• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pierwsze wiadukty na Trasie Kaszubskiej

Patryk Szczerba
25 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Postępy prac na budowie Trasy Kaszubskiej w Wielkim Kacku

Na przełomie grudnia i stycznia ruch z Obwodnicy Trójmiasta nad ul. ChwaszczyńskąMapka zostanie przekierowany na powstające w ramach Trasy Kaszubskiej dwa nowe wiadukty. Z użytkowania wyłączony zostanie 3-kilometrowy odcinek obwodnicy. Istniejący wiadukt będzie zburzony, ale powstanie nowy, dzięki którego obwodnicą kierowcy pojadą nowym węzłem trzema pasami ruchu.



Czy Trasa Kaszubska ułatwi ci przejazd?

Rozpoczęte pod koniec zeszłego roku prace przy budowie Trasy Kaszubskiej postępują, a krajobraz węzła w okolicach ul. Chwaszczyńskiej zmienia się praktycznie z dnia na dzień. Przypomnijmy, że w Wielkim Kacku powstanie węzeł zespolony, podobny do znajdującego się na obwodnicy w Karczemkach.

Nowe wiadukty, przebudowa obwodnicy



Jego jedna część znajdzie się nad ul. ChwaszczyńskąMapka, natomiast druga mniejsza na przecięciu z ul. Nowowiczlińską, nad którą obecnie kierowcy jadą obwodnicą po wiadukcie. Po zakończeniu prac w ramach węzła Gdynia-Dąbrowa, ulica NowowiliczńskaMapka będzie połączona z ekspresówką wjazdami i zjazdami, co powinno odciążyć ruch w okolicy.

Do końca roku mają powstać równolegle położone do obwodnicy dwa nowe wiadukty, dzięki którym możliwe będzie przeniesienie ruchu z ekspresówki. Stary wiadukt obwodnicy, po którym obecnie jeżdżą kierowcy, zostanie po zmianie organizacji ruchu wyburzony, a w jego miejsce powstanie nowy - umożliwiający docelowo jazdę po trzech pasach w każdym kierunku.

Przedstawiciele firmy Polaqua prowadzącej prace na odcinku Gdynia-Szemud zapowiadają, że planowane na przełom roku zmiany w organizacji ruchu nie powinny spowodować poważniejszych od dotychczasowych utrudnień dla kierowców.

Pod koniec roku kierowcy w Wielkim Kacku będą mogli przejechać po dwóch powstających wiaduktach. Pod koniec roku kierowcy w Wielkim Kacku będą mogli przejechać po dwóch powstających wiaduktach.

Według symulacji nie będzie korków



- Mamy symulacje, dzięki Politechnice Gdańskiej, mówiące o tym, że utrudnień nie będzie. Radzimy kierowcom, by śledzili komunikaty o zmianach, które niebawem nastąpią. Będą pojawiały się odpowiednio wcześnie, by wszyscy zdążyli się z nimi zapoznać - mówi Arkadiusz Daniluk, zastępca dyrektora kontraktu z firmy Polaqua.
W okolicy Wielkiego Kacka do wykonania - oprócz wiaduktów - pozostaje także nowa ul. Chwaszczyńska o długości 5 kilometrów. Będzie drogą z trzema pasami w każdym kierunku. Gdy ruch zostanie przeniesiony na nowe wiadukty, budowlańcy rozpoczną też odtwarzanie wiaduktu z obwodnicą, która na długości 3 kilometrów zostanie rozbudowana do trzech pasów.

1/3 prac wykonana



Do tej pory zrealizowano ok. 30 proc. zaplanowanych prac. Mają zakończyć się do listopada przyszłego roku. Główną przeszkodą jest fakt, że inwestycja jest prowadzona w ruchu miejskim przy Obwodnicy Trójmiasta, po której jeździ średnio 85 tys. pojazdów na dobę.

- Specyfiką robót w Wielkim Kacku jest to, że prowadzimy je w mieście. Problemami jest istniejące uzbrojenie. Posiadamy mapy, ale były robione w latach 70., więc nie do końca odzwierciedlają to, co znajdujemy pod ziemią. Na dziś termin zakończenia prac nie jest jednak zagrożony - zaznacza Arkadiusz Daniluk.
Drugim duży węzłem zespolonym na odcinku Gdynia-Szemud będzie Węzeł Chwaszczyno. Po zakończeniu budowy wszystkich etapów Trasy Kaszubskiej przejazd z Gdyni do Bożego Pola ma zająć niecałe 30 minut.

Trasa Kaszubska: co powstanie


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.
13:40 25 WRZEśNIA 20

Ruch na obwodnicy na budowie Trasy Kaszubskiej (3 opinie)

Ruch na obwodnicy na budowie Trasy Kaszubskiej poprowadzony nowym pasem asfaltu - w str Gdańska jednym pasem, w stronę Gdyni oba pasy obwodnicy wyłączone
Ruch na obwodnicy na budowie Trasy Kaszubskiej poprowadzony nowym pasem asfaltu - w str Gdańska jednym pasem, w stronę Gdyni oba pasy obwodnicy wyłączone

Opinie (247) ponad 10 zablokowanych

  • Szkoda, że w centrum brak skrzyżowań z lewo i prawoskrętami, brak rond. O stanie dróg nie piszę bo każdy wie, że są w stanie tragicznym.

    • 11 0

  • Do szczęścia brakuje jeszcze tylko Drogi OPAT polączonej z Drogą Czerwoną i Via Maris

    Po wybudowaniu Kaszubskiej i Metropolitalnej powinno sie zaczac budowac OPAT w raz z ciagiem drog wymienionych w tytule mojego komentarza. Droga ta rozwiazala by problemy z wiecznym staniem w korkach gdyz bez Opat pol Gdyni oraz mieszkancy Rumi i Redy stoją w korkach

    • 19 2

  • (1)

    Budowa TK bez równoległej inwestycji w OM i Via Maris niczego nie rozwiąże w Trójmieście.

    • 11 1

    • Zgadzam sie w 100%

      Bez budowy reszty kluczowych drog bedzie słabo

      • 1 0

  • Przestańcie z tym: państwo to, państwo tamto...

    ... to nie jest tajemniczy wujek z "Hameryki", który sypie "dularami". Urzędnik z Warszawy, zarządza pieniędzmi z podatków, które płacimy każdego dnia w sklepie, na stacji czy płacąc za usługi. Innymi słowy - to pośrednik, którego utrzymujemy (bo od tych podatków pobiera prowizje - w postaci swoich dochodów, służbowych aut czy ulubionych "ośmiorniczek") i ten pośrednik decyduje o ich wydawaniu. Dobrze jak jest profesjonalistą i się na tym zna - wówczas warto mu zapłacić, ale jeśli nie...?

    • 9 5

  • Jeśli symulacja PG mówi że nie będzie korków, to BĘDĄ :)

    • 6 6

  • Malkontenci i anty wszystkiemu, to grupa ludzi

    którym się w życiu oprócz negowania i pieniactwa nic nie udało.

    • 18 0

  • A drogi w Trójmieście, głównie w Gdyni w najgorszym stanie w kraju!

    • 11 3

  • kiedy obwodnica Witomina? (1)

    szybki dojazd do śródmieścia Gdyni to konieczność

    • 14 3

    • Nigdy, bo nie będzie współfinansowana z zewnątrz

      • 3 3

  • Współczuję ludziom co mieszkają obok tego węzła, ciągły hałas.

    • 8 5

  • Oooo, to fajne jest: (1)

    Rozwalimy wiadukt co ma 2 pasy żeby wybudować wiadukt co ma 3 pasy. Za 20 lat rozwalimy wiadukt co ma 3 pasy żeby wybudować wiadukt co ma 4 pasy. Za 40 lat rozwalimy wiadukt co ma 4 pasy żeby wybudować wiadukt co ma 5 pasów.

    A co gdyby tak: zamiast rozwalać dziś wiadukt co ma 2 pasy i w jego miejsce wybudować taki co ma 3 pasy to wybudować go obok i zostawić stary. W ten sposób od razu mamy 5 pasów i to za 1/4 ceny.
    Zysk dla miasta, zysk dla wszystkich!

    • 8 15

    • Za 20 lat będziemy się dziwić że mogliśmy się tak uzależnić od samochodów a nie żaden czwarty pas.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane