• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Południowa Obwodnica Gdańska. Potrzebują 7 mln zł, by zdążyć na Euro

Maciej Naskręt
16 maja 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Budowa największej - 2,8-kilometrowej - estakady w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska metodą nasuwania podłużnego. Budowa największej - 2,8-kilometrowej - estakady w ciągu Południowej Obwodnicy Gdańska metodą nasuwania podłużnego.

Kłopot na Południowej Obwodnicy Gdańska. Wykonawca musi przyspieszyć prace, by zakończyć inwestycję drogową przed Euro 2012. Potrzebuje na to jednak ok. 7 mln zł. To niewiele, przy całkowitym koszcie inwestycji wynoszącym ok. 1,4 mld zł. Trwają rozmowy z GDDKiA.



Przebieg Południowej Obwodnicy Gdańska. Przebieg Południowej Obwodnicy Gdańska.
Harmonogram na budowie Południowej Obwodnicy Gdańska stał się bardzo napięty. Z ustaleń portalu Trojmiasto.pl wynika, że wykonawca, by zdążyć z budową Południowej Obwodnicy Gdańska do Euro 2012, musi utworzyć drugie - dodatkowe - stanowisko nasuwania płyt żelbetowych. Chcąc nadrobić czas, należy m.in. wykonywać nasuwanie dwóch konstrukcji żelbetowych jednocześnie na moście, który powstaje nad Motławą w dzielnicy Olszynka zobacz na mapie Gdańska.

Uruchomienie kolejnego stanowiska do nasuwania płyt może pochłonąć dodatkowo ok. 7 mln zł. Co się zawiera w tej kwocie? Największy koszt stanowi zakup rusztowania mocowanego na czole płyty (widać je na zdjęciu w kolorze żółtym). Pozwala ono podczas nasuwania uchronić żelbetową płytę przed złamaniem pod wpływem własnego ciężaru.

Kto powinien zapłacić za dodatkowe stanowisko nasuwania płyt?

Do napiętego harmonogramu prac przyczyniła się przede wszystkim tegoroczna sroga zima - czynnik niezależny od inwestora i wykonawcy. Wiele czasu stracono też na negocjacje z dwiema rodzinami, które mieszkały w domach przy budowanej Południowej Obwodnicy Gdańska. Wtedy m.in. budowlańcy wbijający kafarami betonowe słupy musieli odstąpić od pracy. O sprawie pisaliśmy w połowie czerwca ubiegłego roku. Rodziny domagały się wykupu nieruchomości.

Inwestorem budowy Południowej Obwodnicy Gdańska jest gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, a wykonawcą przedsięwzięcia firma Bilfinger Berger Budownictwo S.A. jako lider, a partnerem jest spółka Wakoz z Luzina.

Władze inwestora, jak i generalnego wykonawcy uspokajają, ale nie mówią na razie o szczegółach sprawy. - Trwają aktualnie rozmowy. Sprawa jest delikatna. Robimy wszystko, by Południowa Obwodnica Gdańska była przejezdna do czasu Euro 2012 - wyjaśnia Piotr Michalski z gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Niewiele więcej powiedział nam w sprawie dodatkowych kosztów rzecznik prasowy generalnego wykonawcy. - Zaznaczam, że nie jest to problem. Trwa dyskusja z inwestorem. Nic więcej nie mogę powiedzieć - mówi Mateusz Gdowski z firmy Bilifinger Berger.

Południowa Obwodnica Gdańska będzie wiodła od Koszwał przez gdańską Olszynkę, Lipce i Maćkowy do Obwodnicy Trójmiasta. Trasa będzie liczyła ok. 17 km. Pochłonie ok. 1,133 mld zł. Łączna wartość projektu to 1,5 mld zł. To największa inwestycja na Pomorzu, realizowana przy udziale środków Programu Infrastruktura i Środowisko.

Miejsca

Opinie (147) 5 zablokowanych

  • SKANSKA

    Jedyna firma, która potrafi zorganizować pracę to SKANSKA, reszta to dziady.

    • 8 4

  • Wystarczy zaniechać budowy pomnika prózności i pasozytnictwa ECS i b edzie baniek na jeszcze kilka kilometów dróg

    Budyń tylko musi nie ulegać poasożytom i spuscić z siebie powietrza tzw. "męża opatrzności"

    • 11 4

  • Budowlańcy w harmonogramach zakładali, że zima będzie trwała miesiąc.

    Niestety było inaczej, a następna zima może być taka sama jak poprzednia. Dotyczy się to również planów Słowackiego, w których jeśli zima z mrozami potrwa 3-4 miesiące, nie będzie szans na skończenie drogi.

    • 2 0

  • Łancuszek św. Antoniego

    Inwestor , wykonawca , podwykonawca , podwykonawcapodwykonawcy ....itd.

    • 2 1

  • E.Steinbach jedzie na Pomorze

    E.Steinbach jedzie na Pomorze. Tak, ale tego nikt w mediach nie podaje. Dowiemy się tylko że została przyjęta z honorami przez gdańskich rajców.

    • 4 5

  • Genialne rozwiązanie!!! (2)

    Wystarczy utworzyć drugą zmianę. Cz Polsce jest to realne, żeby pracownicy drogowi byli na budowie dłużej niż 8 godzin?

    • 104 13

    • 2, 3 - zmiana to nie problem

      Zaczyna sie walka o pienadze. Przejezdzalem tam niejednokrotnie w nocy i prace szly pelna para. Sobota, niedziela to tez nie byl problem zeby zatrzymywac roboty. Zima stawiane byly ogrzewane namioty i do przodu. Praca jednak w tych okresach jest o wiele drozsza.

      • 23 1

    • tam sie pracuje na 3 zmiany

      • 21 0

  • Jaki problem ?

    Nie jestem pewien, czy na Euro musi być zrobiona koniecznie druga nitka wiaduktu. Czy tam będzie akurat taki duży ruch ? Lepiej by się martwili o trasę Słowackiego, która nie będzie niestety gotowa w całości. Większość kibiców przyleci samolotem.

    • 6 1

  • dajcie podwyżki czynszu i będzie forsa . (1)

    • 4 4

    • :/

      A żebyś wiedział,że tak zrobią:/

      • 3 0

  • Mam pomysł skąd wziąć kasiorkę! Od Nas!!! (2)

    Fajny pomysł co,nie? Nadaję się na polityka?

    • 13 1

    • :) (1)

      Nie nadajesz:) nie od nas tylko od was :)... kiełbasy ,browary narodzie kochany ja tobie dam...

      • 0 4

      • :P

        Ale Ja dorzucę coś od siebie:P Stąd taki jestem "dobrodusznym politykiem":D

        • 1 0

  • A może .....

    ...... Paweł A wyłozy a po zakończeniu infestycji rozliczy z inwestorem. Deklarował ze ma 4 bańki

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane