• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Propozycje zmian w wyznaczaniu miejsc płatnego parkowania

Maciej Korolczuk
4 października 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Radni Wrzeszcza Górnego chcą ograniczyć parkowanie samochodów na chodnikach, co jest plagą nie tylko w ich dzielnicy. Na zdjęciu ul. Waryńskiego i palety ograniczające parkowanie na remontowanym chodniku. Radni Wrzeszcza Górnego chcą ograniczyć parkowanie samochodów na chodnikach, co jest plagą nie tylko w ich dzielnicy. Na zdjęciu ul. Waryńskiego i palety ograniczające parkowanie na remontowanym chodniku.

Miejsca postojowe wyłącznie na jezdni, a nie chodnikach. Odgrodzenie tych ostatnich od aut zielenią, słupkami czy stojakami rowerowymi oraz każdorazowe konsultacje planowanych zmian w strefach płatnego parkowania to pomysły radnych Wrzeszcza Górnego, by uporządkować zasady wyznaczania miejsc postojowych w dzielnicy. Pomysły są na tyle uniwersalne, że urzędnicy powinni rozszerzyć je na całe Trójmiasto.



Pomysły radnych z Wrzeszcza Górnego:

Propozycje radnych Wrzeszcza Górnego, a więc dzielnicy, w której płatne parkowanie już od lat jest codziennością, zostały ujęte w uchwale, która ma być przyjęta lub odrzucona na najbliższej sesji rady dzielnicy we wtorek, 5 października.

Radni chcą, by miasto każdorazowo, przy wprowadzaniu obowiązujących zasad organizacji ruchu w obrębie strefy płatnego parkowania, uwzględniało następujące zasady:

  1. Miejsca postojowe powinny być wyznaczane wyłącznie na jezdni. Wprowadzanie miejsc postojowych na chodnikach należy dopuścić warunkowo wyłącznie jako rozwiązanie tymczasowe do czasu przebudowy ulicy.
  2. Przy wyznaczaniu nowych miejsc postojowych w SPP lub korekcie istniejących miejsc postojowych należy wykonać pełne oznakowanie poziome z linią ciągłą od strony chodników. Rezygnacja z oznakowania od strony chodnika możliwa jest dopiero w trakcie kolejnego odmalowania oznakowania poziomego.
  3. Miejsca postojowe inne niż równoległe wyznaczone na jezdni powinny być obowiązkowo odgrodzone od chodników zielenią, słupkami, krawężnikami, stojakami rowerowymi lub innymi elementami małej architektury uniemożliwiającymi wjazd na chodnik lub parkowanie z dala od jezdni.
  4. Wszystkie miejsca postojowe powinny bezwzględnie posiadać oznakowanie pionowe z wykorzystaniem odpowiednich tabliczek T-30.
  5. Niedopuszczalne jest w SPP pozostawienie przestrzeni, gdzie możliwy jest postój pojazdów zgodnie z przepisami ruchu drogowego, a jednocześnie bez wyznaczenia miejsc postojowych oznakowaniem poziomym i pionowym. Wszystkie miejsca postojowe powinny być odpowiednio oznakowane, zaś pozostała przestrzeń zabezpieczona przed postojem pojazdów zielenią, słupkami, krawężnikami, stojakami rowerowymi lub innymi elementami małej architektury - dotyczy to szczególnie przestrzeni w bezpośrednim sąsiedztwie przejść dla pieszych, przejazdów rowerowych i skrzyżowań.
  6. Każdorazowe wprowadzenie nowej organizacji ruchu lub korektę istniejącej organizacji ruchu w ramach SPP należy skonsultować z przedstawicielami Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny.

Samochody zaparkowane na chodnikach to codzienność w Trójmieście. Czy zaproponowane zmiany przez radnych Wrzeszcza sprawią, że wkrótce się to zmieni? Samochody zaparkowane na chodnikach to codzienność w Trójmieście. Czy zaproponowane zmiany przez radnych Wrzeszcza sprawią, że wkrótce się to zmieni?
- Wprowadzenie pełnego oznakowania SPP w wielu miejscach pozwoliło niskim kosztem uporządkować sposób parkowania. Niestety tam, gdzie kończą się linie oznakowania poziomego, tam zaczyna się "wolna amerykanka". Kierowcy zapominają o szacunku i potrzebach pieszych, a w wielu miejscach pozostawione auta utrudniają obserwację przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych. Z tego powodu wnioskujemy o wprowadzenie SPP w sposób, który jednoznacznie określi gdzie i jak można parkować autem, a w miejscach niedozwolonych przepisami oraz niebezpiecznych będzie to fizycznie niemożliwe - wyjaśnia Krzysztof Koprowski, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Propozycje radnych z Wrzeszcza wydają się na tyle uniwersalne, że mogłyby zostać wprowadzone we wszystkich dzielnicach, gdzie obowiązuje płatne parkowanie.

Zmiany ucieszyłyby z pewnością wszystkich, którym przeszkadza "anarchia parkingowa" i w znaczący sposób ograniczyłoby przyzwyczajenia kierowców do parkowania na chodnikach czy zieleńcach.

Z drugiej - wytyczanie miejsc postojowych tylko na ulicach i odgradzanie ich od chodników zielenią czy stojakami rowerowymi mocno wpłynęłoby na ograniczenie liczby miejsc postojowych, na co z pewnością narzekaliby kierowcy.

O efektach pomysłów radnych z Wrzeszcza przekonamy się w najbliższym czasie. Najpierw jednak muszą zostać przegłosowane na sesji rady dzielnicy.

Miejsca

Opinie (381) 5 zablokowanych

  • Takie mamy prawo w Polsce

    Niestety dopóki kodeks drogowy zezwala na parkowanie na chodnikach, a źle zaparkowane samochody będą miały blokady na kołach to nic się nie zmieni. Największe zmiany wymaga KPRD. Miasta walczą z nim poprzez słupki lub nasadzenia, ale i tak nic to nie daje.

    • 16 7

  • Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze (1)

    Oczywiście w bogatych krajach porobiono zatoki postojowe, tam gdzie są szerokie chodniki.
    Piesi teraz szczęśliwi, że im nikt nie staje na ich chodnikach (no bo jak to?) i kierowcy również, bo mają gdzie parkować.
    Zakazać parkowania na chodnikach łatwo wprowadzić, ale czy o to naprawdę chodzi?

    Toto

    • 20 14

    • W Polsce zbudujesz zatoki postojowe, to kierowca i tak zacumuje na chodniku. Kraj marynarzy! Jest miejsce równolegle, to stanie skośne. Jest skośne, to wjedzie prawie pod ścianę budynku. Nie ma miejsca, to wjedzie przez przejście albo na trawnik. Trzeba skończyć z dyktatem kierofczyków!!

      • 9 6

  • Czyniąc jezdnię przejezdną tylko w jednym kierunku

    • 4 4

  • Proszę dopisać jeszcze 2 punkty: (7)

    7.Żadnych ulg dla mieszkańców - podwórka we Wrzeszczu są na tyle duże, że mogą tam parkować.
    8.Żadnych ulg dla okolicznych pracowników - zajmują parkingi przez 8-10 godzin dziennie, a dla klientów miejsc nie ma.

    • 39 27

    • Chyba twoje. (3)

      Mob budynek ma 23 mieszkania i ok 12 miejsc. Miasto zabrało nam 5miejsc na zieleń i co teraz mądry misiu

      • 3 13

      • Sprzedaj samochód, zmień pracę.

        • 12 5

      • Mój ma 76 mieszkan (1)

        i 14 miejsc ,więc nie narzekaj

        • 4 3

        • To faktycznie mało. Czy to jakiś stary budynek?

          • 0 2

    • I jescze pkt... (2)

      9. żadnych ulg dla Klientów, przecież jest komunikacja lub rower, a jak są ciężkie zakupy to zamów Taxi
      10. A jak się nie podoba, że nie ma gdzie parkować i trzeba dojeżdżać z południa Gdańska albo wiosek ościennych to wyprowadź się do centrum albo kupuj gdzie indziej
      ... i tak możemy dyskutować bez końca, kto ma większe prawo do parkowania :D

      • 7 5

      • nie zapominaj o możliwości skorzystania z kombinacji opcji, o których piszesz (1)

        największy - nadal w niewielkim stopniu wykorzystywany - potencjał w Trójmieście ma rozwój systemu rower + SKM. Rower wspomagany elektrycznie i taki rower cargo to elementy, które jak na razie z trudem przebijają się do wyobraźni osób mających trudności z zauważeniem, że przejazd samochodem (prywatnym) nie jest jedynym sposobem poruszania się po mieście.

        • 1 7

        • Nie zes...j się z tym twoim rowerem cargo

          wspomaganym elektrycznie.

          Już widzę jak sobie przewozisz lodówkę czy inne meble albo budowlankę do remontu mieszkania rowerkiem, po czym go ładujesz do skmki, a pan kierownik pociągu (i wszyscy pasażerowie) na ciebie grzecznie czekają i jeszcze oferują pomoc w załadunku!

          • 2 0

  • Każdy nowy chodnik jest od razu zastawiony przez auta. Patologia

    • 15 7

  • A wystarczyłoby przesunąć palety. (1)

    To nie są żadne znaki drogowe. Po prostu ktoś zostawił poremontowe śmieci na chodniku, które w czynie społecznym ktoś inny może usunąć.

    • 12 11

    • mONdrego dobrze poczytać

      • 5 1

  • (36)

    Chodniki są do chodzenia. Tylko w Polsce ktoś mógł wpaść na pomysł, by zrobić z nich miejsca parkingowe! Czy piesi siedzą na ulicach? To dlaczego kierowcy mają parkować na chodnikach??

    • 187 64

    • (15)

      Ten konkretny chodnik jest już cały zniszczony i codziennie zastawiony do połowy szerokości. Piesi muszą ocierać się o krzaki, by się minąć.

      • 28 4

      • (14)

        czyli ni9e da się pogodzić pieszych i kierowców

        • 2 22

        • Ta sum ty chcesz kompromisu takiego że wszystko dla kierowców a piesi niech siedzą w domu jak mają problem (8)

          • 20 11

          • Skoro wy, piesi, dokładnie tego samego chcecie dla kierowców, (2)

            to dziwisz się reakcji drugiej strony?

            Podejście piechurczyka:

            niech kierofczyk siedzi w domu i niech zezłomuje swojego blachosmroda! Chodniki, ulice, ścieżki rowerowe i tory kolejowe dla pieszych!

            • 7 27

            • radnym Wrzeszcza chodzi po prostu o zmianę kierunku przesuwania granicy kompromisu (1)

              dotychczas, mimo deklaracji wielu decydentów, granica kompromisu była przesuwana często w kierunku oczekiwanym przez mieszkańców, którzy mieli kłopoty z wyobraźnią: traktowali samochód za jedyny "naturalny" sposób poruszania się po mieście. Warto stworzyć spójną, radykalną wizję uwalniania kolejnych chodników i ulic od zbyt szybko jeżdżących i parkujących samochodów - tylko w ten sposób powstanie szansa na poprawę jakości życia wszystkich.

              • 15 7

              • No i widzisz,

                tutaj jest to nie tyle co "naturalny" ale najbardziej racjonalny środek do poruszania się po mieście przy obecnie funkcjonującej, kulawej komunikacji miejskiej. To nie Warszawa, że odjazdy autobusów i tramwajów masz co 3-5 minut.

                Warto stworzyć spójną wizję - z tym się zgodzę, ale nie radykalną. Należy stworzyć wizję współistnienia wszystkich grup, a nie pozbywania się na siłę jednej i robienia dobrze drugiej.

                "tylko w ten sposób powstanie szansa na poprawę jakości życia wszystkich." - tak, pod warunkiem, że ci "wszyscy" to będzie akurat ta grupa, której robi się dobrze. Bo druga, trzecia i każda kolejna grupa albo będzie niezadowolona, albo najzwyczajniej się stąd wyprowadzi.

                Jak rozumiem, to właśnie chodzi o to, żeby z naszego wspólnego miasta stworzyć idylliczną wizję miasta bez samochodów, pasującego tylko tej jednej grupie. Miasta, w którym wszyscy będą szczęśliwi i zachwyceni w jakim cudownym miejscu żyją. A do pracy będą się przemieszczać jedyne 2 godzinny dziennie w jedną stronę. Uśmiechom i serdecznościom na ulicach, o pardon, chodnikach nie będzie końca.

                • 1 2

          • (4)

            Szukam kompromisu bo to jedyny sposób na pogodzenie zwaśnionych . Kompromis to rozwiązanie w której każda ze stron powinna się cofnąć o krok by stworzyć warunki do życia bez konfliktu . Nie jest to idealne rozwiązanie ale jedyne w zatłoczonych miastach Jednego dnia jestem kierowcą innego pieszym a jeszcze innego rowerzystą i zawsze staram się wykazywać zrozumieniem dla innych uczestników dróg. Oczywiście są zachowania patologiczne wśród uczestników naszego życia ale czy to powód żeby skakać sobie do oczu? Od reagowania na takie zachowania są służby porządkowe.

            • 7 10

            • Piesi nie mogą się cofnąć o krok bo im już przestrzeni na ten krok nie zostało (3)

              te 10 cm między samochodem a murem które często im zostaje do chodzenia to nie jest pole do dyskusji. Najpierw muszą się opanować kierowcy i przestać nagminnie łamać przepisy.

              • 17 5

              • (2)

                rozumiem , nie da się

                • 3 2

              • No a co proponujesz? (1)

                Jeden pieszy zajmuje max 0.5 m2 i nigdy nie zajmuje przez kilka godzin jezdni. Jeden samochód zajmuje 10m2 + 3m2przestrzeń do wyjazdu i godzinami stoi na chodniku. O czym tutaj rozmawiamy?

                • 5 5

              • fakt , samochód jest większy od pieszego i jak idę do pracy to samochód stoi minimum 8 godzin

                • 2 0

        • kompromis: kierowcy parkują na chodniku jak chcą ale ja sobie przekraczam każdą ulicę gdzie chce (4)

          a kierowcy natychmiast mi ustępują i nie zatrzymują się gdy idę a chodzę sobie po każdej jezdni jak chcę, to jest propozycja kompromisu, jeśli jednak wolicie żebym jako pieszy przekraczał jezdnię tylko na przejściach, nie spacerował po obwodnicy i nie robił pikniku na środku Grunwaldzkiej to wypad z chodników natychmiast

          • 17 4

          • w Strefach Tempo 30 i skrzyżowań równorzędnych likwiduje się przejścia dla pieszych (3)

            a tym samym obowiązek szukania przez pieszych specjalnie dla nich przeznaczonych przejść: mogą bezpiecznie przechodzić w każdym miejscu, dzięki temu jezdnie przestają być barierami dzielącymi miasto na części.

            • 7 3

            • To jest akurat największy chyba absurd (2)

              I piękne poletko do wymuszenia pierwszeństwa przez kierowców. Jak nie wierzysz to spróbuj parę razy przejść przez jezdnię w strefie 30 albo zamieszkania.

              • 2 3

              • wystawiasz rękę i wchodzisz

                jak wszyscy będą tak robić to w końcu kierowczyki się nauczą zatrzymywać

                • 2 4

              • W strefie 30 pieszy nie ma pierwszeństwa!

                Co innego w strefie zmieszkania.

                • 4 2

    • wylewasz żale bo nie stać Cię na samochód (5)

      • 10 28

      • (2)

        Chcę parkować helikopter pod domem, a miasto mi nie pozwala! Przeciwni są tylko Ci, których nie stać na helikopter!

        • 20 6

        • (1)

          o ! jeszcze jeden który odleciał (ten helikopterem) i nie może wrócić na ziemię

          • 6 9

          • Kolejny biedak

            Co go jednak nie stać na helikopter :) gorzej, że na parkowanie płatne pewnie tez go nie stać :)

            • 6 0

      • Tak tak, tylko tych lepszych wybrańców w tym kraju stać na auto :)

        Już to na tym forum było przerabiane, wracaj odrabiać lekcje :)

        • 3 3

      • To kierowczyków nie stać na rezygnację z samochodu.

        • 3 1

    • (8)

      A jezdnia jest do jeżdżenia, usuńmy pasy dla pieszych!!!

      • 10 18

      • tia, samochodoza, jak widać, przejawia się także w takich idi**tycznych formach.

        • 11 6

      • Super pomysł! Zamienimy przejścia na chodniki. Kierowcy niech sobie radzą. (Oczywiście po chodniku nie można jeździć ;)

        • 11 5

      • a pasy są dla pieszych (4)

        niech kierowcy przeprowadzają przez nie samochody

        • 13 4

        • A gdzie znajdują się pasy dla pieszych? (3)

          Na JEZdNI! A do czego służy jezdnia?

          • 2 5

          • Teraz już i tak nie macie tam pierwszeństwa, więc wszystkie zebry powinniśmy wymieniać na chodniki.

            • 3 1

          • a kto ma pierwszeństwo na pasach? (1)

            tak więc grzeczniutko zatrzymujemy się i przepuszczamy - pamiętaj na pasy wyjeżdżasz warunkowo - jeśli akurat żaden pieszy nie ma zamiaru z nich skorzystać

            • 4 1

            • Bo pewnie pieszy nie ma żadnego obowiązku przed wejściem na PdP?

              • 0 1

      • Przejścia dla pieszych, jak sama nazwa wskazuje, są akurat dla pieszych

        tam samochód jest gościem, nie odwrotnie

        • 2 0

    • (1)

      A ulica jest od jeżdżenia, a jakoś często spotyka się pieszych na drodze.

      • 0 4

      • Poszukaj sobie definicji ulicy w PoRD i nie kompromituj się dalej

        bo nie rozróżniasz ulicy, drogi, jezdni i pasa ruchu

        • 3 0

    • ok (2)

      a jezdnia jest od jeżdżenia, wobec tego albo tunele, albo przejścia nad ziemią, żadnych pasów

      • 2 4

      • Albo w miejscu przejść zrobić chodnik i żadnego przejazdu.

        • 4 1

      • no przecież jadę - hulajnogą :)

        • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    Mało kto zdaje sobie sprawę, (19)

    że w większości krajów UE parkowanie na chodniku jest całkowicie zabronione. W Polsce jest możliwe parkowanie kołami przedniej osi lub kołami z prawej lub lewej strony i tylko i wyłącznie mogą to robić pojazdy które w dowodzie rejestracyjnym mają wpisaną dopuszczalną masę całkowitą (DMC) mniejszą niż 2,5 tony (nie 3,5t jak niektórzy uważają, tylko 2,5t). To oznacza, że nie mogą parkować na chodniku żadne samochody dostawcze i niektóre cięższe osobówki (np SUV). Jazda po chodniku jest zabroniona i musi zostać 1,5 m wolnej przestrzeni

    • 146 17

    • Parkowanie na chodnikach to domena krajów, które nie potrafią mądrze wydawać kasy publicznej. Już nawet na Ukrainie jest zakazane budowanie chodników pod parkowanie, zaś autem na chodnikach nie można parkować w takich krajach jak Litwa, Łotwa, Estonia, Czechy czy Słowacja. Polska jest jednym z ostatnich postsowieckich republik, gdzie wciąż pieszy ma ustępować miejsca autom!

      • 38 10

    • (2)

      nie jest zabronione, tylko tam wszystkie miejsca parkingowe są oznaczone znakami i sposobem parkowania. Jak nie ma znaku parking to wtedy jest zabronione !

      • 5 15

      • Jest zabronione (1)

        W cywilizowanych państwach jest to wyraźnie ujęte w ich kodeksach drogowych. Jeżeli gdzieś jest to dopuszczalne to na całkiem innej zasadzie niż w Polsce - u nas z zasady możesz parkować na chodniku o ile nie ma znaku zakazu, tam z zasady nie możesz chyba że jest znak to dopuszczający.

        • 12 1

        • To wypadałoby zmienić wreszcie. Oczywiście z vacatio legis typu 3 albo 5 lat...

          • 2 4

    • W większości to niedopowiedzenie

      tylko w jednym jest dozwolone

      • 3 0

    • mało tego. (1)

      nawet na Ukrainie jest to zabronione.

      • 11 1

      • łał

        • 0 2

    • w większości krajów UE jest tak dobra infrastruktura miejska, że kierowcy nie muszą parkować na chodnikach.

      • 5 9

    • Nie porównuj EU do Polski (5)

      Bo jesteśmy 40 lat za UE,jej drogami i parkingami.

      • 5 7

      • i przede wszystkim ze swoją mentalnością i samochodozą

        • 10 3

      • To prawda, w takich Niderlandach już od 40 lat likwiduje się parkingi, buduje infrastrukturę rowerową, zwęża i uspokaja drogi. W przeciwieństwie do wcześniejszego eksperymentu z budowaniem autostrad w środku miasta - zdaje to egzamin

        • 6 5

      • Jesteśmy na 4 miejscu w UE pod względem długości zarówno dróg szybkiego ruchu, jak i ogólnej sieci drogowej (1)

        a względem populacji jesteśmy na miejscu piątym, względem powierzchni jeszcze dalej...

        • 1 1

        • ... a pod względem kultury na drodze jesteśmy na ostatnim miejscu

          • 1 1

      • To unia jest 50 lat za nami.

        • 0 1

    • To dlaczego SM ma głęboko samochody zaparkowane na Przymorzu 4 kołami na chodnikach przy parku Reagana. Jak zaświeci słońce to chodnik taje się tam parkingiem, także chodnik który nie graniczy bezpośrednio z ulicą

      • 8 1

    • W cywilizacji zachodniej parkowanie w niedozwolonym miejscu przez 5 minut oznacza przyjazd lawety! (1)

      Ale zxa to odpowiada nie rzad ale władze miasta!Gdańsk jest przykładem nieudolności władz podobnie jak całe trójmiasto!

      • 10 3

      • Zachód nie ma żadnej cywilizacji. Tylko się tak wam wydaje.

        • 1 1

    • Manipulujesz

      dlaczego nie dodałeś, że w tej ,,większości,, stosuje się rozwiązania powiązane z ruchem jednokierunkowym. Oglądając świat w TV, w swojej wiejskiej chacie, nie dostrzegasz takich szczegółów.

      • 2 4

    • Niedługo nie będzie samochodów w krajach unii, a miejsce na chodnikach zajmą piesi i kozy.

      • 3 0

  • Rada Dzielnicy Wrzeszcz Górny zrobiła coś gorszego (3)

    Doprowadziła do zwężenie na Miszewskiego to będzie dopiero horror...

    • 17 12

    • Przebudowa rusza dzisiaj

      • 3 1

    • (1)

      Było trzeba nie jeździć pieszym po nogach na przejściu. Wreszcie będzie bezpiecznie.

      • 4 9

      • Ja tam cieszę się ze zmian

        Skończy się:
        1. Blokowanie lewoskrętu w Uphagena
        2. Jazda pod prąd lewoskrętem w Miszewskiego

        • 1 5

  • Obserwuję jeszcze jedną patologię (6)

    To się dzieje w przypadku zamiany jezdni dwukierunkowej na jednokierunkową. Natychmiast w takim przypadku jeden z pasów zostaje zamieniony w parking. I jezdnia jest zwężona do jednego pasa. Ktoś powie, że jaki to problem skoro i tak można jechać tylko w jednym kierunku. Otóż problemy pojawiają się w każdym przypadku gdy następuje dostawa do sklepu lub zjawia się śmieciarka czy z innego powodu przejazd jest niemożliwy. Nie ma jak ominąć "przeszkody" i to rodzi kolejną patologię - albo omijanie po chodniku, albo dostawczak, żeby nie blokować jezdni blokuje całkowicie chodnik lub drogę dla rowerów.

    • 17 6

    • Albo parkowanie albo dwa pasy ruchu. Won z parkowaniem na chodnikach.

      • 3 3

    • Niby tak ale zwykle celem wprowadzenia ruchu jednokierunkowego jest właśnie usankcjonowanie parkowania na jednym pasie (łatwiej wprowadzić ruch jednokierunkowy niż zapewnić sprawne działanie SM czy policji) a wtedy na drugim jest zwykle zakaz postoju. To oznacza, że nie możesz się w takim mijescu zatrzymać dostawczakiem ani śmieciarką. Trzeba zatrzymać się kawałek dalej i nieść śmieci lub towar. Dobre rozwiązanie lub nie ale wykonalne.

      • 0 1

    • Czyli co oczekujesz? 2 pasów bo nie możesz poczekać i parkowania na chodniku bo musisz gdzieś postawić blachosmroda? (1)

      • 2 3

      • Oczekuję, że jezdnia jednokierunkowa

        będzie na tyle szeroka, aby dało się przejechać jezdnią w takim przypadku. Tzn że zaparkowane auta nie spowodują konieczności jeżdżenia lub parkowania na chodniku. A jeśli jest wąska to na jezdni także powinien być zakaz parkowania.

        • 1 1

    • W Poznaniu

      Przy wywozie śmiecie na tych głupich drogach jednokierunkowych tworzą się korki na 20-30 min stania. Brak wyobraźni planistów

      • 1 0

    • To jeszcze nic. W Gdyni jest sobie taka ulica Pomorska, jednokierunkowa. Miasto wyznaczyło miejsca parkingowe (płatne ) po jednej stronie, kierowcy parkują po drugiej bo za darmo. W momencie gdy ktoś zaparkuje prawidłowo i opłaci postój ulica staje się nieprzejezdna. Straż Miejska nie istnieje.

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane