- 1 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (38 opinii)
- 2 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (130 opinii)
- 3 Kto się przypiął do mojego roweru? (168 opinii)
- 4 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (145 opinii)
- 5 Radna Lewicy dołącza do klubu Dulkiewicz (162 opinie)
- 6 Mapa pożarów aut w Trójmieście (127 opinii)
Pierwsze wiadukty na Trasie Kaszubskiej
Postępy prac na budowie Trasy Kaszubskiej w Wielkim Kacku
Na przełomie grudnia i stycznia ruch z Obwodnicy Trójmiasta nad ul. Chwaszczyńską zostanie przekierowany na powstające w ramach Trasy Kaszubskiej dwa nowe wiadukty. Z użytkowania wyłączony zostanie 3-kilometrowy odcinek obwodnicy. Istniejący wiadukt będzie zburzony, ale powstanie nowy, dzięki którego obwodnicą kierowcy pojadą nowym węzłem trzema pasami ruchu.
Nowe wiadukty, przebudowa obwodnicy
Jego jedna część znajdzie się nad ul. Chwaszczyńską, natomiast druga mniejsza na przecięciu z ul. Nowowiczlińską, nad którą obecnie kierowcy jadą obwodnicą po wiadukcie. Po zakończeniu prac w ramach węzła Gdynia-Dąbrowa, ulica Nowowiliczńska będzie połączona z ekspresówką wjazdami i zjazdami, co powinno odciążyć ruch w okolicy.
Do końca roku mają powstać równolegle położone do obwodnicy dwa nowe wiadukty, dzięki którym możliwe będzie przeniesienie ruchu z ekspresówki. Stary wiadukt obwodnicy, po którym obecnie jeżdżą kierowcy, zostanie po zmianie organizacji ruchu wyburzony, a w jego miejsce powstanie nowy - umożliwiający docelowo jazdę po trzech pasach w każdym kierunku.
Przedstawiciele firmy Polaqua prowadzącej prace na odcinku Gdynia-Szemud zapowiadają, że planowane na przełom roku zmiany w organizacji ruchu nie powinny spowodować poważniejszych od dotychczasowych utrudnień dla kierowców.
Według symulacji nie będzie korków
- Mamy symulacje, dzięki Politechnice Gdańskiej, mówiące o tym, że utrudnień nie będzie. Radzimy kierowcom, by śledzili komunikaty o zmianach, które niebawem nastąpią. Będą pojawiały się odpowiednio wcześnie, by wszyscy zdążyli się z nimi zapoznać - mówi Arkadiusz Daniluk, zastępca dyrektora kontraktu z firmy Polaqua.
W okolicy Wielkiego Kacka do wykonania - oprócz wiaduktów - pozostaje także nowa ul. Chwaszczyńska o długości 5 kilometrów. Będzie drogą z trzema pasami w każdym kierunku. Gdy ruch zostanie przeniesiony na nowe wiadukty, budowlańcy rozpoczną też odtwarzanie wiaduktu z obwodnicą, która na długości 3 kilometrów zostanie rozbudowana do trzech pasów.
1/3 prac wykonana
Do tej pory zrealizowano ok. 30 proc. zaplanowanych prac. Mają zakończyć się do listopada przyszłego roku. Główną przeszkodą jest fakt, że inwestycja jest prowadzona w ruchu miejskim przy Obwodnicy Trójmiasta, po której jeździ średnio 85 tys. pojazdów na dobę.
- Specyfiką robót w Wielkim Kacku jest to, że prowadzimy je w mieście. Problemami jest istniejące uzbrojenie. Posiadamy mapy, ale były robione w latach 70., więc nie do końca odzwierciedlają to, co znajdujemy pod ziemią. Na dziś termin zakończenia prac nie jest jednak zagrożony - zaznacza Arkadiusz Daniluk.
Drugim duży węzłem zespolonym na odcinku Gdynia-Szemud będzie Węzeł Chwaszczyno. Po zakończeniu budowy wszystkich etapów Trasy Kaszubskiej przejazd z Gdyni do Bożego Pola ma zająć niecałe 30 minut.
Trasa Kaszubska: co powstanie
Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:
- trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielki Kack,
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.
Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.
Odcinek Szemud-Luzino - 10,3 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.
Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.
Odcinek Luzino-Bożepole - 10,4 km:
- dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
- trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
- obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
- miejsce obsługi podróżnych.
Ruch na obwodnicy na budowie Trasy Kaszubskiej (3 opinie)
Opinie (247) ponad 10 zablokowanych
-
2020-09-25 13:15
Ameykańskie-gdyńskie tempo
tylko kiedy zaczną budowę tak potrzebnego OPAT-u i Trasy Czerwonej ?
- 6 4
-
2020-09-25 11:16
Viamaris budujcie i nie gadajcie
- 5 6
-
2020-09-25 11:15
Opat Opat Opat budujcie Opat Opat Opat - 73 lata budują Opat i końca nie widać
- 11 5
-
2020-09-25 11:10
kilka obwodnic i bezkolizyjnych estakad + odcinkowe dodatkowe pasy do wyprzedzania - tyle trzeba
wielopasmówka na tak krótkich odcinkach niewiele daje, za to oznacza dewastację środowiska. Zieloni nie protestują bo projekt popierało też PO.
- 7 7
-
2020-09-25 10:46
Oooo, to fajne jest: (1)
Rozwalimy wiadukt co ma 2 pasy żeby wybudować wiadukt co ma 3 pasy. Za 20 lat rozwalimy wiadukt co ma 3 pasy żeby wybudować wiadukt co ma 4 pasy. Za 40 lat rozwalimy wiadukt co ma 4 pasy żeby wybudować wiadukt co ma 5 pasów.
A co gdyby tak: zamiast rozwalać dziś wiadukt co ma 2 pasy i w jego miejsce wybudować taki co ma 3 pasy to wybudować go obok i zostawić stary. W ten sposób od razu mamy 5 pasów i to za 1/4 ceny.
Zysk dla miasta, zysk dla wszystkich!- 8 15
-
2020-09-25 11:02
Za 20 lat będziemy się dziwić że mogliśmy się tak uzależnić od samochodów a nie żaden czwarty pas.
- 0 1
-
2020-09-25 10:16
kiedy obwodnica Witomina? (1)
szybki dojazd do śródmieścia Gdyni to konieczność
- 14 3
-
2020-09-25 10:50
Nigdy, bo nie będzie współfinansowana z zewnątrz
- 3 3
-
2020-09-25 07:26
korki w gdyni to standard (1)
korki , koreczki a panowie sie ociagaja z robota,gdzie praca w nocy ?
gdynia to miasto w ktorym albo nic sie nie robi albo robi latami tak aby uprzykrzyc kierowcom zycie fundujac zatory i korki po pachy- 25 15
-
2020-09-25 10:46
Za to Kielce, miasto o podobnej liczbie mieszkańców. Wszędzie dwupasmowe drogi. Deptak, piękne budynki. Nie to co Gdynia, syf, brud i mydlenie oczu ludziom że jest ok
- 0 1
-
2020-09-25 07:15
To jakaś paranoja. (4)
"Według symulacji nie będzie korków" - a według wielu osób wg symulacji urzędnicy i wykonawca robi nas w przysłowiowe "bambuko".
- 34 40
-
2020-09-25 08:26
(2)
Tak jak tristar tez nie mialo byc korkow,ale kilka razy dzienie sa
- 7 2
-
2020-09-25 09:25
(1)
tristar miałbyć programowany pod komunikację, a autobusy dalej stoją na światłach jak stały.
- 7 0
-
2020-09-25 10:44
To żeby nie stały na światłach to trzeba te światła zdemontować
- 5 1
-
2020-09-25 07:37
Rozumiem że mają nie budować.
- 9 1
-
2020-09-25 08:50
Kiedy OPAT?! (1)
.
- 21 3
-
2020-09-25 10:28
Spytaj się Kacperka i Mariana VAT który lata temu
coś grzebał łopatą.
- 3 0
-
2020-09-25 10:26
Współczuję ludziom co mieszkają obok tego węzła, ciągły hałas.
- 8 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.