- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (784 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (312 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (438 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (26 opinii)
- 6 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
Prawoskręt z Havla w Armii Krajowej już gotowy
Pod koniec grudnia zakończyła się budowa drugiego prawoskrętu na al. Havla na Chełmie. Umożliwia on kierowcom manewr na jezdnię al. Armii Krajowej w kierunku centrum. Koszt budowy, która rozpoczęła się w połowie listopada, wyniósł bez mała 950 tys. zł.
Jednym z głównych powodów tego problemu było to, że znaczna część kierowców skręcała w prawo w al. Armii Krajowej i miała do dyspozycji tylko jeden pas. Dla porównania, kierowcy jadący na wprost - czyli prosto w kierunku Moreny i Siedlec oraz w lewo w kierunku obwodnicy - mają do dyspozycji dwa pasy.
Inwestycja przegłosowana w Budżecie Obywatelskim
Po oddaniu do użytku drugiego prawoskrętu, co nastąpiło w ostatnich dniach grudnia, płynność ruchu na omawianym odcinku powinna ulec znaczącej poprawie. Tym bardziej, że przecież wnioskowali o to okoliczni mieszkańcy.
- Zadanie zostało zrealizowane w ramach Budżetu Obywatelskiego. Zostało ono przegłosowane podczas edycji w 2019 r. Koszt budowy wyniósł niecałe 950 tys. złotych. Wykonawcą prac była spółka Hydro-Mag z Chmielna. Inwestycja objęła swoim zakresem również przebudowę chodników, oświetlenia ulicznego i sygnalizacji świetlnej - informuje Aneta Niezgoda z biura prasowego Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która nadzorowała inwestycję.
W tym roku powstanie także lewoskręt
Warto wspomnieć, że to niejedyne udogodnienie dla kierowców na omawianym odcinku al. Havla. Na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ul. Wilanowską i al. Armii Krajowej pojawi się także lewoskręt, który ułatwi ruch w kierunku obwodnicy.
Czytaj więcej: Milion zł na budowę lewoskrętu na Havla
- Ta inwestycja zostanie wykonana w ramach Budżetu Obywatelskiego 2020. Projekt zawiera też element związany z poszerzeniem odcinka ul. Wilanowskiej przed skrzyżowaniem z al. Havla w celu łatwiejszego wjazdu na ul. Łostowicką. Ta realizacja przewidziana jest na rok 2021 r. - uzupełnia Niezgoda.
Na nowe drogi trzeba jeszcze poczekać
W tym roku powinna się także rozpocząć budowa ul. Nowej Olchowej, która będzie stanowić "bajpas" łączący ulice Cedrową i Kartuską. Niestety, na budowy kilku innych nowych dróg na południu Gdańska - gdzie powstaje najwięcej osiedli - trzeba będzie jeszcze długo poczekać.
Czytaj więcej: Kiedy i gdzie powstaną nowe drogi w Gdańsku?
Jak informowaliśmy we wrześniu 2019 r., ulice Nowa Unruga, Nowa Małomiejska - Nowa Podmiejska i Nowa Bulońska Południowa powstaną nie wcześniej niż po 2030 r. Natomiast termin budowy ulic Nowa Świętokrzyska i Nowa Jabłoniowa wciąż pozostaje nieznany, choć wiele wskazuje na to, że uda się to jeszcze w najbliższej dekadzie. Wszystko zależy od tego, czy uda się uzyskać dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.
Czytaj więcej: Budowa ul. Nowej Świętokrzyskiej jeszcze nie teraz
Miejsca
Opinie (162) ponad 10 zablokowanych
-
2021-01-07 20:09
Dlaczego mafia deweloperska nie uczestniczy w budowie drog dojazdowych do ich osiedli apartamentowych ???? (7)
Kasuja na czysto grube miliony zlotych i nie partycypuja w dojazdach do ich tzw apartamantowcow bo w dzisiejszym Gdansku nie buduje sie juz normalnych osiedli !!!!!!!
- 25 0
-
2021-02-17 12:54
deweloperzy uczestniczą w kosztach budowy dróg od dawna,
jest nawet specjalny przepis na tę okoliczność, także tutaj nie ma żadnej dowolności,
ale kogo obchodzą fakty,
przecież chodzi tylko o "stworzenie" piorunującego wpisu- 0 0
-
2021-01-08 21:19
bo by musiali sprzedawać mieszkania za 17tys za metr i by słoiki nie kupiły
- 2 0
-
2021-01-08 19:46
Bo pokryli koszty 11 apartamentow wesolej wdowki
- 0 1
-
2021-01-08 19:45
Mala Sycylia
- 0 1
-
2021-01-08 13:19
Dalej budyniowe lody...
- 1 1
-
2021-01-08 10:15
Dobry temat dla CBA
- 1 1
-
2021-01-07 20:59
deweloperzy już swoje "koszty" ponieśli - mają dwa razy płacić?
wpłacili to im się należy
- 2 4
-
2021-01-08 18:53
950 000 pln !!! ??? (1)
To jakiś żart?! Tyle to kosztowało? Proszę autora artykułu o ujawnienie szczegółowego rozliczenia tego zadania bo ta suma zwana z nóg
- 4 1
-
2021-01-08 21:17
Co Cię dziwi? To dużo? demontaż chodników, słupów, sygnalizatorów, kanaliza, podbudowa. bariery itp.
- 0 0
-
2021-01-07 16:05
(25)
Drugi prawoskręt nic nie da - problemem jest przystanek na środku skrzyżowania i autobusy jadące na Łostowicką, blokujące cały pas w prawo. Będzie tak samo albo gorzej bo autobus wyjeżdżający z przystanku będzie teraz blokował dwa pasy.
- 151 41
-
2021-01-08 21:16
akurat to osobówki czekające na skręt w prawo blokuja autobusy
- 0 0
-
2021-01-07 16:33
(6)
Jak fizyczne dodanie pasa miało by pogorszyć sprawę?
- 19 9
-
2021-01-07 16:41
Skoro on będzie zablokowany to tak jakby go nie było - logiczne. (5)
- 9 16
-
2021-01-07 17:40
Ale on nie będzie stale zalokowany i wtedy będzie większa przepustowość. (4)
- 16 2
-
2021-01-08 11:34
(2)
Biorąc pod uwagę częstotliwość kursowania autobusów, ich rozmiar i zmiany świateł - tak, będzie stale blokowany. Za wyjątkiem godzin typu trzecia w nocy, kiedy i przy jednym pasie przepustowość nie jest problemem.
- 0 0
-
2021-01-08 16:12
(1)
Nawet jeśli oba pasy będą zablokowane, to zawsze będzie więcej miejsca przed autobusem o jeden pas. A co za tym idzie mniej samochodów na światłach przed przystankiem.
A pasy z pewnością były by też mniej zablokowane, gdyby kierowcy osobówek trochę myśleli o innych i nie musieli się wciskać przed lub obok autobusu.- 1 0
-
2021-01-08 20:01
* i za autobusem
- 0 0
-
2021-01-07 18:17
Lewoskret z armii krajowej w havla!!!!
Ciemna maso urzednicza!!!!
- 17 4
-
2021-01-08 18:26
Budyńlandia bis
Od paru dni propaganda sukcesu gdańskiego magistratu pieje o wybudowaniu 100 metrów pasa drogi.A ja się pytam gdzie byli projektanci i architekci przy budowie Alei Hawla przed paru laty.
- 1 0
-
2021-01-08 14:35
Ten przystanek w ogóle w tym miejscu nie powinien powstać. (1)
Zarówno autobusowy jak i tramwajowy powinien być ulokowany jeszcze przed skrzyżowaniem z Wilanowską. Tramwajowy naprzeciwko odpowiednika w drugim kierunku a autobusowy w zatoczce przed(!) prawoskrętem w Wilanowską.
- 5 1
-
2021-01-08 17:55
Przecież tamtędy (przed skrzyżowaniem) linie 227 i 262 nie jadą!
- 0 0
-
2021-01-07 16:34
Autobus nie jest problemem (3)
Problemem jest za duży ruch samochodowy.
- 25 19
-
2021-01-07 18:00
(2)
Problemem nie są samochody a to co ten ruch generuje - biurowce w centrum, domy na obrzeżach.
- 9 5
-
2021-01-07 22:50
a niby ma być na odwrót ? (1)
- 8 1
-
2021-01-08 12:01
Nie. Ma być przemieszane.
- 0 1
-
2021-01-07 18:36
z tymi autobusami to socjaliści mają bzika - komunikacja ma sens jak jest prywatna i nikt nie dopłaca (3)
....proszę sobie sprawdzić ile miasto dopłaca do komunikacji państwowej - to jest bezsensu ....i te progi zwalniające - to tylko socjaliści mogą wpaść na to....
- 8 11
-
2021-01-08 11:46
szpitale i przychodnie tez powinny być prywatne.
trrafisz z czyms skomplikowanym i bedziesz całe zycie spłacał pacmanie
- 2 0
-
2021-01-07 22:21
OK, komunikacja miejska tylko prywatna (1)
pod warunkiem że drogi też są prywatne i płacisz za każdy przejechany kilometr właścicielowi. Jak drogi buduje się z podatków które płacą nie tylko kierowcy to przecież też jest socjalizm.
- 6 0
-
2021-01-08 08:28
A pasażerowie nie korzystają z dróg tylko kierowcy?
Oczywiście, ze wszystko powinno być prywatne. Taniej będzie płacić za takie drogi niż za "państwowe", które kosztują nas dużo za dużo!
- 0 2
-
2021-01-08 08:13
Przegubowy w momencie włączania się do ruchu, (2)
blokuje trzy. A tych jeździ tu większość. Zastanawiam się, czy w biurze projektów w Gdańsku mają prawo jazdy ci którzy tedrogi projektują ? Od samego początku wszystko jest skrewwione i to w podstawowych kwestiach. Kompletne dyletanctwo. Ale jeśli dostali się tam po znajomości, to czemu się dziwić .
- 7 1
-
2021-01-08 10:29
Jeszcze nie widziałem żeby autobus zablokował tam ruch. (1)
Zawsze to dwie kategorie pacanów - pierwsza wciska się z Witosa chociaż nie ma miejsca, a druga cwaniaczy i zmienia pas na prawy w ostatniej chwili, blokując jadących prosto...
- 2 7
-
2021-01-08 11:27
Toś ślepy. Jak autobus wyjeżdża z przystanku i jedzie potem w Łostowicką - to jak ma ruchu nie zablokować? Jest fizycznie niemożliwe żeby tego nie zrobił przy takiej lokalizacji przystanku.
- 3 1
-
2021-01-07 16:39
Autobusy prowadzą sprawni kierowcy (2)
Włączają się pewnie i raz dwa, dotąd nie mieli problemu.
- 13 5
-
2021-01-07 16:41
Jeśli nie mieli problemów to po co drugi skręt ???? (1)
- 2 15
-
2021-01-07 17:05
Dla tych asów , którzy na widok zielonego zaczynają szukać biegów
- 21 0
-
2021-01-07 20:11
50 lat budowali Al Armii Krajowej teraz 50 lat beda budowac dwa wiadukty na tej alei !!! (5)
A na nikomu nie potrzebny tristar cyk POnad 100 mln Poszlo !!!
- 15 1
-
2021-01-08 12:09
jakie wiadukty? Przecież na pytanie dlaczego nie ma wiaduktów, odpowiedz jest prosta - ludzie (1)
powinni korzystać z komunikacji miejskiej
- 1 0
-
2021-01-08 21:09
ludzie powinni mieć komunikację miejską
za komuny się najeździłem a wtedy była sprawniejsza.
- 1 0
-
2021-01-08 19:44
historia zatacza kolo
- 0 0
-
2021-01-08 13:12
Wczesniej byla komuna więc kasa szła do Rosyji. Bida. Pózniej sprzedajczyki co czarwony sztandar zamienili na kieszeń Helmuta i nadal mając ludność Gdańska w głębokim poważaniu. Nie dziwcie się, że jest jak jest. Za dużo kolesiostrwa i mafijnych układów w tym rejonie.
- 1 0
-
2021-01-08 10:16
Piniendzy nie ma i nie bedzie koniec cytatu klasyka. ekonomii
- 2 1
-
2021-01-08 20:29
Te działania są wbrew panującej modzie w Gdańsku
Wszystkie pasy zlikwidować i zostawić tylko jeden pas na wprost
- 2 1
-
2021-01-08 19:11
To teraz z drugiej strony !!!
Wydłużyć maksymalnie lewoskręt z AK w Havla kierunek Obwodnica ( zresztą do centrum też za krótki), miejsca jest dużo, powstaną normalne dwa pasy na wprost przecież ruch w kierunku za Łostowicką cały czas narasta, a radarowcy wreszcie zmienią miejsce. Urzędnicy czy to takie trudne ???
- 1 0
-
2021-01-08 08:17
bezskolizyjny? (1)
Czemu tego prawoskrętu nie zrobili bezkolizyjnego? Uciąć trochę miejsca z krawężnika i zrobić na stały wlot w Armii Krajową?
- 6 3
-
2021-01-08 18:34
Nie mozna. Przejscie dla pieszych i droga rowerowa
- 1 0
-
2021-01-08 06:29
Tam naprawdę nie da się zrobić wiaduktów górą? (1)
Nasypy przygotowane... Ech
- 5 2
-
2021-01-08 18:33
W razie budowy i tak bedzie trzeba budowac nowe nasypy
- 0 0
-
2021-01-08 01:06
950 tyś (2)
Fajnie, że jest ale 950 tyś troche przesada i jak się jedzie to czuć nierówność w asfalcie
- 8 0
-
2021-01-08 18:33
Tak samo jak na Swietokrzyskiej czy Hallera
- 0 0
-
2021-01-08 01:27
To jest odprowadzenie wody
Czaisz bazę ? 4 pasy woda musi gdzieś schodzić
- 0 1
-
2021-01-08 06:45
przystanki powinny zostać przeniesione na wysokość Lidla (1)
w tym miejscu co są teraz to tylko balagan powodują autobusy
- 9 2
-
2021-01-08 17:58
Nie powinny
Tamtędy nie jadą 227 i 262.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.