• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Poznaniacy zmodernizują gdańskie tramwaje

Krzysztof Koprowski
14 maja 2008 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 16:24 (14 maja 2008)
Obecnie jeden skład Duewag N8C obsługuje trasę na Chełm, drugi został wypożyczony do Krakowa. Docelowo  po Gdańsku będzie jeździć 46 zmodernizowanych Dortmundów. Obecnie jeden skład Duewag N8C obsługuje trasę na Chełm, drugi został wypożyczony do Krakowa. Docelowo  po Gdańsku będzie jeździć 46 zmodernizowanych Dortmundów.

ZKM Gdańsk wybrał firmę, która zmodernizuje 46 tramwajów typu N8C, zwanych Dortmundami. Zajmie się tym poznański Modertrans.



Prace obejmą m.in. wstawienie niskopodłogowego członu, instalacje monitoringu oraz wymianę obu czół składów.

- Być może jesienią tego roku ujrzymy na naszych torowiskach zmodernizowane składy N8C - informuje Izabela Kozicka-Prus, rzecznik ZKM Gdańsk. Wszystko będzie zależeć od tego czy wynik przetargu nie zostanie oprotestowany przez oferentów oraz czy Modertrans wykona zlecone prace zgodnie z harmonogramem.

Oprócz Modertransu, w przetargu stanęli: H. Cegielski - Fabryka Pojazdów Szynowych (również z Poznania) oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacje z Łodzi. Najsłabiej została oceniona oferta "Ceglorza", który wcześniej oprotestował poprzedni przetarg na modernizację składów.

Zmodernizowane tramwaje N8C posłużą w pierwszej kolejności do obsługi trasy tramwajowej na Chełm, która przypuszczalnie zostanie przedłużona. Dortmundy zastąpią także najbardziej wysłużone składy Konstal 105N.

Opinie (96) 1 zablokowana

  • wszyscy tylko stekaja !! (1)

    wogole beka ..... teraz kazdy cieszy miske ze tanie złomy sa dobre i modernizacja tez !! ok spoko ale za 10 latek nie bedzie juz taka tania ! to sa wysłuzone złomy niemieckiej produkcji i jak zwykly baran jezdzil tylko Na 105 to dla niego szokiem jest jaki stary złom niemiecki jest cichy itp!! ludzie zastanowcie sie bo to proste !! czy lepiej sie jezdzi nowym Fiatem czy starym mercedesem ?? logiczne ze starym mercedesem bo to niemiecka technologia wiec nie porownujcie naszych produktow typu NA 105 do Dortmundow!!kupuja złomy poto zeby wiecej w kieszen dostac!!a zwykly glupi polaczek ktory jezdzil tram tylko w polsce jest radosny i cieszy sie z tego jakie te dortmundy sa fajne ciche i sprawne buhaha ludzie za pare lat Unia Europejska nazuci takie standardy bezpieczenstwa ze te złomy nie bede sie nawet nadawac kibel miejski!nie nadązymy nad modernicacja tych złomow a wymogi beda coraz wieksze !! kolejny głupi przyklad !! czy w Gdansku wymienia sie autobusy np Ikarusy na Ikarusy ?? NIeeeeeeeee tylko wymienia sie Ikarusy na nowe Solarisy , Many itp wiec gdzie wasze myslenie ?? ale ok rozumiem wy cieszycie sie a ktos na tym zgarnia kupe szmalu haha.Co z tego ze kupia 46 tram za gorsze ?? a gdzie sa pieniadze na nowe tram ?? coraz głupszy ten narod ;/

    • 0 0

    • zapomniales wspomniec o rownoleglej wymianie ikarusow na uzywane merce z berlina i bodajze holandii. sledzie tez wiekszosc wozow maja juz wczesniej uzywanych.

      • 0 0

  • Jechaliście kiedyś tymi Dortmundami, że sie tak zachwycacie?! (1)

    Wejdą do tego gówna 3 osoby i się już tłok robi, drzwi są co pół kilometra, nie ma się za co złapać, po prostu badziew. Czemu radni nie jeżdżą tym codziennie do "pracy", od razu by wpadli na to żeby coś lepszego kupić.

    • 0 0

    • A jak myślisz, po co te modernizacje? M.in. po to, żebyś miał niską podłogę i dodatkowe drzwi w środku...

      • 0 0

  • (1)

    "trasy tramwajowej na Chełm, która przypuszczalnie"

    przypuszczalnie i hipotetycznie, to tramwaje są przeżytkiem
    za parę lat wejdą w POwszechne użycie latające dywany i samantha-miEtły

    • 0 0

    • Na mietłach to będziemy latać przez Słowackiego.
      Taka mała atrakcja turystyczna Mietła2012.

      • 0 0

  • do malkontentów i miłośników 105Na (1)

    1) Jeśli komunikacja tramwajowa chce kiedyś w jakikolwiek sposób konkurować z prywatnymi samochodami, to musi zapewnić komfort podróżowania ( np. miejsca siedzące. Tych akurat w N8C jest o wiele, wiele więcej niż w 105Na
    2) O nowych tramwajach zapomnijcie, bo nawet bogate zachodnie miasta wymieniają rocznie po kilka wozów. A u nas w tej chwili 90% taboru tramwajowego nadaje się do natychmiastowej wymiany, i to nie ze względu na wiek, tylko stan techniczny i żenujące standardy które były za komuny. Gdyby więc wymieniać tabor na nowe tramy, to taka operacja potrwałaby ze 30 lat
    3) obecnie we wszystkich miastach polski jeżdżą niemieckie szroty z lat 1950-1970, więc Gdańsk chyba i tak nieźle się ustawił organizując szroty z lat 1975-1985, które jednak łapią się choć trochę pod współczesne standardy.

    • 1 0

    • jak w karkowie jezdza niemieckie szroty to raczej nie masz pojecia o transporcie miejskim ;/

      • 0 0

  • (1)

    nie powiem, pocieszyłeś mnie
    ciekawe co stoi na przeszkodzie żeby promować krajową produkcję, zamiast wygadzać niemieckim ex-okupantom??

    • 0 0

    • Tak stary ośle Polonez vs Mercedes.
      Twoja głupota osiąga apogeum

      • 0 0

  • (4)

    A wystarczyło tylko aby władze Gdańska z panem Adamowiczem, który za to odpowiada rozpisały przetarg na nowe tramwaje, które miały by spełniać takie i takie normy i mieścić się w cenie takiej a takiej.
    Ale pan Adamowicz mydli oczy dobrą okazją zakupu - który trzeba zmodernizować przekwalifikować na nasze odmienne normy stwożyć zaplecze, serwis i tp.
    A dlaczego okazja, bo ten szajs Niemcy wypychają i nowy model wprowadzają sukcesywnie na linie miejskie. Dlatego tak pojedyńczo pykają nam te blaszaki aż wypełnią linie NOWYM modelem.
    Polityka pieniądza a nie rozwój Gdańskich lini ZKM ...

    • 0 0

    • Tyle że Niemcy mają PKB 7 razy większe niż Polska. O czym niechybnie zapomniałeś przedyskutować z tym sopockim niedorajdą

      • 0 0

    • (1)

      masz pojęcie o przetargach? przede wszystkim nie podajesz żadnej ceny, żadnych kosztów. To firmy zgłaszające się do przetargu przedstawiają oferty i określają po jakiej cenie, a miasto ma tyle że wybiera najtańszą ofertę, bądź też decyduje na podstawie innych warunków. Gdyby miasto podało po jakiej cenie chce kupić tramwaje to nikt by się do przetargu nie zgłosił...

      • 0 0

      • dlaczego nie? miasto mogłoby podać górna granice

        • 0 0

    • od kiedy ADAMOWICZ kupuje tramwaje zanim cos napiszesz zapoznaj sie z tematem klepaczu bzdur

      • 0 0

  • Swietny pomysł

    jeśli ma być dobrze a taniej jestem jak najbardziej za. Pozdrówki

    • 0 0

  • A czemu w Gdyni kupuja złomy (2)

    Zastanawiam sie dlaczego w Gdyni PKT kupuje 12 lub 13 letnie autobusy marki mercedes i przerabia na trolejbusy i jakos nie widac z waszej strony zalu i pretensji.
    Gdynia ma obecnie 84 trolejbusy, rocznie firma PKT kupuje 2 nowe pojazdy czyli za 42 lata wymieni całkowicie nowy tabor.

    • 0 0

    • a czemu? (1)

      Cicho, bo się wyda. Gdynia jest cacy, Gdańsk jest 'be'. Gdynia informuje tylko o zakupach nowego taboru, odświeżając stary po cichu ;]

      • 0 0

      • partolisz

        • 0 0

  • Widze, ze dzisiaj na forum (3)

    Gallux i ixi stworzyli tandem expertow od spraw transportu szynowego, o ktorym maja tyle pojecia, ze az glowa mala.
    Modernizowac i w koncu miec z nich pozytek.
    Bardzo udany zakup.

    • 0 0

    • (2)

      Pewnie za nasze pieniądze to ładnie się modernizuje a na jaki okresik to wystarczy ta modernizacja wagonów N8C ?

      • 0 0

      • Panie proszek do prania (1)

        Poproś Pan z miasta dokumenty spółki ZKM w Gdańsku (100% udziałów gminy) pod nazwą strategia odtwarzania taboru. Tam znajdziesz Pan odpowiednie wyliczenia dotyczące różnych wariantów i w efekcie różnych efektów odnawiania taboru. Mniemam, że wybrano wariant taki, który miasto może obsłużyć finansowo.
        Masz Pan lepszą koncepcję? Rada miasta czeka!

        • 0 0

        • Oto krótkowidz kupić zmodernizować i spoko żeby pokazać że coś się robi dla ludności.
          Dortmundy mają swoje latka, to tak jakby dać starej babci nowe okulary.
          A koszty dostarczenia z Niemiec ktoś policzył.

          • 0 0

  • glus się nie zna na niczym

    więc dlaczego miałby się znac na tramwajach

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane