• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Powstanie nowe przejście na Przymorzu

Krzysztof Koprowski
14 czerwca 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przejście powstanie na wysokości ul. Rzepichy i szkoły podstawowej nr 60. Przejście powstanie na wysokości ul. Rzepichy i szkoły podstawowej nr 60.

Mieszkańcy Przymorza będą mogli łatwiej pokonać ul. Chłopską. Na wysokości ul. Rzepichy zobacz na mapie Gdańska powstanie nowe przejście dla pieszych wraz z przejazdem dla rowerzystów. Skróci ono znacznie drogę do szkoły podstawowej, parków Przymorze i Nadmorskiego oraz nadmorskiej drogi rowerowej.



Jak długą drogę pieszo akceptujesz między parkingiem lub przystankiem a budynkiem, do którego chcesz się dostać?

Obecnie, by dostać się z rejonu ul. Rzepichy do szkoły podstawowej nr 60 zobacz na mapie Gdańska, znajdującej po drugiej stronie czteropasowej ul. Chłopskiej, trzeba pokonać ok. 400-500 metrów, wybierając przejście na skrzyżowaniach z ul. Piastowską zobacz na mapie Gdańska lub Pomorską zobacz na mapie Gdańska.

Ulica Chłopska w tym miejscu rozdziela również tereny rekreacyjne: wzdłuż Potoku Oliwskiego zobacz na mapie Gdańska z dwoma zbiornikami oraz Parku Przymorze zobacz na mapie Gdańska i dalej Parku Nadmorskiego zobacz na mapie Gdańska.

Potrzeba scalenia terenów zieleni to jeden z powodów, dla którego budowę przejścia i przejazdu rowerowego wpisano w znacznie szerszy projekt "szlaku turystycznego przez Trójmiejski Park Krajobrazowy wraz z łącznikami".

Na Przymorzu takim "łącznikiem" ma być właśnie rejon Potoku Oliwskiego aż do Parku Nadmorskiego.

Czytaj też: 5 mln zł dotacji na modernizację szlaków w TPK

  • Projekt przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego.
Zgodnie z projektem, przejście dla pieszych przez ul. Chłopską zostanie poprowadzone najkrótszą drogą. Nieco dłuższy będzie przejazd rowerowy, ponieważ skierowano go w ulicę przy szkole podstawowej zobacz na mapie Gdańska. Tą drogą, o minimalnym natężeniu ruchu, rowerzyści mają poruszać się w kierunku Pasa Nadmorskiego. Aby zapewnić bezpieczeństwo uczestników ruchu, przejście i przejazd będą wyposażone w sygnalizację świetlną.

Poprawa szlaków w TPK i przejazd w Złotej Karczmie



Inwestycja musi być zrealizowana najpóźniej do 21 sierpnia 2020 r. Odległy termin wynika z uwzględnia w jednym przetargu także poprawy nawierzchni oraz oznakowania szlaków w i do TPK wraz z przygotowaniem niezbędnych dokumentacji w trybie "zaprojektuj i wybuduj".

Dla rowerzystów, w ramach tego samego przetargu ogłoszonego przez Dyrekcję Rozbudowy Miasta Gdańska, przewidziano ponadto wykonanie przejazdu przez ul. Słowackiego na wysokości ul. Harfowej zobacz na mapie Gdańska w Złotej Karczmie (obok istniejącego przejścia).

Obecnie, aby legalnie dostać się rowerem na drugą stronę Złotej Karczmy, należy poruszać się po jezdni lub prowadzić rower przez przejście dla pieszych. Obecnie, aby legalnie dostać się rowerem na drugą stronę Złotej Karczmy, należy poruszać się po jezdni lub prowadzić rower przez przejście dla pieszych.

Coraz więcej naziemnych przejść



Przypomnijmy, że będzie to już kolejna inwestycja, ułatwiającą poruszanie się pieszo po Gdańsku. W 2014 r. utworzono przejście naziemne przez ul. Wita Stwosza zobacz na mapie Gdańska na wysokości Uniwersytetu Gdańskiego. Wbrew obawom kierowców, nie doprowadziło to do zakorkowania dzielnicy, zaś piesi zyskali wygodne dojście do przystanków tramwajowych.

W planach jest realizacja jeszcze kilku przejść naziemnych:

Przejście przy Teatrze Miniatura czeka na odtworzenie co najmniej od 2012 r. Przejście przy Teatrze Miniatura czeka na odtworzenie co najmniej od 2012 r.

Miejsca

Opinie (140) 2 zablokowane

  • super inicjatywa (1)

    ułatwiać życie ludziom

    • 21 20

    • Nietórych zabije

      • 6 8

  • Brawo Gdańsk

    Przywrócić teraz przejścia we Wrzeszczu:

    1. Przy Manhattanie
    2. Przy Teatrze Miniatura
    3. Przy Sobótki w osi Waryńskiego

    • 32 22

  • Nonsens (2)

    Mieszkam tu od 1970 jak jeszcze po chłopskiej nie jeździły tramwaje, chodziłem do szkoły nr 60 zmian która była wprowadzona pod koniec la siedemdziesiątych nie spowodowała utrudnieniu w ruchu pieszym i rowerowy. Miedzy ul. pomorską a Piastowską jest 700m i przejście nie pomoże pieszym a tylko wygeneruje utrudniony ruch na ul.Chłopskiej. Miasto lepiej by zajęło się remontem ulic na Przymorzu, Oliwie i Żabiance bo stan techniczny jest katastrofalny i z dnia na dzień się pogarsza, a zły stan nawierzchni generuje większy hałas i mniejsze bezpieczeństwo ruch pieszych i oczywiście pojazdów .

    • 60 18

    • Tym się nie zajmą

      Tu działa lobby rowerowe, które ma "przełożenie" na wyższe władze, natomiast sprawy zwykłe, bardziej potrzebne czekają w kolejce po 20 lat

      • 16 11

    • O to tak jak ja mieszkam tam od 1970 i tez chodziłem do 60-ki 70-78

      • 5 2

  • To świetna wiadomość :) (2)

    Cieszę się, że w tym miejscu powstanie przejście! Potrzeba zagospodarowania przejscia w tym miesjcu istniała już od dawna!

    • 14 32

    • Bzdura

      • 4 1

    • Ale po co od razu przejście - wystarczy zrobić strefę zamieszkania i można do woli chodzić po ulicach. i przechodzić gdzie komu pasuje.

      • 2 1

  • Przejście przy szkole 60 (2)

    Bez sensu, ta szkoła jest chyba do likwidacji a rowerem wszyscy jeżdżą w Pomorskiej nad morze do Jelitkowa..
    Kto tam będzie chodził, z ulicy Rzepichy (domki jednorodzinne) może z 10 dzieci chodzi do szkoły chyba że chodzi o szybki dostęp do parkingu strzeżonego koło szkoły...
    I co nastepne swiatła i zatrzymanie tramwaju??

    • 50 11

    • Jak to co?przecież na Rzepichy mieszka jakiś ważny z UM i musi mieć łatwiejszy przejazd rowerkiem nad morze . A dalej to nie widziałem od lat myjki na ulicach a tam jeżdzi i to dość często , prywatne miasto budyniowej świty

      • 10 3

    • To są jakieś jaja

      Jakie połączenie terenów zielonych - ten kto używa tych argumentów chyba tam nie był. To samo że skróceniem drogi - przecież to dla garstki ludzi uzysk jakiś 100 metrów.
      Najlepiej niech jeszcze zrobią tam skrzyżowanie - a co tam.

      • 14 4

  • To kiedy pierwsi zabici i okaleczeni? (5)

    Przejścia poziome generują kaleki.
    Wasze życzeniowe myślenie nie powstrzyma rozpędzonych morderców..
    (de facto nie myślenie leniwe d****! )
    Jedyną gwarancją bezpieczeństwa jest rozdzielenie ruchu przez tunele i nowoczesne kładki i trzymanie korowców z dala od pieszych

    • 24 25

    • jedyną gwarancją są fotoradary

      Przed przejściami.
      Nie będzie kalek ani zabitych.

      • 14 3

    • No to światła co 100m plus progi. Proste

      • 11 2

    • (2)

      a może jednak uczyć kierowców bezpiecznej jazdy? A morderców zamykać? (w zamian wypuścić alimenciarzy, niech pracują na swoje utrzymanie i swoje dzieci).
      Miasto powinno być dla wszystkich: młodych, starych, sprawnych i niesprawnych; kierowca musi mieć świadomość że nie jest w mieście sam (chce być sam to niech kupi działkę w lesie) i że jak jest za nerwowy do spokojnej jazdy - to zwyczajnie nie powinien po mieście jeździć samochodem.

      • 14 1

      • A pieszych uczyć prawa o ruchu drogowym

        Art. 14 pkt 1,2 Wtedy będzie lepiej.

        • 2 6

      • Morderców wieszać.

        • 0 1

  • bardzo dobrze, jeszcze powinni zlikwidować to śmierdzące i ohydne (10)

    podziemne przejście przy Zielonym Rynku.
    Po pierwsze jest tam niepotrzebne i nie wiadomo kto "genialny" wpadł aby je tam wbudować, ale jak już chcą koniecznie zrobić niech zrobią przejście naziemne, a przejście zasypią ziemią.

    A teraz - strach tam wchodzić - tak tam śmierdzi i wygląda.

    To przejście to Wielki wstyd dla miasta i urzędników.

    • 25 23

    • (3)

      Przejście naziemne jest obok przecież.

      Jak by dostosowali tunel do rowerów to sam bym korzystał, a tak wole nadrobić do przejścia .

      • 11 0

      • Dokładnie (2)

        Tam można swobodnie zrobić łagodne pochylnie z obu stron, po co te strome schody. Ten tunel jest częścią deptaka, po modernizacji korzystaliby z niego chętnie piesi i rowerzyści

        • 10 1

        • (1)

          Ale przecież nie w Gdańsku, gdzie garstka ludzi postuluje zasypywanie wszystkich tuneli. Tych pod torami PKP też.

          • 3 5

          • Pierwsze słyszę o zasypywaniu

            Piesi chcą po prostu przejść naziemnych. Jedno drugiego nie wyklucza.
            Tunele mogą funkcjonować jak funkcjonowały.

            Moim zdaniem piesi nigdy nie będą zainteresowani tunelami.
            Prędzej rowerzyści... oczywiście jak się go przystosuje pod ten środek lokomocji.

            • 5 1

    • Czyli moze jednak wystarczy ten tunel umyc i o niego pozniej dbac? (1)

      Tunel zly, bo prostactwo w nim szcz*. Coz za "logika".

      • 1 4

      • byłeś tam? bez totalnego remontu się nie obejdzie.

        • 5 1

    • (3)

      Ale ten tunel śmierdzi dzięki mieszkańcom i to zapewne z Przymorza, którzy tam załatwiają swoje potrzeby. I zapewne też twórzo napracowali sie nad obecnym wyglądem tunelu.

      • 2 3

      • (2)

        Raczej to klienteria rynku.

        • 1 2

        • (1)

          Albo sani sprzedawcy

          • 1 1

          • a ja myślę że to mieszkańcy Chełmu lub Moreny

            bo przecież mieszkańcy Przymorza nigdy by tak nie nasr*li sami sobie

            • 0 1

  • Przejazd dla rowerzystów przy Harfowej to gdzie będzie prowadził? Wprost na ekran? Po drugiej stronie jest tylko wąski chodnik (2)

    • 15 1

    • I jezdnia ze szczątkowym ruchem. (1)

      Wystarczy.

      • 3 0

      • No dlatego się pytam gdzie i jak będzie prowadził. Jak do jezdni to ok. Jak bezpośrednio na chodnik to niech go sobie wsadzą....

        • 3 1

  • super idea, a komunikacja miejska co 100 metrów przed sygnalizacją świetlną i wieczne opóżnienia.

    • 20 3

  • (1)

    pięknie ale pora ograniczyć zabieranie chodników na potrzeby rowerzystów oraz zlikwidować przejazdy rowerowe które stwarzają zagrożenie dla wszystkich uczestników ruchu drogowego z rowerzystami na czele

    • 25 7

    • dokładnie. powinno się zabierać kierowcom, nie pieszym. To prawda

      • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane