- 1 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (97 opinii)
- 2 Nowy trop ws. zaginięcia Iwony Wieczorek (608 opinii)
- 3 Koniec poszukiwań mężczyzny w morzu (48 opinii)
- 4 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (119 opinii)
- 5 Odpocznij przy rzekach i potokach w Gdyni (32 opinie)
- 6 Manhattan we Wrzeszczu zostanie zburzony (511 opinii)
Kontrowersyjna reklama baru mlecznego
Przesłonięty kobiecy biust i dopisek "Zobacz jak bardzo urosły nam piersi, wszystkie dania z drobiu 20 proc. większe" mają zachęcać klientów jednego z barów mlecznych w Gdańsku. - Ta reklama jest prymitywna i w treści i w formie - zauważa nasz czytelnik, pan Leszek.
Do Brzeźna przyjeżdżamy z rodziną regularnie od lat. Zwłaszcza w weekendy, by pospacerować brzegiem morza czy zjeść obiad w którymś z nadmorskich barów. I właśnie podczas sobotniego spaceru, w pobliżu pętli tramwajowej na skwerku przy skrzyżowaniu ul. Gałczyńskiego i ul. Gdańskiej natknąłem się na reklamę, która wprawiła mnie w osłupienie.
Reklama musi stać tam już od pewnego czasu. Szczerze mówiąc, mam nadzieję, że wkrótce zniknie, bo jest ewidentnym przykładem, jak kawałek zadrukowanej w prymitywny sposób reklamowej treści szpeci okolicę, obraża kobiety, a polecanemu miejscu wyświadcza niedźwiedzią przysługę. No bo jak reklama, będąca podręcznikowym przykładem bezguścia, trywializmu, seksizmu i elementarnego braku dobrego smaku, może zachęcać potencjalnych klientów do zjedzenia - nomem omen - smacznego obiadu?
Na obrazku widzimy bowiem fragment nagiego kobiecego ciała i przesłonięte liśćmi piersi z dopiskiem "Zobacz jak bardzo urosły nam piersi, wszystkie dania z drobiu 20 proc. większe".
Czy uporządkowanie przestrzeni wokół nas naprawdę kosztuje tak wiele trudu? Zarówno prawnego, by przygotować jasne, ale przy tym szczelne przepisy, jak i intelektualnego, by na takie prymitywne treści nie było miejsca w przestrzeni publicznej?
Zdaję sobie sprawę, że podobne reklamy wiszą nie tylko w Brzeźnie, gdzie przyjeżdżam na weekendowe spacery. Problem jest szerszy, dotyczy całego Trójmiasta, a nawet kraju, wiem też, że nie da się go rozwiązać z dnia na dzień. Ale, na Boga! Na stronie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku znalazłem dział o dźwięcznym skrócie DUPP (Dział Użytkowania Przestrzeni Publicznej). W mojej ocenie jego pracownicy w takich przypadkach powinni reagować.
Urzędnicy muszą - nawet, a może zwłaszcza po nagłośnieniu sprawy w mediach - podejmować w takich miejscach interwencję i w ramach obowiązków służbowych takie straszydła reklamowe, wyrządzające więcej krzywdy niż pożytku usuwać, zasłaniać. Słowem: trzeba zrobić wszystko, by takie reklamy znikały z przestrzeni publicznej.
Pomysłodawcy tej szpetoty nie usprawiedliwia nawet fakt, że wpisuje się ona w okoliczny krajobraz rozpadających się pawilonów handlowych, dziurawych dróg i psich kup na środku krzywego chodnika.
Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.
Opinie (366) ponad 20 zablokowanych
-
2017-03-21 13:26
hehe - jak wół do karety! nie szkoda hajsu?!
co autor miał na myśli? i co chciał sprzedać?;) drób czy stojak do reklamy?;)
- 2 0
-
2017-03-21 13:31
Przypuszczam, że Lechu....
... wolał by pooglądać reklamy facetów z wędliną na wierzchu. Oczywiście bez liścia.
- 5 4
-
2017-03-21 13:45
Leszek, a reklama w TV (2)
Dotycząca upławów, grzybicy pochwy, tamponów i to wszystko w porze obiadowej to cię nie razi? Że nie wspomnę o konarze, który nie płonie :)
- 13 5
-
2017-03-21 13:47
O prostacie zapomniałeś :) (1)
- 8 0
-
2017-03-21 15:51
i o Magdzie Gesler reklamującej środek na wiatry...
- 7 0
-
2017-03-21 13:54
cycek
Leszek , Leszek ty sie popraw i kobitkę sobie przygarnij nie bedziesz miał urojeń ciekawe swoją drogą czy Leszek jest ciepły czy zimny
- 2 2
-
2017-03-21 13:59
Niech żyją dydy!
.
- 1 2
-
2017-03-21 14:06
kryptoreklama
zasłonięto nazwy własne, pozostało tyle danych, że można wszcząć postępowanie o kryptoreklamę
- 2 1
-
2017-03-21 14:09
a reklamy anty skrobankowe nie bola w oczy? (2)
- 6 6
-
2017-03-21 15:45
(1)
bolą bo aborcja to okrutne działanie
- 0 5
-
2017-03-21 15:50
sztuczne tuczenie, zabijanie i jedzenie kurczaków też.
- 3 1
-
2017-03-21 14:09
Leszek
nie fisiuj
- 4 3
-
2017-03-21 14:16
W całym Trójmieście (1)
jest z milion takich kontrowersyjnych reklam zamawianych przez Januszy biznesu!!!
- 2 0
-
2017-03-21 21:30
I to jest właśnie smutne
- 1 0
-
2017-03-21 14:21
chory ten mój kraj
a co jemu do tych cycków
/ no co ?- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.