gdańsk ładuje kasę w tramwaje??? (12)

    Jednego nie rozumiem - dlaczego na takim górzystym terenie, i na takich krótkich (w skali miasta) odcinkach - buduje się linie tramwajowe? Czy autobusy się tam nie sprawdzały? Komu zależy, żeby wywalać miliony na szyny na odcinku 800 m, i dodatkowo, na dwukierunkowe tramwaje? Czy my mamy jakieś tramwajowe lobby - bo nie wydaje mi się, żeby tramwaje były bardziej opłacalne od innych rodzajów komunikacji miejskiej. Ktoś zna jakieś analizy???

    • 10 28

    • Szkoda Tobie odpisywać (3)

      i tak nie zrozumiesz.

      • 11 4

      • może jednak spróbujesz - nie pytam złośliwie, naprawdę jestem ciekaw, co z tymi tramwajami (2)

        O ile oczywiście cokolwiek wiesz na temat poruszony w moich pytaniach...

        • 4 3

        • tramwaj nie stoi w korkach (1)

          dla przykładu, podróż autobusem z Moreny do Wrzeszcza potrafi trwać godzinę, bo autobus stoi w korku jeszcze na Chełmie, przyjeżdża pół godz. po czasie, drugie pół godz. stoi w korku. dla porównania - ta sama trasa samochodem ok. 10-15 min.

          • 10 0

          • Jesli godzine czekasz na autobus to gratuluje.

            Piechota zajmuje to ok. 40 min. A akurat tramwaj nie poprawi komunikacji z Wrzeszczem, a moim zdaniem ja pogorszy. Z Gdańskiem tez - autobus jechal szybko i mial niewiele przystanków. Tramwaj będzie zatrzymywal się często, a liniom autobusowym powielajacym trase linii tramwajowej zmodyfikuja trasę.

            • 0 1

    • masz racje - to jest lobby

      Jest na tramwaje moda

      • 1 8

    • masz rację

      czy wiadomo, jakie są koszty przewozu jednego pasażera na całym odcinku a to autobusem, a to tramwajem?

      • 3 4

    • Mieszkam na Morenie i też uważam że autobusy sprawdzały się tu wystarczajaco (1)

      A położone wyżej nowe dzielnice będą miały Kolej Metropolitalną.
      Niestety działa tu zasada "dają (z UE) to brać" i wydawać na cokolwiek. Ale wkrótce już przestaną dawać, a utrzymać trzeba będzie.

      • 5 5

      • Hahaha

        227 norma spóźniony kwadrans, 210 jak dobrze pójdzie nawet 30 min, - ale "autobusy się sprawdzają"

        • 7 0

    • każde rozwiązanie ma wady i zalety (2)

      autobus jest mniej pojemny, bo może mieć max 20m, wolniejszy, nie potrzeba tylu nakładów na infrastrukturę jak na tramwaj
      tramwaj za to jest bardziej eko, dużo szybszy i bardziej pojemny (max 52m).
      a to tylko kilka aspektów.
      wyobraź sobie, że w ciągu ul. Grunwaldzkiej nie ma linii tramwajowej i jeżdżą tylko busy... korki byłyby na kilometry, a ludzi na przystankach masa...

      • 6 1

      • dlatego nie pytałem o zasadność budowy linii tramwajowej na Grunwaldzkiej, (1)

        tylko na wzgórzach "morenowych" (albo "pieckowo-migowych").
        I nie wiem, czy tramwaj jest bardziej eko - energia elektryczna do tramów jest wytwarzana gdzieś daleko, najczęściej z węgla (do tego straty podczas przesyłu), a autobusy przetwarzają ropę czy gaz bezpośrednio w silnikach... Dla mnie jedyną zaletą tramwajów jest niezależne od dróg samochodowych torowisko, a więc niezależność od korków, ale i to w Gdańsku potrafią spiep...ć, prowadząc np, linię do Łostowic przez liczne skrzyżowania. Rezultat: tramwajem jedzie się dłużej z ul. Świętokrzyskiej do dworca, niż kiedyś autobusem

        • 3 6

        • Tak,zwłaszcza po Trakcie autobusy jeździły w godzinach szczytu tak szybko...

          Niektóre wręcz z pośpiechu nie nadążały zakręcić i jechały przez Dolną Bramę...

          • 4 0

    • Autobus truje i hałasuje,

      elektryczny tramwaj jest leczniczy każdy to wie.

      • 4 1

  • Nie ma w Gdansku dzIelnicy MORENA !!! (1)

    Nie ma w Gdansku dzIelnicy MORENA !!!
    - co za bzdury.

    • 13 11

    • Tak ludzie muuuuuuwią i muuuuuusicie się przyzwyczaić!

      Tak ludzie muuuuuuwią i muuuuuusicie się przyzwyczaić!

      • 7 3

  • i tak bede jezdzic moim autem (1)

    po miescie :D

    • 6 5

    • Super, tylko uszczelnij układ olejowy w szrocie, bo brudzisz.

      • 5 0

  • a ja będę chodził piechotą

    ten kawałek szybciej przejść, niż czekać na tramwaj

    • 9 1

  • Grafik płakał (1)

    jak rysował tą mape .....

    • 6 2

    • mapę

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane