• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes PKM-ki złożył rezygnację

Maciej Naskręt
16 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Krzysztof Rudziński w towarzystwie marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka. Po prawej członek zarządu województwa, Ryszard Świlski. Krzysztof Rudziński w towarzystwie marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka. Po prawej członek zarządu województwa, Ryszard Świlski.

W poniedziałek Krzysztof Rudziński, prezes należącej do samorządu województwa spółki Pomorska Kolej Metropolitalna, złożył wypowiedzenie. Szefował spółce od 2010 r.



Aktualizacja, godz. 16:07 Małgorzata Pisarewicz, rzecznik marszałka województwa pomorskiego, potwierdziła nasze informacje, oraz podała nazwisko następcy Rudzińskiego. Został nim Grzegorz Mocarski, dotychczasowy przewodniczący Rady Nadzorczej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, zastępca dyrektora Departamentu Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.



Decyzja Krzysztofa Rudzińskiego zbiegła się z informacjami o cięciach w rozkładzie jazdy PKM oraz naszym niedzielnym felietonem pt. "Blask linii PKM gaśnie z każdym dniem".

Zaznaczmy jednak, że kierowana przez Krzysztofa Rudzińskiego spółka nie odpowiada za użytkowanie linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, ani nie ma wpływu na ustalanie jej rozkładów. Prowadzone przez niego przedsiębiorstwo było odpowiedzialne za wybudowanie 18-kilometrowej i dwutorowej linii z Osowy do Wrzeszcza, a także dalsze zarządzanie linią. Projekt kosztował ok. 1 mld zł.

Władze województwa na razie ostrożnie wypowiadają się o decyzji dotychczasowego prezesa PKM. Zaznaczają, że decyzja prezesa musi zostać zaakceptowana przez radę nadzorczą PKM SA.

- Trwa rada nadzorcza i na tę chwilę nie mogę nic więcej powiedzieć - mówi Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Przypomnijmy, że Krzysztof Rudziński został prezesem spółki PKM w 2010 r. Wcześniej, w latach 2009-2010 był dyrektorem Departamentu Koordynacji Projektów Województwa Pomorskiego, a w latach 2002-2009 pracował w Urzędzie Miejskim w Gdańsku jako dyrektor w Wydziale Programów Rozwojowych. Jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego.

Miejsca

Opinie (374) 1 zablokowana

  • leczenie bólu głowy przez jej ucięcie

    PKM to genialny pomysł ale fatalne wykonanie. Żeby do tego stopnia spieprzyć tak dobrze zapowiadający się projekt to potrzeba najwyższego stopnia niekompetencji naszych pomorskich władz i nieudaczników, których postawili na stołkach PKM. Taką skrajną głupotę jak jeszcze większe ograniczanie i tak zbyt rzadkich połączeń należy podsumować w wyborach i pokazać CZERWONĄ KARTKĘ obecnym pomorskim władzom. Tyle pieniędzy teżź znaszych podatków poszło na ten projekt a ci nieudacznicy teraz to jeszcze niszą... Ja już PKM dziękuję, wracam do samochodu. Może trochę postoję w korkach ale przynajmniej nie będę sterczał na perownie prawie 1,5 h na najbliższą PKM !!!

    • 8 1

  • Też cały czas miałem wrażenie, że PKM jest nam potrzebna jak przysłowiowa "dziura w moście". Mieszkam na Jasieniu, ale nie mogę z tego korzystać, bo przystanek jest w szczerym polu i dojście do niego będzie trwało 30 minut. Zastanawiałem się cały czas, dla kogo ta linia została wybudowana i czy mieszkańcy Rębiechowa i okolic, stanowią wystarczająco duży potencjał, aby ta linia była rentowna. Dodatkowo chaos jeśli chodzi o rozkład jazdy, godziny odjazdów i numerów peronów, zakup biletów. Nie wiem nawet dokładnie dokąd i w jakich godzinach ta linia jedzie w tym momencie, i dokąd ma jechać w przyszłości - nigdzie nie mogę znaleźć potwierdzonych informacji, mimo, że internetem posługuję się w sposób biegły.

