- 1 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (234 opinie)
- 2 Szukają szczątków legionisty na Westerplatte (23 opinie)
- 3 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (43 opinie)
- 4 Po 80 latach dzwony wróciły do Gdańska (120 opinii)
- 5 Od soboty spore utrudnienia na A1 (14 opinii)
- 6 Ukradli 25 tysięcy złotych przez kody BLIK (78 opinii)
Prezydent Gdańska pełnomocnikiem ruchu Rafała Trzaskowskiego
Prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz została pomorskim pełnomocnikiem ruchu "Wspólna Polska" Rafała Trzaskowskiego. Oficjalnie dołączyła więc do nowej inicjatywy politycznej, której jednym z celów może być walka o zwycięstwo w kolejnych wyborach. Opozycja krytykuje, że prezydent po raz kolejny angażuje się w politykę ogólnopolską, zamiast skupić się na sprawach miasta.
"Szefową" na województwo pomorskie została prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz. Dołączyła tym samym oficjalnie do nowej inicjatywy politycznej, która działać ma głównie na arenie ogólnopolskiej.
Ze strony gdańskiej opozycji już pojawiły się zarzuty, że to kolejny raz, kiedy prezydent Gdańska włącza się w "wielką politykę", zamiast zadbać o sprawy lokalne związane z pełnieniem swojego urzędu.
- Zaangażowanie prezydent Dulkiewicz w spory parlamentarne, ogólnopolskie jest jednym z głównych zarzutów, jakie stawiają jej mieszkańcy Gdańska po dwóch latach rządów. Niestety widzimy, że tym razem w ruchu Rafała Trzaskowskiego prezydent Dulkiewicz chce realizować swoje ambicje polityczne - komentuje Przemysław Majewski, gdański radny PiS. - Widać tym samym, że tematy lokalne jej "nie leżą". Opóźnione inwestycje miejskie, problemy z ochroną zieleni czy też ucieczki od trudnych pytań mieszkańców, jak było to na ostatnim spacerze w Brzeźnie, to tylko kilka przykładów.
"Taką wizję zawsze będę wspierać"
Sama Dulkiewicz z takimi zarzutami się nie zgadza.
- Parafrazując Wojciecha Szczurka, moją partią jest Gdańsk, a ruchem najbliższym sercu Stowarzyszenie Wszystko dla Gdańska. Wiem, że Rafał Trzaskowski podobnie jak Szymon Hołownia nie tylko szanuje odrębność lokalnych ruchów, ale i widzi potencjał w różnorodnej i silnej lokalnie Polsce. Taką wizję, niezależnie od formuły organizacyjnej, zawsze będę wspierać - mówi nam na to Aleksandra Dulkiewicz.
Partie i organizacje polityczne w Trójmieście
Niefortunny, ale nieprzypadkowy czas
Czas, w którym ruch "Wspólna Polska" powołał swoich regionalnych pełnomocników, może się wydawać niefortunny - bo jego lider Rafał Trzaskowski leży obecnie w szpitalu z powodu koronawirusa.
Ale nie jest przypadkowy.
Nieoficjalnie mówi się o tym, że to reakcja na niedawny wywiad Borysa Budki, szefa Platformy Obywatelskiej. Budka pytany w nim o kulisy powstania ruchu Trzaskowskiego stwierdził: "To było pod wpływem emocji. Rzuciliśmy hasło i potem trzeba się było tłumaczyć".
Wśród pełnomocników prezydenci innych dużych miast
Poza prezydent Gdańska w gronie pełnomocników regionalnych ruchu Trzaskowskiego znaleźli się też inni znani samorządowcy sympatyzujący z Koalicją Obywatelską. Wśród nich jest m.in.: prezydent Łodzi Hanna Zdanowska, prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski, prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak czy prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.
Czytaj też: Samorządy łączą siły. Powstało nowe stowarzyszenie
Jak poinformował Polską Agencję Prasową poseł KO Sławomir Nitras, od początku zaangażowany w ruch Trzaskowskiego, niebawem ma zostać powołany zarząd ogólnopolskiego stowarzyszenia "Wspólna Polska", które ma stanowić trzon ruchu.
Jak czytamy na stronie ruchwspolnapolska.pl, ma on być "przestrzenią dialogu i współpracy samorządowców, NGO-sów, ekspertów, polityków, aktywistów, społeczników i wszystkich ludzi dobrej woli, którzy chcą działać". Niewykluczone, że to właśnie pod jego szyldem Trzaskowski stanie do walki w kolejnych wyborach na prezydenta RP.
Politycy z Trójmiasta. Co o nich wiesz?
Rozpocznij quizOpinie (956) ponad 100 zablokowanych
-
2021-03-26 08:21
Opinia wyróżniona
A ja nie rozumiem tej krytyki (90)
To dosyć naturalne, że prezydent dużego miasta zajmuje się też dużą polityką. Siłą rzeczy musi być zaangażowana w sprawy ogólnopolskie. Jeśli działalność w tym ruchu nie będzie ważniejsza od zarządzania miastem, to ok, nie widzę problemu, żeby go reprezentowała.
- 133 981
-
2021-03-27 19:39
Pani Prezydent
A my tej Pani już dziękujemy ta Pani to jeden z najgorszych wyborów Gdańszczan
- 1 0
-
2021-03-27 05:48
No, ale sie dobrali
Same najgorsze sq00rffysyny. Nic dodac, nic ujac
- 3 0
-
2021-03-26 15:46
Tak. Tak
Ale pod warunkiem, że jest z Platformy.
- 2 2
-
2021-03-26 14:51
Gdańsk wcale nie jest duzym miastem (1)
- 1 2
-
2021-03-26 18:54
A jakim ? W Polsce miasto ponad półmilonowe jest zaliczane do dużych
- 1 0
-
2021-03-26 13:54
Lemi $(ng) to nic nowego ze nic nie rozumiesz gdybyś rozumiał to nim byś nie był :)
- 3 1
-
2021-03-26 12:37
Prezydent dużego miasta ma się zajmować tym miastem, bo za to bierze pieniądze podatników.
Prywatne ambicje polityczne może realizować po zakończeniu kadencji.
- 10 1
-
2021-03-26 12:21
i potem dość naturalne jest, że ta sama osoba
Nie wie, co się dzieje w kierowanym" przez nią dużym mieście...
- 7 1
-
2021-03-26 10:28
Dokładnie tak. W samo sedno.
- 10 1
-
2021-03-26 10:06
ona nie nadaje się ani do polityki ani do samorządu (1)
- 20 1
-
2021-03-26 12:11
Do niczego się nie nadaje.
- 12 1
-
2021-03-26 09:44
Coś mi się wydaje, że nie chodzi tu o zwycięstwo w wyborach a o szanse na ciepłą posadkę w parlamencie. Profity z bycia posłem przewyższają te związane z prezydenturą miasta.
- 18 1
-
2021-03-26 09:43
Właśnie problem jest w tym, że Ona nie daje rady z ciągnięciem dwóch srok za ogon: Miasta i polityki ogólnopolskiej. To niestety jest kompetencja osobista. Nawet Adamowicz choć był obecny w polityce krajowej to nie wchodził w to aż tak bardzo.
- 18 2
-
2021-03-26 09:38
No właśnie
przez takich nierozumnych jak ty jest jak jest.
- 3 1
-
2021-03-26 09:18
o to chodzi
dobrze,ze nie rozumiesz i niech tak zostanie.
- 10 2
-
2021-03-26 08:47
Może się tym zajmować kiedy na swoim obejściu ma porządek czy pani Dulkiewicz ma wszystko w Gdańsku zrobione?
- 23 3
-
2021-03-26 08:44
bo ty niczego nie rozumiesz
- 5 4
-
2021-03-26 08:41
Logiki w tym żadnej piszesz farmazony (21)
Gdyby miasto było miodem i mlekiem płynące może być nawet w partii kosmosu mi jest wszystko jedno. Ostanie lata w Gdańsku to bałagan , nie wiadomo kto rządzi, tak jak w wczorajszym meczu naszych kopaczy. Jeśli to był wpis inteligencji Gdańska to współczuję Tobie takiego myślenia. Pewnie jesteś jakimś dyrektorkiem od siedmiu boleści
- 35 5
-
2021-03-26 09:36
Brak zrozumienia podziału władzy. (20)
Trójpodział władzy dzieli ją na sądowniczą (sądy powszechne), ustawodawczą (parlament sejm i senat), wykonawczą (rząd i administracja centralna oraz samorząd). Jak ktoś nie chce pracować w samorządzie nie musi tego robić. Szczególnie jak jego władza pochodzi nie normalnych wyborów tylko z ustawki Wyborczej jak Dulkiewicz.
- 23 6
-
2021-03-26 09:40
I właśnie dlatego Trybunał Julii Przyłębskiej zmienia prawo. (19)
Logiczne.
- 7 14
-
2021-03-27 02:23
A co zrobił Trybunał Andrzeja Rzeplińskiego? Bo rozumiem że teraz tak będziemy określać poszczególne kadencję TK?
- 3 0
-
2021-03-26 12:57
rodzimy odpowiedniku amerykańskiego bejzbola (1)
A kiedy stał się prywatnym trybunałem tej pani?
- 1 3
-
2021-03-26 13:22
Zawsze był.
Pytanie co się stało z Trybunalem Konstytucyjnym, bo ten gdzieś zniknął.
- 2 0
-
2021-03-26 11:16
TK od 30 lat nie zmienił ani jednej ustawy. (15)
Matołku TK nie zmienia ustaw tylko precyzuje jak zgodnie z konstytucją rozumieć ustawowe przepisy oraz orzeka które ustawy i w jakim zakresie nie są zgodne z konstytucją. Zobowiązując sejm do zmiany. To są od 30 lat obowiązki TK on określa zgodność ustawy z konstytucją. A nie TVN, Onet, czy GW i ich opłaceni "eksperci".
A w sprawie aborcji TKMatołku TK nie zmienia ustaw tylko precyzuje jak zgodnie z konstytucją rozumieć ustawowe przepisy oraz orzeka które ustawy i w jakim zakresie nie są zgodne z konstytucją. Zobowiązując sejm do zmiany. To są od 30 lat obowiązki TK on określa zgodność ustawy z konstytucją. A nie TVN, Onet, czy GW i ich opłaceni "eksperci".
A w sprawie aborcji TK zawsze wypowiadał się tak samo nie zależnie od składu orzekającego bo według konstytucji Kwaśniewskiego z 1997 roku aborcja zawsze była nie zgodna z konstytucją poza 3 wyjątkami i to do dziś się nie zmieniło. TK w 2020 roku sprecyzował tylko jak te przepisy należy interpretować zgodnie z Konstytucją nic więcej.- 24 6
-
2021-03-26 11:27
Oj, matołku, przypomnij sobie jakie było uzasadnienie tego wyroku (14)
I na który artykuł konstytucji się powołali.
Może elektorat PiS w swojej średniej bystrości nie widzi tu nic dziwnego, ale w końcu do nich miał trafić przekaz który obraża ludzi inteligentnych...- 6 21
-
2021-03-27 02:24
Peowska hołota
niedobrze mi się robi
- 3 0
-
2021-03-26 13:00
Dlaczego? (1)
Mój drogi matołku, wypowiadasz się na tematy, o których nie masz zielonego pojęcia!
- 2 1
-
2021-03-26 13:21
Oświeć mnie w takim razie
Ile wyroków TK w tej sprawie było od 17 października 1997?
- 2 0
-
2021-03-26 12:03
Przypomnę tk zawsze orzekał tak samo bo aborcja jest konstytucyjnie zakazana. (10)
Dlatego zawsze na przestrzeni lat różne składy TK orzekały tak samo.
Bo nie można zgodnie z tą konstytucją orzec inaczej. Tak ją napisali działacze sld, uw, psl, up po to by zawiązać kompromis aborcyjny z Episkopatem.
Lewicowa większość w parlamencie w 1997 była mniejszością w społeczeństwie co zresztą do dziś się nie zmieniło. AleDlatego zawsze na przestrzeni lat różne składy TK orzekały tak samo.
Bo nie można zgodnie z tą konstytucją orzec inaczej. Tak ją napisali działacze sld, uw, psl, up po to by zawiązać kompromis aborcyjny z Episkopatem.
Lewicowa większość w parlamencie w 1997 była mniejszością w społeczeństwie co zresztą do dziś się nie zmieniło. Ale bardzo chcieli by ta konstytucją nie przepadła w referendum konstytucyjnym. Dlatego dogadali się z Episkopatem i w zamian za tak brzmiące przepisy Episkopat nie nawoływał publicznie do głosowania przeciw. To była istotą aborcyjnego kompromisu z 1997. Dlatego konstytucja minimalnie ale przeszła w referendum.
Jak nie wierzysz zapytaj Giertycha on wtedy aktywnie działał przed referendum był jedną ze stron sporu o przyjęcie konstytucji w 1997 roku.- 19 4
-
2021-03-26 12:21
(9)
Fajnie, tylko jedyny wyrok w tej sprawie, poza ostatnim głośnym, był ogłoszony pół roku przed przyjęciem Konstytucji w 1997.
Serio, każdy z IQ powyżej wyborcy PiS jest w stanie to całkiem łatwo sprawdzić.
Pytanie brzmi tylko, kto Ci płaci za kłamanie?- 4 14
-
2021-03-26 14:05
Ale zapisy małej konstytucji (przed 97) były takie same jak konstytucji z 1997 r.
- 4 0
-
2021-03-26 12:59
Myślisz, czy to tylko plotka?
- 2 2
-
2021-03-26 12:54
Z tobą gadka jak ze ślepym o kolorach. (6)
Ja ci piszę to co w tej sprawie mówili i mówią różni sędziowie z TK w tym sędziowie Rzepiński i Zoll oraz co orzekł TK. A ty swoje bajki wyczytane z GW i powtórzone w TVN.
To tak jak z tymi sędziami TK z 2015 roku wadliwe i na zapas powołanymi. Całe 6 lat powtarzałeś te same brednie z GW i TVN aż w styczniu 2021 sędzia Tuleja ten sam któregoJa ci piszę to co w tej sprawie mówili i mówią różni sędziowie z TK w tym sędziowie Rzepiński i Zoll oraz co orzekł TK. A ty swoje bajki wyczytane z GW i powtórzone w TVN.
To tak jak z tymi sędziami TK z 2015 roku wadliwe i na zapas powołanymi. Całe 6 lat powtarzałeś te same brednie z GW i TVN aż w styczniu 2021 sędzia Tuleja ten sam którego tak zawsze bronisz przyznał że w tamtej sprawie to PIS a nie twoi sponsorzy z PO mieli rację. Tak PO powołało 5 sędziów zamiast 2 wadliwe a PIS po wyborach naprawił ten błąd. Tak powiedział sędzia Tuleja.
W sprawie aborcji i TK i sędziowie sympatyzujący z twoimi sponsorami z PO zawsze mówią to samo aborcja jest konstytucyjnie zabroniona a ty swoje bo Michnik napisał że dobra a w TVN Budka i Sobieniowski powiedzieli że GW zawsze ma rację.- 11 5
-
2021-03-26 13:03
Orzeczenia/wyroki TK i daty poproszę. (5)
Co tam sobie mówili sędziowie prywatnie nikogo nie obchodzi.
Co sam wymyśliłeś i próbujesz ludziom wcisnąć też.- 3 10
-
2021-03-26 13:47
Nie wiem co mówili prywatnie. Ja przywoluje ich publiczne wypowiedzi w mediach w GW, TVN czy TOK FM. (4)
Wszystkie orzeczenia TK z uzasadnieniami znajdziesz na stronach TK.
Możesz też wystąpić do TK o przesłanie orzeczeń i uzasadnień w interesujących Cię sprawach.
Sprawa aborcji bez zmiany obecnej konstytucji jest zamknięta i roztrzygnięta a opowieści o aborcji na życzenie to lewicowe zaklęcia. Jest jedno wyjście bez zmiany konstytucjiWszystkie orzeczenia TK z uzasadnieniami znajdziesz na stronach TK.
Możesz też wystąpić do TK o przesłanie orzeczeń i uzasadnień w interesujących Cię sprawach.
Sprawa aborcji bez zmiany obecnej konstytucji jest zamknięta i roztrzygnięta a opowieści o aborcji na życzenie to lewicowe zaklęcia. Jest jedno wyjście bez zmiany konstytucji faszystowską metodą tak jak naziści zrobili to w 1933 roku w Niemczech. Demokratycznie to musisz znaleźć większość do zmiany konstytucji a tego lewactwo w Polsce za twojego życia nie zdobędzie więc zostaje wam faszystowską metoda siłowa.- 7 4
-
2021-03-26 16:57
Faszystowskie to było załatwienie zakazu aborcji w przypadku wad letalnych za pomocą orzeczenia trybunału.
Który to trybunał nie uznał ważności jakichkolwiek praw kobiety w stosunku do płodu. Był to czysty oportunizm i działanie na polityczne zlecenie władzy. Faszystowska metoda siłowa, nazywajmy rzeczy po imieniu.
- 3 3
-
2021-03-26 14:25
Czyli właśnie potwierdziłeś że nie ma żadnego orzeczenia TK, mimo że przed chwilą mówiłeś że jest ich pełno? (2)
No patrz, troll znowu kłamie.
Co mówi sędzia publicznie w mediach też nikogo nie obchodzi. Liczą się wyroki, a tych nie ma.
Jak na razie, to zaszła zmiana Konstytucji przez bezprawne wymienienie TK, mimo że PiS nie miał 66% głosów wymaganych do tego, a więc nie dostał na zmiany demokratycznego mandatu.- 2 7
-
2021-03-26 18:01
Nie ma orzeczenia? To Lempart protestowała przeciw czemu? (1)
A to się zdziwią że Strajku Kobiet tyle protestów o....
Może sprawdź jak wytrzeźwiejesz czy na pewno nie było orzeczenia i czy na pewno nie było protestów. Robisz głupków ze Strajku Kobiet bo oni wszyscy są przeciw orzeczeniu.- 4 0
-
2021-03-27 15:34
Witaj "As"
Przeczytalem Twoj "dialog" z jakims dziwolagiem, ktory nawet nie potrafi sie podpisac pod postem. Masz moje uznanie za dwie rzeczy. Po pierwsze za wiedze, merytorycznosc i sposob przekazu. Po drugie za cierpliwosc i stalowe nerwy w kontakcie z tym - jak go nazwac? Thebeelem, mat0.lem? do ktorego nic nie dociera. Pzdr
- 1 0
-
2021-03-26 08:32
A ja nie rozumiem
jak można nie rozumieć. Do dużej polityki startujesz jeśli sprawdziłeś się w małej, a to jest królik z kapelusza, nie ma żadnych osiągnięć, żadnych. Jedyne co potrafi to ujadać na PiS, jak zresztą cała ta formacja.
- 46 4
-
2021-03-26 08:25
(42)
Opinia wyróżniona?
Przez kogo?
Przez administratorów portalu, aby sprawiać wrażenie, że opinie za i przeciw rozkładają się równomiernie?- 94 9
-
2021-03-27 02:14
Trójmiasto pl to biuletyn partyjny UM Gdynia i UM Gdańsk
- 3 0
-
2021-03-26 09:22
Za to im UM płaci, daj spokój ... każdy chce życ
- 13 2
-
2021-03-26 08:33
Pewnie wypowiedź etatowego "opiniotwórcy" z UM Gdańsk (2)
- 36 5
-
2021-03-27 02:19
Jeszcze wyróżniona przez biuletyn partyjny trójmiasto pl
- 2 0
-
2021-03-26 08:46
tyle baniek .... warto
- 14 3
-
2021-03-26 08:33
Jeżeli ktoś angażuje się w politykę zamiast zajmować się miastem to krytyka staje się zrozumiała. (36)
- 82 8
-
2021-03-26 08:39
A jaka według Ciebie jest poprawna odpowiedź na rząd zmieniający nazwy ulic w mieście? (35)
Siedzieć cicho i się cieszyć że tylko trolli nasłał, a mógł zabić?
- 9 64
-
2021-03-26 09:25
Wojewoda nie rząd zmienił nazwy. (24)
Wojewoda zmienił nazwy ulic bo nieudolne samorządy zarządzane przez działaczy PO nie wykonywały obowiązków ustawowych. Łamiąc konstytucję. Nie wykonały ustawowego obowiązku.
- 38 9
-
2021-03-26 13:57
Bo samorządom peowskim zależało na zadymie politycznej i bronieniu komunistycznych morderców. A Wojewoda podjął tę grę i też zaczął działać politycznie, proponując akurat taką nazwę ulicy, a nie jakąś historyczną.
- 7 4
-
2021-03-26 09:38
(22)
Przepraszam, czy "ustawowy obowiązek" nie potwierdza czasem że rząd wciska się w kompetencje samorządów?
Sam przyznałeś temu rację.- 8 29
-
2021-03-27 02:17
Niech się wciska jak najmocniej, bo na tych patałachów z samorządów Trójmiasta już nikt patrzeć nie może
- 3 0
-
2021-03-26 13:57
Nie.
- 5 0
-
2021-03-26 12:26
W Polsce rządzi rząd RP a Sejm stanowi prawa (3)
- 16 2
-
2021-03-26 13:35
A część kompetencji rządu ustawodawca przekazał "na dół" do samorządu . (2)
Łatanie ulic. Układanie chodników, malowanie ławek to są niektóre kompetencje samorządu a nie prowadzenie ogólno krajowych akcji politycznych. Samorządowcy mają się zajmować komfortem życia mieszkańców a nie polityką.
- 14 0
-
2021-03-26 14:23
I właśnie tym próbowali się zająć. (1)
Ustawa kaczyzująca nazwy ulic nie podobała się mieszkańcom, którzy ponieśli spore koszty związane ze zmianą adresu.
- 3 10
-
2021-03-26 17:50
Ustawa nie podobała się kilku samorządom zarządzanych przez PO. Zdecydowana większość wykonała ustawę.
Tylko kilka samorządów zdominowanych przez głupków z PO nie wykonało ustawowych obowiązków bo nie rozumiało ustawy. Większość zrozumiała i wykonała.
- 6 3
-
2021-03-26 10:48
"Ustawowy obowiązek " (15)
To obowiązek samorządu obligujący go do wykonywania wszystkich ustaw i przepisów dotyczących samorządu. Tu nie ma miejsca na wybór przepisów które się podobają lub nie podobają. Samorząd jest od wykonywania ustaw nie ich oceny. Nie wykonał ustawy więc zrobił to Wojewoda.
Inna rzecz że chodziło o polityczną zadymę bo ustawa daję samorządom wolność wyboru patronów ulic. Zabrania tylko gloryfikacji komunistycznych zbrodniarzy. Mogli nazwać ulicę Anny Grodzkiej albo im. 36-ciu kont Adamowicza.- 27 4
-
2021-03-26 11:08
Jeszcze raz. (14)
Czy ustawa zmieniła lub zmusiła do zmiany czegoś, co normalnie jest w kompetencji samorządów?
Proste pytanie - tak czy nie?
A może samorząd miał sam przekazać Westerplatte Jarkowi?- 4 16
-
2021-03-27 20:18
Moze bys sie podpisal
Bo nie wiadomo, czy pisze ten sam kiep, czy jest wiecej matolow
- 0 0
-
2021-03-27 02:18
Lepiej Jarkowi niż deweloperom, teraz na Westerplatte przynajmniej jest porządek
- 4 0
-
2021-03-26 13:58
Nie. Gloryfikowanie komunistycznych zbrodniarzy nie jest w kompetencji samorządów.
- 8 1
-
2021-03-26 11:48
Prosta odpowiedź TAK. (10)
Ustawa zabrania gloryfikacji komunistycznych zbrodniarzy przez nadawanie lub pozostawienie wcześniej nadanych nazw ulic. Pozostawia dowolność samorządowi. Jaki będzie ten nowy patron byle nie komunistyczny zbrodniarz. Wiele samorządów dokonało takich zmian i nie było problemu. Nie wykonały ustawy niektóre samorządy zarządzane przez działaczy PO bo
Ustawa zabrania gloryfikacji komunistycznych zbrodniarzy przez nadawanie lub pozostawienie wcześniej nadanych nazw ulic. Pozostawia dowolność samorządowi. Jaki będzie ten nowy patron byle nie komunistyczny zbrodniarz. Wiele samorządów dokonało takich zmian i nie było problemu. Nie wykonały ustawy niektóre samorządy zarządzane przez działaczy PO bo oni uważają się za stojących ponad prawem i uważają że sami ustalą które przepisy im się podobają i te będą przestrzegać a które nie i tych nie będą. To klasyczny podział na lepszych którzy wybierają sobie przepisy które będą przestrzegać i na motłoch który ma przestrzegać wszystkich przepisów w PO to normalne tak zawsze było.
- 21 1
-
2021-03-26 16:24
Problem polega na tym, że Sołdek nie był zbrodniarzem, tylko inżynierem, który odbudowywał Gdańsk po wojnie.
Dąbrowszczacy walczyli z faszystami od Franco. I byli też komunistami. Ale oni nie mają prawa do upamiętnienia. Prawica niszczy wszelkie niuanse historyczne, żeby zbudować monopolistyczną narrację narodowo-katolicką.
- 4 4
-
2021-03-26 12:18
Czyli właśnie swoim blokiem bełkotu przyznałeś że władza centralna wchodzi w kompetencje samorządów. (8)
Co należało dowieść, dziękuję.
- 4 19
-
2021-03-26 14:00
No tak. I uwaga - władza centralna ustala też wiele więcej kwestii dotyczących samorządów - np. ustawa określa zasady wyborów samorządowych! Nie ma w tym nic dziwnego że nad prawem samorządowym jest prawo państwowe. A samorząd co do nadawania nazw ulic dalej miał swobodę.
- 9 1
-
2021-03-26 12:39
Nie zrozumiałeś. (5)
Władza centralna i samorządowa jest od wykonywania tego co władza ustawodawcza przegłosuje w parlamencie. Władza centralna i samorządowa ma to wykonać bo nie ma prawa tego oceniać. W sprawie ulic Wojewoda wykonał ustawę bo samorząd zbuntował się przeciw konstytucyjnej zasadzie trójpodziału władzy i nie chciał wykonać tego co kazał mu ustawodawca.
Władza centralna i samorządowa jest od wykonywania tego co władza ustawodawcza przegłosuje w parlamencie. Władza centralna i samorządowa ma to wykonać bo nie ma prawa tego oceniać. W sprawie ulic Wojewoda wykonał ustawę bo samorząd zbuntował się przeciw konstytucyjnej zasadzie trójpodziału władzy i nie chciał wykonać tego co kazał mu ustawodawca. Taki problem był w Gdańsku bo tu zarządza PO. Takiego problemu nie było w Gdyni bo tamten samorząd zrozumiał swoją rolę i wykonał wolę ustawodawcy zapisaną w ustawie, ot i cała sprawa.
Zrozumiałeś???- 19 0
-
2021-03-26 13:02
Tłumacz to jak chcesz. (3)
Jeżeli władza centralna *nawet zgodnie z prawem* wciska się w kompetencje władzy lokalnej, nie masz prawa się dziwić że władza lokalna zaczyna z tym walczyć na szczeblu krajowym.
Czy nie o tym jest rozmowa od początku?- 3 13
-
2021-03-26 13:31
Zgodne z prawem "wciskanie" się władzy centralnej w kompetencje samorządu tu nie występuje . (2)
Tu jest bunt samorządu Gdańskiego przeciw ustawodawcy. Ustawodawca uchwalił ustawę którą samorząd Gdański nie wykonał a samorząd z Gdyni wykonał.
- 14 0
-
2021-03-26 14:22
A ten dalej swoje... (1)
Jeszcze raz.
Skoro rząd zmienia nazwy ulic, nie możesz się dziwić że samorządowcy krytukuja rząd.
Przypominam że rozmowa zaczęła się od tego, że Dulkiewicz ma siedzieć cicho i znosić kolejne głupie ustawy uchwalone o 3 nad ranem na kolanie, bo dyktator lubi pospać.- 2 10
-
2021-03-26 17:45
Ten dalej w pomroczności.
Nie rząd zmienił nazwy, tylko Wojewoda.
A zmienił, bo samorząd w Gdańsku, bo nie w Gdyni i setkach innych gmin zbuntował się przeciw ustawodawcy. Bo samorząd w Gdańsku zamiast zajmować się sprawami mieszkańców woli wojować z ustawodawcą. No cóż czego można spodziewać się po takich tuzach intelektu jak Dulkiewicz czy Grzelak.- 7 2
-
2021-03-26 12:55
Spuść zasłonę milczenia na matołka.
Dlaczego tłumaczysz trollowi oczywistości?
- 11 0
-
2021-03-26 12:27
A teraz zluzuj gumę w majtach
- 1 4
-
2021-03-26 08:46
nie kłam jak bury suk (9)
rząd dał pół roku na dekomunizację nazw ulic - samorządy mogły je nazwać jak chciały ale złośliwie tego nie zrobiły
- 72 11
-
2021-03-26 10:37
Bydyń mógł to zrobić ale nie zrobił licząc na polityczną zadymę.
I dopiął swego.
- 24 3
-
2021-03-26 08:49
Tak, tak. (7)
Pozdrawiam z ulicy Wassowskiego, prezesa Towarzystwa Przyjaźni Polsko-Radzieckiej.
Nazwa jakoś nie przeszkadza i została.
Chodziło tylko i wyłącznie o nazwanie w każdym mieście jakiejś ulicy imieniem najgorszego prezydenta w historii.- 12 55
-
2021-03-26 12:24
Masz rację, komor to dziamdziak, nieuk, prostak, burak.
- 14 4
-
2021-03-26 10:06
(1)
Na szczęście Komorowski jeszcze nie ma ulic ze swoim nazwiskiem.
- 23 5
-
2021-03-27 02:16
*Komoruski
- 4 0
-
2021-03-26 09:29
Nie prawda ustawa zabrania gloryfikacji komunistycznych zbrodniarzy. (3)
Jak Pan Wąsowski ci nie odpowiada wystąp o zmianę tego patrona ulicy. Na Geremka, Mazowieckiego czy Ozjasza Szechtera. Albo Stefana Michnika. Czy ofiar TW Bolka.
- 31 10
-
2021-03-26 09:37
Tak? Wszystkie zmiany poza Kaczyńskiego zostały cofnięte. Widać dokładnie o co chodziło. (2)
Konferencja odbyła się symbolicznie w Sali im. Lecha Kaczyńskiego (nazwę tą nosi od 2016 roku), albowiem jedna ze zmienionych ulic nosić będzie imię zmarłego Prezydenta. Wojewoda Pomorski Dariusz Drelich ogłosił zmianę siedmiu nazw ulic w Gdańsku:
ul. Dąbrowszczaków na ul. Lecha Kaczyńskiego,
ul. Józefa Wassowskiego na ul. AnnyKonferencja odbyła się symbolicznie w Sali im. Lecha Kaczyńskiego (nazwę tą nosi od 2016 roku), albowiem jedna ze zmienionych ulic nosić będzie imię zmarłego Prezydenta. Wojewoda Pomorski Dariusz Drelich ogłosił zmianę siedmiu nazw ulic w Gdańsku:
ul. Dąbrowszczaków na ul. Lecha Kaczyńskiego,
ul. Józefa Wassowskiego na ul. Anny Walentynowicz,
ul. Mariana Buczka na ul. Jana Styp-Rekowskiego,
ul. Stanisława Sołdka na ul. Kazimierza Szołocha,
ul. Wincentego Pstrowskiego na ul. Henryka Lenarciaka,
ul. Leona Kruczkowskiego na ul. Ignacego Matuszewskiego,
ul. Franciszka Zubrzyckiego na ul. Feliksa Selmanowicza Zagończyka.- 14 5
-
2021-03-26 12:25
I bardzo dobrze, że je zdekomunizowano (1)
- 20 2
-
2021-03-26 13:00
Oj, z czytaniem ciężko.
Nic nie zdekomunizowano, poza jedną ulicą, która dostała przypadkiem imię Kaczyńskiego.
- 5 9
-
2021-03-26 08:24
(6)
Przecież ona już nie daje sobie rady z zarządzaniem miastem i nie ma czasu na konsultacje z mieszkańcami.
- 129 14
-
2021-03-26 11:24
Dramat, chciałaby jak Budyniowa do Brukseli (1)
- 48 6
-
2021-03-27 20:40
A co Budyniowa robi takiego spektakularnego w Brukseli ???
Oprócz tego, że tam jest oczywiście ... Za nasze pieniądze ... To jest dopiero Żenua
- 3 0
-
2021-03-26 09:19
naturalne ?!? (3)
Naturalne to jest gdy samorządowiec zajmuje się poprawą standardów życia mieszkańców gminy w której pracuje. Zajmowanie się polityką ogólnopolską przez rozkraczoną to kompletne pomylenie pojęć. Zresztą nie ma się czemu dziwić potencjał intelektualny rozkraczonej jak wiemy duży nie jest, co udowadnia w każdej publicznej wypowiedzi. Samorządowiec
Naturalne to jest gdy samorządowiec zajmuje się poprawą standardów życia mieszkańców gminy w której pracuje. Zajmowanie się polityką ogólnopolską przez rozkraczoną to kompletne pomylenie pojęć. Zresztą nie ma się czemu dziwić potencjał intelektualny rozkraczonej jak wiemy duży nie jest, co udowadnia w każdej publicznej wypowiedzi. Samorządowiec winien zajmować się zielenią miejską a nie wycinaniem drzew. Powinien dbać o naprawę dróg a nie utrudniać życie kierowcom przez tamowanie ruchu na głównych drogach.
Jak chce zajmować się polityką niech złoży urząd zostawi Gdańsk i prywatną ochronę na koszt Gdańszczan wyleczy stany lękowe i wystartuje w wyborach do Sejmu. Bo teraz szkodzi Gdańszczanom.- 78 9
-
2021-03-27 20:39
Dooooookładnie TAK
- 1 0
-
2021-03-26 20:42
Naturalna koleja rzeczy jest to ze (1)
sprawny samorzadowiec w momencie kiedy zwyczajnie ogarnia swoja role samorzadowca i przekracza ja swoimi umiejetnosciami idzie wyzej bo koledzy widza w nim potencjal... z nasza prezydentowa jest na odwrot... awans na wojta co najwyzej nie zadna wieksza rola... nie zrobila nic kompletnie pozytywnwgo co by ja jakkolwiek wyroznialo... wrecz przeciwnie... osmieszyla sie kilkukrotnie i pokazala ze jest calkowicie niekompetentna... do przedszkola z nia...
- 6 1
-
2021-03-27 20:13
No to
Zdecyduj sie - na wojta czy do przedszkola. Ja uwazam, ze nawet soltys to dla niej za duzo
- 2 0
-
2021-03-26 08:04
Opinia wyróżniona
Obowiązkiem Prezydenta Miasta (44)
jest zarządzanie miastem, sprawne zarządzanie miastem. gdańsk to miasto.
Zabawy w politykę proponuję odłożyć.
W wyborach głosowaliśmy na Panią w nadziei, że będzie Pani dobrze zarządzać Gdańskiem i kontynuować dzieło śp. Prezydenta Pawła Adamowicza, a nie bawić się w politykę.- 849 53
-
2021-03-28 09:45
Ola da radę, odczepić się od niej!!!
- 0 0
-
2021-03-26 21:50
Młody
A prezydent miasta to nie polityk??!!
- 0 0
-
2021-03-26 13:20
Co kontynuowac?
Dzielo? To znaczy,ze pani prezydent rowniez powinna byc posiadaczka siedmiu czy dziesieciu mieszkan?Czy corka pani prezydent rowniez powinna otrzymac darowizne od dziadkow w formie gotowki przyniesionej w reklamowce?Dzielo!Usmialem sie jak norka.
- 5 1
-
2021-03-26 11:55
Jedno z drugim wcale się nie mija
- 0 1
-
2021-03-26 11:26
kontynuuje się betonowanie
- 4 0
-
2021-03-26 10:34
no przeciez zarzadzila 50km/h na glownej arterii miasta
- 5 0
-
2021-03-26 09:31
niestety
... Kontynuuje jego "dzieło"
- 6 1
-
2021-03-26 09:23
tylko bez kontynuacji dzieła Sp. Adamowicza
nie trzeba
- 8 1
-
2021-03-26 08:54
(9)
Adamowicza uważałem za złodzieja i cwaniaka natomiast Dulkiewicz nie ma do niego podejścia to jest taka różnica klas jeśli chodzi o obycie zachowanie styl i merytoryke że słów brakuje. Pani Dulkiewicz nie radzi sobie z miastem więc ujada w sprawach warszawskich
- 40 1
-
2021-03-26 09:51
W punkt (5)
Adamowicz skazany prawomocnym wyrokiem za oszustwa był cynicznym cwaniakiem którego nieuczciwości zostały ocenione przez sąd oraz kolegów z PO. Pan Neumann mówił co myśli o zarzutach dla Adamowicza. Ale miał trochę inteligencji i sprytu do wykorzystywania okazji do przekrętów umiał skutecznie udawać kim nie był. Dulkiewicz to dno. Wszystko robi
Adamowicz skazany prawomocnym wyrokiem za oszustwa był cynicznym cwaniakiem którego nieuczciwości zostały ocenione przez sąd oraz kolegów z PO. Pan Neumann mówił co myśli o zarzutach dla Adamowicza. Ale miał trochę inteligencji i sprytu do wykorzystywania okazji do przekrętów umiał skutecznie udawać kim nie był. Dulkiewicz to dno. Wszystko robi gorzej od Adamowicza. A każda publiczna wypowiedź pokazuje intelektualne niziny partyjnego betonu. Który niewiele rozumie z rzeczywistości poza tym co szef partii rozkarze. Mimo wszystko Adamowicz mimo skazania przez sąd mniej szkodził mieszkańcom niż Dulkiewicz.
- 20 1
-
2021-03-26 11:12
Jedyne za co Adamowicz był skazany, to trzaśnięcie w twarz nazisty. (4)
Jakoś Twoi zleceniodawcy przez tyle lat swoich rządów nie potrafili postawić mu zarzutów w sprawach oszustw, mieszkań ani wyłudzeń.
Więc albo są totalnymi nieudacznikami, albo byli z nim w zmowie.- 1 14
-
2021-03-26 13:11
Mylisz się (3)
Paweł Adamowicz został skazany prawomocnym wyrokiem sądu 1 instancji za składanie nie prawdziwych oświadczeń majątkowych w 2014 roku. Od wyroku odwołały się obie strony. Niestety Wolne sądy do dnia śmierci Adamowicza w 2019 roku nie rozpatrzyły apelacji. No i został skazujący wyrok z 2014 roku z bardzo łagodną karą. O zarzutach dla Adamowicza w
Paweł Adamowicz został skazany prawomocnym wyrokiem sądu 1 instancji za składanie nie prawdziwych oświadczeń majątkowych w 2014 roku. Od wyroku odwołały się obie strony. Niestety Wolne sądy do dnia śmierci Adamowicza w 2019 roku nie rozpatrzyły apelacji. No i został skazujący wyrok z 2014 roku z bardzo łagodną karą. O zarzutach dla Adamowicza w 2018 roku mówił jego kolega z PO pan Neumann. Twierdzł że Adamowicz nie wybroni się bo są mega mocne. Podobnie jak dla reszty szajki Adamowiczowej. Bo żyjący członkowie rodziny nadal tłumaczą się w sądzie ale kolejne wersje jakoś sędziów przekonać nie mogą.
- 13 0
-
2021-03-26 13:27
Oj, ciężko u Ciebie z tematem widzę. Jak zwykle blok bełkotu, a na początku kłamstwo. (2)
Kiedy wyrok jest prawomocny?
Wyrok jest prawomocny, gdy nie przysługuje od niego środek odwoławczy lub inny środek zaskarżenia. Prawomocne są wszystkie wyroki sądów drugiej instancji oraz wyroki, których nie zaskarżono w terminie.- 1 7
-
2021-03-28 09:45
mow o meritum sprawy ,a nie bełkocz prawniczym wolapikiem
Był Adamowicz łapówkarzem? BYŁ.I koniec,kropka.
- 0 0
-
2021-03-26 17:31
Ale skazany został wyrok zapadł sąd Adamowiczowi nie uwierzył. 2 instancja wyroku nie zmieniła.
Odwołanie od obecnego stanu prawnego jest niemożliwe. Zatem wyrok sądu 1 instancji pozostaje w mocy jako jedyny wydany w tej sprawie.
- 4 0
-
2021-03-26 09:34
Dziwię się jedynie Adamowiczowi, ze ją trzymał u boku ... (2)
- 18 0
-
2021-03-26 12:45
Szczurek (1)
Gdybam ze to zasługa jakiegoś układziku. Szczurek był na komunii córki Dolczegusty, są zdjęcia, a ona nie podaje kto jest ojcem. Chodziły plotki o romansach. Ciężko znaleźć więcej info, ale kiedyś to wyjdzie. Jak tylko wejdzie do krajowej polityki.
- 8 0
-
2021-03-26 12:50
Pomyłka
Chodziło o Karnowskiego o ile pamiętam, z wladce Sopotu, nie ma już możliwości o edycji posta
- 8 0
-
2021-03-26 08:47
zaczynam wątpic czy to miasto - ma coraz więcej cech wioski - tylko bardzo rozległej
- 17 0
-
2021-03-26 08:22
To wasza wina
Każdy z was wie wszystko o tym co powiedzieli w kropce sam i a nikt nie wie jak zarządza jego spółdzielnia, co dzieje się w radzie dzielnicy, jak pracuje prezydent miasta czy burmistrz. Wystarczy otworzyć okno i zobaczyć dlaczego tyle rzeczy dookoła jest zapomnianych, nieuregulowanych, dlaczego jest taka samowola. Demokracja zaczyna się od samorządności na najniższym szczeblu
- 20 1
-
2021-03-26 08:16
Ladnie napisane i zgadzam sie z prawie wszystkim (3)
Z tym dziełem Adamowicza przesadziłeś. I tak gołym okiem widac ze Dulkiewicz kontynuuje dzieło przez co deweloperka ma się dobrze. Beton leje się wszedzie
- 54 1
-
2021-03-26 09:26
Z jeszcze jednym się pomyliłeś (1)
W wyborach zagłosowali na nią wyłącznie z uwagi na czas, miejsce i sytuację jaka tym wyborom sprzyjała.
Gdyby normalnie wystartowała, odpadłaby w cuglach :-)- 24 0
-
2021-03-26 09:42
Normalnie by nie wystartowała.
Kto normalny chciałby być z własnej woli na celowniku trolli Kacperka 24/7?
- 3 23
-
2021-03-26 08:48
I wycinają stuletnie drzewa
- 27 0
-
2021-03-26 08:12
A tym czasem powołana przez rząd KIO znowu zmienia przetarg na Mevo. (19)
To powinno działać w dwie strony, a nie że Morawiecki z Kaczyńskim mogą sobie robić co chcą w samorządach, a prezydent miasta ma siedzieć cicho...
- 5 38
-
2021-03-26 08:16
No tak sobie tłumacz (18)
Ona ma po prostu dwie lewe ręce do roboty i możesz to sobie nawet KIO tłumaczyć hahah
- 58 3
-
2021-03-26 09:40
KIO ratuje kasę Gdańska przed marnotrastwem. (10)
Układ Gdański nie liczy się z pieniędzmi mieszkańców więc ktoś z zewnątrz zapobiegł marnotrastwu.
- 15 2
-
2021-03-26 10:31
I zmusił miasto do przyjęcia oferty NextBike, którą miasto odrzuciło.
Skończyło się to klapą na parę milionów.
Rozumiem że tak wygląda zapobieganie marnotrastwu przez PiS?- 3 6
-
2021-03-26 09:55
Po co to Mevo? (8)
Miś, pieniadze wyrzucone w błoto na socjalistyczne utopie
- 15 1
-
2021-03-26 10:32
Po co te drogi i parkingi? (7)
Niech każdy sobie sam wybuduje, precz z socjalizmem!
- 1 5
-
2021-03-26 11:00
Które parkingi zbudował ostatnio samorząd Gdański ??? (6)
Raczej zamierza powiększyć strefy płatnego parkowania by skuteczniej łupić kierowców. Bo obudowie parkingów nic nie słychać.
- 12 1
-
2021-03-26 11:10
Biskupia górka? (5)
Parking na Smoluchowskiego?
O łupieniu kierowców nawet nic nie powiem, nie potrafię zniżyć się do tego poziomu intelektualnego...- 4 2
-
2021-03-26 13:01
Nieprawda (2)
Na Smoluchowskiego miasto nie zbudowało żadnego ogólnie dostępnego parkingu bezpłatnego dla mieszkańców miasta. Ilość miejsc parkingowych nie zwiększyła się nawet gdy otwarto parking płatny. Tak otwieranie parkingów płatnych i powiększanie stref płatnych do granic miasta to jest właśnie łupienie kierowców bo przecież samorządowcy i działacze PO w
Na Smoluchowskiego miasto nie zbudowało żadnego ogólnie dostępnego parkingu bezpłatnego dla mieszkańców miasta. Ilość miejsc parkingowych nie zwiększyła się nawet gdy otwarto parking płatny. Tak otwieranie parkingów płatnych i powiększanie stref płatnych do granic miasta to jest właśnie łupienie kierowców bo przecież samorządowcy i działacze PO w tych strefach nie płacą za parkowanie. Opłaty dotyczą mieszkańców i przyjeżdżających a nie samorządowców czy partyjnych kolesi z PO ci się z opłat zwolnili.
- 14 1
-
2021-03-26 13:24
Koniec Smoluchowskiego, na płytach. (1)
Wielgachny, bezpłatny, ogólnodostępny parking.
Zaczynam mieć wrażenie że Gdańsk znasz tylko z przekazu z Nowogrodzkiej i nigdy tu nie byłeś.- 0 8
-
2021-03-26 17:17
Ogólnodostępny w nocy.
Ile jest tam dostępnych miejsc o 8:30?
Ile w ogóle jest tam miejsc na tym nowym wielgachnym ogólnodostępnym parkingu?- 6 0
-
2021-03-26 13:03
O łupieniu kierowców nic nie pisz jak nie płacisz za parkowanie w Gdańsku . (1)
- 6 1
-
2021-03-26 13:24
Płacę.
Mniej niż na prywatnych parkingach. Wniosek? To ja łupię miasto :)
- 0 5
-
2021-03-26 08:17
Tak tak. (6)
Może jeszcze ulica Kaczyńskiego powstała na życzenie mieszkańców i została nadana przez prezydenta miasta?
- 3 37
-
2021-03-26 08:37
A Adamowicza myślisz, że została nadana za zgodą mieszkańców? (5)
Za zgodą mieszkańców to powinny być "Wały Adamowicza" a nie "Aleja Adamowicza".
- 64 4
-
2021-03-26 08:41
A ktoś przy tej ulicy mieszka? Ktoś musiał zmieniać wszystkie papiery bo Jarosław ma wyrzuty? (4)
Zawsze można zmienić nazwę ulicy "Kaczyńskiego" na "ofiar Kaczyńskiego" od razu by lepiej wyglądało.
- 8 29
-
2021-03-26 09:06
Jakich ofiar ? (3)
Kto jest jego ofiara ?
- 23 4
-
2021-03-28 09:31
kazda ofiara Unabombera
- 0 0
-
2021-03-26 09:42
Anonimowy działacz PO piszący tu służbowo i nie za darmo .
- 21 1
-
2021-03-26 09:41
W języku polskim, w przeciwieństwie do cyrylicy, przed znakiem zapytania nie dajemy spacji.
Jeszcze trochę musisz się poduczyć niestety.
- 6 10
Wszystkie opinie
-
2021-03-26 07:00
(82)
Tego się można było spodziewać...Ale mam nadzieję że jednak choć trochę zamiast krajowej polityki prezydentka zajmie się sprawami ważnymi dla mieszkańców Gdańska...
- 514 30
-
2021-03-26 07:05
Krajowa polityka ma bardzo duży wpływ na politykę lokalną i samorządność (65)
którą to PiS chce zniszczyć gdyż wie że elektorat miejski na taką hołotę jak oni nie zagłosuje.
- 7 51
-
2021-03-26 07:14
PiS niszczy samorządy? (31)
A może one robią to same wydając miliony na sprawy nie związane z własnymi obowiązkami?
Mało w Gdańsku takich przykładów?- 43 8
-
2021-03-26 07:25
A porównaj teraz wszystkie "głupie wydatki" do rocznej podwyżki cen prądu. (22)
Nawet pomijając takie wymysły jak sponsorowanie deformy edukacji przez samorządy...
- 6 19
-
2021-03-26 09:45
Dulkiewicz odpowiedz za zgodę na wycinkę 100 letnich drzew
Z Gdanskiemmsobie nie radzisz a teraz jeszcze jakiś trup ,,trzaskowskiego,, wspierasz ?
- 7 1
-
2021-03-26 09:56
Podwyżka cen prądu to zasługa Tuska z 2014 roku. (18)
To wtedy rząd Tuska zgodził się na nie korzystne dla Polski sposób wyliczenia ceny prądu z węgla który dominuje w Polsce. A dziś to tylko efekt tych ustaleń.
- 14 3
-
2021-03-26 10:03
Tak, tak. (17)
Zablokowanie farm wiatrowych to też wina Tuska.
- 2 11
-
2021-03-26 10:16
W których 100% Niemcy zarabiali? (6)
- 7 2
-
2021-03-26 10:33
No tak, trzeba dotować elektrownie na rosyjski węgiel. (1)
Bo przecież traciły na wiatrakach.
- 1 7
-
2021-03-26 10:44
Bo tańszy i pochodzi z Donbasu czyli Ukrainy a nie Rosji dzbanie
- 5 0
-
2021-03-26 10:34
Teraz mamy farmy narodowe
i promy , samochody elektryczne , i elektrownię w rozbiórce za dwa miliardy i wiele innych zasobów,Banasi i obajtków.
- 2 9
-
2021-03-26 10:47
O...już komando faszystowskie wyłazi ? (1)
Jak w 1933 NSDAP ?
- 6 0
-
2021-03-28 11:44
TVN dał pieniądze na wafelki?
- 1 0
-
2021-03-27 02:26
Przecież to cały cel istnienia PO - dawać zarobić Niemcom
- 6 0
-
2021-03-26 10:55
Nie. Tylko drastyczny wzrost cen prądu dla Polaków jest zasługą Tuska. A to nie wystarczy? (9)
- 13 0
-
2021-03-26 10:58
Drastyczny wzrost cen prądu jest skutkiem niedostosowania się do dyrektyw UE. (8)
Mamy odchodzić od węgla, nie powiększać jego spalanie.
- 0 9
-
2021-03-26 13:22
Tak (6)
Tylko że na świecie nikt z potęg gospodarczych nie stosuje tych durnych dyrektyw bo tania energia to tania produkcja a to niższe koszty zwalczania bezrobocia.
A Tusk zgodził się w 2014 roku na mniej korzystny dla Polaków sposób przeliczania limitów CO2. Które nam podnoszą ceny a Francji czy Niemcom nie podnoszą tak mocno.- 7 0
-
2021-03-26 14:28
Ciekawe, że to ma związek z tym, ze Francja i Niemcy nie palą tyle węgla. (3)
I tak samo Tusk zaczął łagodzić tego skutki budując na potęgę farmy wiatrowe.
PiS je uwalił, przy okazji niszcząc miejsca pracy, a teraz zdziwienie...- 0 5
-
2021-03-26 17:09
PIS je uwalił niszcząc miejsca pracy w Niemczech i Francji dlatego taki kwik w PO. (1)
Polskie farmy wiatrowe powstaną na Bałtyku. I wygenerują miejsca pracy dla Polaków a nie dla Niemców i Francuzów.
Znów Budka dostanie opierd... w ambasadzie Niemieckiej.- 8 0
-
2021-03-26 18:20
100%
- 2 0
-
2021-03-26 18:20
PiS uwalił?
A certyfikaty zielone kto skupił w 100% ??? Nie pamiętasz ...Niemcy i kasa szła do Niemców a teraz jak ,,PiS uwalił , onuco ,, to w Polsce zostają pieniądze . W stodole się chowałeś ?
- 5 0
-
2021-03-26 18:17
A co ta menda pół niemiec mógł zrobić ?
To co mu prowadzący ze służb niemieckich kazał
- 3 0
-
2021-03-27 04:33
Niemcy właśnie otworzyły największą elektrownie na węgiel
- 3 0
-
2021-03-28 11:45
Japonia buduje kilkanaście elektrowni węglowych...
- 0 1
-
2021-03-26 10:40
Zaraz wszyscy z sądu w Gdańsku się zapiszą ... (1)
- 7 0
-
2021-03-26 10:47
I z UM , już listy chodzą
- 4 0
-
2021-03-26 09:43
Ale czy Dulkiewicz nie widzi że ludzie was nie chcą ?
- 6 0
-
2021-03-26 09:59
Dulkiewicz odejdź
I już się nie kompromituj , już z okrągłym stołem biegałaś
- 7 1
-
2021-03-26 10:00
Nikt was nie chce , antypolacy (5)
Trzaskowski przyjechał szambo swoje w zatoce obejrzeć ?
- 10 1
-
2021-03-26 10:17
A kogo oni obchodzą ? (4)
Polakom żyje się lepiej niż za ich rządów
- 8 0
-
2021-03-26 11:01
Którym Polakom? (3)
Tym którzy nie pracują, czy tym którzy wcześniej mieli po pensje 1500pln a teraz mają po 2000 i udają że nie widzą inflacji?
- 0 9
-
2021-03-26 17:11
Tym co za Tuska pracowali za 2 zł na godzinę i cieszyli się niską inflacją. (1)
- 5 0
-
2021-03-26 18:21
Ci co Tusk im ukradł OFE
- 4 0
-
2021-03-27 02:29
Wszystkim Polakom! Nawet tym gamoniom którzy nadal z jakiegoś powodu popierają PO
- 2 0
-
2021-03-26 07:35
Niestety nie wszyscy to zrozumieją... (31)
Dla niektórych ich miejscowość jest dla nich całym światem, N e wiedzą że wpływ na sytuację w danym mieście mogą mieć władze państwowe.. wpływ pośredni, niezauważalny gołym okiem...
- 2 20
-
2021-03-26 07:40
Nie tylko pośredni (9)
Takie rzeczy jak podwyżka za wywóz śmieci dotykają wszystkich, mimo to propaganda potrafiła im wmówić że to wina samorządu, chociaż to bezpośredni skutek ustawy o odpadach...
- 2 19
-
2021-03-26 09:46
Antypolscy CH i macice nienkoga się POgodzić że ich Polacy nie chcą ? (8)
- 9 1
-
2021-03-26 10:02
Ale kwik ...i co wy chcecie Polakom zaproponować ? (7)
Ścieki Trzaskowskiego ?
- 11 1
-
2021-03-26 10:27
Nic nie macie niemieckie pachołki do zaproponowania Polakom (6)
Żadnego programu żadnych konkretów , zrozumcie że was Polacy nie chcą
- 8 0
-
2021-03-26 11:02
Już wolę brak programu (5)
Niż oszustwa przy wyborach. Jak tam obniżka podatków?
- 0 9
-
2021-03-26 12:56
Jezeli glosujesz na partię, która nie ma programu (3)
To nie bądź zdziwiony, że owa partia traktuje Ciebie, jak id___tę.
- 6 1
-
2021-03-26 13:06
A jak głosujesz na partię, która obiecuje że nie podniesie podatków, a potem dodaje 43 nowe podatki, (2)
jak jesteś traktowany?
- 0 5
-
2021-03-26 18:23
Tak mówią w TVNie ruskim
- 4 0
-
2021-03-27 02:31
43 podatki??? No coś ty, to było pińcet podatków! Podniesione do 100%! Mówili w tefałenie!
- 1 0
-
2021-03-26 18:23
Ty masz geny poddańcze , nie dziwi mnie to
- 2 0
-
2021-03-26 08:06
Niech na całym świecie wojna, byle u nas wieś spokojna (16)
Uważam że jest to bardzo mądre, chłopskie powiedzenie. Człowiek żyje tu i teraz, w konkretnym miejscu i to miejsce powinno być bezpieczne i spokojne dla wychowania dzieci.
Wciąganie samorządu w polityczne intrygi uważam za skrajnie nieetyczne i dyskwalifikujące taką osobę w rządzeniu.- 19 2
-
2021-03-26 08:15
Czy właśnie zdyskwalifikowałeś cały rząd PiS? (15)
Czy może jak wojsko przejmuje plac w Warszawie żeby postawić tam pomnik ofiar Lecha Kaczyńskiego to jest ok?
A może zmiana nazw ulic wbrew woli mieszkańców była w porządku?- 0 22
-
2021-03-26 08:34
(8)
Nie nie były ok tak samo jak kupienie rydwanu bo wątpię by mieszkańcy Gdańska czuli potrzebę posiadania rydwanu
- 11 0
-
2021-03-26 08:44
Różnica jest taka, że rydwan kosztował 150k i w razie problemów można go za te 150k albo i więcej sprzedać. (7)
Przepalone przez rząd pieniądze zniknęły na zawsze.
- 0 14
-
2021-03-26 09:56
Znowu antypolacy tworzą ruchy antypaństwowe ? (4)
Nikt was nie chce , dotarło?
- 12 1
-
2021-03-26 10:04
No wiem, że nikt nie chce Kaczora i jego ferajny. (3)
Ale niestety nielegalnymi sposobami przejęli więcej władzy niż dał im naród, więc pozbyć się ich będzie ciężko.
- 0 14
-
2021-03-26 10:31
Tak, zgadzam się już nikt nie chce Kaczora Donalda i jego złodziei (2)
Większość już siedzi a reszta ma zarzuty prokuratorskie. Wypad do Berlina folksdojcze !
- 12 0
-
2021-03-26 11:03
Kto siedzi? (1)
Twój kochany Ziobro nie wysłał ani jednego członka PO za kratki.
A obiecywał ich rozliczyć i co? Zajęty maskowaniem własnych przekrętów?- 0 10
-
2021-03-26 18:25
Was trzeba grillować a nie wsadzać , więcej wsypiecie kolegów z PO
- 4 0
-
2021-03-26 10:30
Komu sprzedac ? Ty głupi jesteś ?
- 4 0
-
2021-03-26 13:14
Za te 150k to tylko Dulkiewicz albo Grzelak rydwan kupią.
- 5 0
-
2021-03-26 10:29
Głupi jesteś , Rządy PiS to lepsze czasy dla Polski i Polaków (5)
Żyje sie lepiej , mamy w końcu oszczędności . Nie macie szans
- 11 1
-
2021-03-26 10:34
Dokładnie tak jak za Gierka. Na kredyt. (4)
I dokładnie 10 lat później wszystko się zawaliło.
Na razie mija 7 rok i już zaczyna się sypać.- 0 11
-
2021-03-26 10:50
Ty Gierka pamiętasz to ile dziadku masz lat? (2)
Polska dziś to nie 1939 rok
- 7 0
-
2021-03-26 11:04
I właśnie dlatego w szkole powinno być jeszcze więcej religii. (1)
Jeszcze się ludzie nauczą jak się kończy rozdawnictwo na kredyt...
- 0 4
-
2021-03-26 18:26
Zmień pracę weź kredyt
- 3 0
-
2021-03-26 10:51
Za Gierka po 3 latach się zawaliło , masz sklerozę dziadek
- 5 1
-
2021-03-26 09:46
A co to za ruch co 17000 członków ma? (1)
Rudych jest więcej
- 5 0
-
2021-03-26 10:03
Jest siła , podobnie jak Hoo...ownia... 2050
- 8 0
-
2021-03-26 10:17
Tobi King? Jesteś ze Szwecji ?
- 0 0
-
2021-03-26 10:46
Dobrze że ty rozumiesz ale zobacz że inni mają inne zdanie , boli?
- 2 0
-
2021-03-26 11:46
Konkrety proszę,co niszczy i zniszczył PIS,teraz wybitne osiągnięcia PO w polityce społecznej oraz międzynarodowej,ale osiągnięcia bo osiągnięciem nie można nazwać poklepywania przez Angelę czy innego Timmermansa,lub Guya.
- 7 0
-
2021-03-26 07:11
(9)
Coś ty, ona ma gdzieś Gdańsk. To tylko trampolina do "kariery"
- 33 3
-
2021-03-26 07:40
Niech tylko weźmie z sobą intelektualistów z UM, na czele z obrońcą prześladowanych przez Polaków (4)
złym słowem Niemców - Grzelaka.
W sumie bym się nawet cieszył nie widząc jej tutaj. W Warszawce szybko wyszła by na jaw jej wartość. Nie mniej ważne dla niej, zaczęto by wyciągać trupy z jej szafy, na czele z ojcostwem jej córki.- 27 0
-
2021-03-26 07:49
No tak, nieślubne dzieci i rozwody mogą mieć tylko turbokatolicy z PiS
A reszcie nie wolno, bo Bozia zabroniła...
- 2 24
-
2021-03-26 08:08
W Warszawce (2)
To same takie okazy są..Weź Butkę, Pomaskę itp. ;)
- 21 0
-
2021-03-26 09:56
Mucha , POmaska i Budka (1)
- 10 0
-
2021-03-27 04:39
Mucha odeszła od męża i mu dwójkę dzieci zostawiła
- 3 0
-
2021-03-26 10:04
Już jej szykują POsadke w PE (3)
Obok takich mędrców jak Kopacz ...
- 9 0
-
2021-03-26 10:37
Kępa , Szydło to są tuzy. (2)
- 0 8
-
2021-03-26 11:49
A tuzy,Kopacz i jej towarzystwo to dno dna.
- 8 0
-
2021-03-27 04:40
Ale po studiach
- 0 0
-
2021-03-26 08:26
Dr Svencjusz
Ty chyba nie wiesz co piszesz?! Olunia zna się tak na rządzeniu miastem jak Trzaskowski! Trafił swój na swego!
- 14 0
-
2021-03-26 10:02
Ola szykuje sobie stołeczek... z czegos bedzie trzeba zyć po przegranych wyborach ;) (1)
- 8 0
-
2021-03-26 10:33
Spójrzcie na nią ...wieczny strach w oczach
- 6 0
-
2021-03-26 10:11
Nie wymagajmy rzeczy niemożliwych... (1)
Aby się czymś zająć, i do tego dobrze zająć, należy mieć predyspozycje do tego.
- 5 0
-
2021-03-26 10:33
A ona znajdzie na to czas ?
- 3 0
-
2021-03-28 22:46
Nie chce juz zeby sie zajmowala czymkolwiek w Gdansku. Niech jej wyplaca to co sie jej nalezy do konca kadencji i niech sie wynosi. W zamian niech miastem zarzadza jakis komisarz czy jak to sie tam nazywa.
- 0 0
-
2021-03-26 07:01
(14)
Oni są zdewaluowani i nic z tego nie będzie.
To już było- chciało by się rzecz. Odgrzewane kotlety. Pic na wode.- 578 16
-
2021-03-26 07:21
(10)
Pupka i Czaskoski....że też ludzie kupują te ich bajeczki...Czaskoski odkąd zasiadł na fotelu w stolicy nie zrealizował żadnej obietnicy przedwyborczej...jedyny program to odsunąć PiS od rządzenia...komedyja.
- 36 1
-
2021-03-26 07:55
Przepraszam, PiS sam się odsunął od rządzenia. (4)
Już nie pamiętasz, jak Kaczyński podpisał zgodę na oddanie kamienic mafii, po czym zwiał na ciepły stołek prezydenta kraju?
- 3 25
-
2021-03-26 08:36
(2)
Zapomniałeś dodać że PO własną piersią blokowało oddawanie tych kamienic. A nie czekaj mąż byłej prezydent Warszawy oczywiście z PO też kupił za grosze kamienice ;)
- 15 2
-
2021-03-26 08:45
To tylko dowodzi że są w zmowie z PiS. (1)
Kto by podejrzewał...
- 1 7
-
2021-03-27 04:41
POpatrz spisek odkryles ...
- 0 0
-
2021-03-27 04:41
Chyba tylko ty pamiętasz
- 0 0
-
2021-03-26 07:56
Ci ludzie są już tak skompromitowani że ani w lokalnej, ani krajowej polityce nie ma dla nich miejsca. (4)
Człowiek paleta i krówka plus dwie cole "klasa" sama w sobie
- 20 1
-
2021-03-26 08:21
No tak. (3)
Obajtek wytrzasnął nie wiadomo skąd 10 milionów - spoko, biznesmenem jest.
Prezydent miasta kupiła flaszkę - łolaboga, jak tak można.
Cała mentalność wyborców PiS...- 0 19
-
2021-03-26 08:37
(2)
Jak to skąd? Dziadki mu przywieźli w walizce kasę wracając z Niemiec.
- 12 1
-
2021-03-26 08:46
Już prędzej uwierzę w to
Niż że jak dasz bratu 5 milionów, a brat Ci je odda, masz nagle 5 milionów z legalnego źródła.
- 1 4
-
2021-03-26 10:39
Jak wasz Adamowicz ...
- 14 1
-
2021-03-26 10:35
KOD , Obywatele RP , Wiosna , Ruch Paliglupa ...wszystko syf
Ale się skrecaja jak świnia przed zarznieciem ...nikt was nie chce !!! Wypad do Merkel zdrajcy!!!
- 6 1
-
2021-03-26 11:36
Panie Trzaskowski proszę ją zabrać do siebie!!!
pliiiiiisssssss....
- 5 0
-
2021-03-27 22:56
Oni są jak Flip i Flap polskiej polityki.
Niby tacy mądrzy, sprawni a w rzeczywistości walą gafę za gafą i niewiele im wychodzi. Strach pomyśleć kto na nich głosował.
- 0 0
-
2021-03-26 07:02
Wie że w gdańsku jest skończona (15)
Trzeba więc się ewakułować.
- 878 42
-
2021-03-26 07:06
Kwicz kacper
Prezes
- 8 93
-
2021-03-26 07:06
Tak
Niech się najlepiej "ewakółóje" :)
- 25 10
-
2021-03-26 07:46
Nie doceniasz przenikliwości i bystrości intelektualnych elyt z wielkiego miasta :) (1)
- 26 1
-
2021-03-27 22:58
Nawet nie elit a dużej części mieszkańców.
- 3 0
-
2021-03-26 07:48
Ale parcie na władze byle zaistnieć gdzieś (8)
Nie przypadkowe uciekanie się do polityki krajowej zamiast rozwiązywać miasta problemy. Ale że aż tak perfidnie? Wstyd i jeszcze raz wstyd
- 44 2
-
2021-03-26 07:56
To jest właśnie rozwiązywanie problemów miasta. (7)
Rząd pcha się do samorządów, drenuje budżety, a po tem Kurski krzyczy w TVP jak bardzo miasta mają długi.
Przypomnij sobie jak powstały słynne "schody" w Warszawie.- 5 33
-
2021-03-26 08:06
(3)
Kurski tez jest winny, ze na chodnikach zalega syf, nie kosza trawy bo chaszcze w miescie nazywaja lakami kwietnymi?
- 35 2
-
2021-03-26 08:22
Można by było wszystkie miasta w kraju posprzątać za to co przeżera na promowanie Martyniuka (2)
Więc też jest winny.
- 4 27
-
2021-03-26 14:29
A ile rydwanów możnaby za to kupić... (1)
- 14 0
-
2021-03-27 22:59
...i nawet prywatne lotnisko dla każdej dzielnicy ;)
- 1 1
-
2021-03-26 08:10
(2)
pewnie rydwan też kurski i pis kupował
- 34 2
-
2021-03-26 08:17
I tęczowe podświetlenia Rady Miasta kupował (1)
Żałosne tłumaczenia żałosnej kobiety
- 38 2
-
2021-03-26 10:35
Kurski kupił biało-czerwone. 100x drożej.
- 1 13
-
2021-05-05 08:30
Zapisz się analfabeto na korepetycję z j.polskiego !!
- 0 0
-
2021-05-07 06:27
sam jesteś skończony nieuku bez matury
- 0 0
-
2021-03-26 07:03
niech pani prezydent zajmie się Gdańskiem, nie po to ją wybrali żeby zajmowała się wielką polityką (21)
- 668 30
-
2021-03-26 07:12
(2)
Nie ma szans,czaskoski,loczek z Sopotu i Pupka...to gwarancja lat nicnierobienia.
- 35 2
-
2021-03-26 08:08
Zdzwoń do Banasia. (1)
- 1 13
-
2021-03-26 08:27
Banaś byłby lepszy niż ona
- 12 1
-
2021-03-26 07:26
I właśnie się zajmuje. (17)
Może według Ciebie to normalne, że rząd się wpiernicza w sprawy samorządów, jak na przykład biorąc sobie Westerplatte bez żadnego trybu...
- 3 35
-
2021-03-26 07:28
A teraz napisz coś o nieróbstwie tej pani (8)
I zezwoleniach na wycinki stuletnich drzew
- 30 2
-
2021-03-26 07:36
Tych zezwoleniach, co ich nie było, a miasto wszczęło postępowanie w sprawie ukarania? (7)
To brzmi jak Trzaskowski który nie odśnieżył S8...
- 6 17
-
2021-03-26 07:42
Miasto wszczęło jak już się sprawa wydała i zrobiło się głośno?
- 19 3
-
2021-03-26 07:44
Urzędnicy Dulkiewicz wydali pozwolenie (5)
I pobrali od dewelopera 26 tysięcy złotych, nie kłam
- 21 2
-
2021-03-26 07:50
Po czym deweloper wyciął nie to na co dostał pozwolenie. (4)
Manipulować to sobie możesz w komentarzach na TVP...
- 2 20
-
2021-03-26 08:28
Dostał na to co wyciął (3)
- 13 2
-
2021-03-26 08:36
Skoro deweloper wyciął 100-letnie drzewa (2)
A na pozwoleniu jest tylko jedno takie drzewo, ktoś tu chyba kłamie...
- 4 1
-
2021-03-26 09:26
na pozwoleniu jest zakres wycinki a nie ilość drzew (1)
- 4 1
-
2021-03-26 09:44
Na pozwoleniu są wymienione wszystkie drzewa i ich obwody, co do sztuki.
Do tego jest mapka z zaznaczonymi lokalizacjami tych drzew.
Niedawno o tym artykuł był i jest zdjęcie pozwolenia wygrzebane przez Kacperka.- 7 1
-
2021-03-26 07:59
Najlepsza rzecz jaka spotkała Gdańsk to fakt przejęcia terenu Westerplatte (6)
Jeszcze kilka miejsc pozostało do zagospodarowania przez Rząd RP w republice deweloperów
- 20 5
-
2021-03-26 08:06
Rząd obajtków i innych dyzm. (5)
- 5 11
-
2021-03-26 08:28
Dyzma w spódnicy (4)
- 17 2
-
2021-03-26 09:08
(3)
Dyzmę to masz w orlenie. I to cwanego dyzmę.
- 2 7
-
2021-03-26 09:25
rudy od lat sprzedaje nas Niemcom i PO to nie przeszkadza.. (1)
po co Polska, przecież mamy Niemców i Berlin...
- 9 1
-
2021-03-26 09:45
Wolę Niemców niż Rosję.
- 2 6
-
2021-03-27 04:47
Dyzma to Tusk , zaczynał od sprzedaży drożdżówek w tunelu w Sopocie
Później kominy malował , a tak na serio ani razu nie wszedł na komin , to bajka wymyślona przez służby
- 6 0
-
2021-03-26 09:24
księżna chciała wolności samorządów w podejmowanych decyzjach w każdej dziedzinie
pluła na prawo i lewo o prawach miasta i mieszkańców a potem...wyciągnęła łapki po kasę z rządu a jak nie dostała kolejnej transzy to warczała...jakoś nie była zła, gdy jej przelewali kase a innym, małym gminom juz nie a ona kase dla mieszkaców i miasta przeznaczała na działalność na tęcze i plakaty polityczne.
Taka wolność samorządów.?? dawać nam kasę ale wypeirdl od Gdańska??? nikt tego nie kupi- 9 2
-
2021-03-26 07:03
Ale numer... (18)
Zapuściła Gdańsk i ucieka...
- 764 30
-
2021-03-26 07:18
...socjaliści niszczą wszystko co dobre... (2)
....."wizytówką" wojewódzkiego miasta Gdańsk jest stan dróg /infrastruktury/ oraz "zapachy" z szadółek ... nie wspomnę o wysokich cenach za wywóz śmieci /segregowanych/ + płatność za parking na długich ogrodach do godziny 20 przez 7 dni w tygodniu ....jak po godz 17 połowa miejsc wolnych
- 48 2
-
2021-03-26 11:18
(1)
efekt samofinansowania samorządów , kiedyś ministerswa dawały kase na top na tamto teraz tylko przelewy wdzięczności do Torunia i efekt jest jaki jest - Dulkiewicz nie ma maszynki do druku kaski tak jak Matołek
- 2 10
-
2021-03-27 23:02
To niech się weźmie do roboty i szuka inwestorów.
Inwestycje to miejsca pracy i podatki. Tylko kto normalny zainwestuje kasę w małej Sycylii? To już lepiej zrobić to we Włoszech. Ciepło, uśmiechnięci ludzie, dobre tanie wino. Nie ma PiSu, PO i śmiesznej pseudo lewicy.
- 0 0
-
2021-03-26 07:52
56% procent trolli pisowskich zagłosowało przeciwko ponieważ władza miejska nie powinna mieszać się do wielkiej polityki:) (3)
Ja tu chyba czegoś nie kumam - czyli jak Kaczyński ukraść krowa to dobrze ( startował na prezydenta Polski będąc urzędującym prezydentem Warszawy - czyli nie szkodził Polsce???) ale jak Kaczyńskim ukraść krowa to bardzo niedobrze ( Pani Dulkiewicz nie startuje na Prezydenta RP a jedynie popiera Pana Trzaskowskiego) .PiS=Prawo Kalego :)
- 7 45
-
2021-03-26 08:56
To już nawet nie jest nudne! (2)
O! I dzisiaj frustracie znowu dałeś głos? Głos i****y.
- 16 4
-
2021-03-26 11:19
(1)
pompuj rower dla Rydzyka
- 1 11
-
2021-03-26 15:07
ooo wielbiciele sekty ?? brawo ... tylko tyl;e minusów od posłusznych bezmózgich zombiaków systemu pis ? czy zwykłe trole ?
- 2 5
-
2021-03-26 08:04
(7)
wolę pis i dobrą zmianę - dzięki nim juz nieługo będzie tak źle że gorzej być nie może :"Rząd Polski przez ostatnie 5 lat potwierdził, że będzie podwyższał polskie podatki i nie ma zamiaru zreformować w Polsce systemu dla samozatrudnionych.
Tym sposobem wielu Polaków będzie zmuszonych wybierać podatki, emigracja, lub nisko opłacana praca najemna.
Ten i następny rok postawi tysiące Polaków przed wyborem, chleb, woda, czy podatki lub emigracja albo niewolnicza praca za 2,2 tys. zł na rękę w Polsce to nie żarty. Chyba, że masz piątkę dzieci i dzięki temu otrzymujesz 3,5 tys. zł miesięcznie z 500 plus oraz innych ulg.Nowe polskie podatki w 2021 r.
O co chodzi?
Za 3 lata, jeżeli na samozatrudnieniu zarobisz 2 tys. zł, ale nie załapiesz się na mały ZUS plus, to aparaty państwa polskiego zabiorą Ci aż 90 proc. Twoich pieniędzy, czyli zostawią na chleb 200 zł na miesiąc.
Według prawa w 2021 roku, jeżeli na samozatrudnieniu zarobisz 2 tys. zł, ale nie załapiesz się na mały ZUS plus, to zostanie Ci tylko 543 zł (minus podatek dochodowy), na chleb i wodę.
Właśnie tak według istniejącego prawa, algorytmu i obecnej koniunktury wynosi płatność ZUS dla samozatrudnionych w Polsce.
Od 2021 roku składka na ZUS już wynosi 1 457 zł, a za 3 lata może wynieść 1,9 tys. zł, a nawet 2 tys. zł.
To około 500 euro miesięcznie na samą składkę ZUS, kto to wytrzyma?
Dlaczego w Polsce tak się dzieje?
Taki jest algorytm.
Np. jeżeli prezesi wielkich zagranicznych banków i dyrektorzy spółek skarbu państwa w Polsce oraz wysokiego szczebla pracownicy, oraz pracownicy spółek skarbu państwa i setki tysięcy urzędników dostają podwyżki z Twoich podatków, równocześnie podnoszą średnią płacę w Polsce.
Nowe polskie podatki ZUS
Mimo że Ty nie zarabiasz więcej, ale oni podwyższają średnią płacę w Polsce, polskie urzędy uważają, że masz płacić więcej danin, co ma się nijak do Twojego procentowego udziału z Twojego dochodu.- 7 24
-
2021-03-26 08:14
(3)
Nie oglądaj tvn i nie czytaj wyborczej a wtedy świat stanie się całkiem inny. Masz tak sprany mózg że aż mi Ciebie po ludzku szkoda.
- 26 6
-
2021-03-26 08:23
A może olej TVP i TVN (1)
I spójrz po prostu na projekt ustawy?
- 6 5
-
2021-03-26 09:46
Heh, elektorat PiS się oburza, w końcu nie godzi się nie ufać Kurskiemu i samemu sprawdzać u źródeł.
Jeszcze się okaże że TVP kłamie!
- 2 11
-
2021-03-26 11:20
a jak nie oglądam TV to co ? a jeśli poterafię bez czyjejś narzucanej z góry opini wypracować swoją to co ??? inteligenta do obozu bo za mądry przy reszcie głupkowatego pisiego narodu bezmózgich konsumentów ?
- 2 2
-
2021-03-26 08:27
oj tam oj tam
Skoro ukraincy zarabiają jeszcze mniej i żyją, to my też sobie poradzimy. Zaczniemy omijać ZUS i mieszkać po 2 - 3 rodziny w jednym wynajętym mieszkaniu- 3 2
-
2021-03-26 08:52
(1)
Ano tak jak rządziło po to samozatrudnieni nie płacili zusu i zarabiali po kilkadziesiąt milionów . Z przeliczaniem na euro też ma problem 500e w chwili obecnej to średnio 2250zl. I jeśli ktoś jest na jdg i zarabia 2000zl miesięcznie jak wspomniałeś to musi być dzbanem bo na kasie w biedrze więcej by zarobił. A i zapomniałem w wszystkich krajach zachodnich masz 500+ w wielu jest to wyższa kwota nawet. A no tak socjal na dzieci na zachodzie cacy socjal na dzieci w Polsce bleee
- 12 0
-
2021-03-26 10:05
Socjal na zachodzie jest OK, bo przez socjal zachód nie przestał się rozwijać.
W Polsce od wprowadzenia 500+ nie było żadnej nowej inwestycji, a dziura budżetowa najwyższa w historii Polski.
- 1 9
-
2021-03-26 08:17
Tak jak ryży uciekł do Angeli
- 17 2
-
2021-03-26 08:53
Tak wyglądają zgrane karty i blotki trefl:)
- 3 1
-
2021-03-26 09:01
Bierze przykład z Biedronia
- 12 1
-
2021-03-26 07:04
Czas na Wszystko dla Polski? (6)
Jest to nieco nieprawdopodobne. Polityk/polityczka z niej żadna. Nie stoją za nią żadne dokonania, ludzi raczej niewielu. Chyba, ze plan jest taki. Idę tam gdzie mnie chcą bo w Gdańsku raczej nie bardzo. Powodzenia życzę z calego serca na nowej drodze życia.
- 354 16
-
2021-03-26 08:04
Dulkiewicz nie ma charyzmy na wielka politykę i bycie prezydentem (3)
Do tego ma bardzo słabych wiceprezydentów m.in. Grzelak jest tragiczny
- 17 1
-
2021-03-26 08:43
100
Zgoda w stu procentach!
- 5 0
-
2021-03-26 08:53
Grzelak to akurat spadek po świętym. (1)
Przygarnięty przez adamowicza, synuś ustawionego w PO tatusia.
- 10 0
-
2021-03-26 14:08
Przecież ona też jest spadkiem po tym samym człowieku.
- 2 0
-
2021-03-26 13:58
Proponuje ją na prezydenta Polski bedzie lepszy ubaw jak z Kidawą :)
- 4 0
-
2021-03-27 18:49
Żona Adamowicza też nie, a do parlamentu UE się dostała
Prawda jest taka że w Polsce nie głosuję się na wizjonerów i ludzi z kompetencjami, tylko na populistów lub chwilowych celebrytów. Gdyby było inaczej, to ani PO za to jak zapuściło Polskę gdy rządziło, ani PiS za to co obecnie robią, nie miałby takiego poparcia. Więc ma szansę na sukces
- 0 0
-
2021-03-26 07:04
Oboje siebie warci (8)
Palikot byl wiecej wart
- 494 25
-
2021-03-26 07:34
Idzie śladem Biedronia. (4)
Najpierw zdradził Słupsk, w którym dusiło się jego wielkie EGO Następnie stwierdził, że jak się dostanie do Europarlamentu, to zrezygnuje w jego pracach. Kłamał, bo spodobała mu się ciepła posadka w Brukseli. Potem oszukał swoich wielbicieli, łącząc się z partią, z którą nie miał się nigdy łączyć - SLD. I wyborcy utarli mu nosa - dostał marne 2% w wyborach prezydenckich.
- 22 0
-
2021-03-26 08:45
Ale już ustawiony jest
Z Euroemeryturką. I o to mu chodziło, czy ktoś jeszcze wierzy w złotouste hasełka?
- 11 0
-
2021-03-26 09:18
(1)
Ale w Brukseli zarabia miliony więc raczej nie płaczę że wyborcy dali mu 2procent głosów. I wymień mi polityka który by zrezygnował z stania się milionerem bo to akurat stołek w UE gwarantuje? Chyba tylko ameba umysłowa by mogła w to uwierzyć
- 3 0
-
2021-03-26 09:25
I dlatego po kadencji zostanie z ręką w nocniku. A nazywanie tego człowieka politykiem urąga nawet opisanej przez ciebie "umysłowej amebie".
- 7 0
-
2021-03-26 18:03
G tam Palikot, zwykły chłopek roztropek taki bogatszy Lepper.
- 0 0
-
2021-03-26 08:08
Nasza serdeczna gdańska marionetka (1)
Sami ją wybraliśmy większością głosów, ponoć to naturalna, najlepsza kontynuatorka dzieła tragicznie zmarłego poprzednika.
Teraz to już chyba Grzelaka desygnują do rządzenia Gdańszczankami i Gdańszczanami jak serdeczna pójdzie do Warszawy- 13 0
-
2021-03-26 18:39
On się tak samo nadaje na prezydenta, jak ona!
- 2 0
-
2021-03-26 08:15
Zoom
zróbcie zbliżenie samej twarzy Trzaskowskiego A na jego czole pojawi się cień przypominający pewien narząd...
- 6 0
-
2021-03-26 07:04
żenada żenada jeszcze raz żenada (5)
i to jest prezydent gdańska? śmiech na sali, tfu
- 603 21
-
2021-03-26 09:36
A kto ją wybrał? (3)
Sama sie nie wybrała. Teraz macie. Widziały gały co brały :-)
- 4 0
-
2021-03-26 09:45
co prawda to prawda
- 4 0
-
2021-03-26 10:06
A co mieliśmy wybrać? (1)
Brauna, czy tego drugiego narodowca od siedmiu boleści z nadana Kacperka?
- 1 6
-
2021-03-28 10:00
Oczywiscie ze Brauna!
porzadneego czlowieka,uczciwego i zdecydowanego oczyscic te stajnie Augiasza.Polacy to sa takie wlasnie popierdulki-eee.. ten to nie bo za ostro gada,beda awantury itd etc I wybieraja takich niemowych cwaniaczkow typu Pawlak.I potem zdziwienie ,ze panstwo z kartonu,.Ze nikt nic konkretnego nie robi ,tylko kazdy na kazdego patrzy ...
- 0 1
-
2021-03-26 11:44
Można było wybrać a POlitycznego Płażyńskiego lub Horałę.
Oni nie są z żadną opcją POlityczną powiązani. Tak jak sędziowie trybunału . Piotrowicz i Pawłowicz. To teraz macie Lewaki!
- 2 1
-
2021-03-26 07:04
mam nadzieję, że to jej pierwsza i ostatnia kadencja. Myślę, że w PO znajdą się lepsi kandydaci na to stanowisko (17)
ona została prezydentem tylko przez tragedię która dotknęła poprzedniego prezydenta
- 451 26
-
2021-03-26 07:15
Dlaczego z PO? (10)
Ta ekipa i ich poplecznicy rządzą Gdańskiem już 3 dekady a kierunek tych rządów to betonoza i patodeweloperka. Dziękuję za takie miasto...
- 70 6
-
2021-03-26 07:42
Zawsze możesz wyprowadzić się do Pcimia (9)
Słyszałem że tam mieli najlepszego wójta w historii.
- 9 44
-
2021-03-26 07:52
Haha, dokładnie. Jak można mieszkać w mieście i się tam męczyć. W miastach zawsze będzie postępowość, jak chcesz tradycje to na wieś.
- 3 28
-
2021-03-26 08:12
(5)
Aha, jak nie PO to PiS. A nie da rady kogoś niezależnego wybrać?
- 24 1
-
2021-03-26 08:25
Prezydent Gdańska nie jest z PO ani z PiS. (4)
Tak tylko przypominam
- 1 30
-
2021-03-26 08:55
Tak Ci się wydaje.
- 29 1
-
2021-03-26 09:00
(1)
Ale była w PO do czasu, aż jej pryncypał kazał zawiesić członkostwo ze względu na rejestrację własnego komitetu. Oczywiście "Czajkowski" nie jest w PO i nigdy nie był, nieprawdaż? A to wszakże jej polityczny kolega. Przypomnij, proszę, u kogo wcześniej terminowała politycznie.
- 23 0
-
2021-03-26 09:47
"Czajkowski" był przecież współzałożycielem PiS
Czy nie chodzi Ci o prezydenta Warszawy który odmówił budowy oczyszczalni i doprowadził do bałaganu który mamy teraz?
- 1 14
-
2021-03-26 09:27
A kiedy złożyła legitymacje partyjna bo jakoś nie pamiętam aby z po wystąpiła. Nawet Wikipedia dzbanie ci to powie
- 12 0
-
2021-03-26 09:23
Typowy polak poza po i PiSem nie widzi innych. Ładnie was TVN/TVP zmanipulowało
- 9 1
-
2021-03-26 10:16
Mieszkam w Gdańsku
I chcę tu mieszkać i dlatego zależy mi na tym, by miasto dobrze się rozwijało. To co się dzieje teraz to patologia która będę krytykował - tak działa demokracja.
- 13 0
-
2021-03-26 07:49
Świadomy wyborca (1)
W PO lepsi kandydaci?
Śmiech na sali!
Lepszych znajdziesz za stodołą!- 32 2
-
2021-03-26 08:51
na pewno, w Oborowie...
- 0 5
-
2021-03-26 08:30
(2)
Przypominam nieśmiało, że sam śp. Adamowicz nie startował na Prezydenta Gdańska z nadania PO. Ich kandydatem był młody Wałęsa. PO przypomniała sobie o Adamowiczu, kiedy na jego tragicznej śmierci mogła zbić polityczny kapitał.
- 21 5
-
2021-03-26 08:57
(1)
Skoro chcesz pisać fakty, to podaj je w całości!
- 2 2
-
2021-03-26 09:03
Fakty.
Fakty są takie że Adamowicz był umoczony w różne rzeczy i jedynym jego ratunkiem było ponowne sprawowanie urzędu prezydenta miasta. Wtedy każdy zarzut i proces można było tłumaczyć zemstą polityczną, robić raban szkodzący władzy pod zarzutem dyktatury i inne różne pierdoły. Nawet PO nie wystawił Adamowicz bo wiedzieli ze smród jest za duży, więc wystawili młodego Wałęsa. I była o to wojna. W Warszawie zrobili to samo z Gronkiewicz-Waltz. I to są fakty. Wesoła wdówka poszła w politykę z tego samego powodu, by kupić sobie na jakiś czas nietykalność i kupić siebie czas do zmiany władzy.
- 26 0
-
2021-03-26 09:39
I niech weźmie ze soba tych wszystkich mistrzów drugiego planu
i iych co siedzą od lat w spółkach miejskich i doją mieszkańców. A o radach nadzorczych nie wspomnę ... Układ ma się znakomicie w Małej Sycylii
- 13 0
-
2021-03-26 07:04
(6)
kobito na drugi raz nie startuj na prezydenta miasta.zastanow sie czego chcesz
- 527 17
-
2021-03-26 07:28
No, jak, powinna startować, przegrać, (5)
Potem udać bezrobotną, wziąć sporą dotację, a od razu po tym dostać ciepłą posadkę w trzech komisjach rządowych na raz.
Czyż to nie jest ideał prezydenta?- 11 11
-
2021-03-26 07:47
On bardziej interesuje się Gdańskiem (4)
Niż ta leniwa kobieta
- 19 1
-
2021-03-26 07:52
Tak się interesuje, że nie zna odległości z Łostowic do Wrzeszcza... (3)
Jedyne co go interesuje, to jak popsuć życie w mieście...
- 8 9
-
2021-03-26 07:58
A po tym oczywiście zrobić konferencję prasową udając przejętego... (2)
Jakoś przed wycinką tych drzew się nie interesował żadnymi pozwoleniami...
Żaden radny z PiS też nie.- 3 13
-
2021-03-26 09:29
(1)
Gratulacje zaczynasz zauważać na czym w naszym kraju polega polityka xD
- 2 2
-
2021-03-26 09:48
Szkoda tylko że zwolennicy Kacperka tego nie zauważają.
Ale on się może bawić w wielką politykę, przecież nic w tym złego nie ma, nie?
- 0 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.