- 1 Miliony strat po setkach ataków hakerskich (39 opinii)
- 2 Borawski rezygnuje z wiceprezydentury (132 opinie)
- 3 Kto się przypiął do mojego roweru? (169 opinii)
- 4 Oddam drzewa na Spacerowej bez żalu (545 opinii)
- 5 Nowy apartamentowiec powstanie na Wyspie Spichrzów (148 opinii)
- 6 Radna Lewicy dołącza do klubu Dulkiewicz (173 opinie)
Poznaj pracę terminalu kontenerowego w Gdyni
W sobotę dzień otwarty Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. Oprócz niedostępnych na co dzień terenów portowych, będzie też można zobaczyć pokazy strażaków i celników oraz obejrzeć żaglowiec Fryderyk Chopin.
Bramy BCT otwarte będą dla zwiedzających od godz. 9 do 14 w sobotę. Do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego będzie można dojechać bezpłatnym autobusem linii 570, który kursować będzie pomiędzy Skwerem Kościuszki a terminalem, przed którym na zwiedzających będzie też czekał darmowy parking.
Zwiedzanie terminalu to atrakcja nie tylko dla entuzjastów transportu, logistyki i portowej infrastruktury. Będzie też można zwiedzić żaglowiec STS Fryderyk Chopin, ale przede wszystkim zobaczyć jak port funkcjonuje od środka.
- Na najmłodszych będą czekać pokazy iluzji, pokazy pracy straży pożarnej i służby celnej - mówi Mikołaj Nałęcz-Nieniewski, jeden z organizatorów imprezy.
Będzie też stanowisko do robienia zdjęć, bungee czy dmuchane statki i wartownia do skakania dla dzieci. Nad całością czuwać będą oczywiście animatorzy. Nie zabraknie również przekąsek.
Wszystkie atrakcje są darmowe i mają być oficjalną zapowiedzią rozpoczynającego się 21 czerwca Święta Morza.
Wydarzenia
Opinie (38) ponad 20 zablokowanych
-
2014-08-17 21:45
- 0 0
-
2014-05-24 22:54
Po co pisać o tym
nędznym wynalazku przy którym wali głównemu zapracować zrobić magazyny i koniec inaczej esrskadzie jeszcze 2 lata daje Ganska ma lepsze drogi dojazdowe i logistyka Pruszcz itd
- 0 0
-
2014-05-24 10:20
BCT - to lubię
W czasie 1 godziny terminal odwiedziło już 1/2 tyś ludzi, i co chwila wchodzą następni.
- 1 1
-
2014-05-23 11:22
Czy jest tam zacumowany Polski lotniskowiec w technologi stealth ? ..podobno juz gotowy ! (1)
Caly ma byc ze steropianu zeby radary go nie wykryly ! ma podobno najwieksza katapulte na swiecie i moze razic glazami o wadze 100 kilo . Czy juz tam zacumowal ?
- 4 8
-
2014-05-24 08:08
Najpierw poświęcenie
Czekają aż Abp. Actimelek przyjedzie poświęcić.
- 0 0
-
2014-05-23 20:04
to jeden wielki kołchoz i ten hałas a po drugie jeszcze ten remont nawierzchni co oni sobie myślą że chcą ludziom pokazać że dostali dofinsowanie z UNII BĘDĄ BARIERKI
- 3 2
-
2014-05-23 13:41
27 (1)
27 lat jezdze na puchach i slowo praca nie powinno byc kojarzone z terminalami gdynskimi.banda zblazowanych leni
- 6 5
-
2014-05-23 17:59
To po co tam jeździsz ? Zbieraj puszki przynajmniej będzie z Ciebie pożytek
- 8 0
-
2014-05-23 11:51
hałas!! (4)
BTC jest niesamowitym generatorem hałasu przez całą dobę. Nie zamierzam specjalnie tam chodzić, żeby posłuchać z bliska. To co mam na co dzień starcza aż nadto ;]
- 4 9
-
2014-05-23 12:41
Przynajmniej może dowiem się co tak hałasuje na Oksywiu i Obłużu (3)
A swoją drogą czy ktoś się orientuje, czy to puk-puk-puk podobne do strzelania z działka, które słychać dniem i nocą na Oksywiu i Obłużu to z Portu / Stoczni Marynarki Wojennej, z rozbudowy Terminalu czy też z samego Terminalu? Nitowanie? Kafar? Ćwiczenia wojskowe? Jakieś inne dziwne urządzenie?
- 1 0
-
2014-05-23 13:05
(1)
Kafar na nabrzezu bulgarskim (GCT)
- 3 0
-
2014-05-23 17:57
Kafar to były trener lechii
- 1 0
-
2014-05-23 13:49
mnie też już ten dźwięk wku...
ciepło, okna pootwierane i rąb rąb rąb rąb... na Oksywiu slychać niesamowicie.
- 0 2
-
2014-05-23 10:41
Apropo (3)
Jako,że redakcja się zapomniała,szybka ankieta
Czy wybierasz się na dzień otwarty BCT:
a) oczywiście,przylecę wprost Dreamlinerem na lotnisko Babie Doły
b) to zależy,czy obsługa zapewnia kaski
c) absolutnie, w dzień ciszy wyborczej siedzę w domu i obserwuję internet,czy nie łamane jest prawo- 52 10
-
2014-05-23 17:54
ojtam,ojtam anonimie
- 2 0
-
2014-05-23 11:53
A propos (1)
Naucz się pisać poprawnie.
- 9 14
-
2014-05-23 15:03
a'propos
- 0 4
-
2014-05-23 17:40
Te "suwnice" to gantry! (1)
W Port Gentil w Gabonie też chodziły po porcie wycieczki zwiedzających murzynków i podziwiali prace w porcie, a loadin i discharging szły własnymi kranami, bo nie było nawet mobile cranów nie wspominając o gantrach.
Tu białe murzynki będą mieć dopiero wielkie oczy :o ;P- 2 3
-
2014-05-23 17:43
jeśli chcesz się chwalić znajomością tematu - to uzupełnij braki w wiedzy :)
- 4 0
-
2014-05-23 10:51
w Gdyni tylko takie małe stateczki rozładowują (8)
tzw. feedery, które wożą kontenery z prawdziwych portów.
Duże statki, bezpośrednio z Chin przypływają do Gdańska, Hamburga, Rotterdamu- 22 27
-
2014-05-23 15:05
Ale spó.ściłeś się już z radosci? (1)
Porównaj położenie geograficzne tych miast i wypowiadaj się dopiero.
- 6 2
-
2014-05-23 15:47
myślisz że 27 km to wielka różnica geograficzne w skali kuli ziemskiej :)
- 3 2
-
2014-05-23 11:06
(5)
Gwoli ścisłości. Gdańsk jest najmniejszym terminalem na całej trasie Maerska. Statki trzeba obracać, ponieważ za małe suwnice nie sięgają do kontenerów załadowanych na burcie od strony wody. W portach Hamburg - Rotterdam przeładowuje się od 9 do 12 mln kontenerów rocznie a w Gdańsku 1.1 mln. Jeżeli Maersk zdecydowałby się że wychodzi z Gdańska to cały DCT można zamknąć na 4 spusty bo żaden inny armator tam nie wpływa.
- 28 9
-
2014-05-23 11:50
Terminal w Gdańsku jest największy w Polsce (4)
W zeszłym roku przeładował 1,1 mln TEU i zbliża się do swojej maksymalnej zdolności przeładunkowej 1,5 mln. Z roku na rok widać olbrzymi wzrost przeładunków. Dla tego obecnie trwa potężna inwestycja, rozbudowa do zdolności 3-4 mln TEU. Za kilka lat pewnie i to nie wystarczy, więc trzeba będzie dalej rozbudowywać.
W Gdyni stagnacja.- 6 13
-
2014-05-23 12:55
(1)
a jak rozładowują statek - to zamykają bramy dla ciężarówek- bo dwóch rzeczy naraz to nie potrafią robić:)
- 12 6
-
2014-05-23 14:48
gct
takie cuda o73 to tylko na GCT
- 3 1
-
2014-05-23 14:35
Przeładunki na DCT są poniekąd sztucznie zawyżane bo gro tych kontenerów to transhipmenty na feedery, które później trafiają do Rosji, Litwy, Finlandii i innych krajów Morza Bałtyckiego więc tylko część kontenerów faktycznie trafia do Polskich odbiorców lub jest przez nich załadowywana. Gdyby liczyć pudła które trafiają z/do Polski to nawet by się nie zbliżyli do miliona. Gdynia natomiast obsługuje wyłącznie Polską wymianę handlową czyli kontenery, które są faktycznie importowane do Polski lub exportowane z Polski więc stagnacja wynika z kondycji Polskiej gospodarki. Będzie export to będzie więcej kontenerów w porcie.
- 9 2
-
2014-05-23 14:05
przypomne tylko
Ze Maersk został podebrany Gdyni w dość niemiły sposob. Jeśli ktoś go pod bierze DCT, to zostaną z ręką w nocniku bo to prawie cale ich przeladunki
- 13 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.