    • 8 0

  • już na samym początku budowy PKM

    było wiadomo że prezes Rudziński po oddaniu tejże kolei inwestorom odejdzie ze stanowiska ,ON sam był tylko szefem na czas budowy ,zrobił to dobrze i teraz odchodzi ,to żadna rezygnacja czy wyrzucenie ze stanowiska ..to coś co było ustalone już dawno temu ..tak że proszę nie łączyć w żaden sposób jego nazwiska z obecnymi kłopotami PKM...to przypisać należy inwestorom czyli Strukowi ,Adamowiczowi i ci co z nimi wydają pieniądze gdańskich podatników i dotacje unijne całkowicie błędnie..

    • 6 1

  • Przemądrzały Świlski

    Pamiętam jak trzy lub juz nawet cztery lata temu zamykano połączenie Kościerzyna-Czersk wyszczekany Świlski twierdził w lokalnej telewizji że dla 30 osób w pociągu nie będzie utrzymywane połączenie z Koscierzyny do Czerska lub Wierzchucina przez Bąk. Tam tory cały czas są utrzymywane przez PLK ale nie opłaca się dotować mikroskopijną kwotą w porównaniu do PKMki tej lini. A tam nie ma dubla z prostą drogą samochodową. Poza tym od wiosny do jesieni jest to trasa bardzo atrakcyjna turystycznie. Na puste pociągi PKM nadal będzie dotacja. A kolej w okolicach Kościerzyny niech umiera dalej.
    P.S. Wczoraj wieczorem jechałem PKMką , było pięć osób plus obsługa.

    • 7 0

  • Wszystkich do dymisji za źle zarządzany PKM ke (2)

    Coście zrobili z tak pięknie zapowiadając się linią. 1mld w plecy. Ignorujecie zdanie podróżnych i forumowiczów/mieszkańców.ZwiJackie PKM przed sezonem. Potrzebny program naprawczy i oficer d.s. komunikacji metropolitarnej koniecznie z zagranicy!!!

    • 77 9

    • Ricardo Świlski, politologu! Miej honor i zrezygnuj!!

      • 2 0

    • i jeszcze te madre z kas

      powymieniać bo one niejedną osobe zniechęciły do jazdy pkm

      • 10 3

  • Kolesie

    Przypomnijmy, że Krzysztof Rudziński został prezesem spółki PKM w 2010 r. Wcześniej, w latach 2009-2010 był dyrektorem Departamentu Koordynacji Projektów Województwa Pomorskiego, a w latach 2002-2009 pracował w Urzędzie Miejskim w Gdańsku jako dyrektor w Wydziale Programów Rozwojowych.
    Chyba najpierw sobie przydzielił inwestycje , a później został Prezesem tej inwestycji hahahah? Trzeba sprawdzić kto podpisał tą inwestycję do realizacji ? i w sumie sprzeniewierzył miliony ????

    • 7 2

  • Pytanko

    Czy to ruchy jeszcze tego od zegarków ? Nowaka ? Tak miał zrobić porządek w kolejnictwie , w komunikacji . Tylko zegarki go interesowały ! Teraz dostał nagrodę i siedzi z Tuskiem w Brukseli ?

    • 3 1

  • pewnie gdyby mogła obsługiwać Arriva zamiast SKM, takich problemów by nie było

    a przetarg był ustawiony pod SKM

    • 5 1

  • Kolejny niewypał PO im drożej tym lepiej i nie wiadomo po co (1)

    Tym razem zapytamy po co i dlaczego tak drogo i komu potrzebny był taki Miś

    • 28 0

    • Zwolennicy PKM zapewniali, że "eunuch zostanie ojcem".

      A teraz szukają winnych. I śmieszne, i tragiczne! Zwłaszcza jak kłamali, że na projektowanej trasie nie rośnie ani jedno drzewo. A potem wycięto ich ponad 20 tysięcy. Czyli kłamstwo jest formą sprawowania władzy.

      • 2 0

  • PKM

    Polski tumiwisizm i jakoś to będzie ! Byle jakość i byle co ! To odwieczne postępowanie, warcholstwo warchołów bez wyobraźni i polotu , bez nowoczesnego spojrzenia do przodu ! I znowu Polacy oszukani !

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane