- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (134 opinie)
- 2 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (92 opinie)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (62 opinie)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (107 opinii)
- 5 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (231 opinii)
- 6 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (127 opinii)
Ponad 4 mln zł rocznie za miejski portal Gdańska
Dwuletnie prowadzenie i utrzymanie miejskiego portalu Gdansk.pl pochłonie ponad 8,1 mln zł. To najwięcej w historii jego funkcjonowania, choć jak przekonują urzędnicy wzrost wydatków względem poprzedniej umowy nie jest znaczący i wynika przede wszystkim z przeniesienia kosztów utrzymania strony w sieci.
Kwota umowy wyniosła 8 mln 110 tys. zł, zaś zamówienia publicznego dokonano z "wolnej ręki" w ramach tzw. usług in-house, czyli powierzenia zadań podległym spółkom.
Gdańskie Centrum Multimedialne oprócz bieżącego prowadzenia portalu w zakresie przygotowania artykułów, fotorelacji i materiałów wideo, będzie też odpowiadało za jego rozwój m.in. w zakresie:
- utworzenia Gdańskiej Mapy Inwestycji
- modernizacji wyglądu strony oraz wewnętrznego panelu zarządzania
- wykonania wyszukiwarki portalu oraz przełączenia stron na protokół https
- utrzymania i rozwoju Gdańskiego Centrum Kontaktu (jego uruchomienie zaplanowano w 2018 r.)
- W nowej umowie na wykonawcę przeniesiono także - leżący dotychczas po stronie Urzędu Miejskiego - obowiązek organizacji i opłacenia usługi hostingowej. Wydatki UMG na ten właśnie cel w 2017 r. wyniosły 32 914,80 zł - podkreśla Alicja Bittner z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego.
Ponad 330 tys. zł za każdy miesiąc działalności portalu
W 2017 r. również zawarto umowę z Gdańskim Centrum Multimedialnym, lecz na okres 11 miesięcy (od 1 lutego do 31 grudnia). Jej kwota wyniosła dokładnie 3 620 204,50 zł, co oznacza, że tylko jeden miesiąc funkcjonowania portalu pochłonął 329 109,50 zł.
Przy obecnej umowie miesięczny koszt działania miejskiej witryny wyniesie 337 916,67 zł i to właśnie ta różnica względem ubiegłego roku ma pokryć koszty utrzymania strony w sieci (hostingu) oraz pozwolić na "zwiększenie katalogu usług świadczonych na rzecz Urzędu Miasta".
Jednak do podanej kwoty z 2017 r. należy doliczyć wydatki poniesione w styczniu, kiedy to umowa była zawarta z Fundacją Gdańskie Centrum Multimedialne (jej kontynuatorem jest przywołana wcześniej spółką o tej samej nazwie):
- 12 915 zł przeznaczono na "prowadzenie i rozwój miejskiej strony internetowej" oraz "rozwój technologiczny i obsługę techniczną" Biuletynu Informacji Publicznej (bip.gdansk.pl) oraz strony internetowej Urzędu Miejskiego (um.gdansk.pl)
- 8 179,50 zł pochłonęła transmisja internetowa styczniowego posiedzenia Rady Miasta Gdańska
290 tys. zł za prowadzenie portalu w 2016 r.
W 2016 r. umowa również była podpisana z Fundacją Gdańskie Centrum Multimedialne, której przekazano:
- 32 718 zł na przeprowadzenie czterech transmisji on-line sesji RMG
- 30 750 zł na medialną obsługę kampanii PIT-owej
- 51 966,27 zł za "produkcję obchodów 1 września"
- 5 535 zł za transmisję Panelu Obywatelskiego
- 15 000 zł za transmisję Dorocznego Obywatelskiego Spotkania Gdańszczan
Dodatkowo w 2016 r. wydano 77 490 zł na "prowadzenie i rozwój strony internetowej gdansk.pl" oraz identyczną kwotę na "rozwój technologiczny i obsługę techniczną" Biuletynu Informacji Publicznej i strony magistratu.
Dlaczego prowadzenie miejskiej witryny z łącznej kwoty ok. 290 tys. zł w 2016 r. wzrosło do kilkumilionowej sumy w kolejnych latach?
- Zmiana wydatków przeznaczonych na funkcjonowanie portalu od lutego 2017 r. wiąże się ze zwiększoną fundamentalną i jakościową różnicą obecności w przestrzeni internetowej - przekonuje Bittner.
Z miejskim portalem Gdansk.pl współpracuje obecnie 10 dziennikarzy. Redaktorem naczelnym jest Roman Daszczyński (przez wiele lat związany z "Gazetą Wyborczej"), zaś prezesem spółki Gdańskie Centrum Multimedialne Lech Parell, były prezes Rada Gdańsk, wcześniej związany z "Dziennikiem Bałtyckim".
Miejską stronę redagują dodatkowo urzędnicy
Dziennikarze portalu nie odpowiadają jednak za przygotowanie materiałów skierowanych przede wszystkim do mieszkańców, czyli wspomnianego Biuletynu Informacji Publicznej. W BIP znajdziemy informacje m.in. na temat godzin otwarcia urzędu i wydziałów, procedur urzędowych, spraw związanych z Radą Miasta (w tym wszystkie uchwały), planów zagospodarowania przestrzennego czy oświadczeń majątkowych.
- Odpowiedzialność merytoryczna informacji przeznaczonych do publikacji w BIP spoczywa na dyrektorach wydziałów UMG oraz dyrektorach jednostek organizacyjnych Miasta Gdańska zgodnie z tekstem ujednoliconym Zarządzenia Prezydenta Miasta Gdańska [dostępny w BIP (pdf) - dop. red.] - informuje Alicja Bittner.
Podobnie wygląda sytuacja z artykułami publikowanymi na miejskim portalu autorstwa rzeczników prasowych, pracowników działów komunikacji społecznej oraz marketingu, jednostek organizacyjnych miasta i spółek z udziałem miasta. Zadanie to wykonują oni w ramach swoich obowiązków w "macierzystym" miejscu pracy, a nie w ramach zatrudnienia w portalu.
- dofinansować roczne funkcjonowanie Europejskiego Centrum Solidarności (w 2015 r. ECS na utrzymanie potrzebował 13,5 mln zł, z czego Gdańsk wyłożył 4 mln 40 tys. zł)
- przebudować w 60 proc. ul. Stągiewną (ok. 6,6 mln zł)
- sfinansować niemal w całości budowę żłobka modułowego (ok. 4,5 mln zł kosztował żłobek przy ul. Olsztyńskiej )
- wybudować pawilon i wybieg dla lwów w zoo (ok. 4,02 mln zł)
- podwoić wydatki na bezpieczeństwo publiczne (w 2018 r. przewidziano na ten cel 4 mln zł)
- co najmniej dwukrotnie przebudować skwer Świętopełka (ok. 1,6 mln zł)
- zbudować trzy boiska wielofunkcyjne (ok. 1,345 mln zł kosztowało boisko przy XV LO )
- wykonać 26 placów zabaw (150,6 tys. zł kosztował plac zabaw przy ul. Narcyzowej )
- kupić trzy fabrycznie nowe autobusy Mercedes Citaro K (ok. 1 mln 143 tys. zł za pojazd)
- zamontować 184 wiat przystankowych (22 tys. zł jedną wiatę)
- ustawić 176 lamp solarnych lub 450 tradycyjnych (odpowiednio 23 tys. i 9 tys. za szt.)
- sfinansować 16-20 dni zimowego utrzymania dróg w Gdańsku (200-250 tys. zł za dzień)
Opinie (293) ponad 500 zablokowanych
-
2018-01-19 20:48
Hehe. O kurcze.
- 2 0
-
2018-01-19 14:57
pamętajcie przy urnach wyborczych. (1)
choćby Marsjanin miał wygrać, to Adamowicz musi na taczce wyjechać z ratusza... i ci mocniejsi którzy za nim stoją.
- 12 6
-
2018-01-19 20:35
policzcie lemingi ile zapłacicie za państwo pis, powrót do gomółkowszczyzny
- 1 3
-
2018-01-19 14:20
Rozrzutny ten łysy bęcwał, oj rozrzutny...Wiemy, że utrzymanie takiej strony to nie aż tyle kosztuje! (2)
Jest przy tym portal Trójmiasto-to wystarczy! Ale c z y j e ś pieniądze wydawać łatwo!!!
- 6 4
-
2018-01-19 20:34
c z y j e ś pieniądze to pis wywala rydzykowi i hienom smoleńskim
500 + dla patologii pijackiej to też wywalanie w piwo i papierochy
- 1 3
-
2018-01-19 14:33
cisza budyń dostanie apartament
- 3 2
-
2018-01-19 11:06
Mordo ty moja.... (1)
wszędzie widać i czuć. Ohyda!
- 13 6
-
2018-01-19 20:32
pisem smierdzisz szujo
- 1 3
-
2018-01-19 10:42
gdansk.pl to portal propagandowy Adamowicza (1)
to żadna tajemnica. Do zrozumienia tego nie trzeba nawet 5 klas. Adamowicz zdecydował się na ogłupienia nas, za nasze, mimo tak sprzyjających mediów!
- 18 6
-
2018-01-19 20:31
bo co?, kołakowska z rodziną trolom zapłaciły? wysobie policzcie ile zaplacicie za państwopis
- 1 3
-
2018-01-19 06:04
Teraz wiecie po co jest ten miś. (10)
To jest miś na miarę naszysz możliwiści , my tym misiem zamykamy usta niedowiarkom.
A na koniec zrobi się protokuł zniszczenia.- 231 13
-
2018-01-19 20:06
protokuŁ
TAK DLA PORZĄDKU ORTOGRAFICZNEGO - PROTOKÓŁ !
Piszemy w języku polskim.- 2 0
-
2018-01-19 06:15
Protokół piszemy przez u z kreską (3)
Protokół
- 19 5
-
2018-01-19 07:35
akórat ten protokuł piszemy przez u bez kreski (2)
i co nam pan zrobi?
- 27 7
-
2018-01-19 09:42
Wejdzie cham na salony wypróżni się i powie: i co mi zrobicie? (1)
- 10 4
-
2018-01-19 18:49
polaki cebulaki
katotalibanat bez wykształcenia
- 1 1
-
2018-01-19 12:31
Miś tu ,mis tam i wszyscy zainteresowani są szcześliwi (1)
Nie chcę wiedzieć co będzie jak przyszła władza przejrzy wydatki ,okaże się że dwa razy tyle można by zdziałać w tym mieście ....
- 10 1
-
2018-01-19 14:38
A ja chcę wiedzieć, bardzo chcę.
Te wszystkie przekręty muszą być ujawnione.
- 3 2
-
2018-01-19 11:45
no ale o jaki portal chodzi??
mamy coś takiego ?? jakaś luxusowa strona czy co ?
- 7 2
-
2018-01-19 09:34
Powinni ich wysłać na taras we Wrocławiu,
tam byłyby lepsze widoki, a nie tu rżnąć podatnika gdzie się da.
- 5 4
-
2018-01-19 06:39
W punkt
- 16 6
-
2018-01-19 20:03
Skandal
Dla osób pracujących w branży i znających stawki to skandaliczne. Ok 300 tys zł rocznie to kwota realna, ale 4 mln to zakrawa o przekręt dekady.
- 3 3
-
2018-01-19 19:31
Ile rocznie kosztuje działalność Trójmiasto.pl?
Cieszę się, że dopytujecie urzedników. Dzięki Wam wiemy więcej. Niemniej gwoli porównania ile rocznie kosztuje działalność Trójmiasto.pl? Możecie podać wartość w PLN lub w metrażu kostki brukowej, ewentualnie w placach zabaw.
- 5 4
-
2018-01-19 19:28
Trzy pytania: 1. czy był przetarg?
2. jeśli nie, to do kogo skierowano zapyania ofertowe?
3. jeśli do nikogo, to na jakiej podstawie zawarto umowę?- 2 3
-
2018-01-19 10:17
KTO ? ? ? (1)
Kto bogatemu zabroni palić pieniędzmi w piecu?
- 9 8
-
2018-01-19 19:18
placić za komisje smoleńskie, placić hienom smoleńskim, rozbijac nieubezpieczone rządowe limuzyny
płacić odprawy ministrom żeby po kilku dniach na powrót ich zatrudniać, szykować na prezydenta wnuka leserki, za olbrzymie pieniądze. .........
- 2 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.