- 1 Masz interes? Zostaw kartkę (51 opinii)
- 2 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (259 opinii)
- 3 Od soboty spore utrudnienia na A1 (59 opinii)
- 4 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (153 opinie)
- 5 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (90 opinii)
- 6 Z Sopotu na fotel wiceprezydenta Krakowa (109 opinii)
Propozycje zmian w wyznaczaniu miejsc płatnego parkowania
Miejsca postojowe wyłącznie na jezdni, a nie chodnikach. Odgrodzenie tych ostatnich od aut zielenią, słupkami czy stojakami rowerowymi oraz każdorazowe konsultacje planowanych zmian w strefach płatnego parkowania to pomysły radnych Wrzeszcza Górnego, by uporządkować zasady wyznaczania miejsc postojowych w dzielnicy. Pomysły są na tyle uniwersalne, że urzędnicy powinni rozszerzyć je na całe Trójmiasto.
Radni chcą, by miasto każdorazowo, przy wprowadzaniu obowiązujących zasad organizacji ruchu w obrębie strefy płatnego parkowania, uwzględniało następujące zasady:
- Miejsca postojowe powinny być wyznaczane wyłącznie na jezdni. Wprowadzanie miejsc postojowych na chodnikach należy dopuścić warunkowo wyłącznie jako rozwiązanie tymczasowe do czasu przebudowy ulicy.
- Przy wyznaczaniu nowych miejsc postojowych w SPP lub korekcie istniejących miejsc postojowych należy wykonać pełne oznakowanie poziome z linią ciągłą od strony chodników. Rezygnacja z oznakowania od strony chodnika możliwa jest dopiero w trakcie kolejnego odmalowania oznakowania poziomego.
- Miejsca postojowe inne niż równoległe wyznaczone na jezdni powinny być obowiązkowo odgrodzone od chodników zielenią, słupkami, krawężnikami, stojakami rowerowymi lub innymi elementami małej architektury uniemożliwiającymi wjazd na chodnik lub parkowanie z dala od jezdni.
- Wszystkie miejsca postojowe powinny bezwzględnie posiadać oznakowanie pionowe z wykorzystaniem odpowiednich tabliczek T-30.
- Niedopuszczalne jest w SPP pozostawienie przestrzeni, gdzie możliwy jest postój pojazdów zgodnie z przepisami ruchu drogowego, a jednocześnie bez wyznaczenia miejsc postojowych oznakowaniem poziomym i pionowym. Wszystkie miejsca postojowe powinny być odpowiednio oznakowane, zaś pozostała przestrzeń zabezpieczona przed postojem pojazdów zielenią, słupkami, krawężnikami, stojakami rowerowymi lub innymi elementami małej architektury - dotyczy to szczególnie przestrzeni w bezpośrednim sąsiedztwie przejść dla pieszych, przejazdów rowerowych i skrzyżowań.
- Każdorazowe wprowadzenie nowej organizacji ruchu lub korektę istniejącej organizacji ruchu w ramach SPP należy skonsultować z przedstawicielami Rady Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
- Wprowadzenie pełnego oznakowania SPP w wielu miejscach pozwoliło niskim kosztem uporządkować sposób parkowania. Niestety tam, gdzie kończą się linie oznakowania poziomego, tam zaczyna się "wolna amerykanka". Kierowcy zapominają o szacunku i potrzebach pieszych, a w wielu miejscach pozostawione auta utrudniają obserwację przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych. Z tego powodu wnioskujemy o wprowadzenie SPP w sposób, który jednoznacznie określi gdzie i jak można parkować autem, a w miejscach niedozwolonych przepisami oraz niebezpiecznych będzie to fizycznie niemożliwe - wyjaśnia Krzysztof Koprowski, przewodniczący Zarządu Dzielnicy Wrzeszcz Górny.
Propozycje radnych z Wrzeszcza wydają się na tyle uniwersalne, że mogłyby zostać wprowadzone we wszystkich dzielnicach, gdzie obowiązuje płatne parkowanie.
Zmiany ucieszyłyby z pewnością wszystkich, którym przeszkadza "anarchia parkingowa" i w znaczący sposób ograniczyłoby przyzwyczajenia kierowców do parkowania na chodnikach czy zieleńcach.
Z drugiej - wytyczanie miejsc postojowych tylko na ulicach i odgradzanie ich od chodników zielenią czy stojakami rowerowymi mocno wpłynęłoby na ograniczenie liczby miejsc postojowych, na co z pewnością narzekaliby kierowcy.
O efektach pomysłów radnych z Wrzeszcza przekonamy się w najbliższym czasie. Najpierw jednak muszą zostać przegłosowane na sesji rady dzielnicy.
Miejsca
Opinie (381) 5 zablokowanych
-
2021-10-04 18:49
Ewolucja od kilkunastu lat przyjęła znak ujemny. Teraz ludzie będą przekształcać się w małpy. Pierwszy etap niszczenia zdobyczy
- 2 1
-
2021-10-04 18:09
Ach jak zwykle, chodnik ktorym chodzi kilka osob na dzień, ale
twardo ma byc szeroki, jakby tam tlumy caly dzień smigały...
- 3 2
-
2021-10-04 17:41
Dlaczego nasi włodarze? (1)
Dlaczego nasi włodarze tak nienawidzą swoich wyborców. Doprowadzą do tego, że ci niedobrzy mieszkańcy ze swoimi strasznymi samochodami wyniosą się z Gdańska, niektórzy zaraz tu napiszą to niech się wynoszą, ale z nimi wyniosą się podatki i wydatki. Jak ktoś będzie mieszkał poza Gdańskiem, to nie przyjedzie tu na zakupy czy rekreacje. Gdańsk powinien być dla wszystkich i każdy powinien się w nim czuć dobrze, nie powinien być hejtowany na każdym kroku. MAm nadzieję że kiedyś tak będzie bo uwielbiam Gdańsk.
- 3 1
-
2021-10-04 18:04
Mądra to ty nie jesteś
Może przestań łamać przepisy zamiast tu jęczeć
- 0 2
-
2021-10-04 15:08
Miasto to nie kurort sanatoryjny. Ludzie tu pracują, załatwiają interesy, wożą dzieci do szkół i na zajęcia. (2)
Mają prawo mieć możliwość przemieszczania się wygodnie i sprawnie własnymi samochodami. Sami spacerujący konsumenci sojowego latte nie opłacą podatków, z których miasto i jego urzędnicy są utrzymywani.
- 5 1
-
2021-10-04 15:29
(1)
Ale rozumiesz że to nadmiar samochodów powoduje że inni nie mogą się przemieszcać wygodnie i sprawnie?
- 2 2
-
2021-10-04 17:35
No tu bym polemizowała, sprawnie i wygodnie to by było jak by tramwaje się wciąż nie psuły i nie musiałabym przesiadać się trzy razy żeby dojechać do pracy. W takim przypadku ci co mają samochody zawsze je niestety wybiorą.
- 2 1
-
2021-10-04 13:43
Cywilizacji nie da się zatrzymać (5)
a okradania mieszkańców i owszem. Zamiast nękać ludzi, władze miasta, w każdej dzielnicy powinny zapewnić-zbudować nisko budżetowe parkingi wielopoziomowe. Obecnie pieniądze ze stref parkowania trafiają do kieszeni obrotnych znajomych królika, a powinny trafiać w całości do kasy miasta, po to właśnie, aby budować nowoczesne parkingi. Skoro galerie mogą budować parkingi na kilkaset miejsc, to i miasto może uczynić taki wysiłek dla dobra ogółu.
- 7 1
-
2021-10-04 13:57
(4)
Dlaczego mamy jeszcze bardziej subsydiować posiadaczy samochodu? Już dopłacamy do komunikacji zbiorowej przecież. I co to znaczy dobro ogółu? Ludzie mentalnie przyspawani do samochodów to nie ogół...
- 1 3
-
2021-10-04 14:14
nie wszyscy mają 5 min do roboty od przystanku (3)
jak miał byś dojechać na drugi koniec miasta kilka razy w ciągu dnia to by ci się punkt widzenia zmienił
- 3 1
-
2021-10-04 14:23
(2)
Ale zauważ, że to właśnie w interesie tych którzy muszą dojechać kilka razy w ciągniu dnia na drugi koniec miasta jest, żeby Ci co mają 5 minut do przystanku korzystali jednak z komunikacji miejskiej. Ja jeżdżę autobusem bo mam do niego blisko i nie jestem gotowy parkować jak głupek. Ale to nie ja jestem tu dla Ciebie konkurencją ale Ci, co mieszkają i pracują przy przystanku a mimo to jadą samochodem, z nimi dyskutuj. Opłaty za parkowanie pomogą im zmienić nawyki a Tobie dadzą szansę na zaparkowanie blisko celu.
- 1 2
-
2021-10-04 16:28
(1)
nic nie zmienią bo komunikacja jest do d* codziennie tłumy z dzielnic południowych walą do mordoru przejezdzjąc praktycznie przez centrum miasta bo sieć drogowa jest tak durnie skomunikowana że na południu żeby wyjechać z osiedla masz jeden wyjazd. A jak już masz chęć jechać komunikacją to masz 3 przesiadki a na każdym przystanku czekasz na pojazd 10 min. I ty się dalej dziwisz że ludzie jeżdżą samochodami?
- 2 1
-
2021-10-04 17:30
Dokladnie
- 1 1
-
2021-10-04 09:43
(1)
Co za dzbany. Postawili palety, aby samochody nie mogly parkować, tyle ze przez te palety szerokość chodnika dla pieszych pozostala taka sama. Teraz czekamy az ktos się potknie o paletę i wybije zeby lub oko. A wystarczylo postawić znak zakazu parkowania na chodniku.
- 5 1
-
2021-10-04 16:57
Tak jakby kierowcy stosowali się do znaków drogowych.
- 1 1
-
2021-10-04 09:24
Co za bzdury! (1)
Chodnik, jak sama nazwa wskazuje, służy do parkowania na nim samochodów! Jak ktoś lubi piesze spacery, to niech się na wieś przeprowadzi! Do miasta tylko samochód!!
- 6 4
-
2021-10-04 16:56
Wiadomo, a chlebak do przenoszenia granatów.
- 0 0
-
2021-10-04 08:31
Parkowanie na ulicy (4)
Na ten temat pozytywnie wypowiadają się osoby które po zaparkowniu na ulicy wychodząc z samochodu narażają życie. Bo wychodzi się wprost pod koła pędzących samochodów. A może zakazać poruszania się po mieście samochodami również władzom miasta
- 7 8
-
2021-10-04 16:54
Jeszcze chwila i wszędzie w mieście będzie strefa 30km/h i będzie bezpieczniej.
- 0 0
-
2021-10-04 09:09
Czyli jak jedziesz samochodem szukając miejsca do zaparkowania, to narażasz życie tych co już zaparkowali i wysiadają wprost pod koła twojego pędzącego samochodu. Sam stwarzasz swój własny problem. Brawo.
- 3 2
-
2021-10-04 08:38
Tu jest polska i tu można na chodniku wpaść pod samochód...
- 3 1
-
2021-10-04 08:38
To wysiadaj przez drzwi pasażera, jak nie masz w aucie lusterek, a oczu używać nie umiesz przed otwarciem drzwi.
- 6 2
-
2021-10-04 16:28
odstęp 1,5 m
Czy z kodeksu drogowego wykreślono punkt mówiący o tym, że można parkować na chodniku, o ile pozostawi się przejście 1,5 m? Jeśli nie to, zamiast wprowadzać udziwnione rozwiązania, trzeba egzekwować istniejące prawo. To prawo powinno stosować się nie tylko do samochodów, ale i do jednośladów - w szczególności mam na myśli hulajnogi, które są powszechną plagą na chodnikach.
- 3 0
-
2021-10-04 15:59
słupki,gdzie sa słupki.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.