• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstała Rada Euro 2012 +

(msz, js)
14 maja 2007 (artykuł sprzed 17 lat) 
Inauguracyjne posiedzenie Rady Metropolitalnej ds. EURO 2012. Inauguracyjne posiedzenie Rady Metropolitalnej ds. EURO 2012.
- Euro to nie liczba hoteli, dróg, stadionów czy autostrad, to przede wszystkim ludzka aktywność. Musimy stworzyć kulturę sportową wśród dzieci i młodzieży, porównywalną z włoską, argentyńską, czy brazylijską - mówił prezydent Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska, podczas wczorajszego ukonstytuowania Rady Metropolitarnej Euro 2012 +.

Do uczestnictwa w Radzie zaproszony został marszałek województwa Jan Kozłowski oraz 16 prezydentów, burmistrzów i wójtów pomorskich miast i gmin.

Projekt został nazwany Euro 2012 +, bo jak tłumaczy Paweł Adamowicz, Euro 2012 to przede wszystkim inwestycja w przyszłość.

- Największą szansą na rozwój jest właśnie inwestycja w młode pokolenie - mówi prezydent. - Budując stadiony, boiska przyszkolne, często ze sztucznej nawierzchni, chcemy doprowadzić do tego, by co drugi Polak kopał w piłkę. To inwestycja w naszych przyszłych kibiców.

Według samorządowców formuła Rady Metropolitarnej jest zalążkiem przyszłej, efektownej współpracy wszystkich gmin i regionów. Dzięki partycypacji w kosztach gminy chcą rozwijać nie tylko kulturę sportu, ale także infrastrukturę komunikacyjną.

- Najważniejsze inwestycje, powstające w ramach Euro 2012 zostaną zrealizowane ze środków zewnętrznych. Gminy powinny wręcz prześcigać się w formułowaniu takich ofert, które będą z jednej strony konkurencyjne, a z drugiej do zaakceptowania przez kibiców i gości - mówi Jan Kozłowski, marszałek pomorski.

Niestety wśród uczestników niedzielnej uroczystości zabrakło burmistrza Rumi oraz prezydentów Wejherowa i Gdyni. Według Pawła Adamowicza, Wojciecha Szczurka zatrzymały zajęcia naukowe. Przypuszczalnie powód mógł być zgoła inny.

- Dotychczas głównie myśleliśmy o tworzeniu lotniska cywilnego w Babich Dołach, tymczasem okazało się, że bardzo dobrze przygotowany jest Malbork - mówi Jan Kozłowski. - Jego modernizacja wymaga zaledwie dwóch, trzech milionów, czyli dziesięć razy mniej niż lotniska w Babich Dołach.

Według prezydenta Gdańska lotnisko zastępcze potrzebne jest tylko na czas organizacji Euro 2012. Na dłuższą metę jego funkcjonowanie byłoby bezsensowną konkurencją wobec lotniska w Rębiechowie.
(msz, js)

Miejsca

Opinie (97) 7 zablokowanych

  • Tak róbcie rady, komitety.

    Żerujcie na kasie. Ukraina już nas dawno w tyle zostawiła.

    • 0 0

  • Waszka, litości!!!!

    Jak czytam takie coś:
    "Babie Doly maja szanse byc najwiekszym polskim portem lotniczym i to w poblizu calej aglomeracji i to calkowicie nowym i najnowoczesniejszym."
    Ten facio ma jakieś zwidy, majaki, co w Szwecji do wódki dolewają?
    Chyba tak jak mówi Marek - ABSOLUTnie nieznanej mikstury...
    Chyba Ty nie wierzysz poważnie w te Babie Doły, ale jak usłyszałem o Malborku, to rzucam hasło: lotnisko w Borsku!
    Rumia też czeka na reaktywację...

    • 0 0

  • Bolo

    A jak myslisz gdzie ladowały samoloty dowodzenia i nie tylko, na manewry NATO, które sie obecnie odbywaja???
    Gdynia sie nastawia na przewozy Cargo i jako lotnisko zapasowe i niech tak zostanie.

    • 0 0

  • Liga Salezjańska

    Zgłaszam pomysł o wybudowanie takiego sztucznego boiska na Orunii przy Liceum nr. 7. Oprócz szkoły co weekend odbywają się tam mecze Ligi Salezjanskiej już od kilku dobrych lat (jak nie kiulkunastu). Gra mnóstwo młodzieży, mniej więcej po 16 meczy na weekend. A boisko jest w fatalnym stanie, dużo ludzi łapie tam kontuzje. Tam powinniście zrobić sztuczną murawę Pomyślcie o tym. Warto takie rzeczy robić tam gdzie są zapaleńcy, a uwierzcie mi, że w Lidze Salezjańskiej tacy są.
    http://ligasalos.of.pl/

    • 0 0

  • A ja proponuje Stella Maris

    • 0 0

  • A ja przy kościelnych Kółkach Różańcowych

    • 0 0

  • zeby sie to nam udaslo zorganizowac to:

    1.Musza byc przyspieszone i uproszczone procedury pozyskiwania pieniedzy z Unii na rowoj i na te Euro2012,
    2.Samo pilnowanie pieniedzy w obrebie Bankow a nie politykow
    (ktorzy za dwa lata sie zmienia),to bank ma zatwierdzac kosztorysy po zatwierdzeniu specjalistow od budownictwa i kosztorysow,
    3.Przyspieszone decyzje na szczeblu urzedow zajmujacych sie zatwierdzaniem projektow,wyprostowanie drog dla pism szczegolnej wagi i wrecz stworzenie priorytetu dla spraw zwiazanych z Euro2012,
    4.Wlaczenie firm z calego swiata ktore sa w stanie budowac z rozmachem duze projekty i znalezienie podwykonawcow w krajach osciennych,
    5.Sciagniecie sily roboczej z Bialorusi,Litwy do prac budowlanych,zarowno kadry nadzoru technicznego jak i prostych robotnikow budowlanych z roznymi specjalnosciami,sciagniecje specjalna oferta polakow z calego swiata o uprawnieniach budowlanych i monterskich,
    6.Sciagniecie materialow budowlanych po konkurencyjnych cenach z roznych zakatkow swiata,juz teraz wiadomo ze bedzie wszystkiego za malo,
    7.Zlecenie renomowanym firmom IT skomputeryzowanie calej imprezy ,budowe rownolegle do obiektow sieci komputerowej kabli podziemnych,tego sie nie da zrobi pozniej lub, wczesniej,
    8.Caly front robot musi miec koordynatora centralnego z mozliwoscia szybkiego reagowania zeby wszystko bylo prowadzone z rozmachem ,nowoczesnie ,ale bez trwonienia srodkow ludzi i sprzetu,zeby nie bylo przestojow czy awarii,albo jakiegos stawiania i potem burzenia czy rozgrzebywania,
    9.Same projekty musza byc najlepsze ,przemyslane nowoczesne i funkcjonujace, a wykonanie z najlepszych materialow i bez fuszerki,taki prog jakosci musi byc postawiony firmom inaczej utoniemy w bylejakosci!
    10.naelzy wydac cale 67 miliardow i nie oszczedzac na niczym ,ale wydac madrze zeby potem cala infrastruktura sluzyla spoleczenstwu i panstwu,zeby drogi prowadzily do obiektow ktore beda uzytkowane rownierz po zawodach ,zeby lotniska byly gigantycznym impulsem dla rozwoju transportu lotniczego w Polsce ,a baza hotelowa wspierala watla tyrystyke,
    Cale Euro 2012 moze byc potezna promocja Polski jej mozliwosci gospodarczych ,jej awansu do pierwszej "ligi Europejskiej",nie wolno nam zmarnowac takiej szansy ,zeby miec duzo dobrych szybkich drog,czy aby wypracowac dzieki temu nowa jakosc wspolpracy ludzi przy tworzeniu gigantycznego projektu!
    To napewno jest wyzwanie dla wszystkich polakow i dla calej polskiej gospodarki,dla handlu ,dla transportu ,dla gospodarki materialow budowlanych i hutniczych,dla polskiej mysli technicznej i jej kadry inzynierskiej.
    Nie wolno nie zaprosic nam do wspolpracy innych panstw w regionie,jezeli mamy przypuszczenia ze sami nie damy rady.
    Gdybysmy zaprzeprascili te szanse na Euro2012 to cale pokolenia naszych wnukow nie daruja nam tego!
    (Ja wypunktowalem jak i co nalezaloby z grubsza zaczac aby ostro ruszyc z kopyta,pewnie tam sa lepsi fachowcy ode mnie i wiedza co robic...)

    • 0 0

  • Zapasowe lotnisko w Malborku w odróżnieniu od BD nie jest kolejnym durnym pomysłem. W przypadku złych warunków pogodowych w Trójmieście (dla L.W Agent AirPort i Kosciuszko PLCBB pogoda pewnie będzie taka sama) w Malborku pogoda powinna być inna.
    Taka możliwość wylądowania na zapasowym lotnisku odległym o 2h jazdy to niezły pomysł.
    Oczywiście, możliwość wylądowania a nie budowa noweg Europejskiego Centrum Kosmicznego im. Ulriha Von Jungingena :)

    P.S.
    Ile to promy potzrebują lotniska, może trzeba będzie jakiś pirs dobudować w Polish Lunch Centre BB :)

    • 0 0

  • milosnik Sopotu

    całkowicie sie z Toba zgadzam i całe szczęście, że członkowie Sejmowej Komisji Kultury Fizycznej i Sportu zwrócą się do premiera z dezyderatem, aby w budżecie na lata 2008-2011 zabezpieczyć dodatkowo po 200 mln zł rocznie na inwestycje związane z budową i modernizacją stadionów na piłkarskie Euro 2012, ale niech te pieniadze beda wykorzystane na najnowsze technologie IT.
    Tak aby sie nie osmieszuc, chocby wobec Olipiady Pekin2008, mam dokładna analize jak powstawało "Jaskułcze Gniazdo", czy inne europejskie, dlaczego nie nazwać w W-wie "Kacze Gniazdo"

    • 0 0

  • wiece j na ten temat nie bedzie i dalej podtrzymuje swoje madre zdanie i mam gdzies jakies Bolo srolo ktory moze pisac z

    oddzialu geriatrycznego co najwyzej te swoje banialuki Dawne lotnisko wojskowe Babie Doly juz po malej aranzacji moze pracowac ,ja jednak widze tam wielszy projekt wyprzedzajacy o cale dziecialecia potrzeby po to zeby za 20 -30 lat nie budowac nowego lotniska w tym regionie.
    Miejsc na lotniska blisko miasta juz praktycznie nie ma,a bez sensu jest lot samolotem godzine po to zeby pozniej z lotniska do miasta jechac w korkach 3-4 godziny jak to moze miec miejsce czestow Warszawie.
    Stad strategicznie Babie doly sa polozone genialnie,wiecej to Babie Doly a nie Rebiechowo ma wieksze mzoliwosci rozwoju przestrzennego .Rebiechowo mozna po rozbudowie podwoich ziloscia pasazerow i przyjomawnych samolotow i to bedzie prog czy granica.Babie Doly budowane lepsza i nowoczesniejsza technologia z lepsza technika ,majace atut polozenia i poteznego terenu moga po wybudowaniu przyjmowac 5 razy tyle ladunkow i pasazerow co Rebiechowo.
    I nie zczye sobie zeby jakis staruszek komuchowaty ktory nienawidzi Gdyni i sie na tym kompletnie nie zna wyrazal jakies debilne uwagi pod moim adresem.Mysle ze ktos madry przeczta moje pomysly i nie da sie im zmarnowac.
    Loty pasazerskie i Cargo oraz terminal kontenerowy sa olbrzymia szansa rozwoju Gdyni.Gdansk mial swoja szanse na Gazoport ale widac jakis idiota zadecydowal inaczej ze wskazaniem na Swinoujscie.
    Gazoport musi byc rozbudowa Portu Polnocnego bo to byl najlpeszy komuchowski projekt morski (niedokonczony),tym bardziej ze nitka Kazachstanska ma pojsc do Gdanska a nie do Swinoujscia.Sam port w Swinoujsciu jest ciasny i bardzo prowincjonalny i nie widze zeby tam wobec ruchu statkow pasazerskich moglo cos tak wielkiego jak gazoport powstac ,okresle to dosadnie to jakis pomysl za lapowke albo decydowal o tym kompletny idiota!!!!
    I lepiej by bylo dla wszystkich aby ten ktory to pomyslal szybko zrewidowal swoje poglady i podjal decyzje o przynaniu Gdanskowi ze wzgledu na nitke do rafinerii Gdansk i rurociag.Gdzie kur.a jest rafineria w Swinoujsciu i po co komu tam port do przeladunkow gazu.Chyba ktos chce ten port zbudowac dla niemocw,bo polskie firmy jakos maja tam nie po drodze.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane