• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Podziemny parking ma powstać przy SKM Chylonia

Patryk Szczerba
5 maja 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Plac Dworcowy przejdzie przemianę, jednak prace budowlane będą mogły się rozpocząć najwcześniej na przełomie 2016/2017 roku. Niewykluczone, że przy wsparciu UE. Plac Dworcowy przejdzie przemianę, jednak prace budowlane będą mogły się rozpocząć najwcześniej na przełomie 2016/2017 roku. Niewykluczone, że przy wsparciu UE.

Podziemny parking dla samochodów oraz naziemny, zadaszony dla rowerów, a także nowe zatoki dla taksówek, autobusów - to najważniejsze elementy, które mają znaleźć się na terenie pl. Dworcowego zobacz na mapie Gdyni przy stacji SKM Chylonia. Za kilka tygodni rozpoczną się prace projektowe.



Czy uporządkowanie pl. Dworcowego to potrzebna inwestycja?

O nowym węźle przesiadkowym mówi się w mieście od kilku lat. W 2012 roku urzędnicy przystąpili nawet do przygotowania nowego planu zagospodarowania przestrzennego dla tego terenu, który miał pomóc w jego zrealizowaniu. Dokument zostanie uchwalony do końca roku, ale prace projektowe rozpoczną się wcześniej. Zmiany są konieczne, bowiem obecnie rządzi tam chaos.

Nie ma ani porządnego parkingu, ani przystanku komunikacji miejskiej. Brakuje też jasno wyznaczonych ciągów pieszych i dróg rowerowych. W zeszłym roku udało się uporządkować teren. Prawdziwe zmiany są jednak w najbliższym czasie wreszcie prawdopodobne. Pierwszym etapem będzie zaprojektowanie nowych rozwiązań, do których przystępuje miasto.

Wśród nich jest podziemny parking, z którego będzie można wyjść na peron stacji lub bezpośrednio na placu Dworcowym. Powstaną również zatoki dla taksówek oraz parkujących na krótko samochodów. Autobusy i trolejbusy będą mogły zatrzymać się przy specjalnych zatokach. Z kolei rowerzyści będą mogli zostawić swoje pojazdy na zadaszonym parkingu. Określono, że budowa miejsc postojowych naziemnych, parkingu i infrastruktury towarzyszącej nie może przekroczyć powierzchni użytkowej 0,5 ha.

Do tego konieczne będzie odwodnienie terenu oraz budowa oświetlenia. Udogodnieniem dla pasażerów ma być tablica informacyjna zamontowana w ramach Tristara, wskazująca też godziny odjazdu i przyjazdu pojazdów komunikacji miejskiej oraz nowe toalety publiczne.

- To centralne miejsce w dzielnicy, więc powinno znacząco się zmienić i dobrze, że po kilku latach przygotowań, wreszcie będzie szansa na rozpoczęcie inwestycji - wyjaśnia Andrzej Bień, radny rządzącej Gdynią Samorządności.

Wykonawca, który zostanie wybrany prawdopodobnie na początku czerwca będzie miał rok na opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej. Z decyzji o przystąpieniu do prac remontowych zadowoleni są radni opozycji, jednak nie ukrywają przy tym zaskoczenia.

- Sprawą pl. Dworcowego zajmuję się od wielu lat i zawsze do tej pory w oficjalnym stanowisku urzędu była ona odsuwana na bliżej niesprecyzowaną przyszłość. Miejmy nadzieję, że mamy do czynienia z przełomem i teraz kolejne etapy od projektowania do wykonawstwa zostaną zrealizowane szybko i sprawnie. Różnie z tym w Gdyni bywa, wystarczy wspomnieć ciągnącą się latami bez skutku rewitalizację Zamenhofa i Opata Hackiego - mówi Marcin Horała, radny Prawa i Sprawiedliwości.

Miasto na dokumentację planuje przeznaczyć blisko 475 tys. zł.

Czytaj też: Rewitalizacja Chylonia przeciąga się

Miejsca

Opinie (120)

  • Gdynia XXI w.

    Brak w Gdyni uzgodnionego publicznie/obywatelsko planu likwidacji zaniedbań/zaniechań cofających Gdynię w lata 30-te XX w.
    Ile szamb,ile dróg polnych jak np.wysokie numery Olgierda czy podłe parkingi.
    I tylko pod PR coś się tam wrzuca od czasu do czasu.

    • 7 1

  • Znowu głupota a co z tunelem pucka - chylońska,,,

    • 4 1

  • Pętla autobusowa w Chyloni za dworcem

    A co z pętlą za dworcem od strony Meksyku dla linii 163,165 i 198?

    • 2 0

  • (1)

    parkowanie w Gdyni to masakra, likwidacja miejsc postojowych na Skwerze Kościuszki to głupia decyzja Prezydenta Szczurka a zamknięcie parkingu za Batorym to już kpina. Dookoła nie ma jak zaparkować.

    • 7 5

    • Parking za Batorym był terenem prywatnym.........................

      • 3 2

  • A tunelu przez tory ani widu ani słychu.

    Przejazd kolejowy ma sens gdy linia kolejowa albo droga z którą się krzyżuje jest trzeciorzędna. Najlepiej obie tak samo.

    Jeśli jedna z nich jest istotna, tylko tunel. Przejazd na Oruni też woła o tunel.

    • 4 0

  • W tym miejscu parking podziemny jest b.potrzebny zwłaszcza, że będzie częścią brakującego węzła przesiadkowego z prawdziwego (3)

    Widać tematem tylko politycznie zajmował się p.Horała a nie w sposób potrzeb "realnych" i stąd zaskoczenie :))
    Pomysł dobry i naglący, ponieważ już za ca 1,5 roku starym samochodem nie wjedziemy do centrum miasta, a Gdynia powinna stworzyć jak najwięcej wydzielonych ekostref i takie parkingi będą swoistym sitem, o oczka takiego sita bez różnicy w tym momencie odsieją śmierdziuchów, bo i tak ustawa przejdzie czy się komuś to podoba czy nie.
    Pytanie tylko czy dla samochodów które nie wjadą do ekostrefy stworzymy odpowiednią ilość dodatkowych parkingów lub chociażby miejsca typu Park&Ride z możliwością przesiadania się na ekotransport. Oczywiście mój samochód spełnia rygorystyczne ekonormy, ale przyznam, że z chęcią przesiądę się na takim lub podobnym parkingu, który powinien dobrze powiązany infrastrukturalne i informacyjnie, abym dalej komunikacją miejską mógł do centrum ekostrefy pomykać wdychając zdrowe powietrze, bez smrodu portowego i drgań oraz szumu. Tylko jeśli nie zostanie mi zapewnione odpowiednie tego typu miejsce to będę pomstował i narzekał jakim prawem ktoś ogranicza mi swobodę podróży i destynacji?.

    • 3 6

    • (1)

      Gdybyś przy okazji nie nasr*ł na port, to może dostałbyś też jakiegoś plusa.

      • 1 3

      • g*wno zawsze śmierdzi i nie ma co go zamiatać pod dywan jak robi to Port.

        • 2 2

    • tym ktosiem są inni użytkownicy samochodów

      nie wyobrażający sobie innych opcji podróżowania po mieście nawet na krótkie odległości

      • 1 1

  • i tak nie dojdzie do skutku

    bo duża część placu należy do prywatnych właścicieli i wystarczy zobaczyć mapę własności na stronie miasta:
    http://server.miasto.gdynia.pl/geodezja/VisMap/apps/portal/public/

    • 5 1

  • wybory sie zblizaja czy co?

    a skad beda na to pieniadze, skoro sama rewitalizacja Chylonii sie slimaczy?

    • 6 1

  • obietnice, obietnice, głupim znowu radość;-)

    Rewitalizacja Zamenfoha nigdy się nie rozpocznie, wstępne plany wprowadza się w życie od 2010 roku i nie ma nawet dokończonego projektu - a jego wartość to ok 380 tyś zł, więc czy można wierzyć, że zostanie wprowadzony ten w życie?? Nie sądzę. Szkoda, bo Urząd dba tylko o Centrum Gdyni, rozwijają się też te dzielnice, gdzie deweloperzy budują nowe, często luksusowe osiedla, cała reszta popada w ruinę. Jest szaro, bardzo brudną, rządzi PRL. Kiedyś, wprowadzając się do Gdyni myślałam, że będę mieszkała w mieście rozwiniętym i ładnym. Teraz już rozumiem, ze ładne są tylko główne ulice i nowe dzielnice, reszta wygląda ubogo.

    • 5 0

  • A co na to dr Stępa ?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane