• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwale Przedmiejskie zazieleni się

Rafał Borowski
29 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Aleja będzie rozpoczynać się w rejonie skrzyżowania z ul. Chmielną, na wysokości widocznej na zdjęciu zatoczki autobusowej.
Aleja będzie rozpoczynać się w rejonie skrzyżowania z ul. Chmielną, na wysokości widocznej na zdjęciu zatoczki autobusowej.

Szpaler drzew, krzewy, trawniki i ławki. Wzdłuż południowej części Podwala PrzedmiejskiegoMapka na Wyspie Spichrzów powstanie aleja, która będzie rozciągać się od ul. Chmielnej do ul. Pszennej. Projekt ma na celu nie tylko ozdobienie tej części Gdańska, ale także jej lepsze zabezpieczenie przed podtopieniami.



Czy często bywasz na Wyspie Spichrzów?

Niedawno informowaliśmy o realizacji "zielonego muru" wzdłuż Podwala Staromiejskiego - czyli utworzenia szpaleru drzew wzdłuż średniowiecznych murów Gdańska - a urzędnicy informują już o kolejnym projekcie, dzięki któremu centrum miasta będzie bardziej zielone.

Mowa o projekcie "Zielona aleja na Wyspie Spichrzów", który - podobnie jak wspomniana wcześniej inwestycja - powstanie w ramach Zielonego Budżetu Obywatelskiego 2021.

Czytaj więcej: "Zielony mur" drzew wzdłuż Podwala Staromiejskiego

Jak sama nazwa wskazuje, zakłada on powstanie szpaleru drzew, które zostaną posadzone wzdłuż południowego odcinka Podwala Przedmiejskiego, pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Chmielną i Pszenną. Inwestor, czyli Gdański Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił właśnie postępowanie, które ma wyłonić wykonawcę szczegółowego projektu i kosztorysu alei. Oferty można składać do 6 sierpnia.

Budowa alei wzdłuż Podwala Przedmiejskiego zostanie podzielona na dwa etapy. Budowa alei wzdłuż Podwala Przedmiejskiego zostanie podzielona na dwa etapy.
Co ciekawe, projekt zakłada likwidację części nawierzchni chodnika, wykonanej z betonowych płytek. W jej miejsce pojawią się nie tylko drzewa, ale także niewielkie zieleńce. Oprócz funkcji ozdobnej mają one także chronić przed podtopieniami poprzez ułatwienie wchłaniania wody przez grunt.

- W ciągu alei posadzone zostaną w formie szpaleru 24 drzewa, które stworzą przyjazną mieszkańcom zieloną przestrzeń spacerową. Ponadto w ramach przeobrażenia tego terenu posadzone zostaną krzewy i ułożone trawniki. Część istniejącej nawierzchni betonowej będzie rozbrukowana. W jej miejsce powstaną zieleńce, które będą pełnić nie tylko funkcje wypoczynkowe, ale również mikroretencji. Aleja wyposażona zostanie w elementy małej architektury. Do istniejących w tym miejscu ławek dostawionych będzie sześć kolejnych - tłumaczy Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Urzędnicy zapowiadają, że to dopiero pierwsza część projektu. W niedalekiej przyszłości, podobny charakter zyska także analogiczny odcinek Podwala Przedmiejskiego, położony po stronie północnej. Tu także pojawią się drzewa, krzewy, trawniki i ławki.

Miejsca

Opinie (128) 2 zablokowane

  • Tam bym postawił jeszcze fotoradary. (1)

    Zachowanie niektórych kierowców woła o pomstę do nieba. I zapraszamy Straż Miejską, może uratujecie nasze chodniki i trawniki.

    • 29 9

    • Fotoradary to natychmiast montować w tunelu!!! Czekacie na poważny wypadek?? Jadę tam dosyć często,to czasem myśle ze stoję w miejscu,tak niektórzy śmigają!!!

      • 1 0

  • Mam nadzieję że nie w tych betonowych (2)

    Donicach...
    Bo to wygląda okropnie... I nie ratuje przed podtopieniami

    • 76 2

    • A może tez ktoś by się ruszył i zobaczył gdzie można posadzić nawet duże drzewa w gruncie,tam gdzie rosły!!!polecam długie ogrody,seredynskiegoitp!!!proste!!!!!

      • 0 0

    • Będą w donicach - śwagier donice robi, a musi z czegoś żyć.

      • 4 0

  • Na plus. Czy tak od razu, przy remoncie nie można było zrobić?? Za dużo betonu za mało zieleni.

    • 6 0

  • Bardzo poważnie to brzmidrzewaa będą to jak zwykle patyki w skrzynkach!!!

    • 4 0

  • Dobre i tyle (4)

    Mam nadzieję, że drzewa nie będą w donicach i że będą trzymały się kilkadziesiąt lat, a nie te kikuty co przy pierdnięciu się łamią. Chciałbym jeszcze żeby miasto sądziło żywopłoty lub małe grządki kwiatów wzdłuż dróg. W taki sposób miasto zyska estetycznie, a auta nie będą rozjeżdżać chodników.

    • 55 4

    • (2)

      Dla urzędników żywopłot to za duże wyzwanie. To trzeba przyciąć wyrownac.

      • 7 1

      • Żywopłoty powinny otaczać od strony ulicy (1)

        wszystkie skwery, np. Kobzdeja. Jaki tam wypoczynek, jak wdycha się spaliny przejeżdżających samochodów.

        • 7 0

        • Żywopłoty i trawniki

          PO dawnych budynkach Technikum Przemysłu Spożywczego POwstał jakiś urząd,wzdłuż POdwala Przedmiejskiego przy chodniku jest umarpłot a miał być żywopłot.Niestety nikt nie odważył się na POdlewanie tych biednych krzaczków,świadczy to też o pracownikach jakiegoś tam użędu.NieoPOdal ul.Toruńska przy zwężonym moście POwstała nowa skarpa,którą rozmywa deszcz bo na POmysł zasiania trawy POprostu już nikt nie wpadł.

          • 1 1

    • Niechcący kliknął mi się minus. Przepraszam. Oczywiste, że masz rację.

      • 7 2

  • Ta ulica to niestety jedno wielkie nieporozumienie i - także niestety - smutny symbol gdańskiej urbanistyki (4)

    Szeroka niczym autostrada, rozrywa na dwie osobne części niegdyś jeden spójny organizm miejski (Dolne Miasto i Górne Miasto). Nie dość, że za szeroka, bez zabudowanych pierzei, to jeszcze betonowa pustynia bez zieleni. Ech, quo vadis Gdańsku...

    • 18 8

    • zapewnij alternatywe

      Np. przez Olszynke a wdzieczni kierowcy opuszcza Podwale.

      • 1 1

    • Bo ta ulica kiedyś nazywała się aleja Leningradzka, więc nazwa zobowiązywała (1)

      • 1 0

      • Dobra nazwa. Bo ani to aleja, ani do Leningradu nie prowadziła

        • 0 0

    • Zapominasz chyba, że ulica ta to "dzieło" urbanistów z PRL-u i

      • 3 0

  • czego to sie nie wymysli

    Aby obnizyc koszty budowlancom, co maja tam grunty do zabudowy...
    Podtopienia, dobre sobie...

    • 6 0

  • Chcemy zielone miasto !!!

    Trzeba sadzić drzewa gdzie to tylko możliwe a potem je podlewać w razie potrzeby!!!

    • 8 0

  • Brawo!!!

    • 2 0

  • To się nie dało tego od razu zrobić? I kiedy remont kolejnych odcinków bo to co zrobiono nie ma kopletnie sensu. Pasy rowerowe bez możliwości wjazdu czy zjazdu albo 2pasmowa droga nagle przechodząca w 3 pasy

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane