• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Ponad pół miliona na remont kładki na Zaspie

Maciej Korolczuk
14 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
  • Schody trzeba wyremontować w pilnym trybie, bo w przeciwnym razie obiektowi grozi wyłączenie z użytkowania.
  • Ostatecznie kładka ma zniknąć z krajobrazu Zaspy. Pierwszy etap jej wyburzenia nie nastąpi raczej w tym roku.
  • Urzędnicy przyznają, że schody znajdują się w złym stanie technicznym i w przyszłości mogą zagrażać bezpieczeństwu pieszych.
  • Niemal dosłownie - obiekt z lat 70. XX wieku sypie się w oczach.

Trzy oferty wpłynęły na przetarg demontażu i wykonania nowych schodów na kładkę dla pieszych na Zaspie zobacz na mapie Gdańska. Miasto chce na ten cel przeznaczyć 550 tys. zł. Choć kładka jest przewidziana do rozbiórki, zanim to nastąpi trzeba zmodernizować prowadzące na nią schody, które obecnie są w złym stanie technicznym i mogą zagrażać bezpieczeństwu pieszych.



Jaki wariant co do przyszłości kładki powinni wybrać i zrealizować urzędnicy?

O konieczności wyremontowania schodów na kładkę informowaliśmy na początku miesiąca. Miasto musi zdemontować schody od północnej strony, bo ani te prowadzące od Parku im. Jana Pawła II, ani te od strony ul. Zbigniewa Burzyńskiego nie nadają się do dalszej eksploatacji.

Na przetarg odpowiedziały trzy firmy. Wszystkie złożyły oferty wyższe niż środki, jakimi dysponuje miasto. Najniższa oferta wynosi 698 tys. zł, najwyższa - 1,05 mln zł. Urzędnicy na remont mają ok. 550 tys. zł. Obecnie trwa analiza złożonych ofert, ale już wiadomo, że trzeba będzie znaleźć dodatkowe środki na remont.

Prawdopodobnie brakującą kwotę - jak zwykle w takich przypadkach - trzeba będzie przesunąć z innych planowanych inwestycji, bo schody nie tyle powinny, co muszą zostać wyremontowane. W przeciwnym razie obiekt trzeba będzie wyłączyć z eksploatacji, co w znacznym stopniu utrudniałoby poruszanie się tysiącom mieszkańców i pasażerów komunikacji miejskiej.

Urzędnicy przyznają, że obiekt z każdym rokiem znajduje się w coraz gorszym stanie, a jego utrzymanie pochłania coraz większe środki. Dlatego, by ograniczyć koszty, jakie generują naprawy i remonty kładki, od dwóch lat trwają przymiarki do jej zburzenia.

Przesuń aby
porównać

- Obecnie określane są warunki finansowe poszczególnych wariantów przebudowy oraz rozwiązania techniczne. Umożliwi to wybór optymalnego zagospodarowania przestrzennego w rejonie kładki. Kolejnym etapem będzie projekt budowlany oraz zabezpieczenie środków finansowych - mówi Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Aby budżet miasta mógł udźwignąć finansowo całe przedsięwzięcie, wyburzenie kładki podzielono na etapy. Wiadomo, że w tegorocznym budżecie nie przewidziano środków na realizację nawet pierwszego z nich. Urzędnicy szacują, że wyburzenie kładki, wywiezienie i utylizacja gruzu może kosztować kilka milionów złotych.

Przypomnijmy, że kładka powstała w latach 70. XX wieku i miała służyć klientom centrum handlowego, które ostatecznie nigdy nie powstało.

Opinie (176) 7 zablokowanych

  • Kładka jest potrzebna! (1)

    To świetnie pomyślana konstrukcja, która wymaga remontu lub przebudowy, ale nie likwidacji. Dzięki niej mamy płynny ruch samochodów i można bezpiecznie przejść na drugą stroną. Owszem, brakuje wind po jednej stronie. Generalnie, przy tak rozbudowującej się Zaspie i całym Pasie Nadmorskim, dodawanie dodatkowych świateł i klasycznych przejść naziemnych uważam za mało przemyślaną rzecz. Taka kładka, w takim miejscu, to naprawdę super sprawa - tylko trzeba o nią dbać na bieżąco, a nie czekać, aż sama zacznie się rozpadać...

    • 21 3

    • W końcu rozsądny komentarz !

      • 2 0

  • zostawić kładkę (2)

    Zostawcie kładkę. To jedyna trasa między Wrzeszczem a Przymorzem ktora mozna przejechac spokojnie. Za komuny budowali kladki przejscia podziemne itp. A teraz nap... swiatel i cale miasto stoi !!!

    • 21 5

    • Jasne. Ludzie będą chodzić tunelami i kładkami aby blachosmrody mogły spokojne jechać. (1)

      Wszystkie te tunele powinny być zasypane i zrobione normalne przejścia.

      • 5 5

      • tak tak

        "stop blachosmrodom", "będzie mevo to zobaczysz", "precz z przejściami podziemnymi", "precz z kładkami", "wsiądź na rower albo pieszo", "d*py nie ruszasz z samochodu", itd...
        FRAG z jego przedstawicielkiem Karolkiem ze "zwyrole-peel" się chyba niektórym za bardzo udzielił.

        • 4 0

  • W żadnym wypadku nie pytać mieszkańców (1)

    Każdy chce czego innego, jak zwykle

    • 7 4

    • bo ty wiesz najlepiej!

      • 2 0

  • Ktoś ogarnia

    czemu pomalowali ją częściowo? Farby wystarczyło tylko na 20 metrów i bociany? Nie kumam

    • 3 1

  • Opinia wyróżniona

    Jako mieszkańcy Zaspy apelujemy o pozostawienie kładki!!!

    Ta kładka była od dziesięcioleci i nikomu nie przeszkadzała. Mieszkańcy na co dzień z niej korzystają.
    Kładka powoduje, że nie ma konfliktu między jadącymi autami a mieszkańcami.
    Zatrzymujące się auta będą kopcić, czy ktoś o tym pomyślał. Dlaczego w tym mieści nikt nie liczy się z mieszkańcami, a liczy się tylko kasa i dziki kapitalizm?

    • 11 4

  • Wyremontować i zostawić tą kładkę. Służy ona ludziom i jest bezkolizyjnym przejściem.

    Nie może być tak że wszystko w mieście robi się pod deweloperów.

    • 5 1

  • No tak.

    (...) W przeciwnym razie obiekt trzeba będzie wyłączyć z eksploatacji, co w znacznym stopniu utrudniałoby poruszanie się tysiącom mieszkańców i pasażerów komunikacji miejskiej.

    Co racja, to racja. Zamknięcie kładki utrudni tysiącom mieszkańców poruszanie się, a jej zburzenie nie??

    • 7 0

  • kto to projektował i czy były konsultacje społeczne projektu???

    wg tej wizualizacji mieszkańcy po zachodniej stronie al. JP II będą zmuszeni nadkładać drogi żeby przedostać się szybko na druga stronę al. Rzeczpospolitej. Kto tu główkował? Co tu się paradoksalnie odjaniepawla...?

    • 3 0

  • zanim zdaza wyremontowac schody

    lece zlamac noge zeby podreperowac budzet

    • 1 1

  • no to siup.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane