- 1 Pościg za nastolatkami. Znaleziono pistolet (349 opinii)
- 2 Tyle będzie zarabiać Aleksandra Kosiorek (192 opinie)
- 3 Nie miał prawka i chciał oszukać system (28 opinii)
- 4 Nowy przystanek kolejowy na granicy miast (119 opinii)
- 5 Nastolatkowie zginęli po 40-km pościgu (805 opinii)
- 6 Samolot lądował przez atak paniki pasażera (62 opinie)
Policjant o szczegółach służby: "Sytuacja jest tragiczna"
Na wezwanych policjantów w Gdańsku czeka się nawet kilka godzin, zdarzają się dni, kiedy niektórych dzielnic nie patroluje żaden radiowóz, zaś doświadczeni funkcjonariusze odchodzą na emeryturę albo uciekają do wojska. "Liniowy" policjant z Gdańska napisał do naszej redakcji list, wyliczając bolączki, z jakimi boryka się obecnie formacja.
- Brakuje patroli. Zdarzają się dzielnice, których nikt nie pilnuje
- "Radiowóz wyjeżdża tylko, żeby "odbić" GPS"
- Dlaczego nie ma chętnych do służby w policji?
- W Gdańsku brakuje radiowozów
- Doświadczeni policjanci "uciekają" na emeryturę lub do wojska
- "Dziadkowe" ma zachęcać, dostają je nieliczni
- Rekordowa liczba wakatów w policji. Tylko 95 tys. funkcjonariuszy w kraju
Największą bolączką, odczuwalną nie tylko dla samych policjantów, ale i mieszkańców miasta, są braki w zatrudnieniu - mamy nadal olbrzymią liczbę wakatów.
Brakuje patroli. Zdarzają się dzielnice, których nikt nie pilnuje
Doprowadza to do sytuacji, że w największych dzielnicach Gdańska na służbę nie wyjeżdża żaden patrol (!). Jeżeli natomiast dostajemy zgłoszenie, że np. potrzebna jest nasza pilna interwencja, na szybko zbiera się załogę zebraną... z akurat dostępnych policjantów.
"Radiowóz wyjeżdża tylko, żeby "odbić" GPS"
W efekcie na przyjazd patrolu, o ile uda się go już skompletować, poszkodowani czekają nawet kilka godzin. Ba, zdarza się, że policjanci wezwani np. do awantury czy wandali w danej części miasta pojawiają się na miejscu z takim opóźnieniem, że już dawno jest "po akcji".
Radiowóz wysyłany jest natomiast tylko po to, żeby "odbić się na nawigacji GPS", tzn. żeby była podkładka, że funkcjonariusze pojawili się na miejscu interwencji.
Dlaczego nie ma chętnych do służby w policji?
- Po pierwsze: zarobki. W takim mieście jak Gdańsk po prostu nie są zachęcające i konkurencyjne [mediana zarobków w policji wynosi ok. 6,8 tys. zł brutto - dop. red.].
- Po drugie: ludzie za takie pieniądze po prostu nie chcą albo nie dają rady brać udziału w całodobowych interwencjach i "walczyć" z nietrzeźwymi, często niedbającymi o higienę, agresywnymi osobami.
- Po trzecie: nie każdy ma tyle siły psychicznej, żeby oglądać zgony czy efekty przemocy.
Oczywiście, wiele się mówi i pisze o modernizacji w formacji, o podwyżkach. Jak to wygląda w praktyce?
W Gdańsku brakuje radiowozów
Przykład pierwszy z brzegu: w Gdańsku brakuje radiowozów. A jeśli już się policyjny samochód znajdzie, to wymaga naprawy, bo flota, którą mamy do dyspozycji, jest coraz starsza. W ostatnim czasie na całe województwo otrzymaliśmy kilka nowych pojazdów. Do Gdańska trafił... jeden. Tymczasem na każdy komisariat powinny trafić dwa nowe samochody!
Wiele się pisze także o podwyżkach, które dostają policjanci. Sęk w tym, że na takim poziomie inflacji to nadal "obniżka". W ubiegłym roku ceny wzrosły średnio o 14,8 proc., nam podniesiono uposażenie o 9,3 proc. Faktycznie jednak bez wyrównania od stycznia, czyli realna podwyżka wynosiła 7,8 proc., na poziomie pozostałych, "cywilnych" pracowników budżetówki.
Doświadczeni policjanci "uciekają" na emeryturę lub do wojska
W tym kontekście nikogo nie dziwi, że policjanci zatrudnieni "na starych zasadach emerytalnych" tylko czekają na to, by szybciej odejść ze służby i znaleźć nową pracę.
W ten sposób policja traci doświadczonych, wyszkolonych pracowników, a na ich miejsce przychodzą młodzi, nie zawsze kompetentni, bo chętnych jest na tyle niewielu, że drastycznie obniżono kryteria przyjmowania do formacji.
"Dziadkowe" ma zachęcać, dostają je nieliczni
Zachętą dla doświadczonych policjantów, takich po 25 latach służby, ma być dodatek, tzw. "dziadkowe" w wysokości 1,5 tys. zł brutto, a po 28,5 roku służby - 2,5 tys. zł. Faktycznie taki "bonus" otrzymuje mały procent policjantów: przede wszystkim przewodniczący związków zawodowych, komendanci i naczelnicy (w niewielkim stopniu też dyżurni). Na tych stanowiskach jednak nie ma wakatów. Ludzi brakuje do patroli na ulicach czy na stanowiska dzielnicowych.
Tym samym "świeże" osoby nie mają się od kogo uczyć, bo "przedemerytalni" policjanci nie mają motywacji do szkolenia. Wielu policjantów, którzy jeszcze służby kończyć nie chce, myśli natomiast o zmianie munduru. Funkcjonariusze odpływają przede wszystkim do wojska, bo to dziś jedyna "mundurówka", na którą rządzący nie skąpią pieniędzy.
Szybkie porównanie: w wojsku tzw. socjal to przepaść w porównaniu do dodatków przysługujących policjantom. My nie dostajemy odpraw mieszkaniowych po przejściu na emeryturę (żołnierze tak, średnio 250 tys. zł!). Nasze tzw. wczasy pod gruszą to ledwo 400 zł, w wojsku - około 1,3 tys. zł
Piszę to wszystko jako policjant, ale też jako obywatel, któremu nie jest obojętne bezpieczeństwo mieszkańców. Braki kadrowe w formacji są problemem całego miasta, bo kiedyś może dojść do tragedii, gdy kolejny komisariat nie będzie miał kogo wysłać na patrol.
Rekordowa liczba wakatów w policji. Tylko 95 tys. funkcjonariuszy w kraju
Informacje przekazane przez policjanta pośrednio potwierdzają sami politycy. Jak podaje serwis rmf24.pl, liczba policjantów w Polsce jest najniższa od ponad 10 lat.
Jak poinformował w Sejmie wiceminister spraw wewnętrznych i administracji Maciej Wąsik, w związku z masowymi odejściami na emeryturę w całym kraju służbę pełni niespełna 95 tys. funkcjonariuszy.
Był artykuł o małej pensji w policji (27 opinii)
Opinie (847) ponad 100 zablokowanych
-
2023-03-13 07:05
Opinia wyróżniona
Policjant to zawod zaufania publicznego (67)
Jak wymagać od nich profesjonalizmu skoro pracują w fatalnych warunkach? Byłam ostatnio na komisariacie jako świadek. Tam czas się zatrzymal. Ściany pomalowane emalią, sejf w pokoju przesłuchań jak z jakichś lat 60, na podłodze gumoleum, niedziałające ksero i panie policjantki gnieżdżące się we dwie z biurkami na przestrzeni kilku metrów kwadratowych...
- 693 70
-
2023-03-13 23:44
...
A nie stękał że mu źle jak przez ponad dwa lata policja zachowywała się jak ss, gestapo, ormo, zomo za jakieś szmatki na twarzy które jak potwierdziły rządy takich krajów jak np; usa, anglia, holandia, włochy itd były zupełnie zbędne i nie zatrzymywały niczego, żadnego wirusa. wtedy nie stękał pan policjant? no tak, wtedy nie stękał...
- 5 3
-
2023-03-13 21:57
Gdynia
Nie tylko w Gdańsku, a byłeś w Gdyni. Brut, smród i mogiła. Przy komendzie to strach przejść, a co dopiero wejść do środka. Policjantów brak.
- 3 1
-
2023-03-13 16:57
Pozdrawiam wszystkich Policjantów i życzę im wszystkiego dobrego
Sama nie nadaje się na policjantkę, jestem zbyt słaba psychicznie.
- 5 2
-
2023-03-13 16:44
boli że mało płacą
fakt że stali się tituszkami PiS którymi ludzie gardzą, zupełnie im nie przeszkadza
- 4 4
-
2023-03-13 15:20
Każdy może zmienić pracę jak się nie podoba
na miejsce tych przyjdą inni
- 4 5
-
2023-03-13 11:26
Czyżby KP IV?:)
- 1 0
-
2023-03-13 11:08
A co wtenczas robili panowie policjantki?
Zdecydowanie nie jesteśmy gotowi na feminatywy ;)
- 1 1
-
2023-03-13 10:31
Czyli lepiej było za PO spokojnie wygraja niedługo wybory bedziecie mieli lepiej :) Dziwne jest to ze teksty propagandowe (2)
jak to pokolei wszystki jest żle pojawiaja sie dopiero w roku wyborczym a za rzadów PO nie było ich wcale!!
To są tak zwane wolne media- 9 5
-
2023-03-13 11:04
takim jak ty ze spolek skarbu panstwa teraz jest lepiej
- 11 3
-
2023-03-13 11:03
Nie biadol pisowcu.
Dośc kleptokracni
- 13 8
-
2023-03-13 09:32
Funkcjonariuszu, ile razy w czasie tzw pandemii ludzie mówili wam "nie róbcie tego" (9)
Byliście ślepi i głusi ale silniejsi i z dodatkami covidowymi a teraz płaczesz w listach do portalu internetowego?
Zmień prace jak masz odrobinę honoru i wstydu a jak nie to siedź dalej i dalej potulnie wykonuj rozkazy za taką stawke jak ci wyznaczą.- 27 24
-
2023-03-13 10:22
(8)
Zawsze ktoś mówi nie rób tego, jest wykroczenie, przestępstwo jest kara, tak wyglada państwo prawa i to nie są źli ci co egzekwują od obywateli stosowanie się do tego prawa tylko ci co go nie szanują. Inną kwestią są buble prawne ale o to proszę mieć pretensje na wiejskiej i ewentualnie MSWiA, KGP że wydają lipne wytyczne. Pozdrawiam
- 17 6
-
2023-03-13 16:30
No, tylko zwykle to obywatel mówi: to naruszenie prawa, i nic z tego nie wynika - policjanta nie było tego dnia na służbie, albo policjanci weszli przez pomyłkę i złamali komuś kręgosłup - ktoś poniosl jakies powazne konsekwencje? A kto zwroci panu zdrowie?
- 3 0
-
2023-03-13 10:35
nawet w tym kulawym prawie za wykroczenia (nie przestępstwa) policja mogła i może dawać pouczenia (6)
A w przypadku mandatów za brak zamaskowania wszyscy łącznie z policjantami wiedzieli, ze to jest przegięcie.
Jednak cześc funkcjonariuszy bez skrupułów tak robiła...- 17 8
-
2023-03-13 13:44
"gó...o" tam wiesz bo chyba nie przeczytałeś żadnej ustawy
w ustawach jest wyraznie napisane za co można ,a za co nie można "dać "pouczenie
- 1 0
-
2023-03-13 12:16
Nie łam prawa, nie będziesz miał takich problemów. To za trudne dla Seby? (4)
- 7 12
-
2023-03-13 12:34
(3)
zacznijmy od tego deb..lu że prawo należy uchwalać zgodnie z prawem nie może być ustawa niezgodna z konstytucją czy jakimś śmiesznym rozporządzeniem zmieniamy reguły konstytucyjne rozumiesz czubie tę prostą zależność?Nie można złamac prawa które jest bezprawiem
- 14 7
-
2023-03-13 13:52
Artykuł 38 Konstytucji RP nakazuje wprowadzenie takiego prawa.
- 0 0
-
2023-03-13 13:48
masz rację. Dlatego istnieje "furtka" zwana odmową przyjęcia mandatu . I swoich racji możesz dochodzić w sądzie (1)
I prosimy bez "epitetów i wulgaryzmów" - pieniaczu
- 11 8
-
2023-03-13 17:30
tak?Tracić czas na przepychanki o mandat nałożony z naruszeniem prawa?Zdaje się że wystawiający taki mandat powinien mieć sprawę z paragrafu nadużycia uprawnień
- 6 4
-
2023-03-13 09:17
A emerytura w wieku lat 40.. (1)
- 18 9
-
2023-03-13 13:41
ciekawe . Tak było przed zmianami emerytalnymi w 2013 roku
teraz trzeba "odbębnić" 25 lat żeby dostać 40% ostatniej pensji. Więc wg. ciebie pracę w policji należałoby zacząć w wieku 15 lat by w wieku 40 lat być emerytem .Poza tym idz się najmij do tej "pracy" a w wieku 40 lat będziesz już emerytem .he he he.
- 9 6
-
2023-03-13 08:07
(3)
Chyba żartujesz z tym określeniem zawód zaufania publicznego. Przez 2 lata gnoili ludzi za brak stosowania się do bezprawnych rozporządzeń. Tacy byli dzielni w ganianiu ludzi i strzelaniu do nich z paralizatorów.
- 43 42
-
2023-03-13 10:17
(2)
Ale to nie oni tworzyli prawo,
- 13 12
-
2023-03-13 12:32
(1)
oni je z gorliwością id.tów próbowali egzekwować wielu z tych czubów poczuło się władzą że mogą wszystko oceniać czyje wyjście z domu jest legalne a czyje nie czy kupno piwa to wyjście konieczne czy mycie auta to czynność konieczna nie pamiętasz biedaku tego spierd...lenia w 2020?Właśnie się zbliżamy do 3 rocznicy największego zaj..ba kowidowego a prawnicy ostrzegali że to jest sprzeczne z konstytucją z ustawami ale pieski władzy trochę dostali byle krawężnik czuł się panem miasta
- 13 6
-
2023-03-13 15:33
Tobie potrzebna jest ścieżka zdrowia, ale za pisownię.
- 4 6
-
2023-03-13 07:46
(11)
Moi znajomi, przyjaciele są policjantami( ale inne miasto wojewódzkie). Tak źle w policji nigdy nie było, jak teraz. Wszyscy mają dość tego cyrku z pilnowaniem gościa z Żoliborza, poza tym do policji idą ludzie, którzy wcześniej nie zdaliby żadnych testów( szczególnie tych psychologicznych)....
- 84 22
-
2023-03-13 11:01
(1)
Skoro mają dość tego cyrku - to czemu nic tym nie robią? Gdy chodziło o zarobki, to potrafili protestować.
- 12 4
-
2023-03-13 15:30
I dalej mają niskie zarobki.
- 4 3
-
2023-03-13 10:23
(6)
pilnowanie goscia z Zoliborza jest istotnym problemem Policji? Czys ty sie z koniem na lby zamienil?
- 14 22
-
2023-03-13 12:14
To jest po prostu poniżające. Każdy kto nie lubi być poniżany to zrozumie. Ty jak widać nie. (4)
Podobnie mieli wojskowi z salutowaniem Misiewiczowi. Ot cały PiS.
- 21 5
-
2023-03-13 12:29
(3)
ale tym gn..jom nie przeszkadzało np łamać ręce ludziom za brak śmiesznej maseczki prawda?Ilekroć ktoś mi się żali jak to jest źle psom przypomina mi się smażalnia ryb w Mikołowie i ten psychol co biegał jak wariat między ludźmi żądając paragonów
- 15 8
-
2023-03-13 14:47
z rybom, tak?
- 3 0
-
2023-03-13 13:46
Z miłą chęcią sam Ci połamię ręce za "brak śmiesznej maseczki". (1)
Nie mam zamiaru tracić zdrowia i pieniędzy bo jakiś głąb uważa że jego napędzany rosyjską propagandą "chłopski rozum" wie lepiej.
- 10 13
-
2023-03-13 17:28
głupi ch.. a wiesz że te śmieszne maseczki wprowadzono na krzywy r.j?Jak widać ci co wiedzieli lepiej mieli rację a wy co bando psychicznie chorych czubów zaszczepieni dla innych altruiści za dychę
- 7 2
-
2023-03-13 11:03
ty nie z koniem.. ty z oslem
- 14 8
-
2023-03-13 08:04
A sprawnościowe ?! (1)
- 13 2
-
2023-03-13 08:14
Sprawnościowe zostały obniżone juz kilka lat temu...
- 38 0
-
2023-03-13 07:36
przez dwa lata brali dodatki covidowe ale do swoich prywatnych kieszeni, ile jeszcze mamy wpompować w system? (13)
jest cieżka sytuacja gospodarcza i policja też odczuwa rezultaty tego stanu rzecdzy, Gorzej, że policjanci nie widzą związku przyczynowo-skutkowego z tym co robili w czasie tzw pandemii pomagajac władzy siłą trzymać naród za mordy i doprowadzając do zapaści gospodarczej. Przecież mówiono czym się skończą lockdowny, "walka z pandemią", rozdmuchany socjal itd. I wiekszość z tego sie dokładnie sprawdza a policja była od pilnowania siłą tego żeby tak się stało.
- 65 70
-
2023-03-13 08:25
Dokładnie. (12)
Teraz wielkie płacze że nie ma radiowozów, ale na siłowe zamykanie klubów, knajp, lodowisk, to radiowozy się znajdowały żeby ustawić szpaler przed lokalem, byle tylko nie wpuścić kogokolwiek do środka.
Nie mówiąc już o spędach kaczyńskiego w warszawie i obstawie jego prywatnej "rezydencji".- 81 41
-
2023-03-13 10:38
Posluchaj (1)
Ten policjant nie żali się ze jeździ starym samochodem tylko, ze ich nie ma żeby pomagać społeczeństwu! Bo On chce pomagać nawet komuś takiemu jak Ty.
- 33 5
-
2023-03-13 12:26
ja nie chcę ich pomocy ich pomoc wygląda tak że jeżdżą złamasy po morskiej oznakowaną landarą i przewalają się do przypadkowych ludzi jadących tylko samchodem ja nie chcę pomocy tych żałosnych siepaczy wielu pomoc od nich przypłaciło zyciem
- 10 24
-
2023-03-13 10:15
(1)
Co ma piernik do wiatraka
- 4 3
-
2023-03-13 20:16
mąkę
- 0 0
-
2023-03-13 09:16
Gdzie te radiowozy były? (7)
Jakimś cudem wszystko było pootwierane, a policji ani śladu...
- 11 29
-
2023-03-13 10:59
Piszesz o ul. Białej - dobrze zapamiętam, ile radiowozów obstawiało tam... targowisko na początku pandemii. Jak łapanka to wyglądało.
- 13 3
-
2023-03-13 09:44
Masz, skoro nie chce ci się szukać. Jeden z tysięcy przykładów w całej Polsce. (5)
- 13 4
-
2023-03-13 10:17
Zero związku z wyłączeniem kas fiskalnych na czas pandemii, bo zupełnie przypadkiem tak było wygodniej? (4)
- 3 8
-
2023-03-13 11:14
Owszem. zero związku, bo legitymowali ludzi PRZED wejściem do klubu i zabraniali im wchodzić. (3)
- 9 2
-
2023-03-13 13:44
Niezła manipulacja. (2)
"Niemniej policjanci, z którymi rozmawialiśmy, twierdzą, że każda osoba, która wejdzie do środka zostanie wylegitymowana i spisana."
Tych niewpuszczonych co wchodzili legitymowali? :D
Przestań się już ośmieszać, bo to żałosne.- 5 7
-
2023-03-13 22:17
Nie manipulacja tylko prawda chyba że Panowie w mundurach co udzielali wypowiedzi przed klubem to też przebierańcy a radiowozy pewnie wynajęte z wypożyczalni !!!! albo jesteś nafaszerowany jadem piszczoły albo jesteś kolegą po ich fachu i prawda Cię boli
- 4 0
-
2023-03-13 14:46
Obejrzyj sobie filmy spod wolności, nie tylko ten który wrzuciłem.
Bo żałosny jesteś ty i sam się ośmieszasz. Wszystko masz na trójmieście.
- 8 3
-
2023-03-13 07:32
(14)
Czyżby na Białej? Też tam byłam jako świadek. Strasznie mi było żal tej pani policjantki, która siedziała w obskurnym pokoju. Rozwalone, stare szafki, obdrapane ściany. Jeden, wielki syf. To tylko na filmach tak pięknie wygląda. Rzeczywistość to jakiś matrix.
- 120 7
-
2023-03-13 09:17
PO zamykało komisariaty (7)
- 40 77
-
2023-03-13 16:46
i mieli rację
małe komisariaty nie mają racji bytu. Komendant, zastępca, sekretarka, 5 dyzurnych to już 8 etatów które marnują się za biurkami i dla obywateli nic z tego nie wynika
- 7 13
-
2023-03-13 09:27
Pis mial 8 lat na otwieranie komisariatów (5)
Ile zamknął a ile jest bez obsady calodobowej
- 83 20
-
2023-03-13 09:50
Wszystko miał naprawić co PO 8 lat niszczyło? (4)
- 23 64
-
2023-03-13 15:47
Sugerujesz że coś naprawili?
- 12 6
-
2023-03-13 12:12
Przecież PiS obiecał? Kłamali. Kropka.
- 29 14
-
2023-03-13 10:16
Choćby część mógł. (1)
A nie zrobił nic.
- 42 20
-
2023-03-13 10:58
Jak nic??
Stołki obsadzili swoimi i kasę doją ile wlezie! Czzy to jest nic?
- 45 12
-
2023-03-13 07:36
Tak, Biała (5)
- 52 5
-
2023-03-13 09:35
Mi ich nie żal. (4)
Nie służą społeczeństwu a kleptokratom z pisu.
- 56 97
-
2023-03-13 21:34
Bałwanów takich jak ty jest u nas dostatek.
- 3 0
-
2023-03-13 10:24
(2)
ok to skoro nie ufasz policji i nie lubisz ich to czuję się zaproszony żeby Ci maskę oklepać, przecież mnie nie zgłosisz pisowskim policjantom, prawda? :D
- 58 35
-
2023-03-13 11:46
Nadal Policja czy już Mafia (1)
Czyli jak ktoś nie chce płacić podatków za ochronę Policji to powinien zostać oklepany... Trochę podejście jak w gangach któe zajmują się wymuszeniami.
- 30 10
-
2023-03-13 15:20
Jesteś CKM {ciężko kapująca mózgownica)
- 11 6
-
2023-03-13 07:10
Opinia wyróżniona
Policja w Gdańsku niestety nie ma prawa skutecznie dzialac (48)
Tak jak napisał autor - radiowozów nie ma (ostatnio na dużym komisariacie 1 zostały chyba 3 sprawne). Pensja nie przyciąga nowych policjantów, a ci którzy obecnie się przyjmują często są ludźmi, którzy nie powinni służyć w formacji, bo znacznie obniżono kryteria. Do tego fakt iż każda władza albo zabiera przywileje, które zachęciły ludzi do służby
Tak jak napisał autor - radiowozów nie ma (ostatnio na dużym komisariacie 1 zostały chyba 3 sprawne). Pensja nie przyciąga nowych policjantów, a ci którzy obecnie się przyjmują często są ludźmi, którzy nie powinni służyć w formacji, bo znacznie obniżono kryteria. Do tego fakt iż każda władza albo zabiera przywileje, które zachęciły ludzi do służby (PO), albo robi z Policji prywatna służbę ochroniarska (PIS). W komisariatach nie ma papieru toaletowego, okładek do akt, radiowozy, które są w 75% przypadków nie przeszłyby badania technicznego, kryminalni i dochodzeniowcy nieraz muszą jeździć na czynności swoimi samochodami lub komunikacja (!)i statystyka, która stała się samonapędzająca machiną, w której cały czas trzeba wykazanych, że jest lepiej. Do tego wszechobecny nepotyzm i wewnątrzinstytucjonalny chów wsobny, gdzie promuje się swoich pociotków i tych, którzy dobrze potrafią wchodzić w rzyć. Właśnie tacy często zostają przełożonymi, kierownikami. Obecnie praca w Policji, to praca dla pasjonatów, którzy maja jeszcze jakieś dodatkowe źródło utrzymania.
- 509 46
-
2023-03-13 21:40
dodatkowe żródło utrzymania
Paweł, o ile wiem, policjantom nie wolno mieć dodatkowego źródła utrzymania.
- 0 0
-
2023-03-13 20:20
oddali Ukrainie także radiowozy?
- 3 0
-
2023-03-13 15:47
jak policzysz te przywileje to i tak nie jest źle i nigdy nie było
jak ktoś jest na najniższym stołku i całe życie jako krawężnik działa to może i jest słabo, ale jak znasz język i masz łeb na karku to możesz się wybić, choć tu też nadal tak jak w np w służbie zdrowia, szkolnictwie wyższym, wojsku itp ma znaczenie nazwisko i to kto kogo zna.
- 2 1
-
2023-03-13 13:33
(2)
Więcej ścigania ludzi, którzy trzymają w ręku roślinę - która tak się składa, jest drogim, bardzo, dużo za bardzo - lekiem w Polsce, na receptę. Aha, leku w połowie przypadków nie ma w żadnej aptece w mieście: leczysz się tym, ale państwo jest skrajnie nieudolne: ani nie wprowadziło tabeli wartości granicznych, ani nie umie skutecznie zaprzestać ścigania ludzi z nieszkodliwym kwiatkiem (!) w kieszeni.
- 5 3
-
2023-03-15 12:24
Nie myl marihuany do leczenia z paleniem zielska.
- 1 0
-
2023-03-13 18:23
Jakim lekiem narkomanie?
Znaleźliście sobie furtkę do legalnego popalania, jeszcze nikt po tym z żadnej choroby nie wyzdrowiał.
- 3 2
-
2023-03-13 12:36
a z buta patrol to nie łaska (1)
na mojej dzielni ostatnio widziałem patrol w zeszłym roku w lecie
- 6 6
-
2023-03-13 13:05
To sobie umyj okna!
- 5 6
-
2023-03-13 09:35
7000 to mało? (2)
- 7 9
-
2023-03-13 09:57
komendant 10k, posterunkowy +/-4k = 14k, podzielić na 2= 7k :):):):)
Koń by się uśmiał.
- 16 1
-
2023-03-13 09:40
7000 zl? Na reke? Dawaj biorę!
3400 3600 max. Zapłać kredyt i wyjedź z dzieciakiem gdzieś. Te 7000 to pewnie w tvpis zobaczyłeś
- 24 2
-
2023-03-13 09:25
Jakbym czytał info o moim zawodzie...
Nauczycielskim, w którym zarabiamy blisko pensji minimalnej. Fajnie się porobiło za tego rządu prawda? Jeszcze chwila i to wszystko padnie na pysk....
- 26 2
-
2023-03-13 09:12
Dziękujemy PO (2)
Zlikwidowali 60% Komisariatów
- 10 28
-
2023-03-14 21:49
Acha. Nawet mi się nie chce sprawdzać czy to prawda bo to bez znaczenia.
W końcu nie ma dość (działającego) sprzętu i załogi żeby zapełnić istniejące komisariaty.
- 0 0
-
2023-03-13 09:32
Co z tego, że stoją puste budy i generują koszty, jak nie masz kim ich obsadzić?
Skończ z pisowską propagandą. Mieliście 8 lat na zmianę sytuacji, ale byliście zajęci budową kleptokracji. Od brochy, co jej się należało, poprzez działki morawieckiego, wybory sasina, komisje maciorowicza, karuzele stołkowe do żalków, bielanów i czarnków.
- 35 5
-
2023-03-13 08:15
I tak pisia milicja nie ma po co działać (1)
Jak nie ganiają nielegalnie ludzi za brak maseczki to nadają się jedynie do pilnowania schodów. No może jeszcze wysięgnikiem będą sprawdzali czy w mieszkaniu wisi portret JPII. Są do zaorania i zbudowania od zera.
- 24 24
-
2023-03-15 12:21
Nie wina policjantów za to,jak jest.
- 0 0
-
2023-03-13 07:55
To wszystko niestety prawda. (4)
Ale to tylko szczyt góry lodowej. Do służby przyjmowani są ludzie którzy nie mają żadnych predyspozycji fizycznych. Patrol złożony z dwóch kobiet 150cm, 50kg, z czego najstarsza na rok służby. To tylko kwestia czasu, kiedy coś się stanie. Za to, ktoś z kadr powinien pójściu do więzienia. Duże jednostki, a nawet samo KMP nie wystawiają patroli. Nie
Ale to tylko szczyt góry lodowej. Do służby przyjmowani są ludzie którzy nie mają żadnych predyspozycji fizycznych. Patrol złożony z dwóch kobiet 150cm, 50kg, z czego najstarsza na rok służby. To tylko kwestia czasu, kiedy coś się stanie. Za to, ktoś z kadr powinien pójściu do więzienia. Duże jednostki, a nawet samo KMP nie wystawiają patroli. Nie codziennie ale zdarzają się takie przypadki. Ponadto w systemie wystawianie są patrole których tak naprawdę nie ma na ulicy. Wiadomo robi się tak, żeby przełożony był zadowolony, że patrol statystycznie wykazany, pomimo, że nie pokazał się w ogóle nie ulicy. Kiedy te barany mają dwa słupki, ta zaraz wyliczają trendy, względem tygodnia, miesiąca, roku, po czym wysyłają wytyk, że niebieski słupek jest niższy od czerwonego, i że to niedopuszczalne. Gdyby normalny obywatel tego kraju zobaczył, jak funkcjonuje ta firma, to zamknąłby ją następnego dnia, a wierchuszkę wsadził do więzienia.
- 50 2
-
2023-03-13 08:46
Sami sobie winni (2)
15-20 lat temu wymagania były tak wyśrubowane że prawie wszyscy odpadali na testach, to teraz biorą ludzi z ulicy
- 28 2
-
2023-03-13 09:16
Policjant powinien zarabiać wiecej (1)
- 18 5
-
2023-03-13 09:48
Mediana to 7000
Powinna być na poziomie 11 000
- 9 5
-
2023-03-13 08:21
Bardzo trafnie
Pilna interwencja, gdzie sprawca wazy 120kg a na komisariacie w patrolu jest jedna dziewczyna to wszytki kręci sie tylko i wyłącznie siła rozpędu a góra udaje, że problemu nie ma.
- 27 2
-
2023-03-13 07:41
nie żal mi ani jednego policjanta (13)
Oczywiście policja jest potrzebna ale w czasie tzw. pandemii okazało się że na pewno nie taka jaką stworzono w III i IV RP przemalowując szyld poprzedniej milicji.
- 30 41
-
2023-03-13 08:10
Och nie, jak policja śmiała przeszkadzać rosyjskiej propagandzie w mordowaniu Polaków? (4)
- 8 14
-
2023-03-13 09:15
35 milionów na ochronę Tuska idzie... (3)
5 Policjantów go pilnuje. Żona córka i kogo jeszcze?
- 12 16
-
2023-03-13 10:19
Przebijam, miliard :D (2)
Jeżeli 35 milionów to koszt 5 policjantów, to ile kosztuje 70 pilnujących Kaczyńskiego? :D
- 22 1
-
2023-03-13 15:42
Bo wliczyli koszta licencji Pegasusa na 24h obserwację Tuska, jego rodziny i przyjaciół.
- 6 1
-
2023-03-13 11:27
Przebijam miliardy
Tak jak tam zbierze ci sie pod domem kilku meneli to policja też przyjedzie. :D
- 0 4
-
2023-03-13 07:49
Niestety cześć policjantów (7)
Ślepo wykonywała d**ilne polecenia, nie mówię tu o jako tako zasadnym sprawdzaniu maseczek w komunikacji czy sklepach, ale owszem kontrole w restauracjach, czy znany mi przypadek, gdzie policjant legitymował kierowców którzy przyjechali na myjnie w czasie tzw lockdownu. Niektórzy (choć zdecydowana mniejszość) wtedy - w mojej mocno subiektywnej
Ślepo wykonywała d**ilne polecenia, nie mówię tu o jako tako zasadnym sprawdzaniu maseczek w komunikacji czy sklepach, ale owszem kontrole w restauracjach, czy znany mi przypadek, gdzie policjant legitymował kierowców którzy przyjechali na myjnie w czasie tzw lockdownu. Niektórzy (choć zdecydowana mniejszość) wtedy - w mojej mocno subiektywnej ocenie - przeginali. Niemniej większość policjantów stosowała pouczenia, ażeby wilk był syty i owca cała. Chyba, że trafił się suweren, który od razu nagywal wszystko telefonem i uważał się za ciemiężonego
- 24 24
-
2023-03-13 08:20
Nigdy nie nosiłem maseczki (6)
Jak podchodzili to od razu nagrywałem. Informowałem, że nawet pouczenia nie przyjmę i zapraszam do sądu. Ani razu nie skierowali sprawy do sądu. Wiedzieli ze działają nielegalnie i są zwykłymi przestępcami. Nie żal ich ani trochę. Do pilnowania schodów się jedynie nadają.
- 24 48
-
2023-03-15 12:18
Nie kierowali, bo nie chciało im się tracić czasu na takie zero.
- 0 0
-
2023-03-13 23:01
Ale z ciebie twardziel, wygrałeś z Wirusem, super ale spójrz ilu ludzi straciło życie przez Covid a może również ty zaraziłeś nie jedną osobę której już teraz z nami nie ma. Przecież nie każdy miał objawy ale każdy był potencjalnym nosicielem. Bohater za dychę.
- 2 3
-
2023-03-13 16:06
Nie skierowali sprawy do sądu
Bo szkoda im czasu na jakiegoś wariata. Oni do sądu chodzą w swoim czasie wolnym, więc też mają to w d. Także twojego bohaterstwo jest śmieszne.
- 6 2
-
2023-03-13 13:34
ale jestes dzielny, uratowales siebie przed skazą maseczkową, co tam że wokół ciebie 70 letni ludzie umieraliu jak MUCHY, co to dla ciebie, co nie? 200 k nadmiarowych zgonów - połowa bezposrednio przez Covid, zabił ich ten konkretny wirus, a raczej bezpośrtednio - zapalenie płuc które masowo wywołuje
- 10 8
-
2023-03-13 09:16
Zastanawiam się ilu nieszczęsnych Polaków naczytało się tej propagandy (1)
I teraz muszą płacić nie dość że mandat, to jeszcze koszta sądowe.
Jedna z najlepszych zagrywek Rosjan.- 9 24
-
2023-03-13 09:25
Żadnych wyroków skazujacych
Sądy nie przyjmowały spraw maseczkowych na wokandę, od razu odrzucały wnioski. Za to ślepe pisie pomioty biegały w szmatach.
- 19 11
-
2023-03-13 07:37
(11)
Akurat w komunikacji policja tez by sie przydala wiec niech jezdza. W koncu maja bardzo duze znizki. Lepsze to niz stanie radiowozem w krzakach.
- 16 42
-
2023-03-13 08:52
Za tuska pracowali za połowę tego co obecnie (4)
I jakoś nikt nie narzekał. Ale wtedy nie musieliście pracować. Teraz jak wam nakazują pracować to pieniadze za małe. Policja w trojmiescie podporządkowana jest pod tuska. Taka prawda!!!
- 21 67
-
2023-03-13 09:15
Za Tuska chleb kosztował 1/3 tego co obecnie... (3)
- 50 8
-
2023-03-13 09:35
I pensja była 2100 a teraz 6000 (2)
- 12 31
-
2023-03-13 09:53
Jakie pensje....wtedy było bezrobocie w Polsce. (1)
- 9 12
-
2023-03-13 10:18
Teraz bezrobocia nie ma.
Co prawda stopa zatrudnienia to porażające 56%, ale dzięki kreatywnej zmianie definicji bezrobocia, z tych 44% niepracujących bezrobotni to pojedyncze punkty procentowe.
- 17 1
-
2023-03-13 07:46
Nie maja żadnych zniżek (5)
- 39 7
-
2023-03-13 09:35
Jeżdżą na gapę
- 4 3
-
2023-03-13 08:57
Za co mają mieć? (2)
Westerplatte broniło 210 osób. Karakana z Żoliborza, podczas jego cyrków obwoźnych, nawet powyżej 1000 milicjantów. To już nie jest policja, to prywatna milicja pisu. Granatnikow, sam będąc klaunem, zamienił kadry na stado klaunów. Co gorsza, niebezpiecznych klaunów z bronią. Po zmianie władzy, musi nastąpić depisizacja.
- 39 19
-
2023-03-14 20:55
Będziesz dalej miał ból d.... ,bo katakana wygra kolejne wybory. Zostanie Ci tylko wycie , trochę mi Ciebie żal, ale tylko trochę.
- 0 0
-
2023-03-13 10:04
Już niedługo zmienią nazwę
na taką z dwiema literkami S, taką samą jak miał pewien austriacki malarz w pierwszej połowie ubiegłego wieku...
- 7 7
-
2023-03-13 08:51
Za PiS to nie tylko zapaść Służb w tym Policji ale również przede wszystkim zapaść całego Państwa jako bytu :))))
Tylko towarzysz Moradziecki niezmiennie w TVP Partia z uśmieszkiem na twarzy robi dobrą minę do złej gry :)))) Jakby chłopina 1/10 czasu ze swoich wystąpień medialnych poświęcił Policji to ta formacja dzisiaj stałaby jak górnicy za Gierka :)))) Zapomniałem - jak ma być dobrze skoro 1/10 formacji pilnuje domu i kota towarzysza Jarosława :)))
- 50 14
-
2023-03-13 07:17
Opinia wyróżniona
Lekarze (99)
Obecnie lekarz specjalista na golym etacie tez zarabia (ustawowo) 6,8 tys, brutto reszta to praca dyzurowa - nocne nadgodziny dla tych, co maja taka mozliwosc. W przeciwienstwie do Policjantow, lekarz krotko przed ich emeryturą zaczyna na dobre pracowac, a czesto robi jeszcze specjalizacje. Dlatego wiekszosc pracuje na ryzykownych kontraktach,
Obecnie lekarz specjalista na golym etacie tez zarabia (ustawowo) 6,8 tys, brutto reszta to praca dyzurowa - nocne nadgodziny dla tych, co maja taka mozliwosc. W przeciwienstwie do Policjantow, lekarz krotko przed ich emeryturą zaczyna na dobre pracowac, a czesto robi jeszcze specjalizacje. Dlatego wiekszosc pracuje na ryzykownych kontraktach, gdzie nie obowiazuja normy pracy ( a wakaty takie same) i gdzie kazda niedomoga zdrowotna to podwojna strata. Dostaną tez najnizsza w kraju emeryturę
Nie piszę tego zeby antagonizowac, przeciwnie, zeby pokazac, jak w Polsce traktuje sie tych, co ratują zycie i bronią mienia. Nie wspomnę juz o ratownikach medycznych. Mam szacunek do Policji i uwazam, ze powinni duzo lepiej byc wynagradzani i w lepszych warunkach pracowac.- 363 92
-
2023-03-13 21:33
Gniot
Pokaze mi w polsce biednego lekarza przez pandemie odbili sie I to grubo. Sam jestem lekarzem to wiem chyba ze siermiega
- 5 0
-
2023-03-13 15:58
zabawny jesteś
znam kilku lekarzy i żaden nie narzeka na zarobki, żeby było śmieszniej nie widzą innej opcji dla swoich dzieci jak droga w tym samym kierunku zawodowym jak oni i ich rodzice, przypadek ? Jakby mieli bulić za studia (a tak powinno być albo lojalka jak to działa w USA albo w wielu krajach w Azji) to by im się punkt widzenia zmienił trochę. Kumpla ojciec studiował na medycynie w USA i tam za studia rocznie kasowali go na 45 tys dolarów + po studiach zapożyczał się na lojalce na x lat za NRMP
- 8 1
-
2023-03-13 15:34
Nasz zięć (1)
Nasz zięć po 32 latach służby jako aspirant sztabowy zarabiał około 11 do 12 tysięcy złoty .
- 5 3
-
2023-03-13 21:58
Chyba za dwa miesiące
- 2 1
-
2023-03-13 14:56
Do lekarzy
Jak słusznie zauważasz, płacą ci za dyżury, więcej za pracę w nocy i święta...policjantom i innym funkcjonariuszom nie.....
- 5 1
-
2023-03-13 14:16
ginekolog specjalista mowie konkretnie o endometriozie:
30-80tys. operacja specjalistyczna 2 razy dziennie 4 dni w tygodniu;
jeden dzien w tygodniu wizyta 15 minut 700zl wypchana pod korek bo specjalistow brakuje, wiekszosc lekarzy na niczym sie nie zna;
oczywiscie nie jest to netto, tak, wynajem gabinetu, sprzety,ginekolog specjalista mowie konkretnie o endometriozie:
30-80tys. operacja specjalistyczna 2 razy dziennie 4 dni w tygodniu;
jeden dzien w tygodniu wizyta 15 minut 700zl wypchana pod korek bo specjalistow brakuje, wiekszosc lekarzy na niczym sie nie zna;
oczywiscie nie jest to netto, tak, wynajem gabinetu, sprzety, wyposazenie itp. kosztuja ale przy takich cenach zarobia 25tys.netto? litosci!!
oczywiscie nie kazdy lekarz jest specjalista, niektorzy do niczego sie nie nadaja wtedy pewnie zarobia wlasnie te 25 tys. netto.- 5 0
-
2023-03-13 13:57
"mediana zarobków w policji wynosi ok. 6,8 tys. zł brutto" . Chyba w KWP , bo ci co pracują w terenie tyle nie zarabiają
poza tym to jest "pensja" z dodatkami a do emerytury liczy się tylko "goła" podstawa. w wojsku też mają "gó...ą" podstawę a pensje są windowane dodatkami przynajmniej tak jest teraz więc "szału" na emeryturze nie będzie
- 2 0
-
2023-03-13 13:18
Tak jest w wielu zawodach
ani lekarze, ani policjanci nie są tutaj najbardziej poszkodowani. Są zawody, które by wykonywać należy nie tylko odbyć odpowiednią naukę/studia ale też wiele lat praktyki zawodowej, egzaminy zawodowe, kolejne doświadczenia a pensja może być potem podobna do zwykłego, szeregowego, który ani be ani kukuryku ale też by chciał mieć nie wiadomo ile.
- 4 1
-
2023-03-13 12:20
Mariola
Lekarz za 3 dodatkowe dyżury zarobi tyle co Policjant za cały miesiąc, więc o czym tu mowa. Policjant nie może dorabiać, na dodatkowa pracę musi mieć zgodę przełożonego a z tym jest ciężko..
- 6 2
-
2023-03-13 11:46
Nie poplacz sie
Ci bez specjalizacji co malo umieja tez ciagna 250-300 zl. Bylam ostatnio u takiej jednej lekarki. Nic nie umiala powiedziec z wynikow badan. I za to wziela 250 zl. Wszystkiego dowiedzialam sie z google, a inny lekarz na nfz potwierdzil to co znalazlam w necie. Policjanci powinni zarabiac wiecej bo nie sa bezkarni, spoczywa na nich odpowiedzialnosc. I cos przynajmniej robia.
- 6 5
-
2023-03-13 10:51
Stary, błagam cię, nie porównuj do lekarzy
Tam takie wałki idą pod stołem, ludzie jak nie dadzą w łapę specjaliście to kilka operacji zamiast jednej, żeby się kasa z NFZ zgodziła. Specjalista bierze w tej chwili m.w. 250-300 pln za 15 min konsultację. Lekrarze to chyba najgorsza i najbardziej dojąca kasę grupa zawodowa.
- 13 3
-
2023-03-13 10:33
Jasne dac podwyzke lekarzom i zliwkiwdoqwac bezpłatne studia jestem za oraz wszystkie przywileje takze policjantom
zaczynac ich rozliczacz z tego jak pracują i najwczesniejsza emeryturą na swiecie
- 8 2
-
2023-03-13 09:49
Bez żartów (3)
O ile można w części tłumaczyć lekarzy to niestety tych niebieskich pachołków w żadnym stopniu. Najbardziej nie docenionym zawodem są pielęgniarki i ratownicy. Lekarz narzeka,a wbrew pozorom zarabia dobrze i za nic nie odpowiada. Po głośnym skopanym zabiegu "szwedki" odpowiedzialność spadła na pielęgniarki - zakaz wykonywania zawodu ,a lekarka
O ile można w części tłumaczyć lekarzy to niestety tych niebieskich pachołków w żadnym stopniu. Najbardziej nie docenionym zawodem są pielęgniarki i ratownicy. Lekarz narzeka,a wbrew pozorom zarabia dobrze i za nic nie odpowiada. Po głośnym skopanym zabiegu "szwedki" odpowiedzialność spadła na pielęgniarki - zakaz wykonywania zawodu ,a lekarka anestezjolog spokojnie odeszła ze szpitala wojewódzkiego i pracuje w akademii medycznej. Pielęgniarki na kontrakcie zarabiają ok 8000 robiąc po 260godzin. Po opłaceniu wszystkich podatków,zusów i ubezpieczenia zostaje ok 5000 - w razie choroby może liczyć na 800 zł od zusu za L4 i prognozy emerytury na jakieś 1300. Proponuje sprawdzić średnia wieku pielęgniarek i choroby "zawodowe". Ile wytrzyma kręgosłup, który regularnie podnosi,obraca kogoś dużo cięższego i bezwładnego
- 10 4
-
2023-03-13 10:12
(2)
Prawda ! Lekarze w szpitalach to obiboki ! Leżałem i widziałem jak na chirurgii ,przyszedł lekarz do dyżurki i zapytał się ,czy jest dla niego kolacja bo nic nie jadł na prywatnym dyżurze !!!! Zapytał się pielęgniarki ,czy są jakieś uwagi i poszedł spać do swojego gabinetu ! Tak pracując , można robić dyżury po 1000 godz miesięcznie .
- 9 4
-
2023-03-13 11:12
Lekarz dyżurny. (1)
A co ma robić lekarz na dyżurze ?? Jest w stanie gotowości. Nie wie czy w środku nocy przyjedzie pacjent do zabiegu na pół nocy czy ktoś z oddziału nie będzie wymagał zabiegu. Operowałeś kogoś w nocy ??? Operowałeś kogoś po ciężkim dyżurze nocnym ??? Porównuję to do jazdy samochodem po północy, kiedy cały dzień już prowadziłeś. Chcesz byś operowany
A co ma robić lekarz na dyżurze ?? Jest w stanie gotowości. Nie wie czy w środku nocy przyjedzie pacjent do zabiegu na pół nocy czy ktoś z oddziału nie będzie wymagał zabiegu. Operowałeś kogoś w nocy ??? Operowałeś kogoś po ciężkim dyżurze nocnym ??? Porównuję to do jazdy samochodem po północy, kiedy cały dzień już prowadziłeś. Chcesz byś operowany z perforacją żołądka albo uchyłków esicy przez takiego lekarza ???
Od prowadzenia pacjenta na oddziale jest jego lekarz prowadzący. Masz możliwość zapytać się, poprosić o zwolnienie i przyjść z każdym problemem kiedy on jest. Ile razy byłem światkiem sytuacji że lekarz prowadzący pyta się czy wszystko pacjent rozumie przed wypisem a potem przychodzi za 3-4 dni ten sam pacjent z milionem pytań, na które otrzymał odpowiedz i najważniejszym: czemu nie mam Zwolenia !!??- A jak sie pytaliśmy to Pan mówił że nie chciał.
Tak każdy z nas może wystawić fakturę na 20 tyś PLN ale z tego zżera nam 1/4 ZUS i podatki. Do tego leasing na samochód- a dlaczego ??? bo jak pracuje w 3 miejscach to muszę mieć gwarancję że auto mi nie stanie w drodze pomiędzy Gdynią,Gdańskiem i okolicznymi powiatami, bo koledzy dzwonią Janusz proszę weź dyżur bo nie mam kogo obsadzić. Te w sumie 13 na rękę miesięcznie to dużo czy mało za całe tygodnie poza domem ???
Chcesz mieć wolny weekend ??? ja mam weekend od piątku do poniedziałku wolny raz na 3-4 miesiące. Mam raz na 3-4 tygodnie wolną niedzielę lub sobotę. Jak mam częściej to mam telefon "no weź dyżur bo nikogo nie mam".
Nie pracuje 168 h w miesiącu tylko 2-2,5 x tyle.
Nikt z nas nie jest obibokiem. Bo każdy pracuje na kontrakcie czyli jak wypadniesz przez uraz/chorobę to nie dostaniesz kasy.
Jest kilka dużych patologi w Ochronie Zdrowia. Kto za nie odpowiada ?? W 80% rząd w 15% pacjenci w 5% lekarze.
Dlaczego tak piszę ??
Chcesz zrobić artroskopię na NFZ ?? Nie ma problemu, idziesz na prywatną wizytę do dr X, płacisz 200-300 zł dostajesz skierowania na zabieg i w kolejce jesteś szybciej.- 8 3
-
2023-03-13 16:21
Bzdury chłopie piszesz i się wybielasz ze swoich głupot ! Do uczciwej roboty , a nie bimbanie i spanie na dyżurze ! Za to ci płacą !!
- 2 5
-
2023-03-13 09:40
To nie przypadek ze 90% mediów jest sczujnią i wypisuje takie brednie jak ty ciekawe ze tego nie wypisywałes za rzadów PO i (2)
lekarze i policja nigdy niemieli tak dobrze jak teraz ,ale ja bym im dał podwyzke jak PO przejmie władze to Donal bedzie krzyczał ze pieniedzy niema i nie bedzie i obnizy nie tylko do poziomu za PO!I wróci do swojej likwidacji komisariatów i kasowania szpitali jak to mówił grodzki nieda sie wszystkich utrzymac
- 8 8
-
2023-03-13 11:26
Chcesz mieć "dobre Państwo" ???
To musisz mieć dobre służby i oświatę.
Do Policji nikt nie chce iść bo nie dość że nie opłacalne to jeszcze 25 lat na emeryturę- poprzednio można było po 15 przejść. Opcja jeżdżenia po melinach i rozwiązywania "trudnych spraw" przez 20 lat na ulicy nie jest szczytem marzeń, dlatego większość PolicjantówChcesz mieć "dobre Państwo" ???
To musisz mieć dobre służby i oświatę.
Do Policji nikt nie chce iść bo nie dość że nie opłacalne to jeszcze 25 lat na emeryturę- poprzednio można było po 15 przejść. Opcja jeżdżenia po melinach i rozwiązywania "trudnych spraw" przez 20 lat na ulicy nie jest szczytem marzeń, dlatego większość Policjantów rzuca kwit do cywila albo przenosi się do MON gdzie teraz jest przeciąg kadrowy bo "musimy" mieć 300 tyś armię.
Wprowadzono SWD (System Wsparcia Dowodzenia) do Policji, Straży i karetek. Policjant dostaje zgłoszenie zebrane przez operatora 112, a nie dyżurnego do np pijących w parku i do nastolatków malujących graffiti. Idzie to w niskim priorytecie. Po 3h od wezwania, kiedy się w końcu zwolnią to wygląda jak bieg na orientację- idziesz od punktu do punktu wskazanego przez SWD i tylko klikasz "brak w miejscu wezwania".- 4 1
-
2023-03-13 10:21
Cóż, PiS zrobił dobrze bogatym kosztem zwykłych obywateli.
- 7 3
-
2023-03-13 09:09
Lekarz potrafi zarobić do 100tys miesięcznie
Do tego spora część na lewo bo w gabinetach nie wystawia rachunków!
- 18 4
-
2023-03-13 09:01
To jest minimalna
A nie znam lekarza, żeby taką minimalną zarabiał. Skończ dodawać do tego wielkie historie.
- 8 0
-
2023-03-13 08:37
To jeszcze nic, zapytaj się ile zarabiają ludzie pracujący naukowo na uczelniach (1)
I jak są traktowani przez szefostwo.
- 11 3
-
2023-03-13 10:36
Jak jest ich za duzo i niczego wartosciowego do nauki nie wnosza to ile maja zarabiac?
- 5 4
-
2023-03-13 08:11
Lekarze to najlepiej zarabiająca grupa społeczna w Polsce (1)
To lekarze teraz dyktują warunki, bo jest ich za mało. Lekarzy brakuje nawet w placówkach opieki zdrowotnej typu LuxMed.
- 27 5
-
2023-03-13 08:19
Znam takiego co wyjechał "za chlebem" do szpitala w Londynie pracować bo u nas zarabiał z dyżurami tylko ponad 20 tysięcy...
- 22 9
-
2023-03-13 07:48
Szkolnictwo wyższe jeszcze niżej
I tam też nie ma żadnych sutych wcześniejszych emerytur. Po tym uzdrawianiu państwa i budowie dużej armii (bo tylko co duże jest fajne, kij z wyszkoleniem i sensownym doborem sprzętu) się nie pozbieramy przez 2 pokolenia.
- 17 3
-
2023-03-13 07:46
Lekarze się pozamykali w covid (1)
Są odpowiedzialni za zgony.
- 22 15
-
2023-03-13 09:04
Za zgony
Odpowiedzialni są ministrowie zdrowia, którzy pozamykali oddziały na rzecz covidowych...
- 17 5
-
2023-03-13 07:39
(3)
Konowałom podnieść pensje a przypilnować by nie pracowali w prywacie 2/3 miesiąca a trepom w wojsku pourywać dodatki bo mają tam za dobrze.
- 26 9
-
2023-03-13 07:48
(2)
Dokładnie. Od razu kolejki na nfz by się skróciły bo odbębni i już leci do gabinetu za 250zl/15 min.
- 18 6
-
2023-03-13 16:33
to nie lekarz decyduje o tym ilu przyjmie pacjentów a NFZ
NFZ daje limity np 8 pacjentów dziennie do ortopedy
i jak lekarz przyjmie dodatkowego pacjenta to przychodnia nie dostanie za to kasy
pretensje do NFZ- 7 1
-
2023-03-13 12:10
oj na pewno by sie skrocily...do 10 lat oczekiwania chyba.Jeszcze tylko te mozliwosci dorobienia trzymaja w Polsce mlodszych lekarzy,a staruchow co juz maja wiek emerytalny jeszcze tylko to stymuluje.Jakby zabronic pracy na kilku etatach to od razu sype sie caly system szpitalny i NFZ-wskie przychodnie.
- 3 3
-
2023-03-13 07:34
(17)
Zapomniałeś o dyżurach. Dyżur to np. 2 tys zł. Ma ich kilkanaście.....
- 22 9
-
2023-03-13 14:02
Te dwa tysiące to chyba ordynator? Za dyżur w miejskim w gdańsku lekarz bez specjalizacji dostaje 400 PLN brutto. Za całą nockę. Przelicz to sobie na godziny na rękę. Albo lepiej od razu leć - przecież to taaaka łatwa kasa!
- 6 3
-
2023-03-13 09:15
kilkanaście dyzurow? to ile 12 godzin plus etat... no zaje... prawie 300 godzin w miesiącu w pracy
- 7 1
-
2023-03-13 07:37
I to normalne wg ciebie? (14)
Że lekarz musi dorabiać prywatnie i dyżurami żeby wyjść na swoje w tak trudnym i potrzebnym zawodzie?
- 22 24
-
2023-03-13 08:16
(4)
Dorabiać? Nie znam żadnego biednego lekarza. Wszyscy mają chałupy, wypasione fury. Jeżdżą na super wakacje.
- 30 10
-
2023-03-13 14:08
To leć pracować w nfz skoro to takie proste i taką kasę płacą. W ogóle jakim cudem w Polsce brakuje lekarzy skoro oni zarabiają takie pieniądze za tak mało pracy?
- 3 4
-
2023-03-13 08:43
Na jednym etacie? (2)
- 10 9
-
2023-03-13 10:01
Specjalista często pracuje 2-3 dni w szpitalu, 2-3 dni w klinice prywatnej, a do tego ma jeszcze prywatny gabinet. Ta pensja ze szpitala to na waciki.
Problem mają młodzi lekarze którzy muszą odbyć rezydenturę czy coś podobnego. Po 5 latach tyranią i douczania się specjalizacji zaczynają zarabiać grube pieniądze.- 6 4
-
2023-03-13 09:18
Jak potrafią być na trzech etatach w tym samym momencie...
- 13 4
-
2023-03-13 07:43
(8)
Wyjść na swoje? To pazeroty są! Człowieku większość z nich to prywatnie zarabia dobre 25 koła do wypłaty. Jakby brali dychę netto to co nie przeżyliby?
- 35 19
-
2023-03-13 16:29
idz na studia i zostań lekarzem, pogadamy wtedy
lekarz na państwowej posadzie powinien rocznie zarabiać między 300 a 400 tys zł rocznie
ale słuchaj dalej propagandy że jesteś ktoś bo zarabiasz średnią krajowa a po zrobieniu opłat nie stać Cię na waciki- 2 1
-
2023-03-13 09:15
25 koła netto z etatu? lekarz tyle zarabia? chyba w nowej zelandii (6)
- 12 11
-
2023-03-13 09:50
Każdy lekarz jest na kontrakcie w nfz (5)
Widziałem w kadrach ile wychodzi miesiecznie. 25tysi tomjest min
- 12 6
-
2023-03-13 12:06
taaa widziales...a potem sie obudziles (4)
przestancie wy Janusze internetowi fantazjowac na temat zarobkow specjalistow.Masz jakies poglady na temat wysokosci ich zarobkow i chcesz osobiscie sprobowac, to marsz na studia,potem ksztalcenie specjalistyczne i bedziesz za kilkanascie lat wiedzial o czym mowisz.
- 6 7
-
2023-03-13 12:47
info z pierwszej reki (3)
w szpitalu pulmonologicznym zarabiaja 50 tys. zl na miesiac jedyne na co narzekaja, to to ze nie maja kiedy tego wydawac, bo lekarzy jest za malo. dyzury 24h, no i pewnie ok. 300h miesiecznie
- 7 3
-
2023-03-14 00:46
A umiesz wyciągnąć logiczny wnisosek
....nie ma kto pracować... biorą kasę za dyżury...pracują...,
Co jeśli nie wezmą kasy? Nie będą pracować...co to oznacza...? Właśnie to samo co ma miejsce w policji nie ma komu pracować...myślenie niestety boli dlatego nie wszyscy podejmują się tego karkołomnego zadania jakim jest myślenie.- 1 1
-
2023-03-13 16:31
czyli za 166 h maja około 25 tys pensji na miesiąc (1)
25 tys zł brutto to 17 tys zł na rękę to tak dużo? za to co robią?
- 3 6
-
2023-03-13 17:33
50tys. Netto, nie brutto
- 1 1
-
2023-03-13 07:33
ehhhhhh (5)
ale policjant idzie na wcześnijszą emeryturę i może spokojnie pracować dalej
- 25 10
-
2023-03-13 08:04
(4)
Widać że nie masz pojęcia o tym zawodzie. Co z tego że idzie na wcześniejsza emeryturę? Większość z nich po 15-20 latach pracy jest zryta psychicznie. Pojeździł byś rok, dwa do wypadków, morderstw czy prób samobójczych to byś miał dosyć.
- 21 21
-
2023-03-13 10:06
(1)
Nikt ich ni3 trzyma na łańcuchu ! To ich woła ! Chcą i pracują ,nie chcą odchodzą !
- 9 6
-
2023-03-13 16:27
weź kredyt i zmień prace......
gratuluje podejścia
- 6 4
-
2023-03-13 09:58
Dobra dobra (1)
Mam kilku znajomych, którzy pracując w policji spokojnie dorabiali za zgodą naczelnika, bo taki jest wymóg , a gdy nadchodził czas wcześniejszej emerytury odchodzili na nią. Teoretycznie to aż 2600 , ale wystarczy wcześniej narzekać na psychikę, pochodzić po lekarzach i już wpada dodatkowe 800 zł. Mając 38lat i 3400 można spokojnie zaczynać życie od nowa
- 19 4
-
2023-03-13 16:27
nie tak uroczo to wygląda
pogadaj z policjantami którzy odeszli na emerytury, ilu ma rodziny i ilu ma zryta psyche, większość do alkoholików
praca w policji niszczy, masz ciągle kontakt z patologią i taką samą patologią się stają- 4 7
-
2023-03-13 07:32
Nie marudź tylko skladki plać na wyższa emeryturę (2)
Jakkolwiek finansowanie SZ to patologia, to mozliwości dorabiania lekarze mają niemal nieograniczone.
- 20 3
-
2023-03-13 08:42
Taaa super frajda siedzieć ciągle w robocie i dorabiać (1)
- 13 3
-
2023-03-13 16:17
Przecież siedzą przez 6 mc a resztę bimbają na Hawajach !
- 4 4
-
2023-03-13 07:26
(39)
Tylko, ze lekarz sobie dorabia prywatnie, srednio bierze po 200-300 zł za wizytę (10 -15 min, czyli ma 4-5 x 200 na godzinę), a policjant nie dorobi prywatnie, wiec idz stad z takimi porównaniami
- 79 30
-
2023-03-14 06:38
Z czego połowę oddaje placówce a od reszty musi zapłacić podatek. Trochę musisz zmienić wynik
- 0 0
-
2023-03-13 21:52
bardzo dobrze porównał (1)
bo gdyby lekarz zarabiał dobrze z NFZ to byś miał termin na jutro a nie za 3 miesiące. Na jutro teraz to masz tylko na prywatnym bo mu się nie chce za grosze w budżetówce zasuwać. Nie dziwię się. Zostać lekarzem specjalistą to jest razem ze studiami 15-20 lat nauki i na miejscu lekarza też bym ten wysiłek dyskontował
- 1 2
-
2023-03-14 11:38
lekarz by przyjął pacjenta na NFZ ale to NFZ daje liminy pacjentów
przychodnia/szpital ma płacone z NFZ za pacjenta a nie za godziny przyjęć
- 1 0
-
2023-03-13 16:21
dorabiać to sobie może lekarz ze specjalizacją
a nie tzw lekarz 1 kontaktu, nie tak łatwo zrobić specjalizację
- 5 1
-
2023-03-13 09:54
(1)
Internista czy lekarz rodzinny dorobi prywatnie? XD
- 8 6
-
2023-03-13 17:16
albo patolog?
- 1 0
-
2023-03-13 09:13
ale nie kazdy lekarz będzie miał tylu klientów żeby zarobić 800 zł za godzinę. dodatkowo piszesz o kwocie brutto (4)
nie bierzesz pod uwagę faktu, że zanim lekarz zacznie kosić te mityczne 800 na godzinę brutto, musi sporo poswięcic
- 10 4
-
2023-03-13 09:27
Nie znam biednego lekarza (3)
- 26 7
-
2023-03-13 14:45
Widać znasz mało ludzi
- 6 3
-
2023-03-13 14:00
(1)
A znasz biednego proboszcza?
- 8 5
-
2023-03-14 15:10
no ja np nie znam ale co to ma do rzeczy?
- 1 1
-
2023-03-13 08:39
Tak zwłaszcza lekarz rezydent sobie podrabia (2)
Dorabia się w przychodniach za grosze jak już, czyli walisz dwa etaty
- 11 5
-
2023-03-13 18:19
Rezydent chyba jest na przyuczenie (1)
Takze niech się uczy
- 2 4
-
2023-03-13 19:30
a życ ma z czego?
W wieku >30 lat wciąż na ustawowej pensji...
- 1 3
-
2023-03-13 07:59
(3)
Po pierwsze, nie każdy lekarz dorabia prywatnie. Niektórzy zapitalają na etacie w klinikach i dyżurują i nie mają czasu/siły lecieć na wizytę.
Nie zapominaj też, że wizyty domowe to nie jest żadna przyjemność. To użeranie się z madkami, które obczytały się na forach dla mamuś i mają taką "wiedzę", że aż dziw bierze, że umawiają się na wizytę lekarską.- 33 8
-
2023-03-13 08:09
(2)
Wizyta domowa lekarza pierwszego kontaktu na NFZ ? Zapomnij. Nie chcą po domach chodzić. W skrajnych przypadkach albo na SOR albo pogotowie wzywać.
- 25 3
-
2023-03-13 16:25
a to jest karygodne
wizyty domowe powinny być, jeżeli masz osobę niepełnosprawną leżąca lub osobę w starszym wieku która również jest leżąca to dla nich powinna być możliwość wizyty domowej tzw planowanej.
nie tak łatwo taka osobę przetransportować do lekarza, a karetki są od ratowania życia a nie jako taxi,- 10 0
-
2023-03-13 09:14
i prawidlowo. trafi na jakąs patole i kiepsko
- 7 6
-
2023-03-13 07:38
(20)
Policjanci tez dorabiaja. Na bramkach w klubach, w ochronach.
- 42 27
-
2023-03-13 10:47
(1)
policjanci mają po6-7 służb w miesiącu (7*24=168godz) wiec reszta czasu na dorabianie Krzywda?
- 6 11
-
2023-03-13 14:03
7 służb w miesiącu ? , i to w dodatku po 24 godziny ?
sam to wymyśliłeś/aś czy ci ktoś pomagał ??? ustawowa norma to 40 godzin tygodniowo , więc skąd te "wymysły" ?
- 8 3
-
2023-03-13 08:06
No tak na bramce w klubie (17)
Zarobisz 250-300zl za 15 minutpracy ?! Chyba nie jesteś świadomy ile kosztuje prywatną wizyta u specjalisty
- 38 19
-
2023-03-13 10:55
A od kiedy przychód = dochód? (6)
To, że płacisz lekarzowi 300, nie znaczy, że lalkarz zarabia 300. Płaci za wynajem gabinetu (albo amortyzuje własny lub spłaca mega kredyt), płaci leasingi za sprzęt (np. aparat USG czy unit stomatologiczny albo co tam komu do danej specjalności potrzebne) Serwisuje sprzęt, wydaje na jednorazowe rzeczy, płaci za sterylizacje, za odbiór odpadów
To, że płacisz lekarzowi 300, nie znaczy, że lalkarz zarabia 300. Płaci za wynajem gabinetu (albo amortyzuje własny lub spłaca mega kredyt), płaci leasingi za sprzęt (np. aparat USG czy unit stomatologiczny albo co tam komu do danej specjalności potrzebne) Serwisuje sprzęt, wydaje na jednorazowe rzeczy, płaci za sterylizacje, za odbiór odpadów medycznych, pensję rejestratorce / pielęgniarce czy innemu asystentowi, opłaca księgową i oczywiście płaci podatki (czy od wszystkich wizyt, to już nie wnikam, ale na pewno tyle, żeby było wiarygodnie). Jak mu zostaje 30%. z tych 300zł, czyli koło 100ki, to może uznać, że bardzo dobrze zarabia - większość mniej więcej może liczyć na połowę tego.
- 26 7
-
2023-03-13 22:14
z tymi 30% to trochę przesadzasz bo zarabiają dużo więcej, ale tak właśnie powinno być. Ktoś kto się starał teraz zarabia (1)
Powiem ci przykład z mojej rodziny. Gdańsk, lekarz z dwoma specjalizacjami. Własna praktyka. Między 600 a 1000zł za godzinę, załóżmy że średnio 800 brutto. Gość pracuje po 50 godzin w tygodniu. Zaokrąglmy do 200 w miesiącu co daje 160k brutto (130 netto). Koszty to ok. 200 metrowe biuro (poczekalnia + gabinet, kible itp.) - 20k miesięcznie na 10
Powiem ci przykład z mojej rodziny. Gdańsk, lekarz z dwoma specjalizacjami. Własna praktyka. Między 600 a 1000zł za godzinę, załóżmy że średnio 800 brutto. Gość pracuje po 50 godzin w tygodniu. Zaokrąglmy do 200 w miesiącu co daje 160k brutto (130 netto). Koszty to ok. 200 metrowe biuro (poczekalnia + gabinet, kible itp.) - 20k miesięcznie na 10 lat bo kupione jakieś 12 lat temu, do tego pani w recepcji/rejestracji czy jak tam to nazwiesz + pielęgniarka do pomocy + sprzątaczka raz dziennie - razem prawie 20k brutto, sprzęt za 220 tys. na 5 lat (ale po leasingu będzie już jego) - 3,7k. Gazików, sterylizacji nie liczę, odpadów medycznych poza gazikami praktycznie nie ma. Księgowa 0.4k miesięcznie. Wakacje ten miesiąc rocznie ma więc nie zarabia. Jakby nie liczyć to zostaje mu 58% kwoty netto czyli około 7 dych. I jeszcze raz podkreślę, to bardzo dobrze. Ten człowiek to wybitny specjalista i jeśli jego zawód nie przynosiłby takich zysków to po co się starać?
- 3 1
-
2023-03-14 15:06
nie zgadzam sie z toba - masz ode mnie minusa...czyli co, jak czyjs zawód nie przynosi takich zysków (umówmy sie - mało zawodów przynosi takie apanaże jak zawód lekarza) to nie ma co sie starac? to chcesz nam przekazac?
- 2 0
-
2023-03-13 18:17
W ciągu godziny przyjmnie 6 pacjentów (2)
6x300=1800zl. Razy ilość godzin zazwyczaj jest to ok 4h. 1800x4=7200zl. Trzy razy w tygodniu przyjmuje prywatnie 7200x3=21600.plus średnio razy 4tygodnie wychodzi 86400 Minus opłaty to chyba nie jest źle
- 7 4
-
2023-03-14 11:37
a jakie ma koszty?
gdzie wyliczenia?
- 1 1
-
2023-03-14 00:40
No nie jest źle
Jednak liczba osób gotowa zapłacić za tą wizytę jest rażąco niższa od tychz którymi policjant ma do czynienia na co dzień! Tam już wulgaryzmy i palenie fajek prosto w nos to norma...a to jak dołożysz sobie wszystkie filmy z YT nie da Ci obrazu z czym naprawdę mają do czynienia...jeśli w te tryby włożysz gościa co robi co należy i jak należy to góra
Jednak liczba osób gotowa zapłacić za tą wizytę jest rażąco niższa od tychz którymi policjant ma do czynienia na co dzień! Tam już wulgaryzmy i palenie fajek prosto w nos to norma...a to jak dołożysz sobie wszystkie filmy z YT nie da Ci obrazu z czym naprawdę mają do czynienia...jeśli w te tryby włożysz gościa co robi co należy i jak należy to góra 5 lat (normalnie 3 lata) i nie ma człowieka i Policjanta...żeby robić dobrą robotę musisz żreć się z każdym....ja wiem...co jazdy powie...najołeś się za psa, to szczekaj...no i właśnie się nie najmują ️ ucierpi społeczeństwo ️.
- 1 1
-
2023-03-13 16:22
przeciętny Polak nie wie czym różni się brutto od netto
i że firma ma swoje koszty,
porządny unit stomatologiczny kosztuje 50 do 100 tys zł- 14 3
-
2023-03-13 08:28
Ale nikt nie bronił policjantowi zostać lekarzem. (9)
Tu nie ma co porównywać, bo to zupełnie inne zawody. Tak jakby porównywać sprzątaczkę w banku z prezesem tegoż. I jedno i drugie pracuje w banku, tylko, że całkowicie inne stanowiska.
- 47 25
-
2023-03-13 10:53
No a jakby wszyscy zostali progamistami to byśmy na śniadanie komputery żuli bo by bułek nie miał kto piec?
W społeczeństwie są potrzebni policjanci i dobrze że są jeszcze jacyś chętni do służby.
- 18 0
-
2023-03-13 09:26
(7)
To prawda, sprzątaczka musi się bardziej napracować.
- 22 11
-
2023-03-13 11:58
jak mawial Walesa: sprzataczka wiecej potu daje jak profesor...
- 2 4
-
2023-03-13 09:46
Może i musi, ale odpowiedzialność ma żadną w porównaniu do ludzi na wysokich stanowiskach. (5)
A na bramkach w klubie zarabia się od 800 - 1500zł za nockę. Wiem co mówię, bo przepracowałem 15lat w gastronomii w różnych klubach i niejednokrotnie rozliczałem ochroniarzy ze zmiany jako menadżer.
- 20 4
-
2023-03-13 10:51
napisz jaki klub , to chetnie sie zgloszę, bo to co piszesz można włożyć miedzy bajki , taka kasa to chyba na 4-5 ochroniarzy . (1)
- 7 6
-
2023-03-13 11:42
Tu nie chodzi o zatrudnienie ciecia siedzącego w kawiarnianym ogródku, tylko o ochroniarza. Sorry.
- 10 0
-
2023-03-13 09:49
A jaka ma odpowiedzialność (2)
Ochroniarz w klubie ?!
- 14 3
-
2023-03-13 21:53
mniejszą niż lekarz
dlatego też mniej zarabia
- 3 1
-
2023-03-13 09:52
Pogadaj kiedyś z jakimś, to może się dowiesz.
- 3 10
Wszystkie opinie
-
2023-03-13 07:01
(8)
Niskie zarobki i specyfika pracy robią swoje.Kto by chciał 24/h ganiać za przestępcami ryzykując życiem,uganiać się za pijakami.Ale to niestety u nas 90% zawodów zarabia za mało.Wojskowi jedynie mają przywileje,reszta orka do 40 stki i głodowa emerytura,jeśli się do niej dożyje.
- 78 51
-
2023-03-13 07:09
Orka do 40tki...o ludzie człowieku słyszysz siebia????? (1)
- 24 11
-
2023-03-13 07:12
Orka 40 lat miałem napisać ale za mało czasu na korektę.
- 11 9
-
2023-03-13 07:10
Znam takiego jednego z głodową emeryturą. (1)
Przeszedł w wieku 52 lat . 6000 netto. 30.000 zł odprawy
- 29 3
-
2023-03-13 10:22
moj znajomy po 28 latach służby z Inspektorem jako komendant miasta przytula ponad 5000 i do tego w ITD 7500 Jeszcze mało??? z moich podatków przez nastepne 30 lat
- 9 3
-
2023-03-13 09:32
Tak jest w państwie Pis???!!! Niemożliwe
Przecież we wszystkich innych komentarzach wychwalasz tę władzę a krytykujesz za wszystko samorząd, często nawet za to co nie należy samorządu
- 5 3
-
2023-03-13 09:32
Nigdzie na swiecie niemaja emerytury w Policji tak wczesnieji nikogo nie z muszaja do niejwiec kolejne brednie (1)
ile maja zarbia 10tys zł miesiecznie?
- 12 3
-
2023-03-13 10:24
Minimum
- 7 2
-
2023-03-13 21:24
Kłapouchy, skąd taka znajomość materii? Jeśli jesteś byłym trepem to wiem skąd twoja tępota!
- 1 0
-
2023-03-13 07:03
Wszedzie dobrze gdzie nas nie ma. (3)
Kazdy narzeka na swoja prace.
A pamietacie jak w Policji nie bylo komputerow a pisali na maszynach?- 81 27
-
2023-03-13 14:32
Pamiętam (1)
bo jak zgłaszałem to pisali na maszynie o przestępstwie dokonanym na komputerze, aż śmiać mi się chciało. Też mam taką refleksję, że zamiast dać im (choćby drogówce) więcej zarobić inwestujemy tą kasę np. w progi zwalniające, które przeszkadzają wszystkim bez wyjątku zamiast piratom.
- 0 2
-
2023-03-13 18:12
Co mają progi do zarobków w formacji? Czy to Policja sponsoruje te progi?
- 1 0
-
2023-03-13 14:55
Bzdura
Ja swoją pracę kocham i nie wybieram się na emeryturę. Będę pracować albo do śmierci albo tak długo jak mi zdrowie pozwoli. A pracuję w corpo z francuskim kapitałem.
- 1 0
-
2023-03-13 07:03
Brawo pan PiS (6)
- 103 44
-
2023-03-13 11:19
(4)
Gdańsk opanowany przez formację P.O.
- 10 17
-
2023-03-13 11:33
(1)
Próbujesz być zabawny? Średnio ci to wyszło. Kto finansuje Policję?
- 19 5
-
2023-03-13 13:00
Akurat w gdanskiej milicji
Sami wyborcy tuska, to im się robić nie chce
- 6 15
-
2023-03-13 17:04
W całej pislandii taka zapaść (1)
I to nie tylko w policji. Za czasów pis państwo polskie upada.
- 9 2
-
2023-03-14 06:40
Po zwycięstwie wyborczym PO dostaniesz 1zl podwyżki
- 2 3
-
2023-03-14 06:38
Bredzisz
- 0 1
-
2023-03-13 07:05
Takie tam gadanie. (19)
Na obstawę Kaczyńskiego zawsze jest pełno policjantów i radiowozów.
- 267 53
-
2023-03-13 07:06
Jezdza bo musza, taka praca (4)
- 17 30
-
2023-03-13 07:11
Nie praca a służba.
Powinni służyć całemu społeczeństwu a nie tylko wybranym prominentom.
- 64 7
-
2023-03-13 08:08
ale na to, żeby patrol był na twojej ulicy, to nie ma. Dociera to do ciebie? (1)
- 45 6
-
2023-03-13 11:34
Jesli jak tam zbierze ci sie pod domem kilku meneli to też przyjadą....dotarlo?
- 0 13
-
2023-03-13 21:39
Dla ciebie szanownego Pana Prezesa
- 0 2
-
2023-03-13 07:11
Tak Ci wpaja tvn I wyborcza (7)
Ktore daza wylacznie do podwazenia zaufania do panstwa
- 11 73
-
2023-03-13 07:16
Pis ci placi
- 46 8
-
2023-03-13 07:18
Skąd o tym wiesz? (3)
Nie czytasz GW i nie oglądasz TVN. Przedawkowałeś czerwone paski w TVP?
- 43 9
-
2023-03-13 08:12
Kocham to w elektoracie PiS (2)
Myślą, że jeżeli oni wciągają cały dzień propagandę, każdy inny też jest amebą przyssaną do TV, co najwyżej do innej stacji...
- 37 6
-
2023-03-13 11:36
kocham to w propagandzie liberalno - lewicowej. (1)
90% mediow to ich propaganda, jesli pojawia sie jakies tam TVP to jest nagonka na nich, apele o likwidacje przez 24h i wjeżdza ABW do siedziby stacji jak za tuska.
- 5 16
-
2023-03-13 13:55
"90% mediów" których nikt poza patologią i emerytami nie zobaczy na oczy? :D
Tak, na pewno dotrze do mnie przekaz z TV albo gazety.
Poprawcie przekaz, bo się przeterminował od czasów Jaruzelskiego.- 3 3
-
2023-03-13 09:42
nie mam telewizora (1)
To tu jest jeszcze co podważać? Przecież państwo jest wrogiem numer jeden obywatela. Urzędy skarbowe, ZUS nas łupią. Służba zdrowia skonstruowana jest tak, że trzeba mieć końskie zdrowie i silną wolę, żeby przeżyć zetknięcie z nią. "Wybrańcy narodu" bogacą się jak świnie u Orwella i śmieją się nam w twarz.
- 16 1
-
2023-03-13 21:43
Najlepiej róbta co chceta.
- 0 2
-
2023-03-13 08:43
A wiesz?
Że na obstawę miesiączek Kaczyńskiego zjeżdża się Policja z całej Polski i wtedy u nas nie ma już kompletnie nikogo?
- 35 5
-
2023-03-13 08:58
(3)
Dokładnie. Nie ma patroli na dzielnicach ale z fotoradarem cały tydzień w nocy stoją na Trakcie św. Wojciecha od 23-2 w nocy, bo mają żniwa.
- 23 4
-
2023-03-13 12:18
Sebiksów trzeba kroić, bo niedorozwoje nie pojmują ograniczeń prędkości. Słusznie, że tam stoją. (1)
- 7 3
-
2023-03-13 19:31
Fakt, w nocy na wylotówce jest to zabójcze. Może dla seniorów i dzieci idących do szkoły?
- 4 3
-
2023-03-13 21:44
To idź sam na patrol duraku jak jesteś odważny.
- 0 1
-
2023-03-13 14:18
a ile jeżdzi na wycieczce objazdowej tuska ?/
Dali mu obstawę aby sam siebie nie zahejtował.
- 5 12
-
2023-03-13 07:05
Opinia wyróżniona
Policjant to zawod zaufania publicznego (67)
Jak wymagać od nich profesjonalizmu skoro pracują w fatalnych warunkach? Byłam ostatnio na komisariacie jako świadek. Tam czas się zatrzymal. Ściany pomalowane emalią, sejf w pokoju przesłuchań jak z jakichś lat 60, na podłodze gumoleum, niedziałające ksero i panie policjantki gnieżdżące się we dwie z biurkami na przestrzeni kilku metrów kwadratowych...
- 693 70
-
2023-03-13 07:32
(14)
Czyżby na Białej? Też tam byłam jako świadek. Strasznie mi było żal tej pani policjantki, która siedziała w obskurnym pokoju. Rozwalone, stare szafki, obdrapane ściany. Jeden, wielki syf. To tylko na filmach tak pięknie wygląda. Rzeczywistość to jakiś matrix.
- 120 7
-
2023-03-13 07:36
Tak, Biała (5)
- 52 5
-
2023-03-13 09:35
Mi ich nie żal. (4)
Nie służą społeczeństwu a kleptokratom z pisu.
- 56 97
-
2023-03-13 10:24
(2)
ok to skoro nie ufasz policji i nie lubisz ich to czuję się zaproszony żeby Ci maskę oklepać, przecież mnie nie zgłosisz pisowskim policjantom, prawda? :D
- 58 35
-
2023-03-13 11:46
Nadal Policja czy już Mafia (1)
Czyli jak ktoś nie chce płacić podatków za ochronę Policji to powinien zostać oklepany... Trochę podejście jak w gangach któe zajmują się wymuszeniami.
- 30 10
-
2023-03-13 15:20
Jesteś CKM {ciężko kapująca mózgownica)
- 11 6
-
2023-03-13 21:34
Bałwanów takich jak ty jest u nas dostatek.
- 3 0
-
2023-03-13 09:17
PO zamykało komisariaty (7)
- 40 77
-
2023-03-13 09:27
Pis mial 8 lat na otwieranie komisariatów (5)
Ile zamknął a ile jest bez obsady calodobowej
- 83 20
-
2023-03-13 09:50
Wszystko miał naprawić co PO 8 lat niszczyło? (4)
- 23 64
-
2023-03-13 10:16
Choćby część mógł. (1)
A nie zrobił nic.
- 42 20
-
2023-03-13 10:58
Jak nic??
Stołki obsadzili swoimi i kasę doją ile wlezie! Czzy to jest nic?
- 45 12
-
2023-03-13 12:12
Przecież PiS obiecał? Kłamali. Kropka.
- 29 14
-
2023-03-13 15:47
Sugerujesz że coś naprawili?
- 12 6
-
2023-03-13 16:46
i mieli rację
małe komisariaty nie mają racji bytu. Komendant, zastępca, sekretarka, 5 dyzurnych to już 8 etatów które marnują się za biurkami i dla obywateli nic z tego nie wynika
- 7 13
-
2023-03-13 07:36
przez dwa lata brali dodatki covidowe ale do swoich prywatnych kieszeni, ile jeszcze mamy wpompować w system? (13)
jest cieżka sytuacja gospodarcza i policja też odczuwa rezultaty tego stanu rzecdzy, Gorzej, że policjanci nie widzą związku przyczynowo-skutkowego z tym co robili w czasie tzw pandemii pomagajac władzy siłą trzymać naród za mordy i doprowadzając do zapaści gospodarczej. Przecież mówiono czym się skończą lockdowny, "walka z pandemią", rozdmuchany socjal itd. I wiekszość z tego sie dokładnie sprawdza a policja była od pilnowania siłą tego żeby tak się stało.
- 65 70
-
2023-03-13 08:25
Dokładnie. (12)
Teraz wielkie płacze że nie ma radiowozów, ale na siłowe zamykanie klubów, knajp, lodowisk, to radiowozy się znajdowały żeby ustawić szpaler przed lokalem, byle tylko nie wpuścić kogokolwiek do środka.
Nie mówiąc już o spędach kaczyńskiego w warszawie i obstawie jego prywatnej "rezydencji".- 81 41
-
2023-03-13 09:16
Gdzie te radiowozy były? (7)
Jakimś cudem wszystko było pootwierane, a policji ani śladu...
- 11 29
-
2023-03-13 09:44
Masz, skoro nie chce ci się szukać. Jeden z tysięcy przykładów w całej Polsce. (5)
https://tv.trojmiasto.pl/Policyjne-radiowozy-pod-klubem-Wolnosc-w-Gdansku-08-05-2021-video-56005.html
- 13 4
-
2023-03-13 10:17
Zero związku z wyłączeniem kas fiskalnych na czas pandemii, bo zupełnie przypadkiem tak było wygodniej? (4)
- 3 8
-
2023-03-13 11:14
Owszem. zero związku, bo legitymowali ludzi PRZED wejściem do klubu i zabraniali im wchodzić. (3)
- 9 2
-
2023-03-13 13:44
Niezła manipulacja. (2)
"Niemniej policjanci, z którymi rozmawialiśmy, twierdzą, że każda osoba, która wejdzie do środka zostanie wylegitymowana i spisana."
Tych niewpuszczonych co wchodzili legitymowali? :D
Przestań się już ośmieszać, bo to żałosne.- 5 7
-
2023-03-13 14:46
Obejrzyj sobie filmy spod wolności, nie tylko ten który wrzuciłem.
Bo żałosny jesteś ty i sam się ośmieszasz. Wszystko masz na trójmieście.
- 8 3
-
2023-03-13 22:17
Nie manipulacja tylko prawda chyba że Panowie w mundurach co udzielali wypowiedzi przed klubem to też przebierańcy a radiowozy pewnie wynajęte z wypożyczalni !!!! albo jesteś nafaszerowany jadem piszczoły albo jesteś kolegą po ich fachu i prawda Cię boli
- 4 0
-
2023-03-13 10:59
Piszesz o ul. Białej - dobrze zapamiętam, ile radiowozów obstawiało tam... targowisko na początku pandemii. Jak łapanka to wyglądało.
- 13 3
-
2023-03-13 10:15
(1)
Co ma piernik do wiatraka
- 4 3
-
2023-03-13 20:16
mąkę
- 0 0
-
2023-03-13 10:38
Posluchaj (1)
Ten policjant nie żali się ze jeździ starym samochodem tylko, ze ich nie ma żeby pomagać społeczeństwu! Bo On chce pomagać nawet komuś takiemu jak Ty.
- 33 5
-
2023-03-13 12:26
ja nie chcę ich pomocy ich pomoc wygląda tak że jeżdżą złamasy po morskiej oznakowaną landarą i przewalają się do przypadkowych ludzi jadących tylko samchodem ja nie chcę pomocy tych żałosnych siepaczy wielu pomoc od nich przypłaciło zyciem
- 10 24
-
2023-03-13 07:46
(11)
Moi znajomi, przyjaciele są policjantami( ale inne miasto wojewódzkie). Tak źle w policji nigdy nie było, jak teraz. Wszyscy mają dość tego cyrku z pilnowaniem gościa z Żoliborza, poza tym do policji idą ludzie, którzy wcześniej nie zdaliby żadnych testów( szczególnie tych psychologicznych)....
- 84 22
-
2023-03-13 08:04
A sprawnościowe ?! (1)
- 13 2
-
2023-03-13 08:14
Sprawnościowe zostały obniżone juz kilka lat temu...
- 38 0
-
2023-03-13 10:23
(6)
pilnowanie goscia z Zoliborza jest istotnym problemem Policji? Czys ty sie z koniem na lby zamienil?
- 14 22
-
2023-03-13 11:03
ty nie z koniem.. ty z oslem
- 14 8
-
2023-03-13 12:14
To jest po prostu poniżające. Każdy kto nie lubi być poniżany to zrozumie. Ty jak widać nie. (4)
Podobnie mieli wojskowi z salutowaniem Misiewiczowi. Ot cały PiS.
- 21 5
-
2023-03-13 12:29
(3)
ale tym gn..jom nie przeszkadzało np łamać ręce ludziom za brak śmiesznej maseczki prawda?Ilekroć ktoś mi się żali jak to jest źle psom przypomina mi się smażalnia ryb w Mikołowie i ten psychol co biegał jak wariat między ludźmi żądając paragonów
- 15 8
-
2023-03-13 13:46
Z miłą chęcią sam Ci połamię ręce za "brak śmiesznej maseczki". (1)
Nie mam zamiaru tracić zdrowia i pieniędzy bo jakiś głąb uważa że jego napędzany rosyjską propagandą "chłopski rozum" wie lepiej.
- 10 13
-
2023-03-13 17:28
głupi ch.. a wiesz że te śmieszne maseczki wprowadzono na krzywy r.j?Jak widać ci co wiedzieli lepiej mieli rację a wy co bando psychicznie chorych czubów zaszczepieni dla innych altruiści za dychę
- 7 2
-
2023-03-13 14:47
z rybom, tak?
- 3 0
-
2023-03-13 11:01
(1)
Skoro mają dość tego cyrku - to czemu nic tym nie robią? Gdy chodziło o zarobki, to potrafili protestować.
- 12 4
-
2023-03-13 15:30
I dalej mają niskie zarobki.
- 4 3
-
2023-03-13 08:07
(3)
Chyba żartujesz z tym określeniem zawód zaufania publicznego. Przez 2 lata gnoili ludzi za brak stosowania się do bezprawnych rozporządzeń. Tacy byli dzielni w ganianiu ludzi i strzelaniu do nich z paralizatorów.
- 43 42
-
2023-03-13 10:17
(2)
Ale to nie oni tworzyli prawo,
- 13 12
-
2023-03-13 12:32
(1)
oni je z gorliwością id.tów próbowali egzekwować wielu z tych czubów poczuło się władzą że mogą wszystko oceniać czyje wyjście z domu jest legalne a czyje nie czy kupno piwa to wyjście konieczne czy mycie auta to czynność konieczna nie pamiętasz biedaku tego spierd...lenia w 2020?Właśnie się zbliżamy do 3 rocznicy największego zaj..ba kowidowego a prawnicy ostrzegali że to jest sprzeczne z konstytucją z ustawami ale pieski władzy trochę dostali byle krawężnik czuł się panem miasta
- 13 6
-
2023-03-13 15:33
Tobie potrzebna jest ścieżka zdrowia, ale za pisownię.
- 4 6
-
2023-03-13 09:17
A emerytura w wieku lat 40.. (1)
- 18 9
-
2023-03-13 13:41
ciekawe . Tak było przed zmianami emerytalnymi w 2013 roku
teraz trzeba "odbębnić" 25 lat żeby dostać 40% ostatniej pensji. Więc wg. ciebie pracę w policji należałoby zacząć w wieku 15 lat by w wieku 40 lat być emerytem .Poza tym idz się najmij do tej "pracy" a w wieku 40 lat będziesz już emerytem .he he he.
- 9 6
-
2023-03-13 09:32
Funkcjonariuszu, ile razy w czasie tzw pandemii ludzie mówili wam "nie róbcie tego" (9)
Byliście ślepi i głusi ale silniejsi i z dodatkami covidowymi a teraz płaczesz w listach do portalu internetowego?
Zmień prace jak masz odrobinę honoru i wstydu a jak nie to siedź dalej i dalej potulnie wykonuj rozkazy za taką stawke jak ci wyznaczą.- 27 24
-
2023-03-13 10:22
(8)
Zawsze ktoś mówi nie rób tego, jest wykroczenie, przestępstwo jest kara, tak wyglada państwo prawa i to nie są źli ci co egzekwują od obywateli stosowanie się do tego prawa tylko ci co go nie szanują. Inną kwestią są buble prawne ale o to proszę mieć pretensje na wiejskiej i ewentualnie MSWiA, KGP że wydają lipne wytyczne. Pozdrawiam
- 17 6
-
2023-03-13 10:35
nawet w tym kulawym prawie za wykroczenia (nie przestępstwa) policja mogła i może dawać pouczenia (6)
A w przypadku mandatów za brak zamaskowania wszyscy łącznie z policjantami wiedzieli, ze to jest przegięcie.
Jednak cześc funkcjonariuszy bez skrupułów tak robiła...- 17 8
-
2023-03-13 12:16
Nie łam prawa, nie będziesz miał takich problemów. To za trudne dla Seby? (4)
- 7 12
-
2023-03-13 12:34
(3)
zacznijmy od tego deb..lu że prawo należy uchwalać zgodnie z prawem nie może być ustawa niezgodna z konstytucją czy jakimś śmiesznym rozporządzeniem zmieniamy reguły konstytucyjne rozumiesz czubie tę prostą zależność?Nie można złamac prawa które jest bezprawiem
- 14 7
-
2023-03-13 13:48
masz rację. Dlatego istnieje "furtka" zwana odmową przyjęcia mandatu . I swoich racji możesz dochodzić w sądzie (1)
I prosimy bez "epitetów i wulgaryzmów" - pieniaczu
- 11 8
-
2023-03-13 17:30
tak?Tracić czas na przepychanki o mandat nałożony z naruszeniem prawa?Zdaje się że wystawiający taki mandat powinien mieć sprawę z paragrafu nadużycia uprawnień
- 6 4
-
2023-03-13 13:52
Artykuł 38 Konstytucji RP nakazuje wprowadzenie takiego prawa.
- 0 0
-
2023-03-13 13:44
"gó...o" tam wiesz bo chyba nie przeczytałeś żadnej ustawy
w ustawach jest wyraznie napisane za co można ,a za co nie można "dać "pouczenie
- 1 0
-
2023-03-13 16:30
No, tylko zwykle to obywatel mówi: to naruszenie prawa, i nic z tego nie wynika - policjanta nie było tego dnia na służbie, albo policjanci weszli przez pomyłkę i złamali komuś kręgosłup - ktoś poniosl jakies powazne konsekwencje? A kto zwroci panu zdrowie?
- 3 0
-
2023-03-13 10:31
Czyli lepiej było za PO spokojnie wygraja niedługo wybory bedziecie mieli lepiej :) Dziwne jest to ze teksty propagandowe (2)
jak to pokolei wszystki jest żle pojawiaja sie dopiero w roku wyborczym a za rzadów PO nie było ich wcale!!
To są tak zwane wolne media- 9 5
-
2023-03-13 11:03
Nie biadol pisowcu.
Dośc kleptokracni
- 13 8
-
2023-03-13 11:04
takim jak ty ze spolek skarbu panstwa teraz jest lepiej
- 11 3
-
2023-03-13 11:08
A co wtenczas robili panowie policjantki?
Zdecydowanie nie jesteśmy gotowi na feminatywy ;)
- 1 1
-
2023-03-13 11:26
Czyżby KP IV?:)
- 1 0
-
2023-03-13 15:20
Każdy może zmienić pracę jak się nie podoba
na miejsce tych przyjdą inni
- 4 5
-
2023-03-13 16:44
boli że mało płacą
fakt że stali się tituszkami PiS którymi ludzie gardzą, zupełnie im nie przeszkadza
- 4 4
-
2023-03-13 16:57
Pozdrawiam wszystkich Policjantów i życzę im wszystkiego dobrego
Sama nie nadaje się na policjantkę, jestem zbyt słaba psychicznie.
- 5 2
-
2023-03-13 21:57
Gdynia
Nie tylko w Gdańsku, a byłeś w Gdyni. Brut, smród i mogiła. Przy komendzie to strach przejść, a co dopiero wejść do środka. Policjantów brak.
- 3 1
-
2023-03-13 23:44
...
A nie stękał że mu źle jak przez ponad dwa lata policja zachowywała się jak ss, gestapo, ormo, zomo za jakieś szmatki na twarzy które jak potwierdziły rządy takich krajów jak np; usa, anglia, holandia, włochy itd były zupełnie zbędne i nie zatrzymywały niczego, żadnego wirusa. wtedy nie stękał pan policjant? no tak, wtedy nie stękał...
- 5 3
-
2023-03-13 07:06
Czy obiektywnie za rządów pisu ktoś na dobrze? (25)
Nie tylko Policja ma zle. Pomyślcie nawet o nauczycielach i tym ze reprezentuje ich taki czarnek. Krew mnie zalewa i nie rozumiem tego 34% elektoratu. Jeszcze będzie pięknie, jeszcze będzie normalnie..
- 204 71
-
2023-03-13 07:10
Nie ma co sie targowac ktos ma gorzej (6)
Artykul jest o Policji I autor temu poswieca uwage. Musimy pomyslec Jak sobie wzajemnie pomoc zamiast teraz bez sensu dywagowac ktos ma gorzej. Zaczalbym od prostej sprawy: podchodzic z usmiechem I szacunkiem do Policji. Nawet Jak on/ona beda mieli gorszy dzien, to na pewno da mila zmiane I choc troche pomoze
- 25 2
-
2023-03-13 11:28
Ludzie już tej formacji NIGDY nie pomogą... (4)
Przypomnieć pałowanie obywateli, w tym bezbronnych kobiet na protestach za brak szmaty na twarzy
- 12 7
-
2023-03-13 11:41
Jakie pałowanie kobiet....jeden incydent z agresywnym facetem w peruce i wielkie mi zamieszanie. (3)
Pamietamy strzelanie do strajkującego tlumu na ulicy które domagało sie podwyzek.
- 10 10
-
2023-03-13 13:57
Strzelanie było do motłochu który prawie nie podpalił ludziom domów. (2)
Już nie pamiętasz, jak policja pałowała nie jedną, a setki kobiet pod domem "szeregowego posła"? Krótką pamięć macie.
- 10 8
-
2023-03-13 16:37
W TVPiS nic nie mówili o tym
- 7 3
-
2023-03-13 21:46
Nie robi się burdelu pod prywatną posesją
- 2 4
-
2023-03-13 22:05
Do czasu kiedy Policjanci łamią prawo i słuchają się zwierzchników a nie prawa i przepisów to nie maja prawa do zaufania i do odrobiny życzliwości, już nie wspomnę że nie dałbym nawet łyka wody bo na to nie zasługują
- 4 3
-
2023-03-13 07:11
Policja pokarpacie
Policjant, wójt, ksiądz- osoby panujące w gminach Podkarpacia.
Tam nikt nie narzeka że ciężka służba.- 23 11
-
2023-03-13 07:16
Możliwe, ale nie może być popis
- 5 1
-
2023-03-13 07:18
Jasne, ze tak.... (2)
...przecież "żyje sie nam lepiej"!zwłaszcza elitom pisowskim i ich rodzinom, kościołowi..... Poza tym, poparcie dla rządzącej partii, cały czas jest w granicach 30%, wiec "ciemny lud" sa zadowoleni.
- 33 15
-
2023-03-13 12:20
Ludziom jest dobrze, bo tym których nie lubią jest gorzej. To cała moralność Polaka i powód wyboru PiS - aby komuś dowalili. (1)
A potem do kościółka, rozgrzeszonko, a wieczorem wódeczka.
- 9 3
-
2023-03-14 06:40
a przed snem modlitwa z "Dnia Świra"
- 2 1
-
2023-03-13 08:16
Policja.... Nauczyciele.... Lekarze... itd.... (2)
Jeśli nie masz PiSowskiej legitymacji to w tym kraju nie masz szans na godne życie. Kompletnie rozwalili to państwo! Sfera budżetowa sponiewierana jak nigdy. Policja? Cóż pilnuje głównie małego prezesika z Żoliborza i jego pupili... Albo wykorzystywana do cięcia confetti czy podglądania opozycji. Niestety formacja spadła na dno. Nie dziwię się, że policjanci - ci prawdziwi - odchodzą. Nie dość, że pensje głodowe to w dodatku wstyd nosić ten mundur zhańbiony przez rządzących. Ale o czym my mówimy? Skoro główny glina w kraju strzela sobie z bazuki między nogi?
- 23 12
-
2023-03-13 13:02
Ciekawe skad donek wezmie na podwyzki (1)
Dla każdych po 20%. Tak obiecał ostatnio
- 3 5
-
2023-03-13 21:20
To proste
W przeciwieństwie do PiS nie będzie kradł państwowych pieniędzy
- 5 3
-
2023-03-13 10:23
Te 34% to nieroby i kościelne mochery. (2)
Czego tu nie rozumiesz.
- 15 4
-
2023-03-13 11:44
To czym jest te 19% od rudego? To chyba te pozostałosci po komunie i folksdojczach (1)
czego tu nie rozumiesz
- 7 10
-
2023-03-13 17:06
Komuna to pis.
Dobrze o tym wiesz. Więc nie udawaj.
- 5 2
-
2023-03-13 10:25
Ja mam dobrze, nie wiążę tego z obecną władzą ale zmieniłem pracę, zarabiam ponad średnią krajową, wystarcza mi na wszystko.
- 2 0
-
2023-03-13 11:26
Wybory NIGDY nie były wolne, stąd to 34% (3)
POPiS podzieł sobie Polskę i tak rządzą sobie na zmianę!
- 4 3
-
2023-03-13 11:46
Na jaką zmiane? Jak będzie trzeci raz rządził PiS (2)
- 3 3
-
2023-03-13 17:07
Jest taka opcja bo znów sfałszują wybory.
Inaczej nie potrafią.
A Polska w ruinie.- 3 3
-
2023-03-13 21:50
Dobra weź nie tuskuj
- 2 2
-
2023-03-14 19:09
Za Tuska to nauczyciele mieli raj na ziemi
Dołożył dwie karciane godziny i to za całkowitą darmochę, zabrał wcześniejsze emerytury super, w końcu dał trzy podwyżki po 50 zł ale haczyk dopiero od września miałaś luksusowe życie a zapomniałem wtedy był wpełni profesjonalny minister była pani znała się na szkole bo miała dzieci w wieku szkolnym
- 1 1
-
2024-02-22 06:35
Już teraz masz normalnie?
- 0 0
-
2023-03-13 07:06
Sami sobie jako spoleczenstwo jestesmy winni (17)
Wieczne pietnowanie Policji, ingerencja smartfonami w kazda ich interwencje, pyskowki I rzekoma znajomosc prawda. Przykro mi sie na to wszystko patrzy. Oczywiscie, sa w Policji zgnile jablka Jak wszedzie, ale generalizacja problemow przychodzi nam tam duzo latwiej. Ode mnie Policja miala I zawsze bedzie miec pelne wsparcie. To dzieki nim czuje sie bezpiecznie I wiem Jak niewdzieczna prace wykonuja. Zyczylbym Im wiecej szacunku od ludzi na ulicy i godniejszego wynagrodzenia. Panie I Panowie z Policji, jestem z Wami!
- 187 104
-
2023-03-13 07:26
w ciągu ostatnich lat tzw pandemii duża tych częśc tzw interwencji była bezprawna i nadmierna (8)
To dobrze, że pyskowano i "atakowano" smartfonami bo normalnie też bym tego nie popierał. Ale skoro policja działała nienormalnie to orzeciwstawiac się tez trzeba nienormalnie.
- 42 21
-
2023-03-13 08:15
Tak twierdzą tylko tzw wolnościowcy. (7)
Miała być wielka fala uniewinnień w sądach i co? I nic. Okazało się że w przeciwieństwie do głoszonej przez nich propagandy wszystko odbywało się legalnie.
- 12 22
-
2023-03-13 08:22
nie komentuj z takimi deficytami wiedzy
- 16 3
-
2023-03-13 08:23
i jest, tylko o tym nie usłyszysz w większości mediów (4)
te reżimowe i te tzw opozycyjne w niektórych kwestiach mają sztamę i trzymają wspólnie zmowę przemilczania niektórych tematów.
Dlatego nie znajdziesz newsów o wygranych przez przedsiebiorców sprawach, duża cześć jeszcze się toczy bo to lediwe 2-3 lata minęły (wolne sądy). O tym, że wszelkie sprawy tzw maseczkowe po rozpoczęciu wojny na Ukrainie uległy oddaleniu też media głównego nurtu nie ogłaszały.- 19 5
-
2023-03-13 08:42
Ani jedna tzw sprawa maseczkowa nie została oddalona. (3)
Takie wiadomości były tylko w rosyjskiej propagandzie, która od razu po napaści na Ukrainę przestawiła się na inny temat.
- 0 18
-
2023-03-13 10:50
moja została oddalona (1)
wygrałem sprawę maseczkową w sądzie w Gdyni, przestań wierzyć w media głównego ścieku
- 9 2
-
2023-03-13 13:57
Sygnaturę poproszę :)
Bo ja mogę napisać, że zostałeś skazany na 10 lat więzienia i tak samo jesteśmy wiarygodni.
- 2 6
-
2023-03-14 13:43
ale sie pajacu osmieszyłes z tym g*wnem...
- 0 0
-
2023-03-13 09:22
no przeciez sa uniewinnienia i to wystawiane przez sady masowo. po prostu media o tym milcza bo wyszloby ze przez caly okres pnademii histerii oklamywano nas
- 15 3
-
2023-03-13 08:19
pogadaj z rodzinami tych, którzy (2)
zakończyli swój żywot na komisariacie albo zostali wywiezieni do lasu.... Policja musi być kontrolowana przez obywateli. Tylko w reżimach nie ma kontroli i stoi ponad prawem!
- 22 13
-
2023-03-13 16:31
(1)
Przypomnijmy o ofiarach śmiertelnych czy panu któremu złamano kręgosłup, myląc mieszkania. Dostał 80k./
- 1 1
-
2023-03-13 17:37
Tu nie chodzi o takich policjantów co wjeżdżają na chatę.
Ci mają się świetnie. Więcej zarabiają i przez 90% czasu służby nic nie robią. Chodzi o takich zwykłych krawężników patrolujących ulice.
- 4 1
-
2023-03-13 09:06
Na szacunek trzeba zasłuzyć
Szacunek nie jest dawany z urzędu. Trzeba na niego zapracować.
- 22 2
-
2023-03-13 10:09
za upolitycznienie tej formacji płacą wszyscy,
- 9 1
-
2023-03-13 13:07
System
Nie spoleczeństwo, ale to że system zmienił rolę policji na maszynkę do zarabiania na obywatelach i obsługiwania, chronienia "wybranych" sprawia że brakuje poszanowania dla policjantów.
- 1 4
-
2023-03-13 15:33
Policja
Możesz się nie zgadzać z negatywnymi opiniami na temat policji.Sami swoimi poczynaniami zapracowalli na takie ,a nie inne opinie.Obecna policja to tzw.bijace serce partii. Bicie protestujących kobiet,rozbijanie demonstracji spontanicznych,niczym nie uzasadnione legitymowania,zatrzymywanie ludzi bez powodu,bandyckie zachowania przy pacyfikowaniu zgromadzeń spontanicznych,zagadkowe śmierci młodych ludzi podczas interwencji policjantów,nadużycie spb,chamskie i prostackie zachowania poszczególnych policjantów,brak imienników podczas tłumienia demonstracji...itd.Ty chcesz szacunku do policji ?Nagrywanie policjantów podczas interwencji to standard,nagrania te służą jako dowód w sądach.Nikt bez powodu tego nie robi.W necie jest całkiem sporo dowodów na to,jak policjanci usiłują wymuszać mandaty za rzekome przekroczenie przepisów ruchu drogowego,na niezgodne z przepisami mierzenie szybkości samochodów, na prowokowanie szybszej jazdy ( jazda na zderzaku),na przypadki pijaństwa w szeregach policji itd.itd.Szacunku pośród społeczeństwa nie zdobywa się samym noszeniem munduru policyjnego.Zdobywa się go wiedzą, zachowaniem,służbą dla społeczeństwa, a nie sluzalczoscia wobec rządzących.Kazdy policjant ma przestrzegać prawa,które jest dla wszystkich obywateli tego kraju i pamiętać o słowach ślubowania,które składa przy podejmowaniu służby.Sądzisz pewnie ze bicie i poniewieranie kobiet,rzucanie ich na ziemię,ciąganie ich po ziemi czy bruku,łamanie im rąk jest postępowaniem godnym policjanta ? Policjant ma prawo odmówić wykonania polecenia służbowego lub rozkazu,który nosi w sobie znamiona przestępstwa lub nim jest .Jak nie wiesz jak się masz zachować to zachowaj się jak człowiek,a słowa proszę,dziękuję,przepraszam powinny być na porządku dziennym bo nic nie kosztują,a policjant jest też człowiekiem I może się pomylić.Policja od ladnych paru robi wszystko, aby jej prestiż uległ znacznemu obniżeniu.Policjant ma być apolityczny,nie może darzyć sympatią jedną grupę społeczną,
- 8 2
-
2023-03-13 15:40
Człowieku, żyjesz w kraju, gdzie jakieś setki tysięcy ludzi miało problemy z prawem przez marihuanę - przez 20 lat - teraz się okazuje, że to roślina lecznicza, brak jej jest dalej w aptekach, a ludzie rozpoczęli już leczenie + brak tabeli wartości granicznych w prawie, dla celów zawodowych, ludzie prowadzą samochody, i leczą się jednocześnie, i to jest normalne.
Policja opiniuje prawo i nie robi nic, żeby zmienić prawo na lepsze, ciągle poprawia sobie statystyki wykrywalności 100% wykrywalnością narkotykow, lub robi rutynowe nielegalne kontrole.
Policja w Polsce stoi tysiącami pod domem szeregowego posła. Wytłumacz mi to.- 5 1
-
2023-03-13 07:06
Po czwarte (7)
Policja jest używana jako bijąca ręką partii.
Tylko osoby mogące nie połączyć faktów do czego są używane pozostają w służbie.- 166 73
-
2023-03-13 07:07
Infantylne I prostackie myslenie (1)
- 18 34
-
2023-03-13 07:50
Prawdziwe
Z Policji zrobili Milicję
- 25 15
-
2023-03-13 07:23
No cóz,
towarzysze z rządzącej partii dużo skopiowali z czasów dawno minionych, ale tylko to co im najbardziej pasowało. Za komuny milicja była na każdym kroku, było dużo pieszych patroli o każdej porze. Chodzili po ulicach, podwórkach, zagladali na klatki schodowe, do bram....Teraz patrole czasem przejeżdżają samochodem i to z taka predkością jakby nie chcieli niczego zaobserwować....ot "Polska w ruinie+"
- 26 12
-
2023-03-13 07:58
Nie kłam (3)
Bijącą ręką partii to była policja za czasów totalnej zdrady, teraz chłopaki się stresują bo nie mogą palcem dotknąć czarnych macic, plujących na nich na ulicy.
- 13 20
-
2023-03-13 08:02
Ale premie za ZOMOwe działania są... (2)
I przyjemnie się je bierze.
Mam wieksze zaufanie do pracownika żabowego sklepu niż milicjantos.- 14 10
-
2023-03-13 23:26
Yzf (1)
To jak cię okradną to idź do żabki niech ci pomogą
- 2 4
-
2023-03-14 07:52
W jaki sposób pomogą? Wypiszą kwit o umorzeniu postępowania?
Tylko na to ich stać. Tylko to potrafią.
- 5 1
-
2023-03-13 07:06
Szpilek (31)
Nikt nikogo nie zmusza do pracy w policji .
Nie ma co narzekać tylko zmienić zawód .- 120 151
-
2023-03-13 07:07
A jak ci piwnice okradna to gdzie pojdziesz? (19)
Jak wszyscy policjanci zmienia zawód?
- 36 21
-
2023-03-13 07:12
(10)
Dlatego ja uważam,że każdy powinien mieć możliwość posiadania broni palnej.
Bądźmy obiektywni prawo to pojęcie względne .
Taki policjant musi zatrzymać kogoś kto ma np.30 gram haszyszu .Dostaje za to pensje...
Taki ktoś siedzi w więzieniu za 30g haszu.W Kanadzie nie siedziałby bo hasz jest legalny.
Warto być przyzwoitym i nie uganiać się za kimś bo łamie prawo ,ma narkotyki czy broń.
Zawsze można robić w życiu coś innego.- 15 32
-
2023-03-13 07:25
(9)
Czyli mamy żyć na dzikim zachodzie?
Każdy będzie respektował prawo według własnego kodeksu moralnego?
Czyli jak masz broń to ty najlepiej wyegzekwujesz swoje bezpieczeństwo i sprawiedliwość?
A co jak przyjdzie 50 innych pod twój dom wyegzekwować swoją sprawiedliwość? Okaże się, że sprawiedliwość jest po stronie silniejszego. Dziki zachód.
Prawo jest po to, żeby obowiązywało wszystkich i normowało życie społeczne.- 24 8
-
2023-03-13 07:34
(7)
Jeżeli ktoś Cię napada w domu ,dokonuje zaboru Twojego mienia to powinno prawo zezwalać do samoobrony czyli zastrzelenia intruza.
- 23 2
-
2023-03-13 08:04
(3)
Jeśli ktoś Cię napada w domu, to możesz użyć broni palnej w swojej obronie. Prawo obecnie na to zezwala. A poruszona wyżej kwestia haszyszu nie jest w gestii policji, ale organu ustanawiającego prawo.
- 7 9
-
2023-03-13 08:33
Ja miałem broń w domu do samoobrony i przyjechała policja ,zabrała broń i inne rzeczy i 22 miesiące spędziłem w wiezieniu!!!!
- 6 6
-
2023-03-13 15:55
Kłamiesz: policja opiniuje prawo, i powinna robić to znacznie lepiej - bo robi to bardzo źle. Policja ma większy wpływ na prawo, niż obywatel: używa go na co dzień w pracy, ma swoich prawników oraz ministrów z którymi konmendan t policji może się po prostu umowic.
I co, czemu nas oklamujesz? Znowu zasłanianie się niemożnością?
Policaj w polsce jest dobry jak trzeba komuś pomylić mieszkania i złamać kręgosłup albo kogoś zabić na komendzie.- 2 0
-
2023-03-13 16:32
Czyli nic nie wiesz o wyrokach za przekroczenie obrony koniecznej tam, gdzie ewidentnie była obrona konieczna? To może się rozejrzyj, przestępca w Polsce ma więcej praw niż napadnięty, ogarnij się.
- 1 1
-
2023-03-13 08:17
Jeżeli ktoś żyje z napadów na mienie uzbrojonych obywateli, wierz mi, będzie miał dużo większe szanse w starciu niż Ty. (2)
Teraz możesz uciec od nieuzbrojonego napastnika, kiedy oboje będziecie mieli broń, takiej możliwości nie będzie.
- 6 3
-
2023-03-13 10:39
(1)
Bzdura
- 2 3
-
2023-03-13 13:59
Wiadomo, każdy fetyszysta broni jest drugim Jerrym Miculkiem.
I zawsze strzelisz pierwszy, szczególnie kiedy przestępca jest gotowy na konfrontację a Ty nie.
- 1 0
-
2023-03-13 15:54
Ale broń palną można posiadać np. tylko w domu - w Norwegii tak jest , i chyba nie ma tam dzikiego zachodu, prawda? Nie można posiadać krótkiej ani automatycznej, tylko myśliwską. Możesz tak obronuić om i rodzinę, ale raczej nie siebie na mieście - i za je bi ście.
- 0 1
-
2023-03-13 07:51
A ty Policjantem jesteś?
- 4 1
-
2023-03-13 07:51
jak okradna to myslisz ze policja znajdzie sprawce? xD jak sam palcem nie pokazesz to umorzą.
- 15 1
-
2023-03-13 08:02
a teraz gdzie pójdziesz skoro policja i tak niewiele robi?
- 12 2
-
2023-03-13 10:06
mhm
Pójdziesz na policję i co oni zrobią? Umorzenie z powodu niewykrycia sprawcy.
- 10 1
-
2023-03-13 15:41
(3)
Wynajmę sobie firmę ochroniarską - brak policji szybko spowodoje zarąbisty rozwój takiej branzy.
Jeszcze jakieś pytania? Akurat prywatyzacja policji byłaby ok.- 0 2
-
2023-03-15 11:57
W każdym normalnym cywilizowanym państwie policja nie jest prywatna tylko państwowa,bo gdyby była prywatna,to byłaby anarchia i samowola bogatych nad biedniejszymi.
- 0 0
-
2023-03-15 11:58
Brak policji rozwinie także branżę kryminalistów i anarchię.
- 0 0
-
2023-03-15 11:59
Tobie za to brakuje rozwoju rozumu - jest w zaniku.
- 0 0
-
2023-03-13 07:39
No dlatego to jest artykuł o brakach w policji
- 7 0
-
2023-03-13 07:39
Czyli co, wszyscy policjanci mają zmienić zawód? (7)
Kto będzie się wtedy uganiał za kryminalistami i resztą patologii? To żeś błysnął intelektem...
- 12 5
-
2023-03-13 07:52
(4)
a uganiają się? bo w wiekszosci sprawy sa umarzane.
- 12 7
-
2023-03-13 08:28
Braki w policji (3)
Warto przeczytać artykuł o tym, że brakuje 95 tys. policjantów. Jak nie mają kogo wysłać do interwencji to także nie mają środków, żeby ścigać kradzieże.
- 9 4
-
2023-03-13 11:13
(1)
Dobrze, że jak karali za maski to ich za mało nie było.
- 6 2
-
2023-03-14 21:59
Było mało, było.
Kilka osób widziało te akcje bo były robione w galeriach, ale w praktyce szanse na dostanie mandatu były wyjątkowo marne. Raz w tygodniu jedna para policjantów była wysyłana do jednego centrum żeby poszło w eter że można dostać mandat za brak maski.
Nawet skuteczna metoda bo antymaseczkowcy dostawali czerwonej gorączki za każdym razem i robili aferę pod niebiosa. W efekcie w eterze panowało przekonanie że brak maseczki prowadzi do mandatu.- 0 0
-
2023-03-13 11:49
Lepiej wróć do podstawówki.
Czytanie ze zrozumieniem się kłania...
- 2 0
-
2023-03-13 16:33
(1)
Prywatna policja, którą będziesz rozliczał z działań. I którą będzie można pozwać - a nioe zasłoni się niedokładną ustawą o policji. I co?
- 1 1
-
2023-03-14 22:35
...znaczy mafia?
Bo właśnie tym jest "prywatna policja" której trzeba płacić żeby twoje prawa były bezpieczne.
Jak chcesz ich rozliczać? Zmienisz firmę? Uczciwa konkurencja jest dla frajerów, przy dostarczaniu rzeczy które każdy musi kupić "bo inaczej..." dzika prywatyzacja się nie sprawdza.- 0 0
-
2023-03-13 08:47
No o tak robią
Zmieniają zawód, a Ty szykuj się do patrolu obywatelskiego
- 6 2
-
2023-03-13 09:07
W tym kraju zmiana pracy
Może wiązać się ze stratą, bo gdzieś indziej możesz już nie dostać
- 4 2
-
2023-03-13 07:06
(15)
Gdy odmówią uczestnictwa w ochronie domu prezesa i miesięcznych imprezach w stolicy będą mieli czas na patrolowanie naszych ulic i służenie swoim mieszkańcom. Cóż wykonują ślepo rozkazy zamiast udać się hurtowo na L4. Dzięki ich głupocie poziom postrzegania Policji spadł już dawno temu do poziomu z czasów PRL- jakkolwiek służą dzieciom kwiatom tego czasu.
- 188 83
-
2023-03-13 07:19
(5)
Jestem ciekawy czy swojemu pracodawcy też tak chętnie odmawiasz jak się z nim nie zgadzasz.
- 25 20
-
2023-03-13 07:27
oczywiście że tak a jak sytuacje sie powtarzaja to zmieniam pracę, nie jestem niewolnikiem.
- 37 20
-
2023-03-13 07:53
(1)
jak chcieli podwyzek to jakos potrafili hurtem isc na zwolnienie l4.
- 25 4
-
2023-03-14 22:04
Podwyżki są o wiele prostsze.
Każdy policjant ma budżet domowy który musi się spinać. Nie można tego powiedzieć o mniej mierzalnych kwestiach jak poczucie misji czy sumienie. Oczywiście jest wielu policjantów z powołaniem, ale sam fakt że jest ich mniej niż 100% oznacza że znacznie ciężej jest zorganizować protest w sprawie moralnej. W dodatku nie po to PiS zmieniał komendantów żeby policjanci z powołaniem mieli coś do powiedzenia, bo tacy są im zbędni.
- 0 0
-
2023-03-13 11:16
(1)
A ty się zgadzasz na wszystko? To w takim to jest Twój pracodawca u którego świadczysz usługi, czy to Twój pan, a Ty jestes niewolnikiem? Wybieraj, bo w normalnych relacjach jest obustronny szacunek jak i wysłuchanie stron no ale też trzeba coś umieć.
- 6 0
-
2023-03-13 21:47
Przyjdzie nowa władza i nasr* na ciebie.
- 0 1
-
2023-03-13 08:21
Nie
L-4 obniża pensje, która nie starcza od 1 do 1.
- 9 8
-
2023-03-13 08:25
Słuszna uwaga (3)
Kiedyś jak Milicja przekształcała się w Policję to faktycznie dało się odczuć, że jakaś zmiana postępuje. Teraz mamy odwrotną sytuację: Policja przepoczwarza się w milicję przy rechocie PiSowskiej nomenklatury! Sorry, moja opinia o tej służbie jest niska z tendencją do dalszego obniżania. Dopóki cos się nie zmieni i na czele Policji stanie policjant a nie partyjny pachołek z tendencją do zabawy z bronią przeciwpancerną w komisariacie....
- 31 8
-
2023-03-13 09:59
Ale jeszcze nie strzelają do ciebie jak wyjdziesz na ulice jak za tuska? (2)
I komuny...
- 6 20
-
2023-03-13 11:05
(1)
No tak - nie strzelają kulami gumowymi. Najwyżej pobiją pałką teleskopową czy tam rękę złamią.
- 12 2
-
2023-03-15 12:02
Ręka się zrośnie,ale jak dostaniesz kulą gumową w oko to po oku.
- 0 2
-
2023-03-13 11:27
to jest służba, a nie praca. odmowa wykonania rozkazu nie wiąże się jedynie ze strata pracy, ale też z postępowaniem karnym
- 1 6
-
2023-03-13 11:30
Po co piszesz takie bzdury??? (1)
Taki jesteś mądry, a jak będzie potrzeba to pierwszy złapiesz za telefon i będziesz prosił o pomoc w zagrożeniu - wtedy Policja będzie dobra, jak będzie się narażać za Ciebie.
- 4 4
-
2023-03-13 16:46
Murem za milicjom
A naraża się?
- 4 0
-
2023-03-13 18:13
Właśnie, robią za wikidajło na spotkaniach polityków pis całymi hordami, stąd też braki w patrolowaniu ulic i osiedli.
- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.