• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prawoskręt z Havla w Armii Krajowej już gotowy

Rafał Borowski
7 stycznia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Kierowcy jadący al. Havla mają teraz możliwość skręcenia w al. Armii Krajowej z dwóch pasów. Kierowcy jadący al. Havla mają teraz możliwość skręcenia w al. Armii Krajowej z dwóch pasów.

Pod koniec grudnia zakończyła się budowa drugiego prawoskrętu na al. HavlaMapka na Chełmie. Umożliwia on kierowcom manewr na jezdnię al. Armii Krajowej w kierunku centrum. Koszt budowy, która rozpoczęła się w połowie listopada, wyniósł bez mała 950 tys. zł.



Czy prawoskręt na Havla znacznie rozładuje korki?

Al. Havla to jeden z najbardziej newralgicznych punktów na drogowej mapie Gdańska. W godzinach szczytu jej jezdnia w kierunku skrzyżowania z al. Armii Krajowej i ul. Łostowicką była chronicznie zakorkowana.

Jednym z głównych powodów tego problemu było to, że znaczna część kierowców skręcała w prawo w al. Armii Krajowej i miała do dyspozycji tylko jeden pas. Dla porównania, kierowcy jadący na wprost - czyli prosto w kierunku Moreny i Siedlec oraz w lewo w kierunku obwodnicy - mają do dyspozycji dwa pasy.

Inwestycja przegłosowana w Budżecie Obywatelskim



Po oddaniu do użytku drugiego prawoskrętu, co nastąpiło w ostatnich dniach grudnia, płynność ruchu na omawianym odcinku powinna ulec znaczącej poprawie. Tym bardziej, że przecież wnioskowali o to okoliczni mieszkańcy.

- Zadanie zostało zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego. Zostało ono przegłosowane podczas edycji w 2019 r. Koszt budowy wyniósł niecałe 950 tys. złotych. Wykonawcą prac była spółka Hydro-Mag z Chmielna. Inwestycja objęła swoim zakresem również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej - informuje Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzorowała inwestycję.

W tym roku powstanie także lewoskręt



Warto wspomnieć, że to niejedyne udogodnienie dla kierowców na omawianym odcinku al. Havla. Na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Wilanowską i al. Armii Krajowej pojawi się także lewoskręt, który ułatwi ruch w kierunku obwodnicy.

Czytaj więcej: Milion zł na budowę lewoskrętu na Havla

- Ta inwestycja zostanie wykonana w ramach Budżetu Obywatelskiego 2020. Projekt zawiera też element związany z poszerzeniem odcinka ul. Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla w celu łatwiejszego wjazdu na ul. Łostowicką. Ta realizacja przewidziana jest na rok 2021 r. - uzupełnia Niezgoda.

Na nowe drogi trzeba jeszcze poczekać



W tym roku powinna się także rozpocząć budowa ul. Nowej Olchowej, która będzie stanowić "bajpas" łączący ulice Cedrową i Kartuską. Niestety, na budowy kilku innych nowych dróg na południu Gdańska - gdzie powstaje najwięcej osiedli - trzeba będzie jeszcze długo poczekać.

Czytaj więcej: Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?

Jak informowaliśmy we wrześniu 2019 r., ulice Nowa Unruga, Nowa Małomiejska - Nowa Podmiejska i Nowa Bulońska Południowa powstaną nie wcześniej niż po 2030 r. Natomiast termin budowy ulic Nowa ŚwiętokrzyskaNowa Jabłoniowa wciąż pozostaje nieznany, choć wiele wskazuje na to, że uda się to jeszcze w najbliższej dekadzie. Wszystko zależy od tego, czy uda się uzyskać dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

Czytaj więcej: Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze nie teraz

Miejsca

Opinie (162) ponad 10 zablokowanych

  • Dlaczego mafia deweloperska nie uczestniczy w budowie drog dojazdowych do ich osiedli apartamentowych ???? (7)

    Kasuja na czysto grube miliony zlotych i nie partycypuja w dojazdach do ich tzw apartamantowcow bo w dzisiejszym Gdansku nie buduje sie juz normalnych osiedli !!!!!!!

    • 25 0

    • deweloperzy uczestniczą w kosztach budowy dróg od dawna,
      jest nawet specjalny przepis na tę okoliczność, także tutaj nie ma żadnej dowolności,
      ale kogo obchodzą fakty,
      przecież chodzi tylko o "stworzenie" piorunującego wpisu

      • 0 0

    • bo by musiali sprzedawać mieszkania za 17tys za metr i by słoiki nie kupiły

      • 2 0

    • Bo pokryli koszty 11 apartamentow wesolej wdowki

      • 0 1

    • Mala Sycylia

      • 0 1

    • Dalej budyniowe lody...

      • 1 1

    • Dobry temat dla CBA

      • 1 1

    • deweloperzy już swoje "koszty" ponieśli - mają dwa razy płacić?

      wpłacili to im się należy

      • 2 4

  • 950 000 pln !!! ??? (1)

    To jakiś żart?! Tyle to kosztowało? Proszę autora artykułu o ujawnienie szczegółowego rozliczenia tego zadania bo ta suma zwana z nóg

    • 4 1

    • Co Cię dziwi? To dużo? demontaż chodników, słupów, sygnalizatorów, kanaliza, podbudowa. bariery itp.

      • 0 0

  • (25)

    Drugi prawoskręt nic nie da - problemem jest przystanek na środku skrzyżowania i autobusy jadące na Łostowicką, blokujące cały pas w prawo. Będzie tak samo albo gorzej bo autobus wyjeżdżający z przystanku będzie teraz blokował dwa pasy.

    • 151 41

    • akurat to osobówki czekające na skręt w prawo blokuja autobusy

      • 0 0

    • (6)

      Jak fizyczne dodanie pasa miało by pogorszyć sprawę?

      • 19 9

      • Skoro on będzie zablokowany to tak jakby go nie było - logiczne. (5)

        • 9 16

        • Ale on nie będzie stale zalokowany i wtedy będzie większa przepustowość. (4)

          • 16 2

          • (2)

            Biorąc pod uwagę częstotliwość kursowania autobusów, ich rozmiar i zmiany świateł - tak, będzie stale blokowany. Za wyjątkiem godzin typu trzecia w nocy, kiedy i przy jednym pasie przepustowość nie jest problemem.

            • 0 0

            • (1)

              Nawet jeśli oba pasy będą zablokowane, to zawsze będzie więcej miejsca przed autobusem o jeden pas. A co za tym idzie mniej samochodów na światłach przed przystankiem.

              A pasy z pewnością były by też mniej zablokowane, gdyby kierowcy osobówek trochę myśleli o innych i nie musieli się wciskać przed lub obok autobusu.

              • 1 0

              • * i za autobusem

                • 0 0

          • Lewoskret z armii krajowej w havla!!!!

            Ciemna maso urzednicza!!!!

            • 17 4

    • Budyńlandia bis

      Od paru dni propaganda sukcesu gdańskiego magistratu pieje o wybudowaniu 100 metrów pasa drogi.A ja się pytam gdzie byli projektanci i architekci przy budowie Alei Hawla przed paru laty.

      • 1 0

    • Ten przystanek w ogóle w tym miejscu nie powinien powstać. (1)

      Zarówno autobusowy jak i tramwajowy powinien być ulokowany jeszcze przed skrzyżowaniem z Wilanowską. Tramwajowy naprzeciwko odpowiednika w drugim kierunku a autobusowy w zatoczce przed(!) prawoskrętem w Wilanowską.

      • 5 1

      • Przecież tamtędy (przed skrzyżowaniem) linie 227 i 262 nie jadą!

        • 0 0

    • Autobus nie jest problemem (3)

      Problemem jest za duży ruch samochodowy.

      • 25 19

      • (2)

        Problemem nie są samochody a to co ten ruch generuje - biurowce w centrum, domy na obrzeżach.

        • 9 5

        • a niby ma być na odwrót ? (1)

          • 8 1

          • Nie. Ma być przemieszane.

            • 0 1

    • z tymi autobusami to socjaliści mają bzika - komunikacja ma sens jak jest prywatna i nikt nie dopłaca (3)

      ....proszę sobie sprawdzić ile miasto dopłaca do komunikacji państwowej - to jest bezsensu ....i te progi zwalniające - to tylko socjaliści mogą wpaść na to....

      • 8 11

      • szpitale i przychodnie tez powinny być prywatne.

        trrafisz z czyms skomplikowanym i bedziesz całe zycie spłacał pacmanie

        • 2 0

      • OK, komunikacja miejska tylko prywatna (1)

        pod warunkiem że drogi też są prywatne i płacisz za każdy przejechany kilometr właścicielowi. Jak drogi buduje się z podatków które płacą nie tylko kierowcy to przecież też jest socjalizm.

        • 6 0

        • A pasażerowie nie korzystają z dróg tylko kierowcy?

          Oczywiście, ze wszystko powinno być prywatne. Taniej będzie płacić za takie drogi niż za "państwowe", które kosztują nas dużo za dużo!

          • 0 2

    • Przegubowy w momencie włączania się do ruchu, (2)

      blokuje trzy. A tych jeździ tu większość. Zastanawiam się, czy w biurze projektów w Gdańsku mają prawo jazdy ci którzy tedrogi projektują ? Od samego początku wszystko jest skrewwione i to w podstawowych kwestiach. Kompletne dyletanctwo. Ale jeśli dostali się tam po znajomości, to czemu się dziwić .

      • 7 1

      • Jeszcze nie widziałem żeby autobus zablokował tam ruch. (1)

        Zawsze to dwie kategorie pacanów - pierwsza wciska się z Witosa chociaż nie ma miejsca, a druga cwaniaczy i zmienia pas na prawy w ostatniej chwili, blokując jadących prosto...

        • 2 7

        • Toś ślepy. Jak autobus wyjeżdża z przystanku i jedzie potem w Łostowicką - to jak ma ruchu nie zablokować? Jest fizycznie niemożliwe żeby tego nie zrobił przy takiej lokalizacji przystanku.

          • 3 1

    • Autobusy prowadzą sprawni kierowcy (2)

      Włączają się pewnie i raz dwa, dotąd nie mieli problemu.

      • 13 5

      • Jeśli nie mieli problemów to po co drugi skręt ???? (1)

        • 2 15

        • Dla tych asów , którzy na widok zielonego zaczynają szukać biegów

          • 21 0

  • 50 lat budowali Al Armii Krajowej teraz 50 lat beda budowac dwa wiadukty na tej alei !!! (5)

    A na nikomu nie potrzebny tristar cyk POnad 100 mln Poszlo !!!

    • 15 1

    • jakie wiadukty? Przecież na pytanie dlaczego nie ma wiaduktów, odpowiedz jest prosta - ludzie (1)

      powinni korzystać z komunikacji miejskiej

      • 1 0

      • ludzie powinni mieć komunikację miejską

        za komuny się najeździłem a wtedy była sprawniejsza.

        • 1 0

    • historia zatacza kolo

      • 0 0

    • Wczesniej byla komuna więc kasa szła do Rosyji. Bida. Pózniej sprzedajczyki co czarwony sztandar zamienili na kieszeń Helmuta i nadal mając ludność Gdańska w głębokim poważaniu. Nie dziwcie się, że jest jak jest. Za dużo kolesiostrwa i mafijnych układów w tym rejonie.

      • 1 0

    • Piniendzy nie ma i nie bedzie koniec cytatu klasyka. ekonomii

      • 2 1

  • Te działania są wbrew panującej modzie w Gdańsku

    Wszystkie pasy zlikwidować i zostawić tylko jeden pas na wprost

    • 2 1

  • To teraz z drugiej strony !!!

    Wydłużyć maksymalnie lewoskręt z AK w Havla kierunek Obwodnica ( zresztą do centrum też za krótki), miejsca jest dużo, powstaną normalne dwa pasy na wprost przecież ruch w kierunku za Łostowicką cały czas narasta, a radarowcy wreszcie zmienią miejsce. Urzędnicy czy to takie trudne ???

    • 1 0

  • bezskolizyjny? (1)

    Czemu tego prawoskrętu nie zrobili bezkolizyjnego? Uciąć trochę miejsca z krawężnika i zrobić na stały wlot w Armii Krajową?

    • 6 3

    • Nie mozna. Przejscie dla pieszych i droga rowerowa

      • 1 0

  • Tam naprawdę nie da się zrobić wiaduktów górą? (1)

    Nasypy przygotowane... Ech

    • 5 2

    • W razie budowy i tak bedzie trzeba budowac nowe nasypy

      • 0 0

  • 950 tyś (2)

    Fajnie, że jest ale 950 tyś troche przesada i jak się jedzie to czuć nierówność w asfalcie

    • 8 0

    • Tak samo jak na Swietokrzyskiej czy Hallera

      • 0 0

    • To jest odprowadzenie wody

      Czaisz bazę ? 4 pasy woda musi gdzieś schodzić

      • 0 1

  • przystanki powinny zostać przeniesione na wysokość Lidla (1)

    w tym miejscu co są teraz to tylko balagan powodują autobusy

    • 9 2

    • Nie powinny

      Tamtędy nie jadą 227 i 262.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane