• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes PKM-ki złożył rezygnację

Maciej Naskręt
16 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Krzysztof Rudziński w towarzystwie marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka. Po prawej członek zarządu województwa, Ryszard Świlski. Krzysztof Rudziński w towarzystwie marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka. Po prawej członek zarządu województwa, Ryszard Świlski.

W poniedziałek Krzysztof Rudziński, prezes należącej do samorządu województwa spółki Pomorska Kolej Metropolitalna, złożył wypowiedzenie. Szefował spółce od 2010 r.



Aktualizacja, godz. 16:07 Małgorzata Pisarewicz, rzecznik marszałka województwa pomorskiego, potwierdziła nasze informacje, oraz podała nazwisko następcy Rudzińskiego. Został nim Grzegorz Mocarski, dotychczasowy przewodniczący Rady Nadzorczej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, zastępca dyrektora Departamentu Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.



Decyzja Krzysztofa Rudzińskiego zbiegła się z informacjami o cięciach w rozkładzie jazdy PKM oraz naszym niedzielnym felietonem pt. "Blask linii PKM gaśnie z każdym dniem".

Zaznaczmy jednak, że kierowana przez Krzysztofa Rudzińskiego spółka nie odpowiada za użytkowanie linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, ani nie ma wpływu na ustalanie jej rozkładów. Prowadzone przez niego przedsiębiorstwo było odpowiedzialne za wybudowanie 18-kilometrowej i dwutorowej linii z Osowy do Wrzeszcza, a także dalsze zarządzanie linią. Projekt kosztował ok. 1 mld zł.

Władze województwa na razie ostrożnie wypowiadają się o decyzji dotychczasowego prezesa PKM. Zaznaczają, że decyzja prezesa musi zostać zaakceptowana przez radę nadzorczą PKM SA.

- Trwa rada nadzorcza i na tę chwilę nie mogę nic więcej powiedzieć - mówi Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Przypomnijmy, że Krzysztof Rudziński został prezesem spółki PKM w 2010 r. Wcześniej, w latach 2009-2010 był dyrektorem Departamentu Koordynacji Projektów Województwa Pomorskiego, a w latach 2002-2009 pracował w Urzędzie Miejskim w Gdańsku jako dyrektor w Wydziale Programów Rozwojowych. Jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego.

Miejsca

Opinie (374) 1 zablokowana

  • wszedzie gdzie dojezdza PKM trzeba likwidowac polaczenia autobusowe ! (1)

    np Osowa. Ludzie beda musieli przesiasc sie na PKM i po sprawie. Bedzie mniej tloku na drogach, bedzie czystsze powietrze, ciszej itd. same plusy

    • 4 10

    • komunista?

      • 1 0

  • Bez wspólnego biletu to nie ma szans przetrwać

    • 8 0

  • Socjalizm bohatersko walczy z problemami nie znanymi w innych ustrojach. (1)

    Miasto zaczelo bawic sie w inwestora za pieniadze podatnikow. Na bogato. Bez planu. Bez ryzyka. Bez odpowiedzialnosci.

    Miasto nie jest od tego, zeby bawic sie w kolejki, mieszkania, teatrzyki i stadiony! Od takich rzeczy sa prywatni przedsiebiorcy, ryzykujacy wlasnym majatkiem i ze swiadomoscia, ze nierentowne inwestycje padna.

    polaki przesiakniete socjalizmem wykrzykuja tu oburzenia swoje na brak biletow zamiast zaadresowac sedno problemu. Miasto powinno miec zakaz budzetu z deficytem i konkurencji z podmiotami prywatnymi.

    • 9 4

    • Bardzo słuszne słowa!

      Niestety przerażające jest to, że zwykli ludzie często tak właśnie myślą: nie MY musimy coś zrobić, tylko ONI (w sensie rząd, czy inne władze, np. miasta) muszą. W absolutnie niebywały sposób pozbyliśmy się (w ogólności) wewnętrznego imperatywu odpowiedzialności za własne życie i beztrosko spuszczamy to na jakichś hochsztaplerów, którzy mamią nas w kampaniach wyborczych marchewką na kiju, a później nie mogą się doliczyć mieszkań, których chwacko dorobili się na publicznej "służbie"! Dzięki temu jesteśmy tylko widzami w tym teatrzyku, który urządzają nam "władze", fundując ECS-y, autostrady w środku miasta, fontanny za miliony, zapełniając urzędy i rozmnażające się jak króliki spółki państwowe kolesiami, zupełnie przy tym nie licząc się ze zdaniem najbardziej zainteresowanych. Niestety wątpię aby nowa władza różniła się w tym aspekcie od poprzedniej...

      • 2 1

  • Zamiast bubla PKM (1)

    Miasto mogło wybudować mieszkania socjalne dla mieszkańców ,a tak wtopili znowu miliony ,a obłowili się kolesie !

    • 5 7

    • miasto nie budowało PKM, weż pomyśl zanim cos napiszesz

      • 1 0

  • To jest właśnie całe PO!!! (3)

    18km linia kolejowa ma prezesa z PO! Wybitni kolesie. Gdyby nie przegrali to zapewne każdy przystanek PKM doczekał by się Dyrektora generalnego.

    W kraju gdzie nie ma PO i PSL KOD itp nawet nikt nie pomyśli aby 18km linia kolejowa miała prezesa i kilka działów. Zatrudnia się dyrektora księgowego oraz kogoś do sprzątania choć i to zbedne. Zamiast armii urzędników z PO wystarczy 2-3 osoby!
    Należy przejrzeć wszystkie te spółki tworzone przez towarzystwo z PO tych Adamowiczów Nowaków Pomaski i innych nie tak juz młodych demokraTÓW.

    • 17 5

    • przestan sie podniecac bo juz rumience masz (2)

      Kazda partia pcha sie do koryta.peowca zastapi pisiorek.tylko zeby nie z tym samym skutkiem jak w stadninach koni.miesiac rzadzenia i dwa konie zdechly :-)

      • 3 4

      • Co ma koń w stadninie do PKM? Chyba ci koń nasr*ł do paszczy? (1)

        Nie rozumiem twojego zamysłu? Koń zdechł na wiosnę to norma a PKM też zdechnie?
        18 km linii kolejowej i do zarządzania prezezs który bierze setki tysięcy a do tego 5 pionów do zarządzania 18km a ty pierd... mi o jakimś PIS zbastuj. Nikt nigdy nie był tak bezczelny jak PO i PSL.
        Jak utrzymać 5 pionów i prezesa z 18km torów no jak obłudniku farmazonie.

        • 1 0

        • pewnie mial na mysli to ze czego pis sie nie dotknie to s......

          Szansa na sukces pkm to wyciecie lasow i. Postawienie przy torach tylu blokow mieszkalnych ile sie da.no ewentualnie darmowe kursy,bo przeciez i tak pkm zyje z dotacji a nie biletow.dac rok jazdy za darmo,a jak sie ludzie przyzwyczaja wprowadzic bilety

          • 0 1

  • Wielka szkoda

    Jako już byłemu mieszkańcowi Pomorza jest mi bardzo szkoda. Niestety tak jest , jak za coś zabierają się politycy i ich pociotki, a nie fachowcy. Wystarczyło spojrzeć na trasę PKM, by wiedzieć,że pasażerów przez najbliższe 10 lat nie będzie dużo.
    Założenie było chyba (???) takie, że do linii zostaną dobudowane osiedla mieszkalne lub budynki przemysłowe.

    Brak wspólnego biletu?????
    Co z parkingami parkingów P+R?????
    Ograniczenie możliwości korzystania z tak popularnych w Trójmieście rowerów???
    Przystanki z dala od budynków mieszkalnych???
    Brak informacji???!!!!!!
    Brak połączenia z Gdańskiem Głównym??
    Rozkład jazdy???

    O tym wszystkim należało pomyśleć przed wydaniem 1mld złotych!!!!!!

    Porównując do Warszawy: mam tańszy(!!!) niż w Trójmieście 90-dniowyy bilet na wszystkie lokalne środki transportu (w tym WKD, SKM, koleje Mazowieckie).
    Z niektórymi liniami kolejowymi(ale to wyjątki) jest podobnie jak z PKM - są rzadko uczęszczane , bo jeżdżą za rzadko i mają niedogodne przystanki)

    • 8 0

  • (7)

    To jest śmieszne, kilkadziesiąt lat po wojnie, milionowa aglomeracja buduje kolejkę, ledwo zipie żeby położyć same tory bez elektryfikacji. Polska powiatowa może zapomnieć o rozwoju. A kolesie sobie żyją. Tak się kradnie! Słowa Kulczyka: w Polsce interesy warto robić jedynie z władzą, jedynie budżetówka ma prawdziwe pieniądze. I tak z nas ciągnęli. Dopiero teraz jest jakaś nadzieja na bogaty silny kraj.

    • 50 5

    • Mało tego, gdyby nie fundusze UE 100 metrów by nie wybudowali

      • 4 0

    • (1)

      Zapomniałbym, pobudowali nam trochę płatnych autostrad, ale zwykły obywatel w pułpace 2500 netto nie stać aby z nich korzystać. Brawo kodziarze!

      • 16 5

      • Najdroższe w Europie

        • 7 1

    • (1)

      A żeby dalej kraść stwórzmy zaprzyjaźnione nam media, które będą kolorować wszystkie nasze wpadki, kradzieże, lud polski jest podatny na to co mówią w telewizji i czytają w gazetach, łątwo ich zmanipulować. Zastosujmy technikę odwracania znaczeń, np. aby nikt nam nie wmówił, że negujemy demokrację próbując obalić rząd, nazwijmy siebie komitetem obrony demokracji! Teraz każdy kto nas oskarży o atak na demokrację będzie brzmiał śmiesznie! Bo jak komitet obrony demokracji ma być przeciwko demokracji?

      Nieustannie też ośmieszajmy naszych przeciwników. Wykorzystamy do tego celu nasze zaprzyjaźnione media. nazwiska takie jak Kaczński czy Macierewicz mają się przeciętnemu Polakowi kojarzyć ze wszystkim co najgorsze. Stare dziady z psychiatryka. Tylko nie pokazujcie ich w telewizji. To ludzie wykształceni, kulturalni i na poziomie, zbyt dużo Polaków polubiłoby ich i to by zagroziło naszej demokracji. A więc moje kochane resortowe dzieci do dzieła!

      • 15 2

      • kilka wpisów a tyle prawdy o Polsce ostatnich lat

        • 10 0

    • zaraz zaraz ile to ja tych mieszkań miałem...

      • 15 0

    • Świecidełka takie jak PKM, obwodnica południowa, autostrada A1, zapowiadana metropolitalna sprawiły, że III RP wygrała w Gdańsku. Te świecidełka są jednak puste w środku, co powoli zaczyna wychodzić. Można oszukać pewną grupę ludzi przez cały czas, ale nie można oszukać wszystkich przez cały czas. Jeśli sami, w sposób patriotyczny nie zadbamy o swój kraj, to nikt tego za nas nie zrobi!

      • 19 0

  • Prawda że..

    każdy wuj na swój strój.

    • 2 0

  • Toć to kur..a Skandal !...

    Nie dość że zmalwersowali pieniądze, nasze pieniądze !!! Za takie rzeczy w normalnym życiu obskakuje się w pi...Dol.

    a z resztą, brak mi słów mam tylko nadzieje że zobaczę go na światłach i szkoda mi będzie klocków zdzierać.

    • 4 0

  • (2)

    PKM , ustawa śmieciowa to totalne dno .PKM miliony pasażerów rocznie , odkorkowane miasto , ekologiczna i zbiorowa forma transportu. Zapomniałam jeszcze tristar na dokładkę. Wspaniałe inwestycje .

    • 199 178

    • Dla mieszkancow ''wspaniale'' inwestycje. (1)

      dla wybranych wspaniale inwestycje. Wybrani zarobili, a codzienne funkcjonowanie juz ich nie obchodzi.

      • 13 7

      • nikt nie będzie do przystanku biegł 45 minut

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane