- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (43 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (753 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (273 opinie)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (397 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (23 opinie)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (113 opinii)
Ponadczasowe prowizorki drogowe. Na ich remont czekamy od lat
Miały być tymczasowe, a stają się ponadczasowe. Prowizorki drogowe - albo zwyczajnie psują nerwy kierowców i zawieszenia w ich samochodach, albo nie pasują do otoczenia. Kiedy znikną? Nie wiadomo.
Gdańsk jest nie tylko poligonem dla kierowców, gdzie mogą sprawdzić swoje umiejętności z jazdy po wielu rodzajach rond ale także miastem, gdzie wiele prowizorycznych rozwiązań drogowych zadomowiło się na długie lata.
Tego rodzaju tymczasowych, ale zarazem ponadczasowych odcinków dróg w mieście jest kilkanaście. Wytypowaliśmy pięć, które najczęściej dokuczają mieszkańcom i kierowcom lub wyjątkowo nie pasują do otoczenia. Co gorsza, nie ma szans na ich szybkie usunięcie, czyli ułożenie nowej nawierzchni bitumicznej.
Czytaj też: Gdynia chce nadal utwardzać drogi osiedlowe
5. ul. Wodnika - Osowa
Przedłużenie ulicy Wodnika zostało wykonane z płyt betonowych pod koniec minionej dekady. Była to odpowiedź władz miasta na prośby mieszkańców, którzy mieli już dość brodzenia w błocie po każdej ulewie lub roztopach. Betonowa droga nieco odkorkowała m.in. ul. Spacerową i ul. Kielnieńską.
Osiedle się rozrosło, a droga do dziś nie zyskała chodnika i oświetlenia. Dodatkowo płyty betonowe zaczynają tracić swój pierwotny kształt - uginają się i pojawiają w nich pierwsze dziury. Komfort jazdy pogarsza się. Miasto nie planuje w najbliższych latach jej przebudowy. Droga nie powstała tylko na chwilę, ale z każdym kolejnym dniem staje się rozwiązaniem docelowym.
4. ul. Człuchowska - Ujeścisko.
Natężenie ruchu w godzinach szczytu nie różni się tam niczym od tego na sąsiednich głównych ulicach: Świętokrzyskiej, Jabłoniowej, czy Przywidzkiej. A przecież droga łączy tylko dwa osiedla - Ujeścisko i Zakoniczyn.
Ulica powstała głównie z myślą zapewnienia dostępu do nowej szkoły podstawowej nr 12, przy ul. Człuchowskiej, a stała się alternatywą dla zakorkowanych dróg w tym rejonie.
Na domiar złego droga wykonana została z płyt betonowych. Z upływem czasu miedzy nimi powstały szczeliny. To sprawia, że wielu kierowców, by nie czuć dyskomfortu, rozpędza auto do dużych prędkości.
3. ul. Myśliwska - Morena
O problemach ulicy Myśliwskiej w Gdańsku zrobiło się głośno w połowie minionej dekady, gdy zaczęto w tym rejonie oddawać do użytku kolejne budynki mieszkalne. Wtedy zdecydowano się na ułożenie tam płyt betonowych, by nie tylko zapewnić nowym mieszkańcom dojazd, ale także nieco odkorkować ul. Kartuską podczas porannych szczytów drogowych.
Na przełomie wieków wiadomo już było, że w tej okolicy powstaną kolejne osiedla, mimo to zdecydowano się na rozwiązanie prowizoryczne. Jak wiele prowizorek - przetrwało do dziś, a droga - choć ruchliwa - w dalszym ciągu nie doczekała się przyzwoitej nawierzchni na całej długości.
Choć w 2009 r. wyremontowana odcinek ul. Myśliwskiej między ul. Bulońską a ul. Piekarniczą, a w 2012 r. wydłużono ulicę do poligonu za pieniądze dewelopera, to odcinek przy zbiorniku retencyjnym wciąż nie został przebudowany.
2. ul. Okopowa - Śródmieście
Podczas przebudowy Podwala Przedmiejskiego w 2008 r. urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni uniemożliwili przejazd samochodom poruszającym się ul. Okopową na wprost (w poziomie "0") przez Węzeł Unii Europejskiej. Zdecydowano się na to, by zapobiec powstawaniu gigantycznych korków na Trasie W-Z.
Decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę. Jednak rozwiązanie wymagało od drogowców wykonania pasa do zawracania i skrzyżowania z sygnalizacją na wysokości budynku Narodowego Banku Polskiego. Początkowo miało to być czasowe rozwiązanie, ale z upływem lat okazało się, że taka organizacja ruchu będzie obowiązywać dłużej.
Do kiedy? Do czasu rozpoczęcia prac przy Forum Radunia. Nie wiadomo, kiedy do tego dojdzie, natomiast zakończenie budowy wszystkich obiektów przewidziane jest na 2020 rok.
1. Róg ul. Dmowskiego i al. Grunwaldzkiej - Wrzeszcz
Prowizoryczna nawierzchnia z płyt betonowych ma się świetnie także w samym centrum Wrzeszcza, między centrum handlowym Manhattan, a tzw. Dolarowcem. Taka nawierzchnia w tym miejscu wyjątkowo kłuje w oczy, tym bardziej, że podczas remontu linii tramwajowej w 2011 r. wyremontowano część sąsiednich dróg.
Brzydkie płyty ułożono tuż przed otwarciem wspomnianego centrum handlowego w 2004 r.. Powód? Planowano tam budowę tunelu dla pieszych. Ci mieli do galerii wchodzić z poziomu -1. Rozwiązanie miało też nieco odkorkować prawoskręt dla samochodów jadących z al. Grunwaldzkiej w ul. Partyzantów.
Pomysł ten odszedł w zapomnienie i z pewnością nikt teraz nie odważy się do niego wrócić. Skoro tak, może warto i tam zlikwidować 10-letnią prowizorkę?
Opinie (220) 1 zablokowana
-
2014-01-16 10:46
Piecewska na Morenie to jest nr 1 koszmarów na mapie dorgowej Gdańska (3)
i nic się nie zmienia przez wszytkie kadencje prezydenta i co kolejna kadencja i nic
- 14 0
-
2014-01-16 16:41
a wystarczyło zobowiązać dewelopera, (1)
który buduje 8 wieżowców przy Piecewskiej! ale po co, skoro nawet z badań środowiskowych był zwolniony... przecież 8 wieżowców o 7 kondygnacji wyższych niż istniejące i w pobliżu zabytkowego dworku nie ma żadnego wpływu na środowisko :> a na kieszenie niektórych ma.
- 1 2
-
2014-01-16 16:44
Me - to jest droga miejska a nie prywatna, obowiązek miasta
a jak prezio zadbał o interesy miasta to ma psi obowiązek wyremontować z bodżetu !!!
- 1 1
-
2014-01-16 10:54
+ 3 lipy
.
- 3 0
-
2014-01-16 08:45
manhattan (2)
tam powinnno byc przejscie podziemne!!! przeciez tam wiecznie korek jest a poziom -1 z jednej strony juz jest!
- 9 4
-
2014-01-16 12:18
Oczywiście. (1)
Myślę, że przy odpowiednim projekcie można by na spółkę z Manhatanem czymś potencjalny tunel zagospodarować. Niestety jednak na tym portalu panuje tunelofobia. Ergo nie przekonasz p. Naskręta.
(Włodarzy miasta zresztą też, bo budowa, konserwacja i zabezpieczenie tunelu to kasa i kłopot.)- 1 0
-
2014-01-16 16:38
jak mają wyglądać tak, jak te wzdłuż Nowej Słowackiego...
- 1 0
-
2014-01-16 07:01
Polskie drogi! (3)
Szkoda gadać!!!
- 5 3
-
2014-01-16 16:36
nie tylko polskie...
ostatnio oglądałam dokument o USA, o mniejszych miejscowościach niż te wielkie i piękne, na co dzień pokazywane w TV. mają to samo, drogi wąskie i dziurawe.
- 0 0
-
2014-01-16 07:48
nie Polskie ale Gdanskie kolego... (1)
w wielu miastach w Polsce sa naprawde fajne drogi tylko syf totalny jest w budyniowym krolestwie
- 3 4
-
2014-01-16 09:18
zależy gdzie: południowa obwodnica Gdańska daje szansę szybkiej jazdy
znalazłoby się jeszcze wiele przewymiarowanych dróg, które się korkują, bo od 30 lat zaniedbuje się rozwój transportu szynowego. Całe szczęście że się buduje PKM i tramwaj na Morenę.
- 1 1
-
2014-01-16 16:35
Łatanie dziur, łatanie łat, wyrwy, wyboje a najwięcej tego
tak tak oczywiście na Piecewskiej na Morenie
zapraszamy do skansenu- 4 0
-
2014-01-16 16:19
mostek starogardzka/trakt św. wojciecha
kolejna nieśmiertelna prowizorka
- 3 0
-
2014-01-16 16:12
ten kraj to prowizorka UE
- 3 0
-
2014-01-16 08:17
(3)
Firma budująca Quattro-Towers miała tą drogę odnowić, był o tym artykuł:
"Protesty odniosły jednak także pozytywny skutek. Inwestor uatrakcyjnił formę czterech wież różnicując ich bryły, dodając więcej przestrzeni pomiędzy nimi oraz decydując się na stworzenie ogólnodostępnego placu między budynkami. Hines wyłoży również 1 mln zł na budowę zjazdu z al. Grunwaldzkiej w tzw. ul. Nową Dmowskiego (droga z płyt biegnąca pomiędzy centrum handlowym Manhattan a budynkiem McDonald's). "
Ktoś wziął w łapę czy mi się tylko wydaje....?- 20 0
-
2014-01-16 15:47
Się wydaje ;)
że wziął ktoś w łapę, albo ktuś kogoś zrobił w budynia. Ale co tam - kloce stoją, beton leży, a budyń dalej na stołku - czyli "po gdańskiemu" ...
- 3 0
-
2014-01-16 13:25
To qT to dopiero skandal. W takim miejscu takie kloce wybudowac...
- 1 0
-
2014-01-16 09:37
Artykuł
Ruszyła budowa czterech wież we Wrzeszczu
23 października 2009, godz. 19:30 (282 opinie) autor: Krzysztof Koprowski
http://www.trojmiasto.pl- 0 0
-
2014-01-16 15:22
brak chodnika na ul. Kartuskiej
Nawet w czasie remontu ul. Kartuskiej bodajże w 2011r. zapomniano o ok. 300 metrach chodnika (od strony południowej) pomiędzy ul. Zielony Stok a przystankiem autobusowym i osiedlami (os. Pomarańczowe i Słoneczna Dolina). Teraz dalej ludzie brną w błocie w deszczowe dni. Osiedla duże, ruch spory, a chodnika brak.
- 2 0
-
2014-01-16 15:19
Osowa
A ulica nowy świat...
- 2 0
-
2014-01-16 06:12
Całe południe Gdańska (5)
Wpierw wydawano pozwolenia na budowę potem miasto "zauważyło" że trzeba wybudować drogi...
Przykład- ulica Świętokrzyska,którą DOPIERO teraz remontują,ul. Małomiejska- do roku 2011 jedyne sensowne połączenie z Centrum,w końcu dawna Łódzka- teraz wygląda jak dukt leśny...
Przypomnę,że tramwaj jeździ od maja 2012 roku. Szybko się obudzono- 83 9
-
2014-01-16 13:36
Małomiejska
jest projekt budowy dwupasmowej drogi od lat 70 ale na rogu ptasie stoi pizzeria Radnego i się zastanów czy może ona powodowac że nie budują nowej dorgi a tylko remontują czy nie :)
- 6 0
-
2014-01-16 11:20
A czego się spodziewałeś
jak chciałeś tanio i teraz mieszkasz w czarnej d...e?
- 3 10
-
2014-01-16 07:11
Jest jeszcze gorzej (2)
Drogi temu rejonowi Gdańska już nie pomogą. Za to linię tramwajową do pętli Łostowice-Świętokrzyska poprowadzono dłuższą drogą i potem zamiast dobudować krótszą (szybszą) nitkę przez Orunię Górną, w ogóle zrezygnowano z rozwoju linii tramwajowych w tamtym kierunku. Wręcz zabudowano tereny zarezerwowane wcześniej na szybszą trasę. A tylko tramwaje mogły umożliwić mieszkańcom szybki dojazd do centrum.
- 17 3
-
2014-01-16 09:15
taki dojazd mogą zapewnić również rowery elektryczne (1)
jeśli zbudowano by cyklostradę dnem doliny Potoku Oruńskiego od Niepołomickiej do wału wzdłuż Kanału Raduni
- 4 9
-
2014-01-16 10:33
hehe dobre
- 8 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.