• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawie milion zł za promocję Gdańska w komedii romantycznej

Krzysztof Koprowski
2 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Film opowiada o romansie w okresie przygotowań do świąt Bożego Narodzenia. Film opowiada o romansie w okresie przygotowań do świąt Bożego Narodzenia.

Ponoć prawdziwej miłości nie można kupić. Można ją jednak traktować jako motyw przewodni filmu, do którego produkcji Gdańsk zwiększył dofinansowanie z pół miliona do prawie 1 mln zł. Zawarta właśnie umowa obejmuje promocję miasta na płytach z filmem "Miłość jest wszystkim", które zostaną wydane w marcu 2019 r.



Czy Gdańsk powinien promować się poprzez produkcje kinowe?

"Miłość jest wszystkim" - taki tytuł nosi komedia romantyczna produkcji Akson Studio oraz TVN, która była kręcona na przełomie 2017 i 2018 r. na terenie Gdańska.

Jak czytamy w opisie filmu, opowiada on o romansie pomiędzy piłkarzem a kobietą, która nie jest fanką futbolu, w okresie tuż przed świętami Bożego Narodzenia, gdy do miasta przypływa Święty Mikołaj. Akcja będzie obfitować w zdrady i tajemnice, których zwieńczeniem będzie dopracowany w każdym szczególe ślub z zaskakującym finałem.

Pół miliona na promocję miasta



Gdańsk dotychczas za promocję miasta w formie tła do scen filmu zapłacił pół miliona złotych.

Czytaj także: Od Klossa do Boskich - te seriale kręcono w Trójmieście.

- Turyści chętnie przyjeżdżają do miejsc, w których toczą się akcje oglądanych przez nich filmów i chętnie podążają śladami swoich ulubionych bohaterów. Osadzenie fabuły w całości w Gdańsku stanowi ogromny potencjał dla promocji atrakcji turystycznych miasta, szczególnie poza sezonem turystycznym. Miasto będzie miało również wpływ na sposób, w jaki przedstawiony zostanie gród Neptuna - mówiła w październiku 2017 r. Anna Iwanowska z Referatu Prasowego Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Ubiegłoroczna promocja filmu na Długim Targu. Na scenie aktorzy filmu, reżyser Michał Kwieciński oraz prezydent Gdańska Paweł Adamowicz. Ubiegłoroczna promocja filmu na Długim Targu. Na scenie aktorzy filmu, reżyser Michał Kwieciński oraz prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.

492 tys. zł za logotyp i film promocyjny na płytach



Teraz okazuje się, że miasto chce dołożyć do produkcji filmu jeszcze 492 tys. zł. Za taką kwotę Akson Studio umieści na 53 tys. płyt DVD i Blue Ray logotyp Gdańska oraz film promocyjny w menu każdej płyty, który "wzmocni przekaz promocyjny miasta Gdańska".

- Będzie to minutowy film promujący zimowy, bajkowy Gdańsk. Materiał zostanie przygotowany i zmontowany przez Akson Studio. Film nie został jeszcze nigdzie opublikowany - dodaje Jędrzej Sieliwończyk z Referatu Prasowego UMG.
Czy w dobie serwisów oferujących filmy na żądanie (VOD) warto promować miasto na tradycyjnych nośnikach i płacić ponad 9 zł za reklamę na każdej płycie?

- Uznaliśmy, że promocja Gdańska na "twardych" nośnikach ma wymierną korzyść promocyjną dla miasta. Płyta ukaże się w marcu, podczas gdy na obecność filmu w płatnych serwisach przyjdzie nam czekać znacznie dłużej - przekonuje Sieliwończyk. - Przekaz [promocyjny] jest skierowany zatem do tych, którzy nie korzystają z serwisów internetowych i tych, dla których DVD i Blue Ray to przedmiot kolekcjonerski czy idealny prezent.

Premiera filmu w kinach 23 listopada



Premiera filmu na ekranach kin planowana jest 23 listopada br. Dzień wcześniej przewidziano przedpremierowy pokaz dla publiczności w Gdańsku (nie są jeszcze znane szczegóły tego wydarzenia).

Repertuar kin w Trójmieście znajdziesz na stronie kino.trojmiasto.pl oraz naszej aplikacji na telefon komórkowy.

Zobacz plan zdjęciowy filmu na Długim Targu. Materiał z listopada 2017 r.

Opinie (239) ponad 10 zablokowanych

  • film

    Żeby jeszcze ten film był o czym..a tu taka tandetna fabuła.. Wow miłość w Boże Narodzenie.. Ile takich filmów już było..a ile inwestycji za tą kasę można było zrealizować

    • 14 0

  • Doświadczony (1)

    Jak się płaci fortunę za durny filmik to dla decydenta cośik kapnie i stąd taka chojność

    • 9 3

    • Może jakiś Hojny datek na słownik dla tego pana?

      • 2 0

  • Straszna maniera płacenia miast za durne filmy

    A jeszcze gorsza, że te dopłaty są "krypto łapówkami" dla stacji bedących włascicielami studia filmowego. No ale taki mamy tu klimat i pewnie jeszcze długo taki będzie.

    • 21 1

  • (1)

    Szkoda pani Kołakowskiej.

    • 7 5

    • W końcu na leczeniu

      • 0 1

  • W Gdansku moglby powstac film o romansie pilkarza i butelki, ktora nie byla pusta... (2)

    A tak bardziej na serio - moze re-make "Sliding Door":

    W pierwszej wersji tramwaj przyjezdza o czasie, bohaterka jest na czas w pracy, gdzie zdobywa uznanie szefostwa i awansuje. Kariera nabiera rozpedu.

    W wersji drugiej (realistycznej) - sznur "dortmundow" blokuje tory, bohaterka czeka 30 minut na przystanku, po czym decyduje sie na SKMke. skmka przyjezdza spozniona i napakowana pasazerami jak biceps Schwarzenegera 40 lat temu. Oczywiscie krotki sklad. Zniechecona bohaterka wybiera taksowke. Wiezie ja przystojny Janusz w kamizelce - co prawda okrezna trasa przez Piecki-Migowo, Niedzwiednik, Wrzeszcz i Sopot Gorny ale dzieki temu kwitnie miedzy nimi uczucie.
    Maja trojke dzieci, i za 1500+ zyja dlugo i szczesliwie.

    • 30 0

    • W pierwszej wersji - zycie rodzinne w rozspce.

      Wraz z awansami zaczyna mobbingowac pracownice i molestowac mlodszych pracownikow.

      • 3 0

    • :)

      • 3 0

  • (3)

    Czy wy macie kompleks niższości, że potrzebujecie reklamy?

    • 88 39

    • Budyń ma zobowiązania u Tuska i reszty

      • 2 2

    • Coś tam, coś tam, drzazga i belka w oku...

      Spośród wszystkich polskich samorządów rekordzistką pod względem wydatków na promocję jest Warszawa. W ubiegłym roku stolica przeznaczyła na różne tego typu przedsięwzięcia łącznie 23,7 mln zł. Z planów budżetowych na ten rok wynika, że miasto chce zwiększyć te wydatki aż o 120 proc. — do 52,2 mln zł.

      • 10 1

    • Gdańsk jest po prostu romantyczny

      Dużo bardziej niż Warszawa

      • 13 6

  • Gdzie by filmowcy robili filmy gdyby miasta im nie płaciły? (3)

    Czyżby się skończyło wtedy tak, że to miasto dostawałoby od filmowców pieniądze za możliwość nagrywania w danym mieście?

    • 41 3

    • Cały Gdańsk zalany budyniem, a to dobre podłoże do miłości .

      • 1 0

    • Przychodzi TVN do Budynia i mówi: "dajesz bańke, albo zrobimy film o miłości na Oruni" (1)

      • 9 0

      • Hee

        • 0 0

  • Rachunek

    A co, telewizja dla ćwierćinteligentów ma za darmo POpierać miernoty?

    • 9 2

  • Topicie kasę w jakąś szmirę, a drogi dziurawe i chodniki krzywe. (8)

    Byście lepiej za to drogi wyremontowali, a nie marnujecie pieniądze na promocje w jakimś "szicie". No ale kto bogatemu zabroni, a jak miastem włada władca absolutny i dożywotni, to tym bardziej.

    • 285 50

    • W niedzielę jest szansa to zmienic (5)

      Trzeba tylko chcieć i się nie bac!

      • 41 9

      • (4)

        Dosc juz Adamowicza. Ludzie sie bardzo na nim zawiedli...

        • 26 11

        • Cccooombo breaker (3)

          Śmieszne algorytmy mają te boty ;)

          Zainteresowanym przypominam, żeby sprawdzili powiązania Płażyńskiego ze SKOKami...

          • 11 21

          • Zestawienie świadczy o kłopotach myślowych, albo o (2)

            prowokowaniu.

            • 7 3

            • Niby czemu (1)

              Przecież są faktury PiSu i rosyjskiej firmy wynajmującej trolli i programującej boty.

              A Płażyński i SKOKi? Wpisz w google :)

              • 11 11

              • może wpisz adamowicz i przekręty, jeśli się nie boisz

                • 7 7

    • Kopiowanie intensywnej promocji Gdyni.

      Wątpię jednak, by sukces wyborczy był na miarę Szczurka.

      • 6 4

    • Kłócisz się o równowartość odprawy z Energi?

      Przynajmniej na coś wydał wspólne pieniądze, a nie przytulił dla siebie...

      • 5 11

  • (1)

    Głosujmy na pana K.Płażyńskiego.

    • 24 9

    • spie**zaj dziadu.

      • 3 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane