- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (773 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (309 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (437 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Podróż pociągiem to wciąż loteria. O straconych szansach PKP
Drogie Polskie Koleje Państwowe, w te wakacje dałam wam kilka szans. Żadnej nie wykorzystałyście. A przecież już zaraz do polskich miast zjadą się studenci. Czym? Prawdopodobnie pociągami, czego im serdecznie współczuję.
Oceniamy dworzec Gdańsk Główny: nowocześnie i ładnie, ale pusto, betonowo i z kuriozalną windą
Szansa pierwsza, czyli "tydzień wcześniej to za późno". Planowałam wybrać się z Gdańska do Wrocławia. Planowałam z wyprzedzeniem około tygodnia, co nie wydawało mi się kupowaniem na ostatnią chwilę, jednak szybko zostałam uświadomiona, że takim właśnie było. Miejsc siedzących brak, zarówno na wybrany przeze mnie pociąg, jak i na wcześniejszy i późniejszy. Po kilku próbach "przeklikania" się przez system sprzedaży biletu objawia mi się możliwość kupna miejsca "bez gwarancji miejsc do siedzenia". Korzystam z niej, bo do Wrocławia dostać się muszę. Mam jednak nadzieję, że jakoś to będzie i znajdę fotel choćby na połowę podróży.
Szansa druga, czyli "mój jest ten kawałek podłogi". Przyznam się bez bicia, od kilku lat nie korzystałam z pociągów, a tym bardziej z biletów bez gwarancji miejsca siedzącego. Zaniepokojona, zaczęłam szukać w Internecie porad, jak możliwie komfortowo taką podróż spędzić. Dowiedziałam się, że gdy podróżnych bez miejscówek jest dużo, przewoźnik podstawia czasem dodatkowy wagon. Naiwnie uczepiłam się tej nadziei, która oczywiście okazała się płonna. Nie było dodatkowego wagonu, było za to dużo dodatkowych osób, które tak jak ja koczowały na każdy kawałek wolnej podłogi. Konduktorka zapytana, czy jest szansa na zajęcie miejsca choćby na część podróży, pokiwała zrezygnowana głową - pociąg miał pełne obłożenie od pierwszej stacji do ostatniej.
Szansa trzecia, czyli "miło, że chcesz kupić bilet, ale teraz się nie da". Ja wiem, że można by na to przymknąć oko. Ot, problemy techniczne, które zdarzają się każdemu. Ale po przygodach z poprzedniej podróży naprawdę nie chciałam już siedzieć na podłodze, więc to, że przez dwa dni system odmawiał mi sprzedaży biletu z powodu bliżej nie określonego błędu, sprawiło, że byłam nieco zaniepokojona.
Marzy ci się podróż? Sprawdź rozkład pociągów
Szansa czwarta, czyli pociąg widmo. Miał być, ale go nie ma. Nie pojawił się na tablicy, nie słychać o nim w komunikatach głosowych. Rozpłynął się w powietrzu, choć minęło już kilkanaście minut od planowanego przyjazdu. Zamiast niego na peron wjeżdża inny pociąg. Szybko sprawdzam tabelę odjazdów, żeby upewnić się, że jestem w dobrym miejscu i o dobrym czasie. Otuchy dodaje mi fakt, że oprócz mnie na peronie nerwowo rozgląda się kilkadziesiąt innych osób. Jedna z nich krzyczy, że mamy opóźnienie. Skąd wie? Zapytała się kogoś, kto wyglądał na pracownika stacji. Pozostaje nam wierzyć jej na słowo.
Szansa piąta, czyli "70 minut opóźnienia, które może ulec zmianie".
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – wolisz jeździć samochodem? Tu znajdziesz okazje
Szansa szósta, czyli "ciepło, cieplej, gorąco". Wagon jest nowoczesny, sześć miejsc, kontakty do podłączenia telefonu lub laptopa, głośnik i klimatyzacja. Wróć. Głośnik nie działa, co wielokrotnie zgłaszamy i wielokrotnie zostajemy zapewnieni, że ktoś to zaraz naprawi. Nie naprawia. Gorzej, że nie działa też klimatyzacja. No, może trochę działa, ale do zadanej temperatury jej daleko. Wracają wspomnienia z zimowych podróży ze studiów do domu, kiedy to w na zmianę topiłam sobie podeszwy butów rozgrzanym grzejnikiem albo szczękałam z zimna w przejściu między wagonami. Tym razem chociaż buty mam całe. No i obsługa przynosi nam po butelce wody.
Szansa siódma dopiero nadejdzie. Dwa tygodnie temu kupiłam bilet na kolejną podróż. Dlaczego? W porównaniu z samochodem wydaje się być szybciej i taniej. Chcę wierzyć, że w końcu tak będzie.
Opinie (284) ponad 10 zablokowanych
-
2023-09-24 16:40
Opinia wyróżniona
Jest lepiej, ale nieidealnie (2)
Są niestety opóźnienia. Jeżdżę raz na 2 miesiące i za każdym razem są opóźnienia. Problemy z zakupem biletów się zdarzają, czasem pokazuje brak możliwości sprawdzenia ceny, co oznacza brak możliwości zakupu biletu. To co na plus, jest czyściej i zawsze miła obsługa
- 22 9
-
2023-09-25 09:24
Tak, jest daleko, a nawet bardzo daleko od ideału. Ale jak ktoś kupuje bilet na wykupiony pociąg (czyżby długi weekend?), a potem narzeka, że nie ma miejsca to musi niechybnie być millenialsem.
- 0 1
-
2023-09-24 19:10
Ja jeżdżę codziennie i widzę te tablice ogłoszeniowe pełne opóźnień.
Są takie dni kiedy wszystkie pociągi są opóźnione o więcej niż 30 minut, a obsługa bywa i bywała przyjemna. Z tym nie było problemu aż takiego.
- 2 0
-
2023-09-23 15:44
Opinia wyróżniona
Słabo (19)
Ja dałem szansę PKP w zeszłym rok, odbyłem 4 przejazdy z czego żaden nie był o czasie, a największe opóźnienie to ponad godzina.
Drugi nieciekawy temat to właśnie sprzedaż miejsc stojących. Kupuje sobie bilet za prawie 200zł, a w trakcie podróży kuca obok mnie pijaczek i drze ryja z kolegami. Świetnie. Kupiłem lepsze auto i jeżdżę samochodem.- 215 96
-
2023-09-23 20:40
(1)
tak tak, zule w pendolino. yhym jak juz klamies to moze postaraj sie dzbanie odrobine i urealnij historie...
- 30 1
-
2023-09-24 09:31
Może chodzi o żula typu pijany pasażer, niekoniecznie o kloszarda.
- 5 4
-
2023-09-23 19:19
Nie kłam
- 15 0
-
2023-09-23 17:53
Kolejny co pisze tylko żeby narzekać. (4)
200 zł czyli pendolino bo reszta pociągów tyle nie kosztuje.. Pijaczek kupił sobie bilet za 200 zł? Jasne że nie bo nie można na pendolino kupić biletu bez miejscówki. A jak biletu nie miał to raczej długo nie pojechał.
- 49 7
-
2023-09-24 09:29
To, że kogoś stać na zakup biletu nie znaczy, że jest na poziomie. (3)
Część ludzi zachowuje się jak bydełko, niezależnie od zasobów finansowych. W domu naprzeciw mojego jest mieszkanie na wynajem, rezerwowane przez ludzi z tzw. kasą, zapewniam, że z zachowania wyłazi taka zapita żulia imprezująca do 5-ej rano na balkonie.
- 10 1
-
2023-09-24 16:13
To nie jest o mieszkaniach. To jest o pociągach. (1)
- 2 2
-
2023-09-24 19:05
Nie jest, ale ci podpici 'turyści' idą potem na pociąg IC lub pendolino.
Bywa, że jak odbieram kogoś z rodziny to widzę, ze część ekipy wysiada pijana lub wsiada po spożyciu. Chodzi o pociągi dalekobieżne typu InterCity lub Pendolino. Także w pociągach dalekobieżnych jest wesoło, dla niektórych to koniec lub początek imprezowego wypadu.
- 2 0
-
2023-09-24 09:57
xxxx
może właśnie na tym polega różnica między ludźmi z kasą ,a tymi z tzw. kasą. Ci drudzy nie maja kasy, po prostu udają.
- 3 0
-
2023-09-23 17:33
(3)
Mialem miejscowke w Pendolino.Myslalem ,ze pojade komfortowo do Gliwic.Załamka.Kazda stacja to jacys goście bez wykupionej miejscówki zasiadają na wolnych miejscach-konduktorzy w ogóle nia mają nad tym kontroli.
- 10 61
-
2023-09-23 17:44
Jeśli chcesz już kłamać, to rób to chociaż wiarygodnie. (2)
Każdy, kto regularnie korzysta z Pendolino, od razu wie że wypisujesz bzdury. Zdradź, po co to robisz?
- 81 5
-
2023-09-24 16:12
Bo to jest bzduro pisarz. Jeden z wielu który bzdetuje na portalu.
- 2 1
-
2023-09-23 20:41
to d**il bez celu z nudnym zyciem
- 30 2
-
2023-09-23 16:13
Kłamiesz (6)
Jeśli kupiłeś bilet za 200 zł, to musiałeś jechać pendolino, a tam bez miejscówki się nie pojedzie.
Więc raczej jechałeś zwykłym TLK, ale on kosztuje w granicach 80 zł, ale nie 200.- 96 16
-
2023-09-24 12:37
Gdańsk - Zielona Góra (2)
Sorry, może nie napisałem dokładnie - moja trasa to było np. Gdańsk-Zielona Góra, w pierwszej klasie (miało być premium, bez ludzi pijących piwo i śmierdzących obok mojego fotela). Koszt takiego biletu to ponad 100zł w jedną stronę, a moja podróż w obie - 200zł.
I tak, w pierwszej klasie też można stać, siedzieć i przeszkadzać, bo nie ma miejscówek. Niestety.- 8 1
-
2023-09-25 10:40
Jechałam ostatnio bez miejscówki i stanęłam w korytarzu pierwszej klasy. Konduktor od razu poprosił mnie o przejście do innego wagonu. Także w tej bajce brakuje tylko smoków.
- 2 1
-
2023-09-24 22:59
Dalej się nie zgadza
Pociąg z Gdyni do Zielonej Góry w pierwszej klasie ma tylko wagony z przedziałami, więc jeśli był jakiś gość bez miejscówki, to co najwyżej stał sobie (i śmierdział i pił piwo) na korytarzu, a nie nad Twoim fotelem.
- 6 1
-
2023-09-23 22:05
(2)
Ale cena biletu jest też uzależniona od długości trasy. Więc co dziwnego w bilecie za 200 zł w TLK?
- 12 24
-
2023-09-24 00:39
Będzie ciężko znaleźć cenę 200 zł za TLK
Bilet na najdłuższą trasę w Polsce, czyli Szczecin - Przemyśl - 102 zł.
- 41 0
-
2023-09-23 23:48
To znajdź tę trasę TLK za 200 złociszy.
- 35 2
-
2023-09-23 15:37
Opinia wyróżniona
Śmieszne (37)
A mnie trochę śmieszy to ciągle narzekanie na kolej. Naprawdę chcielibyście powrotu do lat 90.? Naprawdę nie widzicie różnicy? Nie twierdzę że wszystko jest idealne, bo nie jest, ale jak dla mnie to jest dzień do nocy. A ten kto uważa inaczej jest dla mnie zwykłym dyletantem albo ma marudzenie w genach.
- 357 181
-
2023-09-25 07:33
Lata 90 to było 30 lat temu. W 30 lat to można całą kolej wybudować od zera. To co jest dalej na kolei to jest dramat.
- 0 1
-
2023-09-25 00:33
PKP w złym stanie
Co to jest za infantylny argument? Niby powinniśmy się cieszyć bo kolej jest w złym stanie, a nie w bardzo złym? To trochę tak jakby się cieszyć, że reprezentacja Polski wygrywa z Wyspami Owczymi. Śmierdzi mi nacjonalizmem i głupotą. Swoją drogą w latach 90tych niektóre połączenia miały mniejsze opóźnienia. Tyle w temacie.
- 2 1
-
2023-09-24 21:10
oni nie pamiętają lat 80tych ,bo urodzili się po 2000 roku i to jest pokolenie roszczeniowe , co nie znaczy ,że podróż w tzw. to (1)
- 1 1
-
2023-09-25 11:20
Ja urodziłam się w latach 70
Więc jak najbardziej pamiętam pociągi w tym czasie
Co więcej jeździłam nimi dwa razy w tygodniu
Nie pamiętam aby były jakieś opóźnienia, może sporadyczne w wypadku pociągów nad morze w sezonie
No i wagony były mniej nowoczesne
Takie jak obecnie TLK
Ale za to tanie
Dziś nie- 0 0
-
2023-09-24 19:56
W latach dziewięćdziesiątych jeździłam często do Warszawy. To wtedy wprowadzono pociągi intercity, którymi jechało się ok. 3 godzin zamiast dotychczasowych 6. Czasem pociągi się spóźniały, ale rzadko - np. z powodu wypadku. Ostatnio po raz pierwszy od lat wybrałam się pociągiem do Warszawy. W obie strony opóźnienie, w sumie ok. 2 godzin. Bo tory rozkopane... Więc tak, wolałabym punktualność i rozkład z lat dziewięćdziesiątych. Wagony w stylu samolotowym nie są zadośćuczynieniem.
- 2 2
-
2023-09-24 11:56
A mnie śmieszą tacy jak Ty.
To są przytoczone konkretne argumenty. Odnieś się do nich
- 0 1
-
2023-09-24 10:30
Jak ceny będą jak w latach 90 to chcemy powrotu.
- 3 1
-
2023-09-24 09:33
Codziennie dojeżdżam do pracy skm lub regio, i zauwaam różnicę na niekorzyść.
Mam na myśli ilość kursów i punktualność, spóźniają się pociągu już na starcie, a potem jest tylko gorzej.
- 5 2
-
2023-09-24 00:26
Bzdury
Zastanów się co ty piszesz.
- 2 2
-
2023-09-24 05:20
Tak, chcieli byśmy powrotu do lat 90 (2)
Było więcej czynnych linii kolejowych, znacznie mniej opóźnień, bez problemu doczepiali dodatkowe wagony gdy był tłok a bilety można było kupić na każdej stacji a nie praktycznie tylko w smartfonie.
- 12 8
-
2023-09-24 20:51
Więcej linii?
Chyba wygaszanych. Od początku lat 90. systematycznie wybijano połączenia kolejowe.
- 3 0
-
2023-09-24 08:38
Znacznie mniej opóźnień hahahahahahaha
Już chyba zapomniałeś jak 3h opóźnienia to był standard
- 5 5
-
2023-09-23 19:58
Twoje spostrzeżenie jest trafne, ponieważ kolejne lata przynoszą postęp w różnych dziedzinach, w tym w transporcie kolejowym. Istotne inwestycje w infrastrukturę, technologie i usługi kolejowe w ostatnich dziesięcioleciach przyczyniły się do poprawy jakości podróży pociągiem na wielu trasach. Nowoczesne pociągi są bardziej komfortowe, szybsze i
Twoje spostrzeżenie jest trafne, ponieważ kolejne lata przynoszą postęp w różnych dziedzinach, w tym w transporcie kolejowym. Istotne inwestycje w infrastrukturę, technologie i usługi kolejowe w ostatnich dziesięcioleciach przyczyniły się do poprawy jakości podróży pociągiem na wielu trasach. Nowoczesne pociągi są bardziej komfortowe, szybsze i bezpieczniejsze niż niektóre starsze modele.
Jednak krytyka i narzekania na kolej często wynikają z obecnych wyzwań i problemów, z jakimi pasażerowie i pracownicy kolejowi się zmagają. Wspomniane mogą być opóźnienia, brak bezpośrednich połączeń na niektórych trasach, czy zanieczyszczenie dźwiękowe w niektórych obszarach. Zrozumienie tych kwestii i dążenie do ich rozwiązania jest ważne, aby stale udoskonalać usługi kolejowe.
Istnieje wiele dowodów na to, że wiele krajów stale inwestuje w modernizację i rozwijanie swoich systemów kolejowych, dążąc do lepszej jakości podróży i większej wydajności. Dla wielu podróżujących kolej pozostaje atrakcyjną alternatywą wobec innych środków transportu, zwłaszcza w kontekście troski o środowisko naturalne.
Podsumowując, choć są wyzwania i problemy związane z transportem kolejowym, to nie oznacza, że podróż pociągiem jest gorsza niż w przeszłości. Wiele zmian na lepsze nastąpiło, ale nadal warto podnosić problemy i dążyć do dalszego doskonalenia systemu kolejowego, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom i potrzebom pasażerów.- 13 3
-
2023-09-23 18:35
Chodzi o to żeby w życiu równać w górę, nie w dół.
- 14 3
-
2023-09-23 17:44
No różnicę widać gołym okiem - likwidowane stacje, krótsze składy, wydłużanie czasu przejazdu...
- 22 9
-
2023-09-23 17:44
(2)
Ja tam lata 99 w PKP dobrze wspominam.
- 14 2
-
2023-09-24 11:49
ja też
podróż 300 km trwała 11 godzin. :D, buty mi się stopiły od ogrzewania a i tak się przeziębiłem. Rezerwiści w wagonie albo kibice, wsiadanie przez okna, jazda w wagonie pocztowym, o toaletach to nawet nie wspomnę. Podróż była prawdziwą przygodą. Pani redaktor to by chciała wsiąść, wysiąść i posiłek dostać jak w samolocie. Kwestia nastawienia
- 8 3
-
2023-09-24 08:36
Kradłeś wtedy ludziom na ulicy buty?
Czy krzyczałeś nawalony w osiedlowej bramie?
- 3 6
-
2023-09-23 17:29
Odp
Chyba nue korztstasz z pkp codziennie. Głupie gadanie.
- 12 1
-
2023-09-23 16:18
Nie chcielibyśmy powrotu do lat dziewięćdziesiątych. (2)
Chcielibyśmy sprawną na miarę XXI wieku kolej.
- 36 6
-
2023-09-24 00:44
Sprawna kolej jest tylko w Japonii (1)
- 9 2
-
2023-09-24 08:52
W Czechach też. I w Szwajcarii.
- 11 3
-
2023-09-23 16:03
Widzieliśmy różnicę (4)
Jednak powrót do masowej sprzedaży bilegów bez gwarancji miejsca siedzącego to powrót do tamtych lat. I to dotyczy wszystkich kategorii pociągów. W Regio bym jeszcze przymknął oko, bo tam jazda trwa czasem tyle co dojazd tramwajem. Ale Intercity? Ponad pięć godzin stania? Dlaczego remonty wagonów są opóźnione? Kolwk to nie tylko nowoczesne systemy
Jednak powrót do masowej sprzedaży bilegów bez gwarancji miejsca siedzącego to powrót do tamtych lat. I to dotyczy wszystkich kategorii pociągów. W Regio bym jeszcze przymknął oko, bo tam jazda trwa czasem tyle co dojazd tramwajem. Ale Intercity? Ponad pięć godzin stania? Dlaczego remonty wagonów są opóźnione? Kolwk to nie tylko nowoczesne systemy sterowania (których wdrażanie nota bene idzie tak opornie, że władze PLK przyznały sobie navrodę za wdrożenie na linii PKM, która jest ich solą w oku).
- 54 9
-
2023-09-24 23:05
Obecnie sprzedaż bez miejsca siedzącego w intercity to tylko niektóre pociągi z tradycyjnymi wagonami. Do nowoczesnych EZT nie da się wsiąść bez biletu na siedzienie i już słyszałem ludzi lamentujących na peronie bo ich konduktor nie wpuszczał z powodu braku miejsc.
Ogólnie PKP sporo przespało, bo nie spodziewali się powrotu popularnościObecnie sprzedaż bez miejsca siedzącego w intercity to tylko niektóre pociągi z tradycyjnymi wagonami. Do nowoczesnych EZT nie da się wsiąść bez biletu na siedzienie i już słyszałem ludzi lamentujących na peronie bo ich konduktor nie wpuszczał z powodu braku miejsc.
Ogólnie PKP sporo przespało, bo nie spodziewali się powrotu popularności pociągów i nie są przygotowani w wielu kwestiach. Brakuje im nie tylko wagonów, ale też lokomotyw i maszynistów. Aktualnie trwają nalepsze czasy dla kolei od upadku komuny i powołania Intercity, Przewozów Regionalnych i spółek samorządowych. Praktycznie wszyscy regularnie biją rekordy sprzedaży biletów.- 1 0
-
2023-09-23 17:19
Ale ktoś zmusza do kupna takich biletów? (2)
- 15 24
-
2023-09-23 18:11
(1)
Tak, PKP Intercity ma brak wagonów od lat. I poza tym, że czasem podłączają do składu wagon 1 klasy żeby robił za 2 klasę( bo takich oczywiście nie starcza) to nie robią nic.
A przepraszam, to nie jest nic, bo moja ulubiona teoria spiskowa to ta o celowym "wygaszaniu pobytu", czyli dbaniem o to by przejazdy były jak najmniejTak, PKP Intercity ma brak wagonów od lat. I poza tym, że czasem podłączają do składu wagon 1 klasy żeby robił za 2 klasę( bo takich oczywiście nie starcza) to nie robią nic.
A przepraszam, to nie jest nic, bo moja ulubiona teoria spiskowa to ta o celowym "wygaszaniu pobytu", czyli dbaniem o to by przejazdy były jak najmniej atrakcyjne, bo jak nie będzie pasażerów to można zredukować liczbę kursów w ciągu dnia. To oczywiście też zmniejszy liczbę pasażerów. Kilka powtórek i można linię zlikwidować. Zarówno samorządy jak i PKP zadowolone, bo jak wiadomo transport kolejowy przynosi wyłącznie straty.- 22 9
-
2023-09-24 08:00
Wygaszanie popytu
To akurat było na masową skalę parę ładnych lat temu. Sprawdź ile linii zamordowano po 1989 roku. Obecnie nawet odtwarza się dawne trasy. Pobudka.
- 24 2
-
2023-09-23 15:47
Zawsze tutaj będzie pojazd, pocisk i narzekanie po jakiejkolwiek polskiej inwestycji (9)
Zawsze niezależne decyzję będą tutaj kwestionowane, żeby wśród ludzi zasiać niepewność, podzielić opiniez zburzyć jedność.... po to kupuje się media w innych krajach, trujmiasto jak agentura jakaś, nic dobrego tutaj nigdy nie wyczytałem o polskich sprawach
- 31 37
-
2023-09-23 17:58
to nie kawestia wiecznego narzekania (8)
po prostu to są fakty. Polska kolej jest opóźniona. W Polsce nie rozważam tego jako transport. W innych krajach (nie wszystkich) już tak. U nas tylko samochód.
- 40 32
-
2023-09-23 20:31
Polska jest opozniona powiadasz... (4)
Ok. To ja ci opowiem o moich doswiadczeniach z Anglii i Polski. W poprzednim roku odwiedzilem swoja rodzine mieszkajaca w kolo Southampton na poludniu Anglii. Polecialem do Londynu odebrali mnie z lotniska autem. Do wioski kolo Southampton jechalismy a raczej stalismy w gigantycznym korku prawie 3 godziny. Mysle ok zdarza sie wszedzie tym bardziej
Ok. To ja ci opowiem o moich doswiadczeniach z Anglii i Polski. W poprzednim roku odwiedzilem swoja rodzine mieszkajaca w kolo Southampton na poludniu Anglii. Polecialem do Londynu odebrali mnie z lotniska autem. Do wioski kolo Southampton jechalismy a raczej stalismy w gigantycznym korku prawie 3 godziny. Mysle ok zdarza sie wszedzie tym bardziej ze byl to piatek. Jednego dnia mielismy zaplanowane zwiedzanie Londynu. Decyzja zapadla jedziemy pociagiem. Jakies bylo moje zdziwienie, ze dworzec w Southamton jest brzydki stary i nie widzial remontu z 50 lat... Mysle sobie no ok moze akurat o nim zapomnieli ale przeciez to Anglia nad, ktora zachwyca sie tyle Polakow. Kupilismy bilety a tutaj znowu zonk. Pociagi nie przyjezdzaja bo byl jakis wypadek i zalecaja jechac pociagiem do Manchesteru i przesiasc sie na innej stacji. Mowie ok zdarza sie. Po 40 minutach przyjezdza pociag w ktory ledwo co sie pakujemy. Jedziemy godzine scisnieci jak sardynki i wysiasamy na stacji Bakingstoke(czy jakos tak). Znowu dworzec stary pociagi stare, mysle sobie gdzie ta Anglia nad ktora zachwycaja sie miliony Polakow. Po 3 godzinach dojezdzamy do Londynu. Na zewnatrz dworca pelno smieci, brudno, wiele bezdomnych....Zwiedzanie Londynu a pozniej powrot. Pociag do Bornemouth. siadamy. Dojezdzamy do jakiejs stacji posredniej. Stoimy, czekamy 15, 20 minut. W koncu kierownik pociagu oglasza przez radiowezel, ze... nie maja maszynisty i musza czekac na niego jeszcze okolo 15 minut..... Podroz powrotna zajela okolo 2 godzin zamiast 1h 20 min.
W Polsce dwa razy jechalem w ostatnich latach Pendolino do Krakowa w swiadomosci caly czas majac lata okolo 2005-2012 kiedy czesto jezdzilem koleja. Szczerze bylem w szoku jak wygladaja nasze dworce, kolej i cala infrastruktura obecnie. Taki skok jakosciowy jak mamy obecnie moze nam pozazdroscic wiele krajow zachodnich. Wiec gadanie, ze Polska jest opozniona jest troche przesada- 49 6
-
2023-09-25 00:37
Polska kolej jest opóźniona (1)
W kontekście transportu kolejowego Polska jest bardzo opóźniona. Tak jak w kontekście kultury.. demokracji.. tolerancji. Natomiast rozwijamy się ostatnio bardzo jako kraj prymitywnych nacjonalistów. Tyle w temacie.
- 1 4
-
2023-09-25 07:48
To wyjedź jak tak ci tu źle.
Mi się tu bardzo podoba.
- 3 1
-
2023-09-24 09:42
Wypadek, stąd problemy w UK.
Moje doświadczenia w UK są różne, pozytywne i mniej pozytywne, ale nie są gorsze niż w Polsce. Brudne i zaniedbanie stacje są wszędzie, w Polsce też jest ich sporo. A opóźnienia w Pendolino też się zdarzają, zwłaszcza po wypadkach, na długiej trasie mogą się zdarzyć 2 wypadki z pasażerem. Tak się przytrafiło mojej znajomej jadącej pociągiem z
Moje doświadczenia w UK są różne, pozytywne i mniej pozytywne, ale nie są gorsze niż w Polsce. Brudne i zaniedbanie stacje są wszędzie, w Polsce też jest ich sporo. A opóźnienia w Pendolino też się zdarzają, zwłaszcza po wypadkach, na długiej trasie mogą się zdarzyć 2 wypadki z pasażerem. Tak się przytrafiło mojej znajomej jadącej pociągiem z Krakowa do Kołobrzegu, dwie osoby targnęły się na życie lub przypadkowo wpadły pod pociąg. Podróż wydłużyła się o ogromną liczbę godzin i ostatnia część odbyła się autokarami.
Pociągów pendolino jest niewiele w rozkładzie, większość pociągów to IC, TLK i regio, i te się spóźniają lub znikają z rozkładu. Czasem jest tylko zapowiedź, że w dniu dzisiejszym pociąg nie kursuje. Są też sytuacje kiedy pociąg jest zapowiedziany na peronie, a potem wjeżdża inny, a ten nasz ma 45 minut opóźnienia, które potem rośnie bo nasz pociąg przepuszcza wszystkie inne. Tak Polska jest opóźniona i jeszcze dużo się musi zmienić.
Ta stacja w UK to Basingstoke pewno. Southamption nie jest taki zły.- 3 4
-
2023-09-24 00:43
Najbardziej brandzluja się zachodem ludzie którzy nigdy tam nie byli
- 29 3
-
2023-09-23 19:58
(2)
Stwierdzenie, że "Polska kolej jest opóźniona", jest ogólną oceną, która sugeruje, że istnieją problemy i wyzwania w polskim systemie kolejowym. Jest to wypowiedź, która może mieć różne konteksty i aspekty:
Punktualność: Jednym z głównych wyzwań dla kolei w Polsce są opóźnienia pociągów. Pasażerowie często doświadczają opóźnień, coStwierdzenie, że "Polska kolej jest opóźniona", jest ogólną oceną, która sugeruje, że istnieją problemy i wyzwania w polskim systemie kolejowym. Jest to wypowiedź, która może mieć różne konteksty i aspekty:
Punktualność: Jednym z głównych wyzwań dla kolei w Polsce są opóźnienia pociągów. Pasażerowie często doświadczają opóźnień, co może być źródłem frustracji.
Modernizacja infrastruktury: Polska kolej przeszła przez proces modernizacji, ale nadal są obszary, które wymagają dalszych inwestycji i poprawek, aby dostosować się do obecnych potrzeb.
Bezpieczeństwo i wydajność: Warto również rozważyć kwestie związane z bezpieczeństwem oraz wydajnością kolejnictwa, które mają wpływ na jakość podróży.
Rozwój usług: Część osób może skupiać się na potrzebie rozwoju nowoczesnych i wygodnych usług kolejowych, aby uczynić koleje bardziej atrakcyjnym środkiem transportu.
Podsumowując, stwierdzenie to może być trafne w kontekście pewnych aspektów polskiego systemu kolejowego, ale wartościowa dyskusja na ten temat powinna uwzględniać konkretne aspekty, wyzwania i zmiany, które zachodzą w sektorze kolejowym w Polsce.- 19 3
-
2023-09-25 11:14
Nie jest tak idealnie jak opisujesz. Po pierwsze punktualność. Niestety w ostatnich latach punktualność się istonei pogoszyła . Spóxnienai dtyczą nawet EIP. Nie mówiąc o TLk, które umi aspóxniź sie o 2 godziny. Po drugie prędkość i czas przejazdu. Doceniam iswestycję winfrsatrukturę. Jednak powinna ona być robiona z głową. Zasada powinno być
Nie jest tak idealnie jak opisujesz. Po pierwsze punktualność. Niestety w ostatnich latach punktualność się istonei pogoszyła . Spóxnienai dtyczą nawet EIP. Nie mówiąc o TLk, które umi aspóxniź sie o 2 godziny. Po drugie prędkość i czas przejazdu. Doceniam iswestycję winfrsatrukturę. Jednak powinna ona być robiona z głową. Zasada powinno być koncentracja na całych liniach, tak by po zakończeniu przebudowy w istony sposób zwiększyła się srodnai prędkość i skrócil sie czas przejazdu . U nas zrobią po trochu tu. po trochu tam i po 10 latach od początku moderny jakaś częśc głównej magistarli jest rozgrzebana . Co zyska povciąg n ajednym odcinku, to straci na drugim. Efekt , mimo wpompowania miliardów złotych cza sprzejazdu się nie skraca. Poza tym występują częśto jednotory, co zmniejsza przepustowośc linii powoduje spóźnienia. Przykład ciągnący sie w nieskończoność od 2016 przebudowa lini KrakowFGłówny - Krako płaszów - dopiero od niedawna oddali cztery tory i nowy most przez Wisłę. oraz odcinek Kraków Płaszów Podłęże. Ślamarząca się przebudowa stacji Kutno , cgyba do dzisiaj wszytskiego nie skończono . Efekt ododoatkowe ograniczenia np. przy tym,czasowych przejściach przez tory i wydłużenei czasu przejazdu. Linia Warszawa Białystok w przebudowie już chyba odkilkunasti lat. Linia Warszawa Lublin dopiero od tego wrzesnia podniesiono prękość szlakową do 160 km/h z wyjątkiem odscinak warszwa Wschodnia Otwock tam jeszcze kilka lat przebudowy i dobudowy dwóch dodoatrkowych torów . Efekt najszybszy pociąg jedzie 1 godz. 43 min. zapowiaodano 1 godz. 30 min. Można tak wyliczać w nieskończoność.
- 1 0
-
2023-09-24 09:18
Radio stop
- 6 2
Wszystkie opinie
-
2023-09-23 15:04
PKP - poczekaj,kiedyś przyjedzie. (3)
Wpuścić konkurencję na rynek.
- 37 19
-
2023-09-23 15:16
Czyli kogo? (1)
- 5 1
-
2023-09-23 18:55
Choćby
EuroJet
- 1 2
-
2023-09-23 18:54
UTK dba o to by konkurencji
bylo jak najmniej.Ot pisowska firme kryje i wspomaga urząd kontroli.Taka demokracja po polsku
- 5 2
-
2023-09-23 15:06
Szpilek (6)
Uraz mam do PKP odkąd mnie klika lat temu okradziono w wagonie.Od tamtej pory nie jeżdżę pociągami.
Wolę autobusy .Wygodne siedzenie herbatka z goździkami.- 10 38
-
2023-09-23 15:16
Nieścisłe informacje podajesz (3)
Przecież to ty kradles w pociagach
- 8 1
-
2023-09-23 15:36
Szpilek (2)
Co jak co ale nigdy nie kradłem.
- 0 3
-
2023-09-23 20:11
(1)
Kradniesz mi ochotę do życia tymi bzdurnymi komentarzami.
- 3 0
-
2023-09-23 20:23
Szpilek
Proszę podać choć jeden bzdurny komentarz?
- 0 1
-
2023-09-23 17:56
Jak cię okradną w przychodni to do lekarza przestaniesz chodzić? (1)
A jak okradną cię w sklepie to umrzesz z głodu? Logika z tyłka - co ma kolej do kradzieży na jej terenie? W pociągach są patrole i monitoring ale ogromna ilość ludzi powoduje że sporadycznie jakieś kradzieże się trafiają tak jak wszędzie.
- 9 0
-
2023-09-23 18:54
Szpilek
Boże jak nie rozumiesz dwuznacznej treści mojego postu to nie pisz .
Kilka postów niżej pisze ,że wczoraj jechałem pociągiem do Warszawy a z Warszawy gdzieś dalej.
Lubię jeździć pociągiem .Lepiej ?- 0 0
-
2023-09-23 15:07
Ach... Nie ma to jak wsiąść do EN57 (2)
i delektować się zapachem z kibelka
- 25 9
-
2023-09-23 15:11
Dalej lizolem sprzątają kible? (1)
- 5 2
-
2023-09-23 15:56
Tradycja zobowiązuje.
Pięknie, Kurka, Pięknie.
- 1 2
-
2023-09-23 15:07
(5)
Sprawczosc wg pis.
- 20 27
-
2023-09-23 15:11
Nie nie. To jest ich obietnica wyborcza czyli `Polska w Ruinie` :))))))))))))))))))))) (4)
- 6 6
-
2023-09-23 15:58
Gdzie ta ruina ?? (3)
Bo ja jej nie widzę.
- 4 2
-
2023-09-23 16:32
(2)
Np w PKP, wize komu wize. 300 tys muslimow po legalu.itd itp Tak w ogole to glupis czy z pisu? Nie umiesz znalezc tych informacji i polaczyc?
- 2 3
-
2023-09-23 16:57
Jak czytasz portale (1)
Piszące nie prawdę to nie ma co się dziwic.
- 2 4
-
2023-09-23 17:08
Czy dyskutujemy o twoich wyobrazenach czy o faktach? Pokaz gdzie jest nieprawda, czyli falsz. 300 tys muslimow przyjechalo na polskie wizy do Polski? Prawda czy falsz?
- 3 2
-
2023-09-23 15:08
(6)
Niestety PKP jako instytucja to tragedia. Czasami to jak w Misiu S.Bareji.
- 91 46
-
2023-09-23 15:13
A główny `Miś` czyli kulawy siedzi sobie w fotelu i ze wszystkiego się śmieje :))))))))))))))))))))) (1)
- 8 13
-
2023-09-23 17:34
rudy kolejami nie jeżdzi=ma prawo jazdy
- 3 7
-
2023-09-23 15:48
Samym konkretem pojechałeś, same agrumenty
Typowo, widać że konkretny z Ciebie gość
- 9 2
-
2023-09-23 17:06
Barei a nie Bareji nieuku.
Nie profanuj.
- 10 2
-
2023-09-23 19:35
PKP i tak jest super w porównaniu do PKS które nie zmieniło się od PRL
- 2 1
-
2023-09-23 20:11
Ja już nie jeżdżę pociągami
W pieszej dekadzie XXI w studiowałam na Uniwersytecie Warszawskim. Wtedy były przedziały dla palących, które później polikwidowali. Na swoją szkodę. Ja teraz wolę jechać autem do Warszawy, niż się męczyć jadąc pociągiem.
- 0 1
-
2023-09-23 15:10
Samolotem wychodzi zazwyczaj taniej i o wiele szybciej (11)
- 20 38
-
2023-09-23 15:14
Przecież to Polskie Koleje Państwowe z naciskiem na Polskie i Państwowe. To przecież nie ma prawa działać :)))))))))))) (3)
- 9 13
-
2023-09-23 15:19
Spadaj (2)
Stąd antypolaku. Nonstop wszystko tu krytykujesz. Jak ci się nie podoba to wyjazd do Niemiec czy gdziekolwiek. Nikt cie tu na siłę nie trzyma.
- 10 18
-
2023-09-23 20:13
O, i mamy wiodącą narrację "prawdziwych Polaków": jak ci się nie podoba, to wyp...
- 7 5
-
2023-09-24 20:45
d**il
- 1 0
-
2023-09-23 15:21
No chyba, że trzeba przyjść 3 godziny wczesniej (2)
Bo odprawa jest niewydolna
- 16 2
-
2023-09-24 00:47
Odprawiasz się dzień wcześniej przez internet dzbanku (1)
- 1 3
-
2023-09-24 19:14
Zawsze się odprawiam z domu, ale jest kontrola bezpieczeństwa i lepiej przyjść wcześniej.
Tak na wszelki wypadek, jakby było dużo odlotów o tej samej porze i za mało stanowisk.
- 2 0
-
2023-09-23 17:49
A dokąd to polecisz tym samolotem w relacjach krajowych? (2)
No chyba że latasz własnym business jetem.
- 4 1
-
2023-09-24 00:48
Tam gdzie można dolecieć lub dojechać PKP zawsze wybieram samolot (1)
Czasami korzystam z małych samolotów czarterowych, prawie wszędzie można dolecieć w tych czasach
- 1 4
-
2023-09-24 22:31
Jak Ty swoim egoizmem zatruwasz planetę. Czy Ty wiesz ile emitujesz co2 tak sobie latając? Nie pamiętasz co mówił Rafał? Będzie zero latania....
- 1 0
-
2023-09-25 20:36
Bzury
Tak a odprawa a dojazd z centrum do lotniska i z lotniska do centrum. Jakie bzdury, wolę pociąg
- 0 0
-
2023-09-23 15:12
Komfort żaden, a koszty wyższe od auta (9)
Autem pojadą wygodnie 4 osoby z dużym bagażem
Wnioski są oczywiste- 24 35
-
2023-09-23 15:26
16 października będziesz mówił inaczej
...
- 9 4
-
2023-09-23 17:50
No jasne, komfort prowadzenia auta po polskich drogach pełnych szaleńców jest rzeczywiście kolosalny. (4)
Trochę przypomina walkę o przetrwanie, szczególnie na dojazdach do aglomeracji.
- 12 4
-
2023-09-24 09:43
Zabawne komentarze (3)
O swoje mózgi i kręgosłupy się lepiej martwcie...
Skoro wygodny samochód spala 6-7 litrów na 100 km przy dynamicznej jeździe na trasie, to jak pociąg wychodzi taniej ?
Za niecałe 150 zł dojadę do Warszawy szybciej, niż tym wiecznie spóźnionym pendolino, i za te pieniądze zabiorę dodatkowe 2-3 osoby. Bilety są za drogie i nie spierajcie się z oczywistymi faktami...
Zresztą samolotem też bywało i pewnie bywa taniej, raz leciałem za 70 zł, tylko to upierdliwe tracenie czasu na lotnisku- 3 2
-
2023-09-24 16:40
A cenę auta policzyłeś? (1)
Chyba że dostałeś za free od bezdomnego to faktycznie będzie taniej.
- 3 0
-
2023-09-24 19:54
Zaoszczędziłem na drogich biletach i zmarnowanym czasie
- 2 2
-
2023-09-25 07:58
Pendolino nie jest wiecznie spóźnione.
Wręcz przeciwnie, zazwyczaj jest punktualne.
- 0 0
-
2023-09-23 18:02
masz od tego złomu nie tylko mózg niedotleniony ale i kręgosłup skrzywiony
siedzenie kilka godzin w samochodzie osobowym nie jest wygodne bo technicznie nie może być wygodne, samochody są za niskie żebyś mógł siedzieć w naturalnej ergonomicznej pozycji, w każdym aucie masz za wysoko kolana i za nisko tyłek, nawet w suvie odległość siedziska od podłogi jest za mała, do tego dochodzi brak możliwości wstawania czy zmiany pozycji, bujanie i wstrząsy
- 2 8
-
2023-09-23 18:08
(1)
Testuję regularnie...90 procent podróży jest jednoosobowych...pociągiem jest średnio 2-3 razy taniej nawet w pierwszej klasie, masz prąd klimatyzację i nie musisz prowadzić. Samochód wybiera tylko ignorant
- 9 2
-
2023-09-24 03:55
Jest taniej
Jak jedziesz sam, do duzego miasta. W 4 osoby taniej wychodzi samochodem.
- 5 1
-
2023-09-23 15:13
(4)
Warszawa Gdynia na stojąco masakra stacja Ciechanów zepsuła się lokomotywa 180 min opóźnienia
- 25 10
-
2023-09-23 15:21
Szpilek (2)
Jak nie można podróżować na stojąco .Trzeba mieć bilet z miejscówka .Jak ktoś stoi w pociągu szczególnie obok szklanych drzwi to jest zabawne pasażerem na gapę.
Wczoraj jechałem z Gdańska do Warszawy pociągiem i pewna kobieta stała przy drzwiach ci było dziwne .
Nie tylko ja to zauważyłem .Pasażerka obok mnie siedząca mówi do mnie -,,widzi pan ta kobietę z przodu ,pewnie stoi przy drzwiach bo nie ma biletu o jak będzie konduktor to pójdzie siusiu do kibelka "
Mogło tak być bo gdy usiadła obok nas później po kontroli była bardzo zmieszana i taka hmmm no jak pasażerka na gapę...Hehe- 3 7
-
2023-09-23 16:09
(1)
bzdury gadasz sprzedano bilet bez gwarancji miejsca siedzacego
- 7 0
-
2023-09-23 16:32
Szpilek
Bzdury?Skąd możesz wiedzieć,że ta kobieta miała bilecik?Ludzie z biletem nie są speszeni nie pocą się na czole, wyssysając resztki kubusia z tubki.Hehehe.
- 1 2
-
2023-09-23 17:53
Cóż, życie.
Każda maszyna ma prawo kiedyś się zepsuć. To nie perpetuum mobile.
- 4 1
-
2023-09-23 15:15
Biedna Julka czy tam Olka, jeszcze cie zycie zaskoczy (1)
Oddaj ten bilet na nastepną podróż, po co masz znowu pisać swoje żale na temat Intercity, Polregio, SKM?
Dokształć się co to jest PKP, wystarczy wikipedia.- 53 16
-
2023-09-23 15:29
10/10
- 12 1
-
2023-09-23 15:15
PKP zawsze przyrównuj do Poczty (1)
Nie będzie niespodzianek, będziesz rozczarowany tak samo
- 37 22
-
2023-09-24 08:36
PKP - przechowalnia dla partyjnych nieudaczników, co by mogli utuczyć się i obrosnąć w piórka , a na koniec wykupić jakieś nieruchomości za grosze, zupełnie jak lasy państwowe
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.