- 1 Jesienią zamkną węzeł Gdańsk Południe (167 opinii)
- 2 Obława w Letnicy. Nowe fakty (89 opinii)
- 3 Śmierć na hulajnodze. Sprawa wraca do sądu (206 opinii)
- 4 Schody samoróbki zastąpi chodnik (40 opinii)
- 5 Promenada po remoncie hitem sezonu (125 opinii)
- 6 Szukał na targu sadzonek, znalazł amunicję (215 opinii)
Powstaną nowe węzły przesiadkowe przy PKM
Gdańsk dostanie unijne dofinansowanie w wysokości 15,5 mln zł na budowę węzłów integracyjnych przy przystanku PKM Gdańsk Rębiechowo i stacji Osowa . Pieniądze popłyną też na budowę ścieżek rowerowych do kolejnych przystanków SKM i PKM.
W ramach węzła przesiadkowego w Rębiechowie Gdańsk powstanie parking na 387 pojazdów oraz zainstalowany zostanie monitoring. Przez partnera projektu, gm. Żukowo, rozbudowane będą drogi dojazdowe (rowerowe oraz dla samochodów i transportu zbiorowego), ulice: Akacjowa (ok. 750 m), Słoneczna (ok. 2,4 km) oraz Czaple (ok. 800 m).
Ścieżki rowerowe powstaną na trasie z miejscowości Leźno, Lniska, Chwaszczyno, Banino, Pępowo do nowego węzła w Rębiechowie o łącznej długości prawie 26 km.
Natomiast utworzenie węzła w Osowej zostanie zrealizowane poprzez połączenie ul. Barniewickiej z ul. Letniskową, przebudowę układu pętli autobusowej i budowę parkingów przy przystanku PKM. Parkingi będą dysponować 40 miejscami dla samochodów osobowych i 100 dla rowerów.
Drugi z dofinansowanych projektów dotyczy rozbudowy węzłów Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz budowy rowerowych tras dojazdowych do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie miasta. W ramach tego projektu, który wyceniany jest na kwotę 27,4 mln zł, powstaną trasy rowerowe usprawniające dojazd do węzłów.
Węzeł integracyjny Gdańsk Główny
- ul. Wały Jagiellońskie i Hucisko - od ul. Elżbietańskiej (0,7 km)
- ul. Podwale Przedmiejskie - od ul. Okopowej do ul. Elbląskiej (1,9 km)
- ul. Kartuska - odc. od ul. Łostowickiej do ul. Źródlanej (3,0 km) - odcinek dolny
Węzeł integracyjny Gdańsk Wrzeszcz
- ul. Jaśkowa Dolina - od ul. Matejki do al. Grunwaldzkiej (0,2 km)
- ul. Jaśkowa Dolina - przystanek Na Wzgórzu (0,1 km)
- ul. Dmowskiego - od al. Grunwaldzkiej do PKP Wrzeszcz (0,3 km)
- al. Grunwaldzka - strona zachodnia od ul. Do Studzienki do ul. Szymanowskiego (1,8 km)
- al. Legionów po stronie północno-wschodniej na odcinku od ul. Kościuszki do placu Komorowskiego (0,6 km)
- al. Grunwaldzka - strona wschodnia od ul. Braci Lewoniewskich do ul. Kołobrzeskiej (1,5 km)
- ul. Kołobrzeska - odc. od al. Grunwaldzkiej do al. Rzeczpospolitej (1,1 km)
- al. Jana Pawła II - od ul. Czarny Dwór do al. Rzeczpospolitej (1,9 km)
Kolejny element to trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gdańska.
- ul. Potokowa - odc. od PKM Brętowo do ul. Słowackiego (0,8 km)
- ul. Budowlanych - odc. od ul. Nowatorów do PKM Matarnia (1,3 km)
- ul. Nowatorów od. ul. Kartuskiej do ul. Budowlanych (1,3 km)
- dojazd do PKM Kiełpinek od kładki nad obwodnicą do ul. Szczęśliwej (0,6 km)
- al. Grunwaldzka - strona wschodnia od ul. Pomorskiej do ul. Bitwy Oliwskiej (0,5 km)
- ul. Kartuska - odc. od ul. Łostowickiej do ul. Źródlanej (3,0 km) - odcinek górny
Projekt obejmuje też utworzenie na terenie Gdańska kubaturowych parkingów rowerowych na ok. 500 miejsc w pobliżu dworców Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz oraz budowę nowych wiat na przystankach autobusowych i tramwajowych na węźle integracyjnym Gdańsk Główny.
Ponadto inwestycja przewiduje powstanie naziemnego przejścia dla pieszych z dworca PKP w stronę City Forum na węźle integracyjnym Gdańsk Główny, budowę miejsc postojowych w systemie Kiss&Ride w lokalizacjach: Gdańsk Główny (10 miejsc postojowych) i Gdańsk Wrzeszcz (15 miejsc postojowych), a także zakup i montaż tablic systemu informacji pasażerskiej w obu lokalizacjach.
Oba dofinansowane projekty będą realizowane etapami, jednak całość prac musi zakończyć się najpóźniej do końca 2020 roku.
Opinie (184) 1 zablokowana
-
2017-05-29 08:09
Nie trafione umiejscowienie przystanku... (1)
Szkoda ze miasto nie zdecyduje się na korektę linii PKM której przystanek Matarnia to martwy twór.A wystarczyło by pociągnąć tory do Centrum Handlowego na Złotej Karczmie.Tyle pracowników,tyle klientów.Szkoda.
- 23 0
-
2017-05-29 08:37
odtwarzano przebieg dawnej lini kolejowej , z poczatku XX wv
Zamiast przystanku Mataria planuje sie Betonaria . ew cegielnia
Gdyby powstal szybki tramwaj ..
poza tym ta kolej nie jest dla gdanszczan , tylko mieszkancow Kaszuv ktorzy do Gd przyjezdzaja np do pracy
( lub sqadem pojezdzic po lesie ;-)- 3 0
-
2017-05-29 08:31
MOCNO ŚMIERDZI!
Ktoś chce jeszcze zarobić na PKM ce ktora jest nierentowna i wozi głównie powietrze z kaszubskich pól do Gdańska.
- 3 11
-
2017-05-29 08:30
A kiedy parking P&R na Strzyży?
- 3 3
-
2017-05-29 08:29
PO pierwsze należy odsunąć Adamowicza i czlonków PO od decyzji
Następnie należy zbudować linię skm Gdańsk Południe - Orunia - Centrum jak to planowali obecni sprzymierzeńcy członków PO z PZPR.
Nalezy zlikwidować linię PKM na nierentownych odcinkach.- 5 12
-
2017-05-29 08:28
!0 miejsc postojowych!? No to szału nie będzie!
- 3 1
-
2017-05-29 08:27
Po co nowe węzły jeśli PKM jeździ co 1,5 h a po 22:00 nie jeździ?
Znowu miasto wydaje kasę w ramach propagandy. Kolejne uklad aby wydać środki unijne bez uzasadnienia! Przetarg dla swoich, rady nadzorcze do każdego z węzłów dla swoich, ect...
- 27 4
-
2017-05-29 08:23
parking dla 500 rowerow !
jak zwykle megalomania- 4 7
-
2017-05-29 08:22
Ciagle tylko czytam ze kurs PKM odwolany wiec budowa wezlow nic nie zmieni
- 7 0
-
2017-05-29 08:18
kicha
Ja bym proponowal najpierw dobrze skomunikować pkmki, a nie ze autobus spozni sie minute bo jakas baba zaśnie na swiatlach, a pkmka w pi*du pojedzie i czekaj pol godziny na kolejna
- 15 1
-
2017-05-29 08:01
Po kiego węzeł integracyjny przy przystanku na którym cześć pociągów się nie zatrzymuje?
A co ze wspólnym biletem?- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.