• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Prezes PKM-ki złożył rezygnację

Maciej Naskręt
16 maja 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Krzysztof Rudziński w towarzystwie marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka. Po prawej członek zarządu województwa, Ryszard Świlski. Krzysztof Rudziński w towarzystwie marszałka województwa pomorskiego Mieczysława Struka. Po prawej członek zarządu województwa, Ryszard Świlski.

W poniedziałek Krzysztof Rudziński, prezes należącej do samorządu województwa spółki Pomorska Kolej Metropolitalna, złożył wypowiedzenie. Szefował spółce od 2010 r.



Aktualizacja, godz. 16:07 Małgorzata Pisarewicz, rzecznik marszałka województwa pomorskiego, potwierdziła nasze informacje, oraz podała nazwisko następcy Rudzińskiego. Został nim Grzegorz Mocarski, dotychczasowy przewodniczący Rady Nadzorczej Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, zastępca dyrektora Departamentu Rozwoju Gospodarczego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.



Decyzja Krzysztofa Rudzińskiego zbiegła się z informacjami o cięciach w rozkładzie jazdy PKM oraz naszym niedzielnym felietonem pt. "Blask linii PKM gaśnie z każdym dniem".

Zaznaczmy jednak, że kierowana przez Krzysztofa Rudzińskiego spółka nie odpowiada za użytkowanie linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, ani nie ma wpływu na ustalanie jej rozkładów. Prowadzone przez niego przedsiębiorstwo było odpowiedzialne za wybudowanie 18-kilometrowej i dwutorowej linii z Osowy do Wrzeszcza, a także dalsze zarządzanie linią. Projekt kosztował ok. 1 mld zł.

Władze województwa na razie ostrożnie wypowiadają się o decyzji dotychczasowego prezesa PKM. Zaznaczają, że decyzja prezesa musi zostać zaakceptowana przez radę nadzorczą PKM SA.

- Trwa rada nadzorcza i na tę chwilę nie mogę nic więcej powiedzieć - mówi Ryszard Świlski, członek Zarządu Województwa Pomorskiego.
Przypomnijmy, że Krzysztof Rudziński został prezesem spółki PKM w 2010 r. Wcześniej, w latach 2009-2010 był dyrektorem Departamentu Koordynacji Projektów Województwa Pomorskiego, a w latach 2002-2009 pracował w Urzędzie Miejskim w Gdańsku jako dyrektor w Wydziale Programów Rozwojowych. Jest absolwentem Uniwersytetu Gdańskiego.

Miejsca

Opinie (374) 1 zablokowana

  • A po prawej siedzi Dawid Beckham (1)

    A po prawej siedzi Dawid Beckham

    • 13 2

    • A nie, to Ryszard Świlski i też pękny

      Ludzie cenią go za fryzurę

      • 4 0

  • Wybór biletu na trolejbus inny na tramwaj inny na sam inny na pkt tez inny do tego zamieszanie w Sopocie i bilet metropolitalny , czy aby ważny na wszystkie linie pospieszne , to wszystko to tylko odstrasza i nabija kasy kanarom czyhającym na byle pomyłkę. A w normalnych aglomeracjach tylko jeden bilet z wyjątkiem czy na jeden dzień , albo na cały tydzień . I to wszystko w temacie

    • 24 1

  • warto pójść na ten wykład ;-) (5)

    Rektor i Senat Politechniki Gdańskiej
    w ramach Politechniki Otwartej
    zapraszają na wykład pt.:
    POMORSKA KOLEJ METROPOLITALNA - PROJEKT ZAKOŃCZONY SUKCESEM
    Wykład wygłoszą:
    Krzysztof Rudziński, Prezes PKM SA
    i prof. Marek Wirkus z Wydziału Zarządzania i Ekonomii PG
    24 maja 2016 r. (wtorek), godz. 18.00
    Aula w Gmachu Głównym Politechniki Gdańskiej
    ul. G. Narutowicza 11/12, Gdańsk

    • 62 0

    • Cyrk

      To już nawet nie jest śmieszne.

      • 18 0

    • Ile wzieli za ten sponsorowany wykład ?

      a za batonika do więzienia :(( POprawność POlityczna POmorza !!

      • 12 3

    • może dziennikarze by poszli i zdali relację?

      nie każdy ma czas osobiście...

      • 8 0

    • specjaliści od projektów !!!

      Kasa wzięta - projekt z sukcesem. Teraz będzie projekt likwidacji PKM - też z sukcesem

      • 9 0

    • kto będzie reprezentował PKM? Stary czy nowy prezes?

      • 0 0

  • Ciekawe ile zarabiał i jaka dostanie odprawę (1)

    A i jeszcze jaka "lokalna" spółka przygarnie nieboraka z budyniowej drużyny

    • 57 0

    • Sprawdź oświadczenia majątkowe na stronach Urzędu Marszałkowskiego - dotarcie do tych danych zajmuje jakieś 28 sekund (chyba, że masz modem słaby ;) )

      • 0 0

  • (3)

    Zablokować konkurencję autobusów z PKM! To zabija kolej. Przykładem jest powiat kartuski z lat 90tych. Nie popełnijcie tego samego błędu. Obecne regulacje wojewódzkie zabraniają dotować autobusy, tam gdzie odpowiednikiem jest kolej. Tzn., że nie można kupić biletu miesięcznego studenckiego na autobus, gdy istnieje identyczna linia kolejowa. Może warto pójść tą drogą?

    • 20 13

    • odczepcie się od autobusów (1)

      O co Wam chodzi z tymi autobusami?? Co mają autobusy do PKM??? Tak jak uczepiony temat autobusu 210, który niby dubluje się z PKM...co za bzdura ...PKM to jedna forma transportu, autobusy inna...PKM nie dojezdza wszedzie, jest często bardzo daleko od osiedli, bloków od ludzi. ! wspolny bilet i kazdy by miał wybór czym chce jechać. Proszę nie narzucać swojego wyboru innym.

      • 6 4

      • mogli by to zrobić, ale bez przymusu kija, tylko zachętami, marchewką

        wzajemne uznawanie biletów w SKM i 210

        ciekawe kto bez ulgi pojedzie na bilecie za 3,50 w autobusie
        wierzę za to, że znajdą się tacy co na autobusowym za 3 złote
        przejadą się PKMką, jeśli będzie im pasowało

        no, hipokryci, wasz ruch

        • 1 0

    • Żaden autobus nie robi trasy PKM.

      PKM ma przystanki "jeden na dzielnicę", praktycznie zawsze daleko od domów/bloków. Wszystkie autobusy które jeżdżą w wybranych fragmentach tej trasy rozwożą ludzi po osiedlach, mają przystanki 5 min na piechotę od mieszkań. Może w skali powiatu to się sprawdza ale nie w skali miasta!

      • 4 2

  • Komedia:

    cytat:
    ... "spółka nie odpowiada za użytkowanie linii (...)j, ani nie ma wpływu na ustalanie jej rozkładów. Prowadzone (...) przedsiębiorstwo było odpowiedzialne za wybudowanie 18-kilometrowej i dwutorowej linii z Osowy do Wrzeszcza, a także dalsze zarządzanie linią"

    Czyli kilkudziesięcioosobowa spółka, która nie świadczy usług, nie zarządza biznesowo a jedynie torów dogląda.

    Gdzie są odpowiedzialni za projekt, koszt drogich przystanków i ich lokalizację, prognozy ruchu (3 X wyższe), prognozy finansowe, zakup wolnego i kosztownego w eksploatacji taboru.

    Czy aby tylko i wyłącznie była to wina byłego już Prezesa PKM?

    Czy każde miasto musi mieć swoje "Radomskie Lotnisko"?

    • 40 0

  • czego ty my się dowiadujemy (2)

    że PKM-ka , która nawet za rozkład jazdy odpowiada , ma Prezesa ( to pewnie i vice i dyrektorów) i Radę Nadzorczą.
    Proszę opublikować WYNAGRODZENIA prezesa ( od 2010) , dyrektorów i RN. I proszę opublikowac nazwiska osób kierowniczych tam pracujących - to jest SPÓŁKA PUBLICZNA za nasze podatki, MAMY PRAWO WIEDZIEĆ ile taki bubel budowlano-organizacyjny nas kosztował i kosztuje nadal. A nie mogą przez lata uchwalić wspólnego biletu na wszystkie środki transportu w Trójmieście. Nóż się w kieszeni otwiera .....

    • 57 3

    • a co ciebie obchodzą sprawy rodzinne włodarzy GDczelny ty jed

      a co ciebie obchodzą sprawy rodzinne włodarzy GD bezczelny ty jeden

      • 4 1

    • To nie żadna tajemnica.

      • 2 0

  • CBA

    Kto pare lat temu kupowal za bezcen dzialki pod PKM. Kto zarabiał na budowie ? Burłacy lotniskowi do pierdla !!!!!!!

    • 40 1

  • Dostał po znajomości lepszą robòtkę.

    • 28 0

  • Po co w ogóle kolejny operator. Niech to się nazywa SKM i już

    a docelowo z ZTM, ZKM, SKM i PKM zrobić jednego organizatora z jednym biletem. Samorządy zrzucają się na budżet dla niego i stawiają, tak jak rada nadzorcza, oczekiwania co do wyniku finansowego wobec wybranych władz nowej spółki. Nie da się? To trzeba zrobić tak,żeby się dało.

    • 30 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane