• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kontrowersyjna reklama baru mlecznego

Leszek
21 marca 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Zdaniem naszego czytelnika reklama jest szpetna i obraźliwa dla kobiet. Zdaniem naszego czytelnika reklama jest szpetna i obraźliwa dla kobiet.

Przesłonięty kobiecy biust i dopisek "Zobacz jak bardzo urosły nam piersi, wszystkie dania z drobiu 20 proc. większe" mają zachęcać klientów jednego z barów mlecznych w Gdańsku. - Ta reklama jest prymitywna i w treści i w formie - zauważa nasz czytelnik, pan Leszek.



Reklama baru mlecznego opisana przez naszego czytelnika:

Oto jego refleksje:

Do Brzeźna przyjeżdżamy z rodziną regularnie od lat. Zwłaszcza w weekendy, by pospacerować brzegiem morza czy zjeść obiad w którymś z nadmorskich barów. I właśnie podczas sobotniego spaceru, w pobliżu pętli tramwajowej na skwerku przy skrzyżowaniu ul. Gałczyńskiego i ul. Gdańskiej zobacz na mapie Gdańska natknąłem się na reklamę, która wprawiła mnie w osłupienie.

Reklama musi stać tam już od pewnego czasu. Szczerze mówiąc, mam nadzieję, że wkrótce zniknie, bo jest ewidentnym przykładem, jak kawałek zadrukowanej w prymitywny sposób reklamowej treści szpeci okolicę, obraża kobiety, a polecanemu miejscu wyświadcza niedźwiedzią przysługę. No bo jak reklama, będąca podręcznikowym przykładem bezguścia, trywializmu, seksizmu i elementarnego braku dobrego smaku, może zachęcać potencjalnych klientów do zjedzenia - nomem omen - smacznego obiadu?

Na obrazku widzimy bowiem fragment nagiego kobiecego ciała i przesłonięte liśćmi piersi z dopiskiem "Zobacz jak bardzo urosły nam piersi, wszystkie dania z drobiu 20 proc. większe".

Czy uporządkowanie przestrzeni wokół nas naprawdę kosztuje tak wiele trudu? Zarówno prawnego, by przygotować jasne, ale przy tym szczelne przepisy, jak i intelektualnego, by na takie prymitywne treści nie było miejsca w przestrzeni publicznej?

Zdaję sobie sprawę, że podobne reklamy wiszą nie tylko w Brzeźnie, gdzie przyjeżdżam na weekendowe spacery. Problem jest szerszy, dotyczy całego Trójmiasta, a nawet kraju, wiem też, że nie da się go rozwiązać z dnia na dzień. Ale, na Boga! Na stronie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku znalazłem dział o dźwięcznym skrócie DUPP (Dział Użytkowania Przestrzeni Publicznej). W mojej ocenie jego pracownicy w takich przypadkach powinni reagować.

Urzędnicy muszą - nawet, a może zwłaszcza po nagłośnieniu sprawy w mediach - podejmować w takich miejscach interwencję i w ramach obowiązków służbowych takie straszydła reklamowe, wyrządzające więcej krzywdy niż pożytku usuwać, zasłaniać. Słowem: trzeba zrobić wszystko, by takie reklamy znikały z przestrzeni publicznej.

Pomysłodawcy tej szpetoty nie usprawiedliwia nawet fakt, że wpisuje się ona w okoliczny krajobraz rozpadających się pawilonów handlowych, dziurawych dróg i psich kup na środku krzywego chodnika.
Leszek

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (366) ponad 20 zablokowanych

  • hehe - jak wół do karety! nie szkoda hajsu?!

    co autor miał na myśli? i co chciał sprzedać?;) drób czy stojak do reklamy?;)

    • 2 0

  • Przypuszczam, że Lechu....

    ... wolał by pooglądać reklamy facetów z wędliną na wierzchu. Oczywiście bez liścia.

    • 5 4

  • Leszek, a reklama w TV (2)

    Dotycząca upławów, grzybicy pochwy, tamponów i to wszystko w porze obiadowej to cię nie razi? Że nie wspomnę o konarze, który nie płonie :)

    • 13 5

    • O prostacie zapomniałeś :) (1)

      • 8 0

      • i o Magdzie Gesler reklamującej środek na wiatry...

        • 7 0

  • cycek

    Leszek , Leszek ty sie popraw i kobitkę sobie przygarnij nie bedziesz miał urojeń ciekawe swoją drogą czy Leszek jest ciepły czy zimny

    • 2 2

  • Niech żyją dydy!

    .

    • 1 2

  • kryptoreklama

    zasłonięto nazwy własne, pozostało tyle danych, że można wszcząć postępowanie o kryptoreklamę

    • 2 1

  • a reklamy anty skrobankowe nie bola w oczy? (2)

    • 6 6

    • (1)

      bolą bo aborcja to okrutne działanie

      • 0 5

      • sztuczne tuczenie, zabijanie i jedzenie kurczaków też.

        • 3 1

  • Leszek

    nie fisiuj

    • 4 3

  • W całym Trójmieście (1)

    jest z milion takich kontrowersyjnych reklam zamawianych przez Januszy biznesu!!!

    • 2 0

    • I to jest właśnie smutne

      • 1 0

  • chory ten mój kraj

    a co jemu do tych cycków
    / no co ?

    • 4 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane