• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Koniec prac na Łąkowej i Podwalu Przedmiejskim

Arnold Szymczewski
27 lipca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
  • Nowością na skrzyżowaniu ul. Łąkowej i Podwala Przedmiejskiego są m.in. naziemne przejścia dla pieszych.
  • Wymalowano także nowe ścieżki dla rowerzystów.

Nowa nawierzchnia jezdni, naziemne przejścia dla pieszych, wydzielone pasy dla rowerzystów i przebudowane torowisko oraz przystanki tramwajowe - końca dobiegły prace związane z przebudową skrzyżowania Podwala Przedmiejskiego z ul. ŁąkowąMapka.



Czy potrzeba więcej naziemnych przejść dla pieszych na Podwalu Przedmiejskim?

Przebudowane skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim jest kolejnym już na tym odcinku. Pod koniec 2018 r. drogowcy wybudowali naziemne przejście dla pieszych na wysokości ul. ChmielnejMapka, co znacznie poprawiło komfort mieszkańców i usprawniło komunikację w tej części miasta.

- Teraz oddajemy do użytku drugie przebudowane skrzyżowanie, tym razem przy ul. Łąkowej - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor naczelny Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Inwestycję wykonano w ramach projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej pod nazwą "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska". W ramach powyższego przebudowano 250-metrowy odcinek Podwala Przedmiejskiego, wykonano pasy jazdy dla rowerzystów i wyremontowano chodniki po obu stronach ulicy.

- Konieczne było także przebudowanie fragmentu torów tramwajowych i peronów przystankowych, by umożliwić dojście do przystanku Akademia Muzyczna. Ponadto inwestycja objęła przebudowę sieci wodociągowej, sanitarnej i kanalizacji deszczowej, których budowę nadzorowała spółka Gdańska Infrastruktura Wodociągowo-Kanalizacyjna - dodaje Włodzimierz Bartosiewicz.
Wykonawcą prac była firma MTM S.A. Koszt inwestycji wyniósł ok. 10 mln złotych.

W planach urzędników na kolejne lata jest przebudowa kolejnych miejsc na Podwalu Przedmiejskim - na wysokości przystanków tramwajowych: Okopowa zobacz na mapie Gdańska, Żabi Kruk zobacz na mapie Gdańska oraz Brama Żuławska zobacz na mapie Gdańska, do których obecnie dostać się można jedynie zaniedbanymi przejściami podziemnymi.

Miejsca

Opinie (294) 10 zablokowanych

  • (11)

    Francja elegancja. Wz-ka w czasach i realiach powstawania była na wagę złota, lecz niefortunnie poprowadzono ją tak, że rozcięła miasto na pół tworząc z dolnego miasta getto odzielone tunelami od cywilizacji. Pokutowała powojenna modernistyczna wizja tego, aby śródmieście zamienić na duży węzeł komunikacyjny, powstał ochydny zieleniak oraz autostrada rozcinająca miasto (ul.Wały Piastowskie). Passacierze to by chcili nawet 8 pasów w dwie strony przez starówkę.

    • 81 66

    • Przejscia bezkolizyjne to przyszlosc (5)

      Konczyc ta dyktature rowerzystow

      • 17 14

      • Przespałeś ostatnie 70 lat? (4)

        Wtedy to była przyszłość. Okazało się, że się nie sprawdza.

        Teraz tylko zostaje nauczyć ludzi, którzy zostali mentalnie w PRL, że istnieje zielona fala i że jadąc wolniej dotrą szybciej i wszyscy na tym zyskają.

        A jak stoisz na czerwonym - podziękuj sobie, albo kierowcy przed Tobą, za to że nie rozumie jak działa ruch drogowy.

        • 18 13

        • komuna robiła zieloną falę z gdańska do gdyni (3)

          nawet były wskaźniki prędkości z jaką trzeba jechać by trafić na zielone. Tristar tego nie ogarnia.

          • 9 0

          • Jak nie ogarnia? (2)

            Wskaźniki są na takich okrągłych znakach z czerwoną obwódką...

            • 3 6

            • (1)

              I jakbyś posiadał i używał auto to byś zauważył że te cyferki w czerwonych obwódkach nie działają tak jak piszesz;) ynteligent

              • 2 2

              • Posiadam i używam

                Wiesz jak wkurza, jak próbujesz jechać płynnie, co w Gdańsku oznacza 3-4km/h poniżej limitu, a wszyscy Cię wtedy muszą wyprzedzić i dać po heblach przed czerwonym?

                A wystarczyłoby, żeby bandzie Januszy, którzy terroryzują innych kierowców pozabierać prawa jazdy.

                • 0 2

    • (1)

      Orunia Wrzeszcz Oliwa podzielone linią kolejową i okropnymi tunelami. Robimy więc przejścia naziemne przez tory pociągi będą jeździć 20km/h i dzięki temu dzielnice ożyją

      • 7 5

      • No i w czasie jazdy pociągu będzie można grzyby zbierać!

        • 2 0

    • (1)

      Odnoszę wrażenie że przybyłeś do tego miasta za nauką i niechybnie zostałeś i na siłę swoją postawą próbujesz narzucić porządek z miejsca skąd pochodzisz. Idąc twoim tokiem rozumowania proponuję lobbowanie pomysłu likwidacji linii SKM którą to zbudowano dla dobra mieszkańców ale tym samym podzielono miasto na część wschodnią i zachodnią. Tak więc czas zburzyć linie kolejowe przecinające miasto bo część A lub B może się czuć tak jak to ująłeś jak w gettcie.

      • 17 7

      • Pisz na temat a nie oceniaj osób z którymi chcesz dyskutować. Za cienki jesteś do tego.

        • 2 1

    • Ogarnij się !!

      • 6 1

  • (6)

    Wizjonerzy dzisiejsi i PRL-owscy tylko tym się różnią, że tamci byli wykształceni i nie mieli milionów z unii na swoje fanaberie.

    • 15 3

    • (5)

      To dlatego jeździliśmy po fatalnych , dziurawych ,wąskich drogach a o autostradach to słyszeliśmy od tych którzy mogli dostać paszport od wizjonerów PRL. Człowiek całe życie dowiaduję się czegoś nowego że to co kiedyś widział to nie była rzeczywistość , smutna rzeczywistość tylko raj na ziemi .

      • 1 3

      • (4)

        Jeżeli mieliśmy czym po tych drogach jeździć bo o rozdziale talonów czy asygnat decydowali wizjonerzy PRL-u a samochód używany był na giełdzie droższy od nowego z fabryki. Pomijam fakt że posiadanie jakiegokolwiek samochodu było dowodem zamożności i był to dorobek życia jego właściciela . Opony , akumulatory czy gaźniki kupowało się na czarnym rynku, taka to była wizja!

        • 1 0

        • (3)

          He, he . Pamiętam jak pożyczałem od ojca koła żeby zrobić badanie techniczne . Ojciec miał nową Syrenkę ja kilku bliżej dziesięciu lat podobną limuzynę a opon w sprzedaży brak.Zrobiłem badanie koła oddałem ojcu a swoje łyse do samochodu i jazda Później gdzieś w bazie PKS specjalista wyrżnął mi specjalnym przyrządem bieżnik w łysej oponie i hulało , co ciekawe w tej bazie pogłębianie bieżnika w samochodach ciężarowych było normą byleby nie przeciąć kordu.

          • 0 0

          • W ciężarowych nadal pogłębia się bieżniki i to na całym świecie. (2)

            • 0 0

            • Na całym trzecim świecie..... i w Polsce w kraju gdzie ludzie kupują opony które ktoś już wyrzucił. U nas to się nazywa "opony używane".

              • 1 0

            • To dlatego co jakiś czas słyszę że gdzieś na polskiej drodze wybuchła opona i spowodowała katastrofę . Prezydencka limuzyna nie miała pogłębianego bieżnika tyle że ze starości sparciała i wybuchła .Wymieniam opony na nowe najpóźniej co 4 lata bez względu na to jak wyglądają .

              • 0 0

  • dlaczego cały czas jest zamknięty odcinek Łąkowej od Długich Ogrodów do Podwala? (1)

    Na pewno roboty zostały zakończone? Może teraz uporządkujecie przystanek tramwajowy Brama Żuławska z gołębiej wylęgarni i gołębich kup - fuj, ochyda, syf i malaria - zresztą jak całe Śródmiescie zaśmiecone, zaszczane

    • 2 0

    • Ohyda

      • 0 0

  • Dlaczego w nocy po 23 ciej nie wyłacza sie swiateł na skrzyzowniach? wystarczyłyby żółte pulsujące. (2)

    • 3 2

    • Żebyś zużył więcej paliwa i klocki hamulcowe, opony itd.

      Bo od wszystkiego płacisz podatek.

      • 1 1

    • Żebyś nie grzał 100

      • 5 5

  • Przebudowy wymyslone przez FRAG , czyli wydłużenie czasu jazdy komunikacji miejskiej (2)

    oraz ewelement na skale swiatową budowanie przejsc naziemnych nad podziemnymi , przy Chmielnej czerwone swiatło dla pieszych nic nie znaczy , biegaja pomiedzy autami . Po drugie wytyczanie pasów ruchu przy Łąkowej , gwałtowne skrety pasów beda skutkowały kolizjami szybciej czy póżniej oraz zachwalane ściezki rowerowe , z nikąd do nikąd na dokładkę pomiędzy samochodami . Wpuścić tam aktywistów Fragu niech teraz codziennie tam rowerami jeżdzą zobaczymy ile razy będą uciekac z niej w obawie o swoje zycie . Mam pytanie dlaczego Miasto Gdańsk tak się słucha FRAGu? Czy ich piorytet zakorkowania centrum jest tez piorytetem władz miasta?

    • 11 1

    • Dlatego że jeden z aktywistów FRAGu jest dyrektorem jednego z wydziałów UM i nawet w stroju kolarza przyszedł na otwarcie nowej komórki UM. Wyglądał przebosko i nawet obecność wiceprezydenta nie zmusiła go do refleksji a wręcz przekonało to do akceptacji postępowania.

      • 0 0

    • i te dziwne priorytety

      tuż obok druga część Łąkowej wstanie wręcz skandalicznym

      • 1 0

  • Dziękujemy miłościwie nam panującym za zanieczyszczenie powietrza w tej części Gdńska

    Mapy zanieczyszczenia powietrza nad Gdańskiem nie kłamią, Wasze inwestycje szkodzą mieszkańcom- Żądamy zarządu komisarycznego w Gdańsku, dość politykierów na stołkach w Gdańsku

    • 7 3

  • (2)

    Droga rowerowa jak się patrzy, tylko niestety rowerzyści mają ja pod siodełkiem, jeżdżą i będą jeździć przez Długie Ogrody i Stągiewną a nie przez jakieś objazdy centrum. Szkoda pedałów na nadkładanie drogi.

    • 9 1

    • Poki nie bedzie calosci!nikt nie bedzie tam jezdzil

      • 2 0

    • to są pasy ruchu dla rowerów nie żadna droga dla rowerów

      doucz się

      • 1 2

  • Masakra (1)

    Żeby z Łąkowej wyjechać w godzinach szczyty,trzeba poczekać i jeszcze na dodatek skrzyżowania równorzędne

    • 1 1

    • Bo nie masz sie tam pchac autem

      • 0 1

  • czyli komunikacją miejską znowu dłużej

    kolejne światła, kolejne minuty
    i jak tu nie jeździć samochodem ?

    • 7 3

  • No i fajnie. A kiedy remont ulicy Łąkowej?

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane