• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Projekt obwodnicy Witomina za 2 mln zł

Patryk Szczerba
5 lutego 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Obwodnica Witomina ma odciążyć ul. Chwarznieńską na witomińskim odcinku. Obwodnica Witomina ma odciążyć ul. Chwarznieńską na witomińskim odcinku.

Dokumentacja projektowo-kosztorysowa obwodnicy Witomina będzie gotowa w połowie 2021 roku. Wybrana w przetargu firma Lafrentz Polska z Poznania wykona też prace geodezyjne oraz będzie sprawowała nadzór nad inwestycją. Całość kosztować będzie blisko 2 mln zł.



Czy obwodnica Witomina rozwiąże problem korków w kierunku zachodnich dzielnic Gdyni?

Obwodnica Witomina ma połączyć ul. ChwarznieńskąKielecką. Początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską.

To pomysł, który wrócił po tym, gdy z powodu wysokich cen w przetargu budowlanym, fiaskiem zakończyła się koncepcja przebudowy ulicy wewnątrz dzielnicy.

Opracowanie wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej oraz wykonanie prac geodezyjnych i sprawowanie nadzoru autorskiego dla tamtego przedsięwzięcia, które wykonało Biuro Projektów i Budownictwa Komunalnego w Gdańsku kosztowało 1,2 mln zł.

Oferty tańsze niż zakładali urzędnicy



Gdy miasto zdecydowało się powrócić do koncepcji obwodnicy Witomina, wiadomo było, że potrzebna będzie zupełnie nowa dokumentacja. Gdynia dla zwycięzcy przetargu zarezerwowała w budżecie 3 mln 444 tys. zł brutto. Zgłosiło się siedmiu chętnych.

Kryteria oceny ofert:

  • cena brutto - 60 proc.,
  • czas wykonania - 20 proc.,
  • kwalifikacja i doświadczenie osób wyznaczonych do realizacji zamówienia - 20 proc.

Po otwarciu kopert okazało się, że wszystkie oferty są niższe niż górna granica założona przez urzędników. Wszystkie firmy zadeklarowały taki sam termin wykonania - 65 tygodni.

Obwodnica Witomina: projekt firmy, która nie była najtańsza



Najbardziej atrakcyjną ofertę złożyła firma Kontrakt Biuro Projektowo-Konsultingowe z Gdańska, która oczekiwała 1 mln 448 tys. 300 zł brutto.

Wybrano jednak inne biuro, które w kolejności cenowej było na trzecim miejscu. Dokumentację projektowo-kosztorysową przygotuje firma Lafrentz Polska z Poznania. Dodatkowo wykona prace geodezyjne oraz będzie sprawowała nadzór autorski.

Za całość zainkasuje 1 mln 973 tys. zł brutto.

- Po szczegółowej analizie ofert wybraliśmy uznanego wykonawcę, który uzyskał największą liczbę punktów i spełnia wszystkie wymagania przetargowe. Cieszy fakt, iż wybrana oferta pozwoli zaoszczędzić w budżecie miasta prawie 1,5 mln zł - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
Obwodnica Witomina - informacje technicznie

  • Początek: odcinek leśny ul. Chwarznieńskiej (przed pętlą Sosnowa),
  • Koniec: ul. Kielecka za skrzyżowaniem z ul. Witomińską,
  • Długość: 2650 m,
  • Liczba pasów ruchu: 4 (po 2 w każdym kierunku),
  • Obiekty inżynieryjne: 4 (kładka, wiadukt oraz 2 przepusty),
  • Harmonogram realizacji: maksymalnie 24 miesiące (od momentu wyboru projektanta) na przygotowanie dokumentacji projektowej oraz 18 miesięcy (od wyboru wykonawcy prac) na realizację.

Miejsca

Opinie (201) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • To nowe drogi = to nowe korki

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Może się mylę, ale dzisiaj najbardziej ekologiczną (3)

    bezpieczną prawnie i nowoczesną metodą prowadzenia takich dróg do centrów miast są tunele. Na zachodzie nikt nie ma z tym problemu, ale może tam mieszka inna rasa ludzi...

    • 23 11

    • wtedy koszt byłby 700 mln a nie 70

      • 0 0

    • wymień mi te tunele - co to do centrów miast są na tym ZAchodzie?>

      czekam

      • 0 0

    • ekologiczną może tak, ale nie ekonomiczną

      • 0 0

  • Co z obwodnica Witomina

    Temat umarl????.
    Parkingow voraz mniej nowych nie przybywa w centrum!
    Strefy parkowania zaraz beda w calej gdyni.
    Obwodnicy nie ma....co sie dzieje w Gdyni???

    • 5 1

  • Nowe drogi = nowe korki

    • 2 1

  • Nowe drogi= nowe korki

    • 12 1

  • Smietanka urzednicza bedzie miala latwiej do Urzedu Miasta akurat widac po tych kilku dniach "zostan w domu" kto robi te korki...gdzie prezydent miasta Szczurek mieszka

    • 7 6

  • Opinia wyróżniona

    Obwodnica (3)

    Ok odciazy Witomino i co dalej ,likwiduja parkingi w centrum i kumuluja ruch do niego ,miasto stawia na komunikacje i rowery wiec o co chodzi? Chyba ze obwodnica z duzym bezplatnym parkingiem przesiadkowym na Wzgorzu gdzie kierowcy zostawia auto i dalej na pieszo, komunikacja ,rowerem do centrum aby je odciazyc.

    • 42 11

    • Witomino - zakorkowanae na dziś

      I co wynika z twego narzekania? Czy ma to oznaczać rezygnację z tego projektu bo tobie sie nie podoba? Zastanów sie i nie dramatyzuj. Na wszystko znajdzie sie czas i pieniądze tylko troche wyobrazni!

      • 0 0

    • Dokumentacja do 06.2021.
      Przetarg na drogę min 6 miesięcy.
      Koniec budowy połowa 2023.
      Wybory samorządowe jesień 2023.

      Ktoś chyba liczy na przecięcie wstęgi przed wyborami.

      Prezydent się spisywał póki budowlanka nim nie zawładnęła. Potem już tylko wydawał zgodę na betonowanie centrum. Jak kiedyś coś robił dla mieszkańców, tak ostatnie 2 kadencje chyba zbiera na emeryturę. Wniosek prosty. Skoro uzbierał to musi na nią iść.

      • 3 1

    • tez tu widzę sprzeczność.

      • 4 1

  • Projekt 2mln

    Czy to aby nie przesada, widać znajomosci..

    • 14 1

  • Zamiast ograniczać rozprzestrzenianie się smrodziarzy to tylko zachęcają kolejnych do smrodzenia. Szkoda lasu (40)

    Może by tak zaczęli jakieś podatki płacić.
    smrodzą
    hałasują
    powodują wypadki na masową skalę
    zajmują prawie całą przestrzeń miejską
    są głównymi beneficjentami budżetu miejskiego
    paraliżują miasto, komunikacje publiczną
    utrudniają przemieszczanie się innnym
    i to wszystko mają za darmochę.
    Tak nie może być

    • 77 198

    • Doucz się i przestań głupoty wypisywać.

      Gdyby nie podatki w paliwie i inne obciążające właścicieli aut. Poczuł byś to wyraźnie w kieszeni. Bo ktoś te przychody do budżetu musi generować. Przestrzeń miejska zajmują sporą, owszem, ale to ludzie nimi jeżdżą. Ludzie którzy płacą podatki i mają do tego prawo. Można by pociągną. Dalej dyskusje na takim niskim poziomie i zaczać zadawać pytania, dlaczego buduje się ścieżki rowerowe, które zajmują tyle przestrzeni publicznej? Dlaczego wydaje siena to publiczne fundusze? Skoro korzysta z nich zaledwie garstka ludzi.

      • 3 0

    • tle ile zmotoryzowani płacą podatków to nie płaci nikt inny (28)

      • 28 20

      • ale ile się na nich wydaje lepiej sprawdź. (26)

        Łączny koszt wypadków drogowych w 2019r wyniósł 43,6 mld złotych i równał się wartości 2 proc. PKB. Z kolei łączny koszty wypadków i kolizji wynosił 58,2 mld złotych, czyli 3 proc. PKB. To koszt państwa. Czyli nas wszystkich.

        a gdzie jeszcze budowa infrastruktury? a gdzie utrzymanie tego? a gdzie inne koszty?

        • 22 15

        • (8)

          Koszt wypadkow jest liczony z sufitu, z przyjeciem kosmicznych wartosci (2.4 mln dla smierci, 3.3 mln dla ciezkich obrazen) ktore wliczaja tak abstrakcyjne rzeczy jak koszty gospodarcze (ile ta osoba by wypracowala przez swoje zycie gdyby nie zginela), a wplywy podatkowe z samej sprzedazy paliw (~60 miliardow zlotych rocznie) to jednak twardy pieniadz ktory idzie prosto na rachunek skarbu panstwa.

          • 10 7

          • sam jesteś z sufitu. (4)

            kolejny co myśli że jak publiczne to za darmo.
            Oczywiście renta dożywotnia to nie "twardy pieniądz", brak wpływów z PITów, CITów z pewnością mniejszy z Vatu to też nie "twardy pieniądz"........

            • 6 4

            • tacy jak ty niedługo opodatkują tych co za szybko umarli (2)

              i przez to państwo ma straty na VAT. Jak można liczyć, że Państwo ma większe wydatki bo ktoś umarł, a gdyby żył to by płacił VAT i państwo miałoby mniejsze straty??? To dopiero zaawansowana ekonomia.

              • 6 5

              • bo ma straty. to chyba oczywiste. z księżyca spadłeś? (1)

                • 2 3

              • Państwo może wydawać pieniądze które ma

                A nie które miałoby gdyby ktoś nie umarł i płacił VAT.

                • 4 0

            • jeszcze lepiej

              niech państwo zabroni mieć wypadki i umierać

              • 8 0

          • 60 mld zł ? To czemu dopiero za kasę z UE (1)

            zbudowano porządne drogi w PL ?

            • 2 1

            • bo 56mld idzie na wypadki

              • 2 1

          • ~6 miliardów, nie ~60 miliardów.

            Mniej, niż wpływy z podatków od alkoholu.
            Czy to znaczy, że należy nam się infrastruktura do chlania za miliardy?

            • 5 3

        • koszt wypadków!? (6)

          Słyszałeś o opłatach OC (na pokrycie szkód materialnych) oraz ubezpieczeniu zdrowotnym i NNW (na pokrycie kosztów leczenia)? Połowa ceny paliwa to podatki. Co ty bredzisz synku.

          • 10 7

          • Nie kompromituj się. Te ubezpieczenia pokrywają niewielką część wszystkich kosztów związanych z wypadkiem. (5)

            Większość kosztów pokrywa państwo czyli wszyscy podatnicy.

            NNW to odszkodowanie na określoną kwotę, a nie żadne ubezpieczenie na pokrycie kosztów leczenia. Dostaje ją poszkodowany, a nie szpital czy NFZ.

            • 3 9

            • Pierwsze słyszę, że to Państwo naprawia samochody po wypadkach. (2)

              ale dzięki za info

              • 10 4

              • Typowy kierofczyk

                urwie mu nogę będzie kaleką na całe życie ale ważny jest dalej tylko samochód ;)
                akurat naprawa tego samochodu to najtańsza rzecz w tym wszystkim tak dla twojej wiedzy.

                • 0 7

              • Nowy program PiS auto+

                Proponuję się zapoznać.

                • 2 3

            • znalazł się ekspert (1)

              Doskonale o tym wiem co to jest NNW, ale to tylko jedno ze źródeł finansowania, za które poszkodowany możne się leczyć, więc te koszty nie obciążają podatników. Tak jak z AC może naprawić samochód chociaż z OC też dostanie. Za koszty leczenia płaci i tak każdy osobno i nie ważne czy spadnie z drzewa, potknie się na schodach, wypadnie z łodzi czy ma wypadek komunikacyjny.

              • 6 4

              • Nie obciążają? a jakie służby jeżdżą do wypadku?

                chcesz powiedzieć że to NNW opłaca? jaja sobie robisz? karetka przyjeżdża jedziesz do szpitala i za wszystko płaci NFZ czyli budżet państwa za straż policje paraliż drogowy również płaci "państwo" nie żadne nnw. To są realne straty policzalne. Z oc dostaniesz rentę? Państwo otrzyma należny podatek czy skladki gdyby ofiara była sprawna i pracowała?

                • 4 5

        • Socjalisto nie będziesz ludziom ograniczał indywidualnego transportu i zmuszał (8)

          do innych form przemieszczania się nie ten ustrój

          • 28 20

          • Zaraz, socjalisto (6)

            Drogę to ma państwo zbudować?
            Czy tylko po prywatnych będziesz jeździł?
            Parkujesz na swoim parkingu, czy na państwowym?

            Jestem tutaj w 100% za wprowadzeniem kapitalizmu.

            • 18 9

            • A Państwo za czyje buduje ? za swoje czy z podatków ? (1)

              jak za jazdę po ścieżkach będziesz płacił i posiadał nr rej oraz obowiązkowe oc a zbiorkom będzie kosztował tyle żeby się sfinansować a nie do niego dokładać to proszę bardzo. A tak na marginesie to po autostradach jeżdzę Państwowych i też płacę wiec nic odkrywczego.

              • 13 5

              • ale ściezki też są dla kierowców, nie dla rowerzystow. chodzi o to by wypchac rowery na chodniki zeby cała jezdnia była tylko dla kierowców. taka jest prawda.

                • 3 6

            • a ja nie jeżdżą koleją to dlaczego mam na nią płacić? (2)

              co za brednie

              • 12 8

              • A może koleją jeżdżą czyiś pracownicy ?

                Nie pomyślałeś o tym ?

                Transport to nie jest klasyczny produkt usługowy - cel sam w sobie, a służący do przewozu ludzi z domu do roboty i na odwrót.

                Miasta się rozrosly że średniowiecznych rozmiarów (max. 1 km na 1 km - jak np. gdańskie Główne Miasto), i powstał problem transportu ludzi do miejsc pracy i nauki.

                • 5 0

              • Bo Twój telewizor, przed którym spędzasz cały wolny czas, ma prąd z węgla dowożonego koleją.

                A jaka jest korzyść dla mnie z drogi do Twojego zad*pia i parkingu na jej końcu?

                • 10 5

            • Dokładnie. W takiej Norwegii właściciele

              dróg mogą i pobierają myto za przejazd, bez konieczności zapewnienia wysokiej jakości nawierzchni drogi, która może być gruntowa.

              • 3 1

          • Koniec z lekceważeniem tego, co wydzielają

            silniki spalinowe.

            Kubatura sześcienna garażu jest ograniczona i truje się lub umiera się od siedzenia w nim zamknięty gdy jest w nim auto z załączonym silnikiem.

            Tak samo ograniczona jest atmosfera ziemska (nie sięga w nieskończoność w wszechświat) i ewentualnie 100 mld włączonych jednocześnie silników spalinowych nie wpłynie na jej jakość ?

            Więc nie widzę powodu, aby na pogarszanie jakości powietrza dawać zezwolenie na nieograniczony niczym transport indywidualny.

            • 4 10

        • Ty z tych dogodności nie kożystasz ?

          Wszędzie chodzisz pieszo przez tasy i po cudzych miedzach ?

          • 3 5

      • Szkodzą i tak 100 razy więcej.

        • 5 1

    • Stuknij się w ten pusty łeb

      Rozumiem że pieczywo sam pieczesz, robisz wędliny sery itp. Przecież jak mógłbyś kupić coś co przywiozły "blachosmrody". Ten własny chleb rozuniem że ręcznie zbierasz pszenicę i mlucisz cepem bo maszyny rolnicze też mają silniki.... Zastanów się bezmózgu zanim napiszesz kolejne bzdury. Jak się nie podoba to wypier... do lasu żyć bez spalin i transportu. Przemądrzały d**il - najgorszy typ człowieka.

      • 3 4

    • Daj przykład innym (1)

      Chodź na piechotę

      • 0 3

      • chodzę.

        • 0 3

    • powiedział bym ci tak

      wujek Staszek - miszcz ciętej riposty ale mogłoby nie przejść

      • 3 0

    • gon sie frajerze... (1)

      A ty co proponujesz? Rower, hulajnoge i co jeszcze? Jak cos nie pasuje to wypad.

      • 9 11

      • Nie musisz beneficjencie przychodni,

        szpitali i aptek jeździć na rowerze i mechanicznej hulajnodze.

        Jak lubisz w/w przybytki i kolejki w nich w doborowym towarzystwie podobnych ludzi (w tym prychających) to twoja sprawa.

        Tylko szkoda, że musi na to iść część moich podatków.

        • 3 1

    • (1)

      A co bida cię przycisnęła i nie stać cię na samochód?

      • 8 9

      • O następny co wpycha kogoś do auta,

        bez pytania czy się do tego nadaje i nie wjedzie pod prąd na autostradę, co można zobaczyć na youtube, na filmikach z kamer samochodowych.

        Jesteś zatem samobójcą, że tak głupio tu piszesz ?

        P.S. Na filmikach widać, że pod prąd autostradami "biedni" wyłącznie nie jeżdżą, ba stanowią mniejszość - 3/4 aut takich "miszczow kierownicy i prestiżu" to wypasione, nowe auta.

        • 2 5

    • Sam śmierdzisz potem po jeździe na rowerze (1)

      Idź się umyj!

      • 7 7

      • Mam dobre kosmetyki, ktore tanie nie są.

        Więc nie wiem kto bredzi i kto śmierdzi ?

        • 2 9

  • Znowu to samo (1)

    Nie robią - krytyka, robią, - też niedobrze. Bo dlaczego robią to a nie co innego. A co to kurcze, koncert życzeń? Normalnie sami geniusze ekonomiczni na tym portalu. Niedorajdy życiowe, którym się nie udało i teraz szukaj w innych swojej nieporadności. Nie powinienem w ogóle czytać komentarzy, bo większość nie ma pojęcia a ocenia. Ja też nie mam. Ale się cieszę jak coś się nowego zapowiada. Ale wiem jedno, inaczej się nie da. Trzeba najpierw wymyśleć, uzasadnić, potem musi być projekt, potem przetarg na wykonadtwo. Takie są przepisy w Polsce. To nie Chiny lub USA.

    • 7 11

    • Possaj smoczka

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane