• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podwójny chrzest w Stoczni Północnej

Robert Kiewlicz
21 czerwca 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
Dwa statki Sea Valiant, oraz Sea Victor zostały zbudowane dla armatora amerykańskiego - Gulfmark Offshore z Houston. Dwa statki Sea Valiant, oraz Sea Victor zostały zbudowane dla armatora amerykańskiego - Gulfmark Offshore z Houston.

Szczególna uroczystość w Stoczni Północnej w Gdańsku. W sobotę odbył się tu chrzest dwóch statków: Sea Valiant oraz Sea Victor.



Statki zostały zbudowane w Stoczni Północnej na zlecenie Gdańskiej Stoczni Remontowa im. J. Piłsudskiego dla armatora amerykańskiego - Gulfmark Offshore z Houston. Statki o długości całkowitej 70 m napędzane są dwoma silnikami firmy Caterpillar o mocy 3,8 tys. kW. każdy. Umożliwiają osiągnięcie prędkości 15 węzłów.

Statki przeznaczone są do pracy przy instalacjach offshore, takich jak platformy wiertnicze. Mogą służyć jako holowniki pełnomorskie i pomocnicze statki ratowniczo-pożarnicze. Statki wyposażone są w system zwalczania pożarów o wydajności 1,2 tys. m. sześc. na godzinę.

Otwarty pokład o powierzchni 400 m kw. umożliwia przewożenie ładunków, np. zaopatrzenia na platformy wiertnicze. Pod pokładem głównym znajduje się 55 zbiorników na wodę, paliwa oraz substancje sypkie.

Obie jednostki zbudowane zostały według projektu biura konstrukcyjnego NED, należącego do Grupy Remontowa.

Zobacz aktualna mapę, ukazująca ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.

Miejsca

Opinie (28) 3 zablokowane

  • Teraz powstanie ponad 10 sztuk ale 3 razy wiekszych i z podwojnym dnem

    • 0 0

  • To nie u nas... (1)

    to nie u nas. widzieliście 4 fotkę? to gdzieś na Filipinach zbudowali te statki

    • 3 3

    • U nas.

      W stoczni Północnej, a filipińce to załoga.

      • 0 0

  • AHTS (5)

    tak mi ze zdjatek wynika. zreszta pokazujacych wszystko, tylko nie statek.

    • 3 1

    • AHTS

      To jest AHTS.

      • 1 0

    • AHTS (1)

      Napewno AHTS tak jak te wcześniej oddane dla armatorów TIDEWATER i EDISON CHOUEST OFFSHORE

      • 1 1

      • czarcik

        tak to jest holownik typu AHTS numery proj. 20 i 21 ;)

        wiem bo bylem jedna z osob ktore je budowala :-)

        • 0 1

    • Mi to wygląda na ADHD lub THC

      • 2 1

    • PSV

      też może być...

      • 1 0

  • AHTS (1)

    Calkiem niedawno pracowalem w firmie ktora wykonywala izolacje na holownikach AHTS. Niestety, ale jednostki te skopane sa juz na samym poczatku. Jakosc wykonania prawie na kazdym kroku pozostawia bardzo duzo do zyczenia; Tuszowane braki w wykończeniu a nawet w konstrukcji dziwnym trafem nie sa wychwytywane przez odbiory. Podobnie z w/w izolacja - przypadki stosowania zupelnie innego materialu niz w projekcie - BO TAŃSZY - sa na kazdym kroku!!! Niestety - jacy podwykonawcy takie efekty...Dla mnie, na takich jednostkach powinno byc wszystko na tip-top...

    • 1 2

    • luzik

      To tak jak na każdej budowie. Projektem sie dupe podciera i rządzi wykonawca, jak powie że "ja to zrobię połowę taniej".
      A potem syf, wypadki i dodatkowe koszty

      • 0 0

  • dla zainteresowanych

    przed faktem dokonanym informacje o chrztach (m.in tych statków) oraz o planowanych wodowaniach itd. można znaleźć na stronie stoczni północnej. Na tej uroczystości nie było zbyt wiele ludzi "z zewnątrz".

    • 1 0

  • Wehikuł czasu (1)

    Może wreszcie redakcja zrozumie, że czytelnicy nie mają wehikułu czasu i nie mogą się cofnąć do wydarzeń opisywanych w trójmieście w czasie przeszłym.

    A może to jest tylko internetowe wydanie "Wydarzyło się w Gdańsku.

    • 40 5

    • a podobno przemysł stoczniowy w Gdańsku zanikł?

      chyba jacyś politycy się z prawdą mijają...

      • 2 0

  • Nie jest ważna ilość wodowań tylko ich rentowność .A stoczniom zrobimy pa pa bez względu czy mają związki zawodowe czy nie czy są prywatne czy państwowe .Taka sytuacja na świecie .Na kotwicowiskach stoi 20 % floty światowej w tym wiele statków spod igły .Ceny frachtu spadły z1500 dolarów za kontener do 300 .Nawet Chiny zamkneły kilka stoczni.A ceny statków spadły do poziomu kosztów materiału .Jednym słowem jest tragicznie .

    • 1 0

  • pisiory

    solidaruchow, wielkich dzialaczy zwiazkowych i pisiorów nalezy wywalic ze stoczni natychmiastowo. , a prezio JAworski byl najlepszym preziem w historii StGD.

    • 0 0

  • PO zamawia statki w Chinach

    Bo jako "niemcy" myślą po niemiecku?

    • 2 5

  • oczywiście info po fakcie

    • 3 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane