- 1 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (147 opinii)
- 2 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (329 opinii)
- 3 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (292 opinie)
- 4 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (856 opinii)
- 5 Więcej pociągów z Gdyni na Hel (99 opinii)
- 6 Pogoda sprzyja rejsom po Trójmieście i okolicach (41 opinii)
Podczas majówki rowerzyści pojadą estakadą dla odważnych
Część rowerzystów nie może się doczekać nowej ścieżki rowerowej przy ul. 3 Maja i podróżuje nią, mimo że nie posiada ona stosownych odbiorów.
Mamy dobrą wiadomość dla rowerzystów. Podczas zbliżającej się majówki będą mogli bez przeszkód przejechać ścieżką rowerową wiodącą po dwóch estakadach przy ul. 3 Maja . Ruszyła też budowa ścieżek na ul. Klinicznej i al. Jana Pawła II.
Zobacz relację z budowy ścieżki przy ul. 3 Maja w Gdańsku.
Ok. kilometrowa, nowa ścieżka ma połączyć ul. Hucisko ze skrzyżowaniem przy Bramie Oliwskiej .
- Mamy niewiele dni pracujących do 1 maja. Jednak zrobimy wszystko, by droga dla rowerów przy ul. 3 Maja, była w pełni przejezdna do tego czasu - zapewnia Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Wykonawcą budowy ścieżki rowerowej jest firma Skanska, która za realizację tego zadania otrzyma ok. 2,95 mln zł. Nowa droga pozwoli rowerzystom skrócić trasę podróży, np. między Siedlcami a Wrzeszczem. Zamiast jechać przez ul. Podwale Grodzkie, jak czynią to teraz, pojadą właśnie przez ul. 3 Maja.
Natomiast 24 kwietnia ruszyły prace związane z budową ścieżek rowerowych w Gdańsku wzdłuż ul. Klinicznej , ul. Marynarki Polskiej i al. Jana Pawła II na Zaspie. Rowerzyści będą mogli przejechać nowymi drogami najszybciej w listopadzie tego roku.
Na zlecenie Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska kontrakt, za łączną kwotę 2,2 mln zł netto, zrealizuje również firma Skanska. - Oprócz prac budowlanych wzdłuż dróg wyremontujemy kładkę nad ul. Kliniczną o łącznej długości 46 m - wyjaśnia Zbigniew Paszko, kierownik robót mostowych firmy Skanska. - Przeprowadzimy również rozbiórkę trzech ścian oporowych znajdujących się przy obu jezdniach ul. Klinicznej. Na ich miejscu powstaną nowe żelbetowe ściany oporowe - dodaje Paszko.
Inwestycja, która wystartowała w kwietniu ma duże znaczenie dla rowerzystów. Dzięki nowej drodze szybciej dotrą z Zaspy do Wrzeszcza, przemieszczając się wzdłuż al. Jana Pawła II. W przypadku drugiego odcinka rowerzyści będą mieli możliwość bezpośredniego przejazdu z ul. Klinicznej do ul.Reja.
Obecnie w DRMG trwa też przetarg na wykonawcę chodnika i ścieżki dla rowerów: wzdłuż ul. Augustowskiej , przy ul. Gen. Kazimierza Sosnkowskiego i ul. Alojzego Bruskiego , a także do ul. Sosnowskiego. Wykonawcę poznamy po zbliżającym się długim weekendzie majowym.
Miejsca
Opinie (231) 3 zablokowane
-
2013-04-27 09:31
Znowu mądrale (1)
I znowu na forum będą mądrzejsi piesi od rowerzystów i rowerzyści mądrzejsi od pieszych. Tak jakby naszą dumą narodową było czepiać się innych zamiast zająć się sobą.
- 7 5
-
2013-04-27 11:27
Ha! Nawet po minuso-plusach twojego postu widać, że wszyscy są za, a nawet i przeciw.
- 2 1
-
2013-04-27 09:32
'estakadą dla odważnych' - ktoś tu ma wyątkowo zaawansowany lęk wysokości?
jeśli jazda tą ścieżką wywołuje u kogoś lęk to chyba nie powinien wchodzić z domu... a co do samego szlaku - świetna wiadomość, tego brakowało w ramach połączenia ścieżki centrum-wrzeszcz z kartuską.
- 23 1
-
2013-04-27 09:33
zbyt krótkie trasy (2)
ciekawe który rowerzysta jeździ takimi krótkimi trasami? 200 m czy nawet 2 km to bardzo mało. Ścieżki się w pewnym momencie kończą i nie wiadomo gdzie jechać dalej, więc najczęściej wybiera się ulice. Prawdziwe ścieżki powinny być długimi ciągami komunikacyjnymi. Inaczej nie spełniają swojej roli tylko bardziej irytują.
- 16 12
-
2013-04-27 09:51
E tam
Ciągłość dróg rowerowych w Gdańsku jest już całkiem niezła. Choćby Sopot-Jelitkowo-Wyzwolenia-Marynarki Polskiej, Grunwaldzka-Zwycięstwa-3 maja-Kartuska. Coś co naprawdę irytuje na naszych drogach rowerowych to przeplatanki z jednej strony ulicy na drugą.
No ale cóż, rowerzysta może nadrobić drogi i poczekać na światłach, a użytkownik pojazdu jadącego kilka razy szybciej i wyposażonego w dach nie ;)- 16 0
-
2013-04-27 10:05
chyba w Gdyni
w Gdańsku jest ok, ale w Gdyni na Zwycięstwa to jest dramat trzeba skakać co chwilę z miejsca na miejsce przez przejścia dla pieszych
- 11 0
-
2013-04-27 09:42
@kris: 14km to krótka trasa? (3)
Łostowicka-Kartuska-3Maja-Zwycięstwa-Grunwaldzka (praktycznie do Sopotu - Droga Zielona).
- 15 2
-
2013-04-27 09:49
(2)
do pracy rowerem mam 28km - więc 14km ścieżki to tylko kawałek.
- 4 4
-
2013-04-27 09:56
nie wiem z jakich okolic jedziesz ale zauważ, że gdańsk ma dość niezłą siatkę ścieżek (1)
w/w długa trasa kończy sie na granicy z Sopotem a na dobrą sprawę rozpoczyna sie z okolicach PD Gdańska na Havla (poprawcie mnie jeśli jestem w błędzie)? Można też jechać wzdłuz Pomorskiej do Jelitkowa i nadmorska scieżką do Sopotu
- 11 0
-
2013-04-27 10:13
Zakoniczyn - Orunia Górna - Dworzec Główny
Moim marzeniem jest ścieżka wzdłuż Świętokrzyskiej i Małomiejskiej, a potem wzdłuż kanału Raduni do centrum. Ścieżką wzdłuż Havla przez Chełm do centrum się źle jedzie ponieważ do pokonania są długie podjazdy, w przypadku Małomiejskiej cały czas mamy z górki
- 6 0
-
2013-04-27 09:51
a co, długa? :D (2)
dla dziecka może i długa, dla osoby dorosłej raczej nie. Jeśli ktoś wymięka po 14 km, to współczuję kondycji - może lepiej nie wsiadać na rower :) Poza tym, mam w kółko jeździć po tej "najdłuższej" trasie? Trasy powinny być różnorodne i wykraczać poza granice miasta, tylko wtedy spełniają swoją rolę.
- 8 9
-
2013-04-27 09:57
długa,krótka,krótka długa-i po co ta dyskusja ?
14 km to on może do pracy jeździ,a nie wypady rowerowe,więc chyba nie krótka,jak już się tak czepiasz byle czego....więcej optymizmu,miłego dnia :)
- 9 1
-
2013-04-27 10:02
w porównaniu do 200m czy 2km o których pisał Kris to bardzo długa
14km to też nie tak mało - w dwie strony wychodzi ~30km. Osobiście mam w zwyczaju 'spacerować' z gdańska do gdyni (jakieś 50km w obie strony) i największe problemy zaczynają sie w gdyni (sopot na upartego można prawie cały przejechać wzdłuż deptaka). Wiadomo że przyjemniej jest jeździć poza miastem ale pamiętajmy że w mieście ścieżki pełnia przede wszystkim funkcję ciągów komunikacyjnych.
- 7 0
-
2013-04-27 09:59
Bososki to pajac !
- 3 7
-
2013-04-27 10:03
Dziadostwo...
za tą kasę można było zrobić coś lepszego, a ścieżkę wyznaczyć na 3 maja...
ale co tam Gdańsk lubi na bogato :D- 5 20
-
2013-04-27 10:06
co jak co, ale w Gdańsku mamy niezłe ścieżki jak na polskie warunki
- 22 0
-
2013-04-27 10:07
Wiadomo co z ta nieszczesną estakadą rowerową w Gdyni? Niebawem minie rok od czasu jak ja wybudowali i zamknęli ... A Szczurek milczy w temacie...
- 8 0
-
2013-04-27 10:10
Małomiejska (1)
Tak robią sobie ścieżki, a ludzie którzy chodzą na Orunię Górną wzdłuż Małomiejskiej toną w błocie albo idą po jezdni bo o chodnik nie mogą się doprosić. A wymówka jest jedna, przed budową nowej małomiejskiej nie zrobimy bo strata kasy, a ja się pytam kiedy ta Nowa Małomiejska powstanie? Bo znając nasze realia Nowa Małomiejska do 2020 roku nie powstanie, ot polityka.
- 9 6
-
2013-04-28 15:29
to nie polityka ale krótka kołdra i niedojrzałe procedury decyzyjne
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.