• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poranny paraliż na Trakcie i Armii Krajowej

Maciej Korolczuk
11 marca 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 

Opóźnione prace przy asfaltowaniu jezdni na Podwalu Przedmiejskim spowodowały poranny paraliż na al. Armii Krajowej i Trakcie św. Wojciecha w Gdańsku. Gdański Zarząd Dróg i Zieleni wezwał wykonawcę do złożenia wyjaśnień w tej sprawie. Jak zapowiada Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu, we wtorek kierowcy pojadą już płynnie w tych miejscach.



O wszystkich utrudnieniach informowaliśmy o poranku w Raporcie z Trójmiasta


W poniedziałek rano kierowcy jadący z południa do centrum Gdańska utknęli w gigantycznych korkach. Zator na Trakcie św. Wojciecha rozciągał się od Gościnnej do Okopowej, Trasa WZ zatkała się i przed Łostowicką, i na dole przed Okopową. W kulminacyjnym momencie kierowcy zatrzymywali się w korku jeszcze przed wyjazdem z Chełma.

Czym były spowodowane utrudnienia?


Pierwotnie wydawało się, że na większe niż zwykle korki wpłynęła tymczasowa organizacja ruchu na przebudowywanej ul. Toruńskiej. Jednak jak wyjaśniają urzędnicy korki rosły przez zwężenie Podwala Przedmiejskiego z trzech do jednego pasa ruchu.

- W weekend wykonywane było przyłącze kanalizacji deszczowej do budynku przy ul. Lastadia. Prawdopodobnie ze względu na niesprzyjające warunki pogodowe - ale to jeszcze ustalamy - prace przy asfaltowaniu jezdni w tym miejscu przesunięto na noc z niedzieli na poniedziałek i poniedziałkowy poranek. Wezwaliśmy wykonawcę do wyjaśnienia opóźnień tych prac i niedotrzymania terminu wskazanego przez samego wykonawcę we wniosku o zajęcie pasa drogowego - wyjaśnia Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.


Jak dodaje, jeśli wykonawca nie wyjaśni urzędnikom powodu opóźnień GZDiZ może nałożyć na niego karę za nielegalne zajęcie pasa drogowego. Jak zapewnia Tomasz Wawrzonek, we wtorek rano ruch na Podwalu, Trakcie i Trasie WZ ma już wrócić do normy.

Kolejne prace na modernizowanym Podwalu Przedmiejskim zaplanowano na kolejne weekendy. Będą wówczas wymieniane poręcze na wiadukcie nad Motławą.

Opinie (117) 7 zablokowanych

  • Za duzo złomu jeździ (2)

    i słabe układy komunikacyjne. Jedynie te inne układy mają się dobrze. I tak trzymać

    • 1 3

    • taka prawda

      • 0 0

    • Dziwię się że ludzie jeżdżą takimi starymi gratami.

      Ja kupuję tylko nowe auta za minimum 120 tys zł i jeżdżę nimi max 3 lata bo potem to już jest stare auto.

      • 1 2

  • Korki rano w mieście. Szok !!

    W Bieszczady się wyprowadzic jak wam zle. Co za malkontenci te polcy i Polaki. Albo wstawać wcześniej trzeba a nie się lenić.

    • 4 8

  • Zwężenie Podwala Przedmiejskiego z 3 pasów na 2 pasy + światła, i gwarantowany korek

    • 6 3

  • kobieta na drodze = korek, bezmyślność i brak umiejętności, przecież w swoim SUVie nie widzi jak blokuje pas albo zostawia 20 m odstępu w końcu rozmawia przez telefon to za dużo na raz.

    • 6 8

  • słoików przybyło

    • 5 3

  • (1)

    Jechalem wlasnie Podwalem Przedmiejskim i nadal 2 pasy wylaczone i zero prowadzonych prac

    • 8 0

    • o tej porze...

      już było po robocie. Prace na drodze zakończyłem o 13. Reszta to schnięcie masy i technologia.

      • 0 0

  • cwaniulka

    Dlatego jadę rano olszynką i nie obchodzi mnie korek na trakcie.

    • 4 0

  • To dopiero początek zakorkowania miasta..

    Dziś ewidentnie było można się przekonać jak wpływa zamknięcie jednego pasa na Podwalu.
    Jednak głupia moda na przejścia naziemne, w miejsce instniejących tuneli spowoduje paraliż Śródmieścia, Chełmu itp. Po coś były też 3 pasy wylotowe z Gdańska i do miasta.
    Teraz zwężanie ma być pasów przy Żabim Kruku i powstanie 4 kolejnych przejść, co jest d**ilizmem, aby robić co 100 m pasy z sygnalizacją, chodniki na 10 m szerokie, gdzie przejdzie może 5 pieszych w ciągu dnia.. no, ale się budują .. ! Zero perpektyw i ulepszeń.

    • 15 4

  • trakcie trakcie trakcie to jest synonim drogi tak jak ul al

    • 1 0

  • Nie po to mam bejce żeby stać w kolejce !

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